Skiferie og sygeforsikring
Fra : oz3bto

Dato : 19-11-08 18:46

Syntes det er lidt bøvlet at hittte ud af

Turen går til Norge

Hvis vi kommer tilskade deroppe og ikke har tegnet extra sygeforsikring så
får vi vel stadig hjælp fra norsk sygehus men skal selv klare evt. hjem
transport eller er vi helt galt på den ?

Da vi har norske venner så er hjemtransporten nemlig ikke det store problem

Fra : SB

Dato : 19-11-08 19:22

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjem transport eller er vi helt galt på den ?
>
> Da vi har norske venner så er hjemtransporten nemlig ikke det store

Kommer vel an på hvor galt det kan ske at gå.....
Bliver man tvungen til at skulle ligge ned i 1½ md, som man risikere ved en
diskokollaps så tror jeg nok jeg ville være slet glad ved at blive
transporteret hjem i et køretøj hvor det er behageligt.

Men ok, hvis 275 kr er for meget at give for en familie rejseforsikring i
europa, så tag du bare chancen.
Håber under alle omstændigheder du ikke får brug for det/den

Søren

Fra : oz3bto

Dato : 19-11-08 21:45

"SB" <sobo@[SLETTES]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> europa, så tag du bare chancen.
> Håber under alle omstændigheder du ikke får brug for det/den

Man kan vel blive på det norske sygehus så længe det kræver indlæggelse
istedet for at komme hjem

Var nu ikke 275 kr vi har fået oplyst .. nærmere 5-600kr pr person pga
vores ungealder og at det er skiferie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-11-08 22:03

"oz3bto" <no@in.dk> writes:

> Man kan vel blive på det norske sygehus så længe det kræver indlæggelse
> istedet for at komme hjem

Ja, men det er heller ikke nødvendigvis rart selvom man kan komme hjem
fra et sygehus.

> Var nu ikke 275 kr vi har fået oplyst .. nærmere 5-600kr pr person pga
> vores ungealder og at det er skiferie

Europæiske har en årsrejseforsikring, der med ulykkesforsikring og
skiforsikring koster 794 kroner for to på 25.

Hvis du bare vil have en hjemrejsedækning koster det 118 kroner for 2
på 25.

Jeg ville ikke have lyst til at spare de penge, men sådan er vi jo så
forskellige.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : SB

Dato : 20-11-08 21:19

> Man kan vel blive på det norske sygehus så længe det kræver indlæggelse
> istedet for at komme hjem
>
> Var nu ikke 275 kr vi har fået oplyst .. nærmere 5-600kr pr person pga
> vores ungealder og at det er skiferie

Er du kunde ved topDK koster den 275 kr. uanset alder og dækker hele
familien der har samme adresse
Den er lidt dyrer hvis du ikke er kunde der i forvejen
Men ikke 600 kr.

Den skandinaviske aftale der siger at du er dækket mht hjemtransport, er kun
hvis lægerne i det pågældende land afgør at du får det dækket.
Du kan sagtes blive udskrevet fra et sygehus og alligevel ikke være i stand
til at klare en normal hjemtransport, ikke noget unormalt i at blive sendt
hjem med besked om at blive i sengen de næste 4 uger.

Men smid mig en mail med tlf. nummer i, så skal du få forklaringen - nemmere
end at skulle skrive det her :)

Søren

Fra : oz3bto

Dato : 21-11-08 01:36

> [...]
> sendt hjem med besked om at blive i sengen de næste 4 uger.
>
> Men smid mig en mail med tlf. nummer i, så skal du få forklaringen -

Hvis det er sådan det står til så vil vi ikke bekymre os mere om det..
Skulle man endelig holde sengen nogen extra dagen så har vi liggeplads i
bilen eller muligheden for at blive hos vennerne de extra dage

Køre derop i 2 styk 4x4 hvorfra den ene er bygget op som autocamper

Fra : SB

Dato : 23-11-08 15:21

> [...]
> bilen eller muligheden for at blive hos vennerne de extra dage
>
> Køre derop i 2 styk 4x4 hvorfra den ene er bygget op som autocamper

Og hvis der er en der kører ind i jeres autocamper og ødelægger den og jer?
Skaderne behøver jo ikke opstå men i står på ski, kan jo lige så godt være
under jeres transport
Jeg ville ikke tage chancen for de små penge, men er sikkert også skadet ved
at have familie i forsikringsbranchen :)

Søren

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 19-11-08 20:53

On Wed, 19 Nov 2008 18:46:02 +0100, oz3bto wrote:

> Hvis vi kommer tilskade deroppe og ikke har tegnet extra sygeforsikring så
> får vi vel stadig hjælp fra norsk sygehus men skal selv klare evt. hjem
> transport eller er vi helt galt på den ?

Jada. - men jeg synes likevel rådet du får nedenfor er et godt et. Tegn
forsikring. Du vet aldri når du får behov for hjemtransport.

--
Marianne
http://www.chios-info.com

Fra : Elmand

Dato : 19-11-08 23:35

> [...]
> transport eller er vi helt galt på den ?
>
> Da vi har norske venner så er hjemtransporten nemlig ikke det store problem
Du har gratis hospital og lægehjælp i hele EU. I Norge og Sverige desuden
hjemtransport.
Husk dit gule sygesikring.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : bj

Dato : 22-11-08 23:43

Hvad med et blå sygesikringskort?

Tegn dog en forsikring uanset. Ved godt det måske ikke falder i god jord,
men det er direkte naivt ikke at tegne en sådan forsikring til en skiferie
eller i det hele taget, hvis man rejser meget.

Een rejse kan jo være nok til at få brug for den. Det håber jeg dog
naturligvis ikke for nogen, det fortjener ingen. Dog vil jeg sige, at man
ligger som man reder! Hovmod står ofte for fald! De penge er ikke værd at
spare. Måske der også skulle familie tilkaldes hjemmefra eller hvad der
kunne komme på tale.

Niks, det er et dårligt sted at spare

Jeg er dog misundelig (på den gode måde). Ha en dog skiferie. Det bare en
fed form for ferie

mvh
bj