2 link på samme tid?
Fra : Christian hp.

Dato : 26-11-08 16:46

Hej, jeg søger hjælp til hvordan man åbner 2 link på en link?

Altså hvis nu man klikker på et LINK
og så abner der både en side på fx.
side 3 og 4

jeg har nemmelig en side: 1 top, 2 menu, 3 indhold, 4, under
tekst

(opdelt i frames)

Søger hjælp hurtigst muligt!!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : tobi

Dato : 26-11-08 18:35

"Christian hp." <HPDS@live.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg søger hjælp til hvordan man åbner 2 link på en link?

måske er det dette du søger:

sæt target="parent" på dit link

Tom

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-11-08 19:11

"tobi" <ingen@jmail.dk> skrev

> måske er det dette du søger:
>
> sæt target="parent" på dit link

Det åbner jo stadig kun ét link på klikket.

Men netop det besvær der er med at få links i et frameset til at føre frem
til den rigtige kombination af sider i de forskellige frames, er som jeg
opfatter det én af hovedårsagerne til at mange fraråder frames.

Man kan klare det med noget scripting, men skal man ud i at rode med noget
scripting for at få det til at virke, kan man lige så godt bruge den samme
energi til at køre noget simpelt SSI (serverside includes) i stedet for
frames.

Fra : Jahirah

Dato : 26-11-08 20:31

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> energi til at køre noget simpelt SSI (serverside includes) i stedet for

Drop frames og lær tables, divs og ajax. Frames er håbløst uddateret :/

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-11-08 06:50

"Jahirah" <jahirah@gmail.com> skrev

> Drop frames og lær tables, divs og ajax. Frames er håbløst uddateret :/

Tabeller? Også forældet til layout.

Fra : Christian Kragh

Dato : 27-11-08 08:33

> Tabeller? Også forældet til layout.

Ja til opbygning af siden.

Hvis du har en række med data du skal vise så er tabeller okey.

Tabeller har den ulemte at alt i tabellen skal hentes og "laves" af
browseren før det vises.
Forestil dig at du har en side med 1000 linjers tekst i mange tabeller inden
i hinanden, med noget størrelsesbetegneler samt baggrunde på nogle af
tabellerne.

Det tager meget lang tid for browseren at vise.
Hvis du derimod har din opsætning og layout i 10 div bokse, som efter mine
erfaringer og ikke er helt urealistisk, så bliver de vist på siden lige så
snart de er hentet.
Så efterfølgende mens den stadig henter indholdet, teksten, til siden
begynder den at vise det.

Hvis du laver en cd oversigt, eller samler på kuglepinde, så kan man med
fordel bruge tabeller til at vise det.

<th>
Kuglepinde
</th>
<th>
farve
</th>
Brugsen
Rød

Så er det en samling relateret data som vises bedst sådan.

Christian

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-11-08 14:35

"Christian Kragh" <dsl516573@vip.cybercity.dk> skrev

> Ja til opbygning af siden.

Det er også det jeg mener med "til layout".
Jeg bruger selv masser af tabeller - til data der _skal_ vises skematisk.

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-11-08 23:48

Christian hp. skrev:

> (opdelt i frames)

Den bedste løsning er at droppe frames, det er en
håblødt forældet teknologi.

Se i øvrigt: http://html-faq.dk/2009.asp

--
Allan Vebel