Automatisk sideskift
Fra : Jacob Jacobsen

Dato : 22-11-08 17:32

Hej,

Er der én der kan hjælpe med hvordan jeg
får www.alt-site.dk til automatisk at åbne www.site.dk.

Så når man skriver www.alt-site.dk så kommer www.site.dk frem og www.site
står i adresselinjen.

Jakob Jakobsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-08 17:45

Jacob Jacobsen skrev:

> Er der én der kan hjælpe med hvordan jeg
> får www.alt-site.dk til automatisk at åbne www.site.dk.

Der er i princippet to måder. Den ene opdager brugeren, den anden
sker helt uden hans vidende.

Den første kan klares med HTML. Anbring følgende linje i head-setionen:

så omstilles siden efter 20 sekunders forløb til min hjemmeside.
Det er "content" og "URL" der bestemmer det.

Hvis du skal bruge den åbenlyse løsning, så sæt ikke tiden for lav, og skriv midt
på siden at der sker en omstilling og at brugeren bør opdatere sit bogmærke.

Det kan laves usynligt ved brug af et serverside-scriptsprog som f.eks. PHP.
Lav en fil der hedder index.php og læg den i rodmappen. Den skal kun indeholde
følgende linje.

   header('Location: http://bertel.lundhansen.dk/');

Den vil omgående sende brugeren til min hjemmeside uden at han opdager at der
bliver skiftet.

--
Bertel

Fra : Christian Kragh

Dato : 22-11-08 18:56

> [...]
> PHP.
> Lav en fil der hedder index.php og læg den i rodmappen. Den skal kun

Og i ASP:

<% response.redirect "http://www.dr.dk" %>

Christian

Fra : Jacob Jacobsen