Hjælp jeg for den denne fejl
Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 21-11-08 23:15

Hej NG

Hjælp jeg for den denne fejl
Warning:
file_put_contents(C:\Inetpub\vhosts\oz1jux.dk\httpdocs\php\cache/6a90b4835e1eb4e97a1b44a71a729fe8.spc)
[function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in
C:\Inetpub\vhosts\oz1jux.dk\httpdocs\php\libraries\simplepie\simplepie.php
on line 7219

Warning:
C:\Inetpub\vhosts\oz1jux.dk\httpdocs\php\cache/6a90b4835e1eb4e97a1b44a71a729fe8.spc
is not writeable in
C:\Inetpub\vhosts\oz1jux.dk\httpdocs\php\libraries\simplepie\simplepie.php
on line 1623

Men det som skal vises kommer dog frem.
Link til siden
http://oz1jux.dk/php/index.php?option=com_newsfeeds&view=categories&Itemid=49

--
Kim S. Wind
Novice på webdesignområdet

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-11-08 18:48

"Kim Schmidt Wind" <oz1juxXXX@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kim S. Wind
> Novice på webdesignområdet
> Men man bliver aldrig for gammel til at lære.

Hej Kim

Ligger filerne, hvor de skal, og er stierne korrekte?
Har du sat skrive rettigheder i de pågældende filer (cmod)
under egenskaberne på filerne i FTP'en?

Mvh. Martin

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 23-11-08 09:24

> [...]
>
> Ligger filerne, hvor de skal, og er stierne korrekte?
> Har du sat skrive rettigheder i de pågældende filer (cmod)

Hej Martin

Jeg kan jo se nyhedsfeed på siden, men den kommer bare med den fejlmelding i
toppen.
Linie 1620 og frem
// Cache the file if caching is enabled
if ($cache && !$cache->save($this->data))
{
trigger_error("$cache->name is not writeable", E_USER_WARNING);
}
return true;
Linie 7218 og frem
{
return (bool) file_put_contents($this->name, serialize($data));
}

Og jeg har prøvet at ændre det.

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-11-08 10:37

> [...]
> Kim S. Wind
> Novice på webdesignområdet
> Men man bliver aldrig for gammel til at lære.

Hej Kim

Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke tænkte på det i går,
men du har jo angive en sti fra C-drevet - altså lokalt
fra din PC.
Der står jo C:\Inetpub\vhosts\oz1jux.dk osv.
Stierne skal jo angive placeringerne på dit webhotel - alstå
noget i stil med http://oz1jux.dk/php/mappe/mappe alt efter
hvor og hvordan filerne er placeret. Og så skal du derefter
sørge for, at alle rettigheder er sat på filen simplepie.php.

Men start lige med ar rette stierne - som det er nu, peger
de på mappen inetpub okalt på din PC, og den går altså
ikke.

Mvh. Martin

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 23-11-08 11:04

> [...]
>
> Men start lige med ar rette stierne - som det er nu, peger
> de på mappen inetpub okalt på din PC, og den går altså

Nu er det bare hvor jeg skal søge da det hele ligger på en server.
Og den ene mappe som den skriver har jeg på computeren, men den anden
(vhost) har jeg ikke.
Så det hele må ligge på serveren. Og det er der jeg skal finde den ikke

Kim

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-11-08 11:18

> [...]
> (vhost) har jeg ikke.
> Så det hele må ligge på serveren. Og det er der jeg skal finde den ikke

Jo, du skal finde det hele på serveren - det hele skal ligge
på serveren.

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 23-11-08 12:29

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> "Kim Schmidt Wind" <oz1juxXXX@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jo, du skal finde det hele på serveren - det hele skal ligge
> på serveren.

Ja, kan godt se at der i filen står
C:\Inetpub\vhosts\oz1jux.dk\httpdocs\php.
Nedenstående er sakses fraPHP info filen
_SERVER["REQUEST_METHOD"] GET
_SERVER["SCRIPT_NAME"] /test/php/php_info.php
_SERVER["SERVER_NAME"] oz1jux.dk
_SERVER["SERVER_PORT"] 80
_SERVER["SERVER_PORT_SECURE"] 0
_SERVER["SERVER_PROTOCOL"] HTTP/1.1
_SERVER["SERVER_SOFTWARE"] Microsoft-IIS/6.0
_SERVER["UNMAPPED_REMOTE_USER"] PLESK04\oz1jux
_SERVER["ORIG_PATH_INFO"] /test/php/php_info.php
_SERVER["SCRIPT_FILENAME"]
c:\Inetpub\vhosts\oz1jux.dk\httpdocs\test\php\php_info.php
_SERVER["PHP_SELF"] /test/php/php_info.php

Måske skal jeg starte forfra?

Kim

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-11-08 16:00

> [...]
> _SERVER["SCRIPT_FILENAME"]
> c:\Inetpub\vhosts\oz1jux.dk\httpdocs\test\php\php_info.php
> _SERVER["PHP_SELF"] /test/php/php_info.php

Du kan jo starte med at se, om filen simplepie.php ligger
på dit webhotel og i så fald hvor.

Derefter kan du prøve at rette stien den pågældende placering
på dit webhotel på siden http://tinyurl.com/5zzsh5
Så vidt jeg kan se, er det kun den, der giver problemer.

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 23-11-08 15:51

> Jo, du skal finde det hele på serveren - det hele skal ligge
> på serveren.

Jeg har en liggende her hvis man kan komme i forbindelse med stedet.
http://oz1jux.wep.dk/index.php?view=category&id=7%3Ainternet&option=com_newsfeeds&Itemid=49

Der lagde jeg lagde jeg Joomla om først, får og se om det var noget for mig
og der virkede det perfekt, hvis man ser bort fra at stedet hvor det ligger
ikke er ret stabil (dinhost.net) mange gange kan man ikke komme i kontakt
med den.

Kim

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-11-08 16:06

> [...]
> mig og der virkede det perfekt, hvis man ser bort fra at stedet hvor det
> ligger ikke er ret stabil (dinhost.net) mange gange kan man ikke komme i

Ja, det er meget vigtigt med et stabilt webhotel - jeg kan ikke komme
ind på den du henviser til hos dinhost.net.
Hvilket webhotel ligger det andet på?

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 23-11-08 16:24

> [...]
>
> Ja, det er meget vigtigt med et stabilt webhotel - jeg kan ikke komme
> ind på den du henviser til hos dinhost.net.

Den ligger hos hostingteam i Vejle og jeg har gjordt det samme begge steder
lagt zip filen med Joomla op og så der fra kørt setup.
http://oz1jux.dk så kommer man ind på siden og så der fra går jeg videre
over i php.

Kim

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-11-08 16:39

> Den ligger hos hostingteam i Vejle og jeg har gjordt det samme begge
> steder lagt zip filen med Joomla op og så der fra kørt setup.
> [...]

Jeg ved ikke noget om Joomla, så det er ikke sikkert,
at jeg kan hjælpe dig videre.

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 23-11-08 17:45

> Jeg ved ikke noget om Joomla, så det er ikke sikkert,
> at jeg kan hjælpe dig videre.

Kan det være der er her jeg skal ændre?

function save($data)
{
if (file_exists($this->name) && is_writeable($this->name) ||
file_exists($this->location) && is_writeable($this->location))
{
if (function_exists('file_put_contents'))
{
return (bool) file_put_contents($this->name, serialize($data));
}
else
{
$fp = fopen($this->name, 'wb');
if ($fp)
{
fwrite($fp, serialize($data));
fclose($fp);
return true;
}
}
}
return false;
}
Ellers kan jeg også undlade at der kan vises feeds på siden

Kim

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-11-08 18:18

> [...]
> return false;
> }
> Ellers kan jeg også undlade at der kan vises feeds på siden

Har du fundet filen simplepie.php på dit webhotel?

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 23-11-08 18:43

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> "Kim Schmidt Wind" <oz1juxXXX@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Har du fundet filen simplepie.php på dit webhotel?

Ja, det har jeg

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-11-08 18:56

> Ja, det har jeg

Godt.
Kan du finde ud af, hvad stien er til simplepie.php på dit webhotel?

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 23-11-08 19:00

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> "Kim Schmidt Wind" <oz1juxXXX@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Godt.
> Kan du finde ud af, hvad stien er til simplepie.php på dit webhotel?

Det skulle være

http://oz1jux.dk/php/ibraries/simplepie/simplepie.php

Kim

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 23-11-08 19:02

Se bort fra den første
Det skulle være

http://oz1jux.dk/php/libraries/simplepie/simplepie.php

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 23-11-08 19:19

Hej Martin

Jeg takker for hjælpen.
Havde ellers ændret access til cachemappen. med en ftpprogram.
Men ved at gå direkte ind på webhotellet kun jeg ændret rettighederne.

Kim

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-11-08 17:55

> [...]
> Havde ellers ændret access til cachemappen. med en ftpprogram.
> Men ved at gå direkte ind på webhotellet kun jeg ændret rettighederne.

Velbekomme.
Er problemerne så løst?

/Martin

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 24-11-08 20:32

> "Kim Schmidt Wind" <oz1juxXXX@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Velbekomme.
> Er problemerne så løst?
>
> /Martin

Ja, men nu er jeg støt på en anden problem.
Man kan ikke ændre afstemningerne.

Kim

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 24-11-08 20:40

> "Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, men nu er jeg støt på en anden problem.
> Man kan ikke ændre afstemningerne.
>
> Kim

Er også fixed

Kim