Hvalpe træning - Hvornår kan man begynde
Fra : oz3bto

Dato : 19-11-08 19:39

VI får jo en ny bette hvalp i uge 4 ca og den skal opdrages noget bedere
som den vi har nu (fik den som 3-4årig uden nogen former for opdragelse)

Begynder selv hjemme fra dag 1 stille og roligt men hvornår bør man starte
til træning i den lokale hunde klub (ikke DCH)

Det er en samojede og dens forældre og søskende fra tidligere kuld har
været utrolig lærenemme og bla faderen (kuld bror til den vi har nu) er
super til agility, Hvilket vi også vi "dyrke" med hunden sammen med spor og
hente ting (det kan faderen)

Erik

Fra : Hm

Dato : 19-11-08 19:57

Hej, jeg ville lige lade hvalpen falde til i en 14 dages tid, og så finde et
hold med hvalpe i nogen lunde samme alder, og så starte langsomt op, da
hvalpen hurtig bliver træt.

Hanne

Fra : lh

Dato : 19-11-08 20:07

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> et hold med hvalpe i nogen lunde samme alder, og så starte langsomt op, da

I vores lokale hundeklub kræves der at hvalpen er færdigvaccineret inden den
begynder træning.
Jeg vil også anbefale at I lader hvalpen falde godt til hos jer inden I
begynder på træning. Den er så lille og
alt er nyt og den skal vænne sig til jer, til nye lyde og lugte m.m.
Nu har jeg selv en Islands Fårehund og kender samojeden og de to hunderacer
ligger lidt "på linie" med hinanden. Min er to år her 3. januar og
vi har meget glæde af agility, da hun er ferm til dette! Men start langsomt
op uden for høje spring m.m.

lh

Fra : oz3bto

Dato : 19-11-08 20:20

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et hold med hvalpe i nogen lunde samme alder, og så starte langsomt op, da

Der er nu ikke så meget i det fra dag 1 .. Men vi har fast tradition hver
dag her i huset.. Nemlig samling med uddeling af godbidder hvor alle sidder
pænt :P
Skal den bette da være med til

Fra : jopa

Dato : 19-11-08 23:14

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Der er nu ikke så meget i det fra dag 1 .. Men vi har fast tradition hver
> dag her i huset.. Nemlig samling med uddeling af godbidder hvor alle
> sidder pænt :P
> Skal den bette da være med til

Selvfølgelig start i det små.
Det har taget mig 4 år at lære Milo hvem der går ud a døren først

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : oz3bto

Dato : 20-11-08 00:01

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Selvfølgelig start i det små.
> Det har taget mig 4 år at lære Milo hvem der går ud a døren først

> [...]

Da har vi det lidt nemmere her .. Hunden ER nemlig den der er først ude da
den har egen udgang... Gåture klares trådløst

Fra : Kim

Dato : 25-11-08 23:00

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev
>

> Selvfølgelig start i det små.
> Det har taget mig 4 år at lære Milo hvem der går ud a døren først

Sikker på det ikke bare har taget dig 4 år at indse du er nummer 2 gennem
døren, og 3. hvis fruen skal med

Kim
Der ikke går op i om han kommer først eller (som altid) sidst gennem døren
når hundene vil med.

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-11-08 12:53

On 19 Nov., 19:38, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> VI får jo en ny bette hvalp i uge 4 ca  og den skal opdrages noget bedere
> som den vi har nu (fik den som 3-4årig uden nogen former for opdragelse)

Får du mulighed for at følge lid tmed i hvalpenes opvækst? - det er
faktisk meget spændende. Allerede i 2-3-ugers alderen viser de af og
til karaktertræk der går igen senere i livet.

> Begynder selv hjemme fra dag 1 stille og roligt  men hvornår bør man starte
> til træning i den lokale hunde klub (ikke DCH)

Jeg fik en lille ind i huset for et par dage siden. Lige til at starte
med er man "bare en eller anden" der måske er meget sjov at snakke
med, men hvor er flokken? I løbet af få dage kommer kontakten, og så
kan man begynde at påvirke hunden til at gøre som man gerne vil have
det.
Jeg ville som nævnt også nok vente mindst 2 uger. I mit tilfælde
begynder næste hvalpehold 24 januar - og det bliver heller ikke DCH.
Så længe vil jeg ikke vente, derfor er jeg gået i gang med det
grundlæggende f.eks at komme ved kald. En lidt sulten hvalp der lærer
at dens navn betyder udlevering af uimodståelige lækkerbidskener skal
snart komme når der bliver kaldt. Resten må vente til d.24..

Jeg vil anbefale at du ikke dumper ind i et hvalpehold der allerede er
i gang, men venter til der starter et nyt. Der kan opstå moperier hvis
en ny hvalp kommer ind i en flok der allerede er sammentømret. Det er
lidt af det samme børn der skifter skole oplever.

God fornøjelse.

Hilsen Kim

Fra : oz3bto

Dato : 20-11-08 03:54

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

en ny hvalp kommer ind i en flok der allerede er sammentømret. Det er
lidt af det samme børn der skifter skole oplever.

__________________________________________-

Så snart de har fået øjne så er vi velkomne til at kikke forbi, Der er dog
et stykke vej at køre men vi regner med at skulle afsted derover mindst en
gang i ugen og se det lille pus.. Har allerede lavet et sikkert sted til
kattene iform af en børne hængestol tæt på brændeovnen

Erik

Fra : Poul Erik Kaas

Dato : 28-11-08 19:09

> [...]
>faktisk meget spændende. Allerede i
>2-3-ugers alderen viser de af og
>til karaktertræk der går igen senere i livet.

Hej kim

hvorfor bliver det ikke DCH, har du haft en dårlig oplevelse der.

Hilsen Poul