Hvorfor bliver baggrundsfarven hvid?
Fra : Elisabet Petersen

Dato : 26-11-08 19:01

Jeg er startet på en hjemmeside på:
vibefauerholdt.dk

Jeg slettede den <style type="text/css"> som Dreamweaver havde
sat ind. Den forhindrede nemlig min html-liste i at blive vist
som en dropdown menu (den funktion har jeg lagt ind i en ekstern
..css fil).

Det mystiske er, at min baggrund nu er blevet HVID!!!
Jeg har ellers sat den til sort. Både i <body> delen og i css'en
Se starten af den herunder:

#outside{
   border:1px solid #000000;
   background:#000000;
   }
#navigation-1 {
   padding:1px 0;
   margin:0px;
   list-style:none;
   width:100%;
   height:21px;
   border-top:1px solid #FFFFFF;
   border-bottom:1px solid #FFFFFF;
   font:normal 8pt verdana, arial, helvetica;

Hvordan får jeg min baggrund sort igen? Det lyder meeeget banalt,
men jeg kan altså ikke se andet end at den står som sort i
forvejen. Og hvis jeg sætter <style type="text/css"> linien ind
igen forsvinder min dropdown menu bare.

Nogen forslag?

Med venlig hilsen,
Elisabet Ø. Petersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-11-08 19:18

Elisabet Petersen skrev:
> [...]
> men jeg kan altså ikke se andet end at den står som sort i
> forvejen. Og hvis jeg sætter <style type="text/css"> linien ind

Det dog nogle ualmindelig komplicerede stylesheets
til et par meget enkle opgaver.

Du har et stylesheet i head-delen af siden.
Her står bl.a.
..twoColFixLt #container {
   width: 780px;
   background: #FFFFFF;
....}

Denne formdeklaration har større vægt (specificitet)
end de øvrige formdeklarationer. Det er muligt der
er andre lignende

Jørgen Farum Jensen

Fra : Elisabet Petersen

Dato : 27-11-08 14:46