Asante 10/100 og 6400 problem...
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 25-07-01 18:19

Hej Alle

Jeg har lige fået fat i et AsanteFAST 10/100 netkort til min 6400.
Kortet er installeret uden brok og bliver fundet fint, men den kan bare
ikke finde hverken router eller anden Mac. Jeg har forsøgt, at angive
den ene mac med 192.168.0.1 og den anden 192.168.0.2 og brugt et
crossover kabel mellem de 2 Macs...

Den fryser engang imellem og melder fejl 11, når man har forsøgt f.eks.
at pinge routerne...

Er der nogle problemer med Asante kort på en 6400? Jeg kan simpelthen
ikke greje hvorfor.......!

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 25-07-01 19:24

Lars H. Fischer <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> Er der nogle problemer med Asante kort på en 6400?

Jeg har haft en 6400 med OS 8.6 og AsanteFast 10/100. Kørte fint. Dog
skal du sørge for at den anden Mac er tændt først og står "klar". En
6400 (og andre ældre maskiner) defaulter nemlig tilbage til LocalTalk,
hvis de ikke kan finde en aktiv Ethernet-enhed i den anden ende. En hub
e.l. er tilstrækkeligt, men hvis man bare krydskabler mellem 2 mac'er og
den anden Mac er slukket, er det ikke nok.

/hc

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 26-07-01 17:33

"Hans Christian Hansen" <h.sletmig@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> den anden Mac er slukket, er det ikke nok.

Jeg vidste godt det med, at den ene maskine skal være "klar" før den
anden ved brug af crossover kabel mellem 2 Mac's.-((

Den vil heller ikke med TCP/IP sat til anvend DHCP-server mod en
Speedstream router.....absolut intet hul og maskinen fryser, kan dog
ALT+ÆBLE+ESC ud af den (dette kan dog skyldes andre ting mht. MacOS
modtagelse af DHCP kald fra routere).

Jeg fatter det ikke.....hjææææælp

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 26-07-01 22:48

> [...]

> Speedstream router.....absolut intet hul og maskinen fryser, kan dog
> ALT+ÆBLE+ESC ud af den (dette kan dog skyldes andre ting mht. MacOS

Lyder for mig som TCP/IP er helt syg på den maskine. Har du mulighed for
at tjekke om den i det hele taget kan finde ud af at køre IP (modem,
localtalk eller ethernet)? Kan den finde ud af at pinge sig selv?

/hc

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 27-07-01 13:44

> Lyder for mig som TCP/IP er helt syg på den maskine. Har du mulighed for
> at tjekke om den i det hele taget kan finde ud af at køre IP (modem,
> localtalk eller ethernet)? Kan den finde ud af at pinge sig selv?

Maskinen kan fint gå på via modem, så mistænker at det er driveren der ikke
er så glad for OS8.1

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-07-01 20:59

I artiklen <1GX77.161$Do6.11646@news.get2net.dk> , "Lars H. Fischer"
<newsgroup@nospam.dk> skrev:

> [...]
> Speedstream router.....absolut intet hul og maskinen fryser, kan dog
> ALT+ÆBLE+ESC ud af den (dette kan dog skyldes andre ting mht. MacOS

Du bruger vel ikke en driver som er for ny til dit OS? OS9 driveren fungerer
ikke godt på tidligere systemer.

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 27-07-01 13:43

"Niels Jørgen Kruse" <nj_kruse@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Du bruger vel ikke en driver som er for ny til dit OS? OS9 driveren
fungerer
> ikke godt på tidligere systemer.

Ah det kunne tænkes.... Forsøger at opgradere systemet og ser om det kører
fornuftigt.

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 27-07-01 14:47

> [...]

> ikke finde hverken router eller anden Mac. Jeg har forsøgt, at angive
> den ene mac med 192.168.0.1 og den anden 192.168.0.2 og brugt et

Hvis du bruger et crossover mellem maskinerne, kan du så ikke bare køre
Appletalk imellem dem?

OG er arkivdeling slået TIL på maskinerne (inkl. tilladelse til bruger)?
For ellers er der vel ikke noget der er tilgængeligt?

Eller er det anderledes ved TCP/IP? (jeg kører altid Appletalk med
crossover)...

Spritt

--
Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk * http://www.trekkies.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-01 15:09

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> Eller er det anderledes ved TCP/IP? (jeg kører altid Appletalk med
> crossover)...

TCP/IP er ligeglad med crossover, heldigvis man slipper for øvelsen i at
slå appletalk til simultant,

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 28-07-01 10:46

"Spritt Schapiro" <spritt@startrekmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> For ellers er der vel ikke noget der er tilgængeligt?
>
> Eller er det anderledes ved TCP/IP? (jeg kører altid Appletalk med

Arkivdeling er slået til på begge maskiner og der er oprettet tilladelser på
begge maskiner, men jeg har mistanke om driveren. Desværre har jeg ikke
kunnet gennemskue om den driver, der følger med er en OS9 eller om det er en
universel driver...

Har ikke haft tid til uddybende forsøg med andre drivere, så den må undvære
nettet et stykke tid endnu til det bliver regnvejr :)

Hilsen
Lars H. Fischer