Få fat i Title fra anden hjemmeside
Fra : The87Boy

Dato : 21-11-08 04:19

Jeg leder efter en måde at få fat i titlen på en anden hjemmeside
selvfølgelig vha. PHP

Jeg har lavet et script, der tester, om siden eksisterer, som ser
således ud:
<?php

$fp = fsockopen($sv, 80, $en, $es, 120);

$pg = 'profil.php?id=300394';
$ot = 'GET /'.$pg." HTTP/1.1\r\n";
$ot .= 'Host: '.$sv."\r\n";
$ot .= "Connection: Close\r\n\r\n";
fwrite($fp, $ot);

$ct = fgets($fp);
?>

Men hvordan kan jeg udbygge den, så jeg får fat i titlen på siden?

Fra : Stig Sørensen

Dato : 21-11-08 04:51

On Nov 21, 12:18 pm, The87Boy <the87...@gmail.com> wrote:

> Men hvordan kan jeg udbygge den, så jeg får fat i titlen på siden?

Det var oppe og vende for ikke mange dage siden, mon ikke du kan bruge
det her:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.php/browse_thread/thread/8d594deff0554862#

Mvh
Stig

Fra : Dan Storm

Dato : 21-11-08 12:53

The87Boy skrev:
> [...]
> selvfølgelig vha. PHP
>
> Jeg har lavet et script, der tester, om siden eksisterer, som ser
> således ud:
> <?php
>
> $fp = fsockopen($sv, 80, $en, $es, 120);
>
> $pg = 'profil.php?id=300394';
> $ot = 'GET /'.$pg." HTTP/1.1\r\n";
> $ot .= 'Host: '.$sv."\r\n";
> $ot .= "Connection: Close\r\n\r\n";
> fwrite($fp, $ot);
>
> $ct = fgets($fp);
> ?>
>
> Men hvordan kan jeg udbygge den, så jeg får fat i titlen på siden?

preg_match_all("/<title>?([\w\s]*)<\/title>/is", $ct, $matches);
print_r($matches);

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Martin

Dato : 21-11-08 15:04

The87Boy wrote:
> Jeg leder efter en måde at få fat i titlen på en anden hjemmeside
> selvfølgelig vha. PHP
>
> Jeg har lavet et script, der tester, om siden eksisterer, som ser
> således ud:
> <?php
>
> $fp = fsockopen($sv, 80, $en, $es, 120);
>
> $pg = 'profil.php?id=300394';
> $ot = 'GET /'.$pg." HTTP/1.1\r\n";
> $ot .= 'Host: '.$sv."\r\n";
> $ot .= "Connection: Close\r\n\r\n";
> fwrite($fp, $ot);
>
> $ct = fgets($fp);

$url = url_encode('http://www.dinside.dk/profil.php?id=300394');
$ct = file_get_contents($url);

mon ikke det ville være en del nemmere :)

> Men hvordan kan jeg udbygge den, så jeg får fat i titlen på siden?

preg_match er altid en rar ting.

$output = preg_match('@<title>(*.?)</title>@', $ct);
// Muligvis skal der lige escapes nogle af specialtegnene <, / og >
// Escape et tegn gøres med en \ foran
var_dump($output);

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-11-08 15:46

Martin wrote:

> $url = url_encode('http://www.dinside.dk/profil.php?id=300394');
> $ct = file_get_contents($url);
>
> mon ikke det ville være en del nemmere :)

Ikke altid... hvis allow_url_fopen er sat til false - så vil dit
eksempel ikke virke.

http://dk.php.net/manual/en/filesystem.configuration.php#ini.allow-url-fopen

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : The87Boy

Dato : 21-11-08 09:17

On 21 Nov., 15:03, Martin <ma...@SPAMscandesigns.dk> wrote:

> $url = url_encode('http://www.dinside.dk/profil.php?id=300394');
> $ct = file_get_contents($url);
>
> mon ikke det ville være en del nemmere :)

Nej, for jeg skal bruge status coden