|
| Dødtræt af Dansk Net Fra : Kim N. Lesmer |
Dato : 21-11-08 18:17 |
|
Hej alle.
Nu er jeg efterhånden ved at være godt træt af Dansk Net, og jeg vil
derfor skrive om mine erfaringer her til gruppen, så andre kan drage
gavn af dem.
Jeg har haft Dansk Net i ca. 2 1/2 år. Før det havde jeg Dansk
Bredbånd, men måtte skifte grundet flytning.
Bortset fra nogle problemer omkring min bestilling fungerede min 10/1
Mbit linje upåklageligt i ca. ét år.
En weekend skete der så et eller andet hvor linjen var nede hele
weekenden. Jeg fejlmeldte linjen den efterfølgende mandag, men havde en
meget dårlig oplevelse med kundeservice, og først sidst på ugen var min
linje oppe igen.
Min linje har aldrig været den samme igen. Siden nedbruddet har min
linje været fyldt med støj, og linjen måtte efterfølgende reduceres til
en 5 Mbit.
Dansk Net har ikke ville oplyse, hvad årsagen til nedbruddet har været,
men jeg har selv arbejdet i Cybercity, og jeg ved, at den slags
"nedbrud" som regel skyldes, at nogen har været ude og rode på
centralen. Efterfølgende har man lavet nogle fejl eller monteret defekt
udstyr.
Min linje har siden nedbruddet konstante udfald, hvor det er nødvendigt
at genstarte min gateway flere gange dagligt. Gatewayen har 4 porte,
der efter udtalelser fra Dansk Net support bruger den samme linje Port
1-3 giver en intern IP adresse, men port 4 er åben og modtager en
ekstern IP adresse.
Indenfor de sidste par uger har port 4 også svigtet, og jeg kan opnå
maksimalt ca. 500 B/s på linjen, og den går kontant i stå.
Jeg skrev til Dansk Net support i onsdags, og fik at vide, at eftersom
alle porte bruger samme linje, så skal jeg kunne opnå samme hastighed.
Jeg testede efterfølgende port 4 på flere forskellige computere med
forskellige kabler for at sikre, at det ikke drejede sig om et defekt
netkort eller kabel i min ende, men det var den samme fejl. Jeg skrev
om testresultatet til support torsdag aften, men sidder nu her fredag
uden noget svar, og uden tilbud om fremsendelse af ny gateway.
Siden nedbruddet har linjen været elendig!
Når en linje fungerer fejlfrit og perfekt ét år i træk, og kører 10Mbit
uden problemer, og så pludselig efter et nedbrud er halveret og
konstant ustabil, så betyder det, at noget er fysisk ændret. Jeg tror
ikke, at der er gjort noget for at finde ud af, hvad der er sket.
Lige nu gider jeg ikke rigtigt mere, og jeg overvejer derfor at skifte
til TDC City.
Jeg kan ikke anbefale Dansk Net til nogen, der skal bruge en stabil
linje og en seriøs og god kundeservice.
---
Mange venlige hilsner/Best regards
Kim N. Lesmer
Programmer/Unix systemadministrator
Web : www.bitflop.com
E-mail : knl@bitflop.com
| |
jape (22-11-2008)
| Kommentar Fra : jape |
Dato : 22-11-08 05:06 |
|
On 21 Nov., 18:16, "Kim N. Lesmer" <k...@bitflop.com> wrote:
> Hej alle.
>
> Nu er jeg efterhånden ved at være godt træt af Dansk Net, og jeg vil
> derfor skrive om mine erfaringer her til gruppen, så andre kan drage
> gavn af dem.
>
> Jeg har haft Dansk Net i ca. 2 1/2 år. Før det havde jeg Dansk
> Bredbånd, men måtte skifte grundet flytning.
>
> Bortset fra nogle problemer omkring min bestilling fungerede min 10/1
> Mbit linje upåklageligt i ca. ét år.
>
> En weekend skete der så et eller andet hvor linjen var nede hele
> weekenden. Jeg fejlmeldte linjen den efterfølgende mandag, men havde en
> meget dårlig oplevelse med kundeservice, og først sidst på ugen var min
> linje oppe igen.
>
> Min linje har aldrig været den samme igen. Siden nedbruddet har min
> linje været fyldt med støj, og linjen måtte efterfølgende reduceres til
> en 5 Mbit.
>
> Dansk Net har ikke ville oplyse, hvad årsagen til nedbruddet har været,
> men jeg har selv arbejdet i Cybercity, og jeg ved, at den slags
> "nedbrud" som regel skyldes, at nogen har været ude og rode på
> centralen. Efterfølgende har man lavet nogle fejl eller monteret defekt
> udstyr.
>
> Min linje har siden nedbruddet konstante udfald, hvor det er nødvendigt
> at genstarte min gateway flere gange dagligt. Gatewayen har 4 porte,
> der efter udtalelser fra Dansk Net support bruger den samme linje Port
> 1-3 giver en intern IP adresse, men port 4 er åben og modtager en
> ekstern IP adresse.
>
> Indenfor de sidste par uger har port 4 også svigtet, og jeg kan opnå
> maksimalt ca. 500 B/s på linjen, og den går kontant i stå.
>
> Jeg skrev til Dansk Net support i onsdags, og fik at vide, at eftersom
> alle porte bruger samme linje, så skal jeg kunne opnå samme hastighed..
> Jeg testede efterfølgende port 4 på flere forskellige computere med
> forskellige kabler for at sikre, at det ikke drejede sig om et defekt
> netkort eller kabel i min ende, men det var den samme fejl. Jeg skrev
> om testresultatet til support torsdag aften, men sidder nu her fredag
> uden noget svar, og uden tilbud om fremsendelse af ny gateway.
>
> Siden nedbruddet har linjen været elendig!
>
> Når en linje fungerer fejlfrit og perfekt ét år i træk, og kører 10Mbit
> uden problemer, og så pludselig efter et nedbrud er halveret og
> konstant ustabil, så betyder det, at noget er fysisk ændret. Jeg tror
> ikke, at der er gjort noget for at finde ud af, hvad der er sket.
>
> Lige nu gider jeg ikke rigtigt mere, og jeg overvejer derfor at skifte
> til TDC City.
>
> Jeg kan ikke anbefale Dansk Net til nogen, der skal bruge en stabil
> linje og en seriøs og god kundeservice.
>
> ---
> Mange venlige hilsner/Best regards
>
> Kim N. Lesmer
> Programmer/Unix systemadministrator
>
> Web : www.bitflop.com
> E-mail : k...@bitflop.com
Undskyld, et øjeblik.
Hvis du er "Programmer/Unix systemadministrator"
Så ved du vel også hvad det handler om?
Du ved vel også at DanskNet ikke lige springer ud af skabet og trækker
nye kobberledninger?
Den linje du har er den du får! Ellers flyt din adresse.
Magen til klage, skal jeg undre mig over.
Dine "porte" kan du fedte rundt med, ved du hvordan en router fungerer
eller skal du have et password ?
Jan
| |
Bertel Lund Hansen (22-11-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 22-11-08 15:44 |
| | |
Mr.Larsen (22-11-2008)
| Kommentar Fra : Mr.Larsen |
Dato : 22-11-08 15:47 |
|
Efter mange tanker skrev jape:
>
> Undskyld, et øjeblik.
....snip
Tag nu lige og læs hvad han skriver, for det har du tydeligvis ikke
gjort.
--
http://www.projecthoneypot.org
| |
Peter T. (23-11-2008)
| Kommentar Fra : Peter T. |
Dato : 23-11-08 14:33 |
|
In article <ded14a13-42c6-4d2a-b9f2-
f078c5c2d74e@v4g2000yqa.googlegroups.com>, jape44@gmail.com says...
> Du ved vel også at DanskNet ikke lige springer ud af skabet og trækker
> nye kobberledninger?
>
> Den linje du har er den du får! Ellers flyt din adresse.
Det var et eklatant mislykket forsøg på, at trække fokus væk fra
hovedproblemet og udstille Kim Lesmers person i et dårligt lys. Kom
igen, jape. :)
--
Åge Halldorsson i dk.kultur.musik d. 22/11/08:
"Der er ingen grund til at spamme gruppen til med tråde om det samme
emne. Vi har to andre Beatles-tråde"
| |
Axel Hammerschmidt (23-11-2008)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 23-11-08 16:41 |
|
Peter T.:
<snip>
> Det var et eklatant mislykket forsøg på, at trække fokus væk fra
> hovedproblemet og udstille Kim Lesmers person i et dårligt lys. Kom
> igen, jape. :)
Nej tak.
--
Those are my principles. If you don't like them I have others.
| |
Kim N. Lesmer (22-11-2008)
| Kommentar Fra : Kim N. Lesmer |
Dato : 22-11-08 23:18 |
|
On Sat, 22 Nov 2008 04:05:32 -0800 (PST)
jape <jape44@gmail.com> wrote:
> Undskyld, et øjeblik.
>
> Hvis du er "Programmer/Unix systemadministrator"
>
> Så ved du vel også hvad det handler om?
>
> Du ved vel også at DanskNet ikke lige springer ud af skabet og trækker
> nye kobberledninger?
>
> Den linje du har er den du får! Ellers flyt din adresse.
>
> Magen til klage, skal jeg undre mig over.
>
> Dine "porte" kan du fedte rundt med, ved du hvordan en router fungerer
> eller skal du have et password ?
Så vidt jeg husker fra gruppen her, er du (jape) ansat hos Dansk Net, og
sidder i support, og hvis det er rigtigt, vil jeg gerne takke dig!
Tak fordi du viser, så alle kan se det, hvad man har med at gøre, når
man er kunde hos Dansk Net.
> Jan
| |
Kim N. Lesmer (13-12-2008)
| Kommentar Fra : Kim N. Lesmer |
Dato : 13-12-08 22:44 |
|
On Fri, 21 Nov 2008 18:16:57 +0100
"Kim N. Lesmer" <knl@bitflop.com> wrote:
Jeg vil lige tilføje en lille opfølgning til nedenstående.
Efter min klage fik jeg tilsendt en ny router, og alt virkede perfekt
igen.
Jeg modtog også en email fra direktøren for DanskNet, der beklagede min
opsigelse, og efterfølgende også skrev, at DanskNet altid tager
henvendelser seriøst (mere om dette senere).
Her er noget af det, som han skrev til min sag:
<SNIP>
I forhold til dit spørgsmål til, "at en forbindelse kan forringes over
kortere tid" så er jeg desværre nødt til at sige, at det kan den. Vi
oplever oftere og oftere at vi har kunder som dem ene dag kunne få de
høje hastigheder og derefter oplever et fald i hastigheden. Der er
mange grunde til dette hvoraf nogle kan nævnes:
- Mere støj på hel- eller delstrækning af kabel. Dette skyldes at der
bliver solgt flere og flere ADSL forbindelser samt at hastighederne er
steget og dermed også frekvensområdet.
- Naturlig degenerering af kobberkabler som ligger i jorden.
- Vejr og vind spiller ind hvor eks. fugt i passivt udstyr på
kabelstrækninger har meget af sige.
Jeg kan afkræfte at der har været udskiftning af udstyr på den central
du er koblet på og at dette skulle være grunden til at din forbindelse
har kørt ustabilt.
</SNIP>
Uanset hvad årsagen til en forringet linje er, så er det dårlig
kundeservice fra en virksomhed at kaste problemerne over på kunden.
Indtil den 9 december har linjen igen kørt perfekt med den nye router,
men så er der igen store problemer. Jeg skal genstarte routeren ca. hver
10-15 minutter, og min linje er nu blevet sat ned til 3 Mbit.
Jeg har efterfølgende skrevet til support den 9 december, men har
indtil i dag ikke hørt noget som helst.
DanskNet modtog min opsigelse lige efter at jeg havde sendt den
oprindelige mail her til listen, og jeg går ud fra, at man ikke
prioriterer kunder, der alligevel skal siges op X antal dage fra en
fejl.
Uanset hvor længe man er kunde, så skal man stadig have det, som man
betaler for, og det med at kundeservice altid tager en henvendelse
seriøst, det kan jeg som forbruger ikke rigtigt få øje på, men igen
måske er det mig, der tager fejl.
> Hej alle.
>
> Nu er jeg efterhånden ved at være godt træt af Dansk Net, og jeg vil
> derfor skrive om mine erfaringer her til gruppen, så andre kan drage
> gavn af dem.
>
> Jeg har haft Dansk Net i ca. 2 1/2 år. Før det havde jeg Dansk
> Bredbånd, men måtte skifte grundet flytning.
>
> Bortset fra nogle problemer omkring min bestilling fungerede min 10/1
> Mbit linje upåklageligt i ca. ét år.
>
> En weekend skete der så et eller andet hvor linjen var nede hele
> weekenden. Jeg fejlmeldte linjen den efterfølgende mandag, men havde
> en meget dårlig oplevelse med kundeservice, og først sidst på ugen
> var min linje oppe igen.
>
> Min linje har aldrig været den samme igen. Siden nedbruddet har min
> linje været fyldt med støj, og linjen måtte efterfølgende reduceres
> til en 5 Mbit.
>
> Dansk Net har ikke ville oplyse, hvad årsagen til nedbruddet har
> været, men jeg har selv arbejdet i Cybercity, og jeg ved, at den slags
> "nedbrud" som regel skyldes, at nogen har været ude og rode på
> centralen. Efterfølgende har man lavet nogle fejl eller monteret
> defekt udstyr.
>
> Min linje har siden nedbruddet konstante udfald, hvor det er
> nødvendigt at genstarte min gateway flere gange dagligt. Gatewayen
> har 4 porte, der efter udtalelser fra Dansk Net support bruger den
> samme linje Port 1-3 giver en intern IP adresse, men port 4 er åben
> og modtager en ekstern IP adresse.
>
> Indenfor de sidste par uger har port 4 også svigtet, og jeg kan opnå
> maksimalt ca. 500 B/s på linjen, og den går kontant i stå.
>
> Jeg skrev til Dansk Net support i onsdags, og fik at vide, at eftersom
> alle porte bruger samme linje, så skal jeg kunne opnå samme hastighed.
> Jeg testede efterfølgende port 4 på flere forskellige computere med
> forskellige kabler for at sikre, at det ikke drejede sig om et defekt
> netkort eller kabel i min ende, men det var den samme fejl. Jeg skrev
> om testresultatet til support torsdag aften, men sidder nu her fredag
> uden noget svar, og uden tilbud om fremsendelse af ny gateway.
>
> Siden nedbruddet har linjen været elendig!
>
> Når en linje fungerer fejlfrit og perfekt ét år i træk, og kører
> 10Mbit uden problemer, og så pludselig efter et nedbrud er halveret og
> konstant ustabil, så betyder det, at noget er fysisk ændret. Jeg tror
> ikke, at der er gjort noget for at finde ud af, hvad der er sket.
>
> Lige nu gider jeg ikke rigtigt mere, og jeg overvejer derfor at skifte
> til TDC City.
>
> Jeg kan ikke anbefale Dansk Net til nogen, der skal bruge en stabil
> linje og en seriøs og god kundeservice.
>
> ---
> Mange venlige hilsner/Best regards
>
> Kim N. Lesmer
> Programmer/Unix systemadministrator
>
> Web : www.bitflop.com
> E-mail : knl@bitflop.com
| |
Jens Fallesen (14-12-2008)
| Kommentar Fra : Jens Fallesen |
Dato : 14-12-08 11:21 |
|
Kim N. Lesmer wrote:
> Uanset hvad årsagen til en forringet linje er, så er det dårlig
> kundeservice fra en virksomhed at kaste problemerne over på kunden.
Det kan man godt argumentere for, men der kan sagtens opstå en
situation, hvor man ikke har andre muligheder, især hvis man ikke er det
selskab, der ejer kablerne.
Skulle den situation opstå, ville det dog være passende, hvis man på en
eller anden måde kompenserede kunden.
--
Jens
| |
Mr.Larsen (14-12-2008)
| Kommentar Fra : Mr.Larsen |
Dato : 14-12-08 12:02 |
|
Jens Fallesen skrev:
> Kim N. Lesmer wrote:
>
>> Uanset hvad årsagen til en forringet linje er, så er det dårlig
>> kundeservice fra en virksomhed at kaste problemerne over på kunden.
>
> Det kan man godt argumentere for, men der kan sagtens opstå en situation,
> hvor man ikke har andre muligheder, især hvis man ikke er det selskab, der
> ejer kablerne.
Nej, så kaster man det ikke over på kunden, men tager problemet op med
dem der levere kobberet.
--
http://www.projecthoneypot.org/
| |
Jens Fallesen (14-12-2008)
| Kommentar Fra : Jens Fallesen |
Dato : 14-12-08 15:16 |
|
Mr.Larsen wrote:
>> Det kan man godt argumentere for, men der kan sagtens opstå en
>> situation, hvor man ikke har andre muligheder, især hvis man ikke er
>> det selskab, der ejer kablerne.
> Nej, så kaster man det ikke over på kunden, men tager problemet op med
> dem der levere kobberet.
I den ideelle verden, men den lever vi desværre ikke i. Hvis din
kobberkvalitet af en eller anden grund f.eks. går fra at være til 20
Mbps til kun at være til 3 Mbps, og telefoni fungerer uden problemer,
lever den stadig op til det lovede, og så har din udbyder ikke noget at
komme efter.
Så kan du selvfølgelig påstå, at din udbyder har en for dårlig aftale
med ejeren af kobberkablerne, og det kan du sikkert finde mange
udbydere, der gerne vil påstå, at de har, men det har ingen af dem endnu
været i stand til at få lavet om på …
--
Jens
| |
Sørensen (14-12-2008)
| Kommentar Fra : Sørensen |
Dato : 14-12-08 18:23 |
|
"Jens Fallesen" > skrev >
> Så kan du selvfølgelig påstå, at din udbyder har en for dårlig aftale med
> ejeren af kobberkablerne, og det kan du sikkert finde mange udbydere, der
> gerne vil påstå, at de har, men det har ingen af dem endnu været i stand
> til at få lavet om på .
>
>
Det har De ikke VILLET lave om på, De har købt et discountprodukt hvor der
kun testes med ohm-meter, og det virker faktisk i De fleste tilfælde, Du får
som regel hvad du betaler for, hvis du har brug for noget der er bedere så
vælg TDC og betal merprisen.
vh. sørensen
| |
Jens Fallesen (14-12-2008)
| Kommentar Fra : Jens Fallesen |
Dato : 14-12-08 18:35 |
|
Sørensen wrote:
> Det har De ikke VILLET lave om på,
Kan du dokumentere den påstand?
Flere af TDCs engroskunder ville da gerne kunne garantere kunderne en
bedre linje, hvis den eksisterende var ringere end ventet, men det
produkt findes slet ikke på hylden.
Der ville dog næppe blive solgt mange af produktet, da langt hovedparten
af alle linjer fungerer tilfredsstillende for disses brugere.
Når det så er sagt, kan det nemt blive temmelig dyrt at udbedre end
halvdårlig linje. Hvis der bare skal skiftes et kobberpar på en
delstrækning, er det ikke den store udgift, men hvis der skal etableres
helt nyt kabel et sted, løber prisen op. Og det gør prisen for at finde
årsagen i øvrigt også nemt.
Af samme grund tvivler jeg på, at man som privatkunde hos TDC kan få dem
til at løse problemet, hvis ens linje kun kan levere f.eks. 2 Mbps, selv
om den egentlig burde kunne levere tre gange så meget …
--
Jens
| |
Sørensen (14-12-2008)
| Kommentar Fra : Sørensen |
Dato : 14-12-08 20:38 |
|
"Jens Fallesen" skrev >
> Kan du dokumentere den påstand?
>
Nej det kan jeg ikke, men jeg tror på at hvis flertallet af udbydere ønskede
et sådan produkt så kom det også på hylden. De kan i øvrigt betale for en
bedere gennemgang af linien men det er uhyre sjældent at De benytter sig af
det.
> >
> Der ville dog næppe blive solgt mange af produktet, da langt hovedparten
> af alle linjer fungerer tilfredsstillende for disses brugere.
Just what i should til to say
>
> Når det så er sagt, kan det nemt blive temmelig dyrt at udbedre end
> halvdårlig linje. Hvis der bare skal skiftes et kobberpar på en
> delstrækning, er det ikke den store udgift, men hvis der skal etableres
> helt nyt kabel et sted, løber prisen op. Og det gør prisen for at finde
> årsagen i øvrigt også nemt.
>
> Af samme grund tvivler jeg på, at man som privatkunde hos TDC kan få dem
> til at løse problemet, hvis ens linje kun kan levere f.eks. 2 Mbps, selv
> om den egentlig burde kunne levere tre gange så meget .
Der er ikke leveringspligt på ADSL så derfor begynder man ikke at lægge nye
kabler i jorden fordi en enkelt kunde ikke kan komme op på 8 mb. Der bruges
dog mere avancerede måletyper når der fejlfindes på TDC`s egene ADSL-kunder,
og det er min oplevelse at der bruges mere tid på at lægge om for lavere
dæmpning.
desuden er ac-dæmpning er ikke et parameter der måles på ved fremmede
udbydere.
>
>
>
vh.
Sørensen
| |
Kim N. Lesmer (26-12-2008)
| Kommentar Fra : Kim N. Lesmer |
Dato : 26-12-08 01:44 |
|
On Fri, 21 Nov 2008 18:16:57 +0100
"Kim N. Lesmer" <knl@bitflop.com> wrote:
Hej alle.
Som en afslutning på mit indlæg kan jeg oplyse, at jeg opsage min linje
hos DanskNet. Jeg har efterfølgende fået Fullrate, og har fået min
hurtige linje tilbage.
Tilsyneladende lå fejlen ikke i min linje eller i kvaliteten af
kobberet, men den lå, som først formodet hos DanskNet på deres udstyr på
centralen.
> Hej alle.
>
> Nu er jeg efterhånden ved at være godt træt af Dansk Net, og jeg vil
> derfor skrive om mine erfaringer her til gruppen, så andre kan drage
> gavn af dem.
>
> Jeg har haft Dansk Net i ca. 2 1/2 år. Før det havde jeg Dansk
> Bredbånd, men måtte skifte grundet flytning.
>
> Bortset fra nogle problemer omkring min bestilling fungerede min 10/1
> Mbit linje upåklageligt i ca. ét år.
>
> En weekend skete der så et eller andet hvor linjen var nede hele
> weekenden. Jeg fejlmeldte linjen den efterfølgende mandag, men havde
> en meget dårlig oplevelse med kundeservice, og først sidst på ugen
> var min linje oppe igen.
>
> Min linje har aldrig været den samme igen. Siden nedbruddet har min
> linje været fyldt med støj, og linjen måtte efterfølgende reduceres
> til en 5 Mbit.
>
> Dansk Net har ikke ville oplyse, hvad årsagen til nedbruddet har
> været, men jeg har selv arbejdet i Cybercity, og jeg ved, at den slags
> "nedbrud" som regel skyldes, at nogen har været ude og rode på
> centralen. Efterfølgende har man lavet nogle fejl eller monteret
> defekt udstyr.
>
> Min linje har siden nedbruddet konstante udfald, hvor det er
> nødvendigt at genstarte min gateway flere gange dagligt. Gatewayen
> har 4 porte, der efter udtalelser fra Dansk Net support bruger den
> samme linje Port 1-3 giver en intern IP adresse, men port 4 er åben
> og modtager en ekstern IP adresse.
>
> Indenfor de sidste par uger har port 4 også svigtet, og jeg kan opnå
> maksimalt ca. 500 B/s på linjen, og den går kontant i stå.
>
> Jeg skrev til Dansk Net support i onsdags, og fik at vide, at eftersom
> alle porte bruger samme linje, så skal jeg kunne opnå samme hastighed.
> Jeg testede efterfølgende port 4 på flere forskellige computere med
> forskellige kabler for at sikre, at det ikke drejede sig om et defekt
> netkort eller kabel i min ende, men det var den samme fejl. Jeg skrev
> om testresultatet til support torsdag aften, men sidder nu her fredag
> uden noget svar, og uden tilbud om fremsendelse af ny gateway.
>
> Siden nedbruddet har linjen været elendig!
>
> Når en linje fungerer fejlfrit og perfekt ét år i træk, og kører
> 10Mbit uden problemer, og så pludselig efter et nedbrud er halveret og
> konstant ustabil, så betyder det, at noget er fysisk ændret. Jeg tror
> ikke, at der er gjort noget for at finde ud af, hvad der er sket.
>
> Lige nu gider jeg ikke rigtigt mere, og jeg overvejer derfor at skifte
> til TDC City.
>
> Jeg kan ikke anbefale Dansk Net til nogen, der skal bruge en stabil
> linje og en seriøs og god kundeservice.
>
> ---
> Mange venlige hilsner/Best regards
>
> Kim N. Lesmer
> Programmer/Unix systemadministrator
>
> Web : www.bitflop.com
> E-mail : knl@bitflop.com
| |
Kim N. Lesmer (28-01-2009)
| Kommentar Fra : Kim N. Lesmer |
Dato : 28-01-09 23:02 |
|
On Fri, 26 Dec 2008 01:43:30 +0100
"Kim N. Lesmer" <knl@bitflop.com> wrote:
Nu skal jeg så bare have dem til at fatte, at de ikke længere skal
sende regninger for en linie, der har været opsagt i godt 2 måneder.
Linien blev som bekendt opsagt i dec. 2008, men jeg har både modtaget
en regning for jan. samt feb. 2009.
Rigtigt flot!
> On Fri, 21 Nov 2008 18:16:57 +0100
> "Kim N. Lesmer" <knl@bitflop.com> wrote:
>
> Hej alle.
>
> Som en afslutning på mit indlæg kan jeg oplyse, at jeg opsage min
> linje hos DanskNet. Jeg har efterfølgende fået Fullrate, og har fået
> min hurtige linje tilbage.
>
> Tilsyneladende lå fejlen ikke i min linje eller i kvaliteten af
> kobberet, men den lå, som først formodet hos DanskNet på deres udstyr
> på centralen.
>
> > Hej alle.
> >
> > Nu er jeg efterhånden ved at være godt træt af Dansk Net, og jeg vil
> > derfor skrive om mine erfaringer her til gruppen, så andre kan drage
> > gavn af dem.
> >
> > Jeg har haft Dansk Net i ca. 2 1/2 år. Før det havde jeg Dansk
> > Bredbånd, men måtte skifte grundet flytning.
> >
> > Bortset fra nogle problemer omkring min bestilling fungerede min
> > 10/1 Mbit linje upåklageligt i ca. ét år.
> >
> > En weekend skete der så et eller andet hvor linjen var nede hele
> > weekenden. Jeg fejlmeldte linjen den efterfølgende mandag, men havde
> > en meget dårlig oplevelse med kundeservice, og først sidst på ugen
> > var min linje oppe igen.
> >
> > Min linje har aldrig været den samme igen. Siden nedbruddet har min
> > linje været fyldt med støj, og linjen måtte efterfølgende reduceres
> > til en 5 Mbit.
> >
> > Dansk Net har ikke ville oplyse, hvad årsagen til nedbruddet har
> > været, men jeg har selv arbejdet i Cybercity, og jeg ved, at den
> > slags "nedbrud" som regel skyldes, at nogen har været ude og rode på
> > centralen. Efterfølgende har man lavet nogle fejl eller monteret
> > defekt udstyr.
> >
> > Min linje har siden nedbruddet konstante udfald, hvor det er
> > nødvendigt at genstarte min gateway flere gange dagligt. Gatewayen
> > har 4 porte, der efter udtalelser fra Dansk Net support bruger den
> > samme linje Port 1-3 giver en intern IP adresse, men port 4 er åben
> > og modtager en ekstern IP adresse.
> >
> > Indenfor de sidste par uger har port 4 også svigtet, og jeg kan opnå
> > maksimalt ca. 500 B/s på linjen, og den går kontant i stå.
> >
> > Jeg skrev til Dansk Net support i onsdags, og fik at vide, at
> > eftersom alle porte bruger samme linje, så skal jeg kunne opnå
> > samme hastighed. Jeg testede efterfølgende port 4 på flere
> > forskellige computere med forskellige kabler for at sikre, at det
> > ikke drejede sig om et defekt netkort eller kabel i min ende, men
> > det var den samme fejl. Jeg skrev om testresultatet til support
> > torsdag aften, men sidder nu her fredag uden noget svar, og uden
> > tilbud om fremsendelse af ny gateway.
> >
> > Siden nedbruddet har linjen været elendig!
> >
> > Når en linje fungerer fejlfrit og perfekt ét år i træk, og kører
> > 10Mbit uden problemer, og så pludselig efter et nedbrud er halveret
> > og konstant ustabil, så betyder det, at noget er fysisk ændret. Jeg
> > tror ikke, at der er gjort noget for at finde ud af, hvad der er
> > sket.
> >
> > Lige nu gider jeg ikke rigtigt mere, og jeg overvejer derfor at
> > skifte til TDC City.
> >
> > Jeg kan ikke anbefale Dansk Net til nogen, der skal bruge en stabil
> > linje og en seriøs og god kundeservice.
> >
> > ---
> > Mange venlige hilsner/Best regards
> >
> > Kim N. Lesmer
> > Programmer/Unix systemadministrator
> >
> > Web : www.bitflop.com
> > E-mail : knl@bitflop.com
| |
Mads (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Mads |
Dato : 29-01-09 16:04 |
|
On Wed, 28 Jan 2009 23:02:01 +0100, "Kim N. Lesmer" <knl@bitflop.com>
wrote:
>On Fri, 26 Dec 2008 01:43:30 +0100
>"Kim N. Lesmer" <knl@bitflop.com> wrote:
>
>Nu skal jeg så bare have dem til at fatte, at de ikke længere skal
>sende regninger for en linie, der har været opsagt i godt 2 måneder.
>
>Linien blev som bekendt opsagt i dec. 2008, men jeg har både modtaget
>en regning for jan. samt feb. 2009.
>
>Rigtigt flot!
Du kan skrive til info@dansknet.dk Att: Kristian Sørensen
Så havner din klage direkte hos chefen.
Det gjorde jeg og det virkede. ( efter 5 måneder med opkrævninger
for en ikke eksisterende forbindelse )
mvh Mads
| |
Kim N. Lesmer (01-02-2009)
| Kommentar Fra : Kim N. Lesmer |
Dato : 01-02-09 17:30 |
|
On Thu, 29 Jan 2009 15:03:47 GMT
Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:
Hej Mads, tak for dit svar. Jeg har fuldt dit råd.
> Du kan skrive til info@dansknet.dk Att: Kristian Sørensen
> Så havner din klage direkte hos chefen.
> Det gjorde jeg og det virkede. ( efter 5 måneder med opkrævninger
> for en ikke eksisterende forbindelse )
>
> mvh Mads
| |
|
|