Oventørt birkebrænde ?
Fra : Per H

Dato : 18-11-08 17:02

En der kender et godt sted at købe Ovntørt birkebrænde.
Det skal helst være i et tårn.
skal leveres omkring sorø.

Jeg har set Q8, men syndtes at det er lidt peberet.

( det skal bruges i en pejs. derfor birk.)

per

Fra : Michael Nielsen

Dato : 18-11-08 18:35

Tror det er prisen når du ikke selv er i skoven, men temmelig høj dog....jeg
savede i foråret ca 12 m3 bøg til ca. 75 kr m3

--
Michael Nielsen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 18-11-08 18:38

Men måske her....

http://godtbegyndt.dk/product.asp?product=469

--

Michael Nielsen

Fra : Per H

Dato : 18-11-08 21:48

On Tue, 18 Nov 2008 18:38:15 +0100, "Michael Nielsen"
<m.oestergaardSLET@c.dk> skrev:

>Men måske her....
>
>http://godtbegyndt.dk/product.asp?product=469
ja det er da billigere, der får jeg ca 1 rm extra, men så er det også
"kun" lufttørret

per

Fra : Leif Langgaard

Dato : 19-11-08 16:16

> ja det er da billigere, der får jeg ca 1 rm extra, men så er det også
> "kun" lufttørret

Hvis brændet er tørt, så er det vel ligemeget hvordan det er blevet det,
eller hvad?

Der er da ikke miljø i at tørre sit brænde i en energislugende ovn

Køb sådan en: http://www.tgkshop.dk/product.asp?product=892

Og vær så ligeglad med hvordan brændet er blevet tørt.

Overvej en indsats, vi fik en med en meget stor rude og konvektion, det
virker godt og varmen bliver i huset

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Per H

Dato : 19-11-08 17:45

On Wed, 19 Nov 2008 16:15:45 +0100, "Leif Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dx> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvis brændet er tørt, så er det vel ligemeget hvordan det er blevet det,
>eller hvad?

Nej for som der står er der over 18% fugt i, så det skal tørre når du
får det hjem.
Hvis jeg havede købt i sommers, kunne jeg nå at have det tørt.

Det ovntørret er klar til brug, det er alså under 18% fugt.

>Der er da ikke miljø i at tørre sit brænde i en energislugende ovn
Miljø??? Jeg er ret ligeglad, bare mit brænde er tørt, gider ikke det
våde brænde der ligger og syder, og ikke rigtigt vil brænde, eller
tænde.

gider ikke ofre 20.000 for en insats.

per

Fra : Leif Langgaard

Dato : 19-11-08 18:06

> gider ikke ofre 20.000 for en insats.

Ok, jeg købte en brugt ABC indsats, og murede den selv i, samlede udgifter
under 1000,-kr., men ham jeg købte af havde givet 17.500,- for at få den sat
i et år tidligere, men ville tilsluttes fjernvarme.

Men vil du fyre nu forstår jeg godt at du vil have "ovntørt" træ!

Fra : Per H

Dato : 19-11-08 18:53

On Wed, 19 Nov 2008 18:05:32 +0100, "Leif Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dx> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>

>Men vil du fyre nu forstår jeg godt at du vil have "ovntørt" træ!

Det er jo en stor åben pejs jeg har, så det er næsten kun for hyggens
skyld.

per

Fra : Per H

Dato : 19-11-08 18:05

> [...]

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Hvis brændet er tørt, så er det vel ligemeget hvordan det er blevet det,

Jeg er faktisk ikke klar over hvad "ovntørt" betyder, men mon ikke at
det kun er tørtet, måske indendørs, og er klar til brug i en
brændeovn. jeg har aldrig hørt om at det tørres som snedkertræ.

per