Dør med sideparti der kan fjernes
Fra : Ole V Jensen

Dato : 18-11-08 20:47

Hej

Jeg skal bruge en yderdør til mit nye værksted, hvor der ved siden af
selve døren er et parti der kan fjernes, hvorved døråbningen bliver ca.
30 cm bredere.

Hvad hedder sådan en, og hvor kan den evt. købes. Gerne brugt.

Alternativt bliver jeg nødt til selv at lave et sideparti, men en færdig
løsning vil helt sikkert være meget nemmere.

mvh
Ole-J

Fra : Max

Dato : 18-11-08 20:52

Hej Ole

> Hvad hedder sådan en, og hvor kan den evt. købes. Gerne brugt.

Søg på dobbeltdør.

http://www.genbyg.dk/brugte_doere/dobbeltdoere/

--
Mvh Max

Fra : Ole V Jensen

Dato : 18-11-08 21:44

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Søg på dobbeltdør.
>
> http://www.genbyg.dk/brugte_doere/dobbeltdoere/

Jeg kan ikke bruge en dobbeltdør, de er for brede.

Men jeg fik en idé.
Jeg kan jo købe en dør med sideparti, og så selv lave et aftageligt
sideparti. Det kan vist ikke være så svært.

mvh
Ole-J

Fra : Per H

Dato : 18-11-08 21:23

On Tue, 18 Nov 2008 20:47:27 +0100, not@available.dk (Ole V Jensen)
skrev:

> [...]
>30 cm bredere.
>
>Hvad hedder sådan en, og hvor kan den evt. købes. Gerne brugt.

Mon ikke bare at det hedder facadedør med gående sideparti.

per

Fra : Ole V Jensen

Dato : 18-11-08 21:47

Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Mon ikke bare at det hedder facadedør med gående sideparti.

Det tror jeg ikke.

Men jeg tror jeg spørger en dørfabrikant i morgen.

mvh
Ole-J

Fra : Per H

Dato : 18-11-08 21:57

On Tue, 18 Nov 2008 21:47:05 +0100, not@available.dk (Ole V Jensen)
skrev:

>Det tror jeg ikke.
det tror jeg
>Men jeg tror jeg spørger en dørfabrikant i morgen.

så kom tilbage med resulstatet.

per

Fra : Ole V Jensen

Dato : 19-11-08 18:07

> så kom tilbage med resulstatet.

Min dørmand sagde at han ikke kendte et specielt udtryk, men sagde, at
jeg bare kunne bestille en dobbeltdør, så laver de bare bredden som jeg
vil have den, altså en bred og en smal dør.

mvh
Ole-J

Fra : Per H

Dato : 19-11-08 18:56

On Wed, 19 Nov 2008 18:06:41 +0100, not@available.dk (Ole V Jensen)
skrev:

>Min dørmand sagde at han ikke kendte et specielt udtryk, men sagde, at
>jeg bare kunne bestille en dobbeltdør, så laver de bare bredden som jeg
>vil have den, altså en bred og en smal dør.

Jeg bestilte engang en hos Velfac, og der oplyste jeg at sidepartiet
skulle kunne åbnes, og det var så et gående sideparti.
Men det var også i forvejen en spec dør,

per

Fra : Max

Dato : 19-11-08 19:47

Hej Ole

> Min dørmand sagde at han ikke kendte et specielt udtryk, men sagde, at
> jeg bare kunne bestille en dobbeltdør, så laver de bare bredden som
> jeg vil have den, altså en bred og en smal dør.

Det var jo derfor du skulle søge på dobbeltdør :)

--
Mvh Max

Fra : Ole V Jensen

Dato : 19-11-08 21:12

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Det var jo derfor du skulle søge på dobbeltdør :)

Det har du jo ret i, men jeg troede at dobbeltdøre altid var lige store.
Jeg vidste ikke at de kunne være af forskellig størrelse.

Men så lærte jeg da det - og det er altsammen din skyld

Tak

mvh
Ole-J

Fra : Max

Dato : 19-11-08 21:35

Hej Ole

> Men så lærte jeg da det - og det er altsammen din skyld

Ja, vi skal leve så længe vi lærer :)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 19-11-08 21:52

On Wed, 19 Nov 2008 21:12:03 +0100, not@available.dk (Ole V Jensen)
skrev:

>Det har du jo ret i, men jeg troede at dobbeltdøre altid var lige store.
>Jeg vidste ikke at de kunne være af forskellig størrelse.

det er som man tager det, et parti på 30 cm kaldes ikke en
dobbeltdør, men et sideparti, og det var det du forspurgte.

per