Kan man synce en Ipod via web ??
Fra : jagge

Dato : 20-11-08 02:13

Jeg overvejer en ipod touch som pda men synes mobile-me eller hvad det
nu hedder er for dyrt.

Jeg har set at der findes alternativer til iphone til sync men de nævner
ikke ipod. Er det ikke underligt ?? Kan en ipod ikke alt det en Iphone
kan på nær telefondelen eller er der noget jeg har fuldstændigt
misforstået ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 05:53

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg har set at der findes alternativer til iphone til sync men de nævner
> ikke ipod. Er det ikke underligt ?? Kan en ipod ikke alt det en Iphone

jeps ..

> eller er der noget jeg har fuldstændigt
> misforstået ?

nix ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 20-11-08 11:32

OK takker, jeg har kigget på servicen herfra
http://www.interways.de/

og her er ipod touch ikke på nogen lister.... Kender du til andre
alternativer til mobileme som kan synce kalender, todo, adresser osv via
web ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 11:46

> [...]
>
> og her er ipod touch ikke på nogen lister.... Kender du til andre
> alternativer til mobileme som kan synce kalender, todo, adresser osv via

Exchange, Kerio Mailserver, Zimbra Collaboration Suite ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 11:49

> OK takker, jeg har kigget på servicen herfra
> http://www.interways.de/
>
> og her er ipod touch ikke på nogen lister....

Kiggede lige igen ... hvis de understøtter iPhone og ActiveSync push så
virker det også med iPod Touch ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 20-11-08 13:23

> Kiggede lige igen ... hvis de understøtter iPhone og ActiveSync push så
> virker det også med iPod Touch ...

Ok tak skal du have thomas.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 20-11-08 12:22

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Kan en ipod ikke alt det en Iphone kan på nær telefondelen eller er der
> noget jeg har fuldstændigt misforstået ?

Nej; den mangler jo fuldstændig 3G-understøttelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 12:26

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Nej; den mangler jo fuldstændig 3G-understøttelse.

Det virker fint sålænge du er på WiFi ... jeg brugte min Touch på den
måde indtil jeg fik min iPhone .. nej du er ikke altid syncet, men jeg
har WiFI adgang så mange steder at det var til at leve med ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 20-11-08 13:24

> Det virker fint sålænge du er på WiFi ... jeg brugte min Touch på den
> måde indtil jeg fik min iPhone .. nej du er ikke altid syncet, men jeg
> har WiFI adgang så mange steder at det var til at leve med ..

Præcis mit argument. Jeg synes simpelthen at prisen for en iphone stadig
er latterlig høj og er nok ved at komme frem til at selvom touchen er et
unødigt handicappet produkt kunne det godt være en brugbar løsning for
mig.

Men der er stadig et par mangler som jeg ikke fatter Apple tilbageholder
men de skal selvfølgelig kunne sælge nye modeller også.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 13:31

> [...]
>
> Men der er stadig et par mangler som jeg ikke fatter Apple tilbageholder
> men de skal selvfølgelig kunne sælge nye modeller også.

hvad mangler du ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 20-11-08 17:06

> hvad mangler du ?

jeg synes det er grotesk der ikke er bluetooth i den. Selv med min gamle
palm pilot kunne jeg hente mails mm via bluetooth og min telefon. Nu vil
de selvfølgelig sælge telefoner...

Bluetooth ville også muliggøre andre at lave nytigt tilbehør såsom et
eksternt foldbart keyboard. Jeg havde sådant et foldbart fullsize
keyboard til min palm pilot. Og det gjorde den til en fuldt brugbar
tekstbehandler der kunne være i en lomme, det var GENIALT. Jeg fatter
ikke det ikke findes til ipod/iphonen..

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 19:02

> [...]
> keyboard til min palm pilot. Og det gjorde den til en fuldt brugbar
> tekstbehandler der kunne være i en lomme, det var GENIALT. Jeg fatter

ja ... det kunne være smart .. men det er et skoleeksempel på at Apple
godt kan lide at gøre det simpelt, og ikke bruge ressourcer på noget som
kun 5, 10 eller 15 % af brugerne vil udnytte ... at det så er de 10% som
brokker sig højest er en anden snak.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-08 19:33

> [...]
> godt kan lide at gøre det simpelt, og ikke bruge ressourcer på noget som
> kun 5, 10 eller 15 % af brugerne vil udnytte ... at det så er de 10% som

Ja, for iPhone kan da heller ikke noget af alt det der, vel?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 19:46

> Ja, for iPhone kan da heller ikke noget af alt det der, vel?

nix .. det eneste iPhone kan mht. bluetooth er at snakke med headsets ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 20-11-08 21:25

> nix .. det eneste iPhone kan mht. bluetooth er at snakke med headsets ..

Så de har begge den helt unødige begrænsning. Det bliver det ikke vildt
meget bedre af.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-08 22:26

> Så de har begge den helt unødige begrænsning. Det bliver det ikke vildt
> meget bedre af.

Nej nej, men så er det i det mindste ikke et argument for at betale mere
for at få en iPhone. Det skal i øvrigt lige bemærkes, at headset
includerer BlueTooth-installationer i biler, hvilket er meget praktisk,
hvis man vil tale i telefon i en bil.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 16:02

> Så de har begge den helt unødige begrænsning. Det bliver det ikke vildt
> meget bedre af.
>
> Venlig hilsen
>
> Jakob

Jeg har prøvet at søge på en telefon/PDA/Smartphone, der kan, dét, du
gerne vil ha´- en sådan findes ikke - ka´ du ikke lave en selv?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-08 20:26

> [...]
> godt kan lide at gøre det simpelt, og ikke bruge ressourcer på noget som
> kun 5, 10 eller 15 % af brugerne vil udnytte ... at det så er de 10% som

Tror du ikke at det er et designspørgsmål Med så stor en skærm vil støj
være en betragtelig faktor, så måske ville bluetooth ikke kun efungere?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 20:30

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tror du ikke at det er et designspørgsmål Med så stor en skærm vil støj
> være en betragtelig faktor, så måske ville bluetooth ikke kun efungere?

eh .. de har fået gps, WiFi, UMTS, GSM og EGDE til at virke .. og
bluetooth .. nej, støj ikke et problem :)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-08 20:46

> eh .. de har fået gps, WiFi, UMTS, GSM og EGDE til at virke .. og
> bluetooth .. nej, støj ikke et problem :)

.... jeg kan bare ikke fatte hvorfor de ikke bruger de 2-kroner til at
putte den minimale chip i dyret .. men måske er antennen svær at
implementere ... jeg ville ellers ikke betænke mig et sekund hvis jeg
kunne bruge mit trådløse tastatur A1255, tror jeg ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 20:52

> [...]
> implementere ... jeg ville ellers ikke betænke mig et sekund hvis jeg
> kunne bruge mit trådløse tastatur A1255, tror jeg ...

to ord: Market Segmentation

/thomas

Fra : jagge

Dato : 20-11-08 21:25

> [...]
> implementere ... jeg ville ellers ikke betænke mig et sekund hvis jeg
> kunne bruge mit trådløse tastatur A1255, tror jeg ...

hvis man først har prøvet det vil man forstå hvor ufatteligt fedt det
er. Der er så mange muligheder i sådan en super portabel textbehandler.

Men velkommen blandt de ganske få procent brokkehoveder, der er lidt
mere visionære end resten ;0)

Hygge

Jakob

Fra : Esben

Dato : 21-11-08 11:16

> [...]

> hvis man først har prøvet det vil man forstå hvor ufatteligt fedt det
> er. Der er så mange muligheder i sådan en super portabel textbehandler.

Ja, folk de glor også altid en ekstra gang når jeg pakker min T3 med
mini-tastatur ud og begynder at skrive...

Så længe min gamle Palm spiller med OS X og hvad den ellers skal spille
med, beholder jeg den, men som platform betragter jeg Palm som uddød....

Jeg håber Apple opper sig, for jeg bliver nok nødt til at købe deres
ting til den tid...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-08 12:37

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> med, beholder jeg den, men som platform betragter jeg Palm som uddød....
>
> Jeg håber Apple opper sig, for jeg bliver nok nødt til at købe deres

Har man brug for et let transportabelt skriveredskab, og der vel at
mærkes skal skrives i større omfang, er løsningen en MacBook. Den fylder
ikke alverden i en taske.

Har man brug for små notitser, søgning, regnemaskine, leksikon, ordbøger
og mobiltelefon, er iPhone løsningen. Den kan uden problemer ligge i en
skjortelomme - og lige i øjeblikket er jeg ved at lægge hele Wikipedia
på den.

Koster 48 kroner på iTunes, og downloades over WiFi, hvor den så fylder
2 G. Til gengæld er der altid lynhurtig forbindelse til en encyklopædi,
der vel i trykt form efterhånden må fylde en 100 bind ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 21-11-08 16:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Har man brug for et let transportabelt skriveredskab, og der vel at
> mærkes skal skrives i større omfang, er løsningen en MacBook. Den fylder
> ikke alverden i en taske.

Det lyser langt væk af dit indlæg at du ikke har prøvet den løsning
esben omtaler. Jeg har prøvet den, og det er genialt. Det er en ULTRA
bærbar og det fungerer fantastisk.

Som sagt så fatter jeg ikke at det ikke fås til Iphone/ipod og jeg
tilskriver det Apples hang til at bestemme hvordan deres produkter
anvendes. Lidt MS agtigt.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-08 16:53

> [...]

> Som sagt så fatter jeg ikke at det ikke fås til Iphone/ipod og jeg
> tilskriver det Apples hang til at bestemme hvordan deres produkter

Skal jeg skrive større ting vil jeg ikke alene have et stort tastatur;
jeg vil også have en større skærm. Mindst som min MacBook.

Men så kan jeg jo lige så godt tage dén med, hvilket jeg gør. Jeg har
/intet/ at bruge et eksternt tastatur til min iPhone, og jeg ville
aldrig have købt et sådant til min Palm.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-11-08 17:55

> [...]

> 2 G. Til gengæld er der altid lynhurtig forbindelse til en encyklopædi,
> der vel i trykt form efterhånden må fylde en 100 bind ...

Tak for en fin analyse. Nu mangler vi bare nogen der sammenlig T3 og
iPhone

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-08 21:21

On 2008-11-21 17:54:32 +0100, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> Tak for en fin analyse. Nu mangler vi bare nogen der sammenlig T3 og
> iPhone

RIM har sådanne produkter. De virker tilmed.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 17:29

> RIM har sådanne produkter. De virker tilmed.

<citat begynd>

I would like to now highlight two remarkable milestones resulting from
iPhone's outstanding performance last quarter. The first is that Apple
beat RIM. In their most recent quarter, Research in Motion, or RIM,
reported selling 6.1 million BlackBerry devices. Compared to our most
recent quarter sales of 6.9 million iPhones, Apple outsold RIM last
quarter and this is a milestone for us. RIM is a good company that makes
good products and so it is surprising that after only 15 months in the
market, we could outsell them in any quarter. But even more remarkable
is this — measured by revenues, Apple has become the world's
third-largest mobile phone supplier. I know this sounds crazy, but it's
true — as measured in revenues, not units, Apple has become the third
largest mobile phone supplier. Let's look at the ranking — Nokia is
clearly number one at 12.7 billion; Samsung number two at 5.9 billion;
Apple is number three at 4.6 billion; Sony Ericsson, number four at 4.2;
LG, number five at 3.4 billion; Motorola, number six at 3.2; and RIM
number seven at 2.1. Pretty amazing. Now, both of these things, beating
RIM in units and becoming the third largest mobile supplier in revenues
are amazing feats but part of this was the result of expanding into over
50 countries and there's no guarantee that sustained sales will equal
initial sales. And who knows what the future results will be, given the
worldwide economic slowdown but we actually outsold RIM last quarter and
ranked as the third largest mobile phone supplier in revenues. Not bad
for being in the market for only 15 months.

<citat slut> Kilde: zdnet.com

M.

Fra : jagge

Dato : 21-11-08 16:12

> [...]

> Så længe min gamle Palm spiller med OS X og hvad den ellers skal spille
> med, beholder jeg den, men som platform betragter jeg Palm som uddød....

har det på samme måde. Jeg har dog en TX og er netop løbet ind i sync
problemer, hvorfor jeg overvejer en ipod touch som ny pda, fungerer det
problemfrit for dig med Ical, adresser og aftaler ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-08 16:53

> [...]

> problemer, hvorfor jeg overvejer en ipod touch som ny pda, fungerer det
> problemfrit for dig med Ical, adresser og aftaler ??

Det fungerer som det skal; det fungerer nemlig som en 3G- og telefonfri
iPhone.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 21-11-08 17:45

> Det fungerer som det skal; det fungerer nemlig som en 3G- og telefonfri
> iPhone.

Det er hans palm sync jeg spørger til.

MVH

Jakob

Fra : Esben

Dato : 23-11-08 19:52

> [...]

> problemer, hvorfor jeg overvejer en ipod touch som ny pda, fungerer det
> problemfrit for dig med Ical, adresser og aftaler ??

Ingen problemer, men jeg bruger ikke iCal - jeg bruger Palm Desktop.

Har du nyinstalleret og "glemt" at installere den nyeste Palm Desktop
logget ind som root?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : jagge

Dato : 24-11-08 00:01

roblemfrit for dig med Ical, adresser og aftaler ??

> Ingen problemer, men jeg bruger ikke iCal - jeg bruger Palm Desktop.

Ahhh jeg vil gerne kunne bruge ical og det har virket. Jeg bruger
missing sync men det kan være det ikke er helt perfekt.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 16:04

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Men velkommen blandt de ganske få procent brokkehoveder, der er lidt
> mere visionære end resten ;0)

> Hygge

> Jakob

......af brokkehovederne ?.....

M.

Fra : jagge

Dato : 26-11-08 17:49

> .....af brokkehovederne ?.....

Ja det var vist thomas der puttede mig/os i den kategori fordi vi ikke
nødvendigvis er enig i alle Apples designbeslutninger.

Hygge

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-08 22:26

> [...]

> implementere ... jeg ville ellers ikke betænke mig et sekund hvis jeg
> kunne bruge mit trådløse tastatur A1255, tror jeg ...

Jeg har lagt mærke til, at firmaer helt generelt, og det gælder mange
brancher, er utroligt nærige. Der er masser af ting, hvor man synes, at
det ville næsten ikke koste ekstra, hvis det var med. Nu er jeg ikke
forretningsmand, men jeg tror, det er ekstremt vigtigt at spare selv små
beløb, hvis man vil have forretningen til at gå godt. Det nytter ikke,
at man bare er large og giver kunderne noget ekstra. Hvis man kan spare
kr. 2,- pr. eksemplar og sælger 10 millioner eksemplarer, så har man
sparet 20 millioner. Det betyder alligevel noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-08 22:32

> [...]
> kr. 2,- pr. eksemplar og sælger 10 millioner eksemplarer, så har man
> sparet 20 millioner. Det betyder alligevel noget.

Interesssant, det har ellers altid været omvendt. HArdwaren kan mre end
softwaren har nået at implementere.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 20-11-08 21:25

> Tror du ikke at det er et designspørgsmål Med så stor en skærm vil støj
> være en betragtelig faktor, så måske ville bluetooth ikke kun efungere?

Har du hørt om Pocket PC, Palm Pilots og stort set alle andre spillere
på markedet `?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-08 21:31

> Har du hørt om Pocket PC, Palm Pilots og stort set alle andre spillere
> på markedet `?

Har de virkelig alle WiFi, GSM, 3, EDGE, UTMS, Bluetooth, alt muligt
strålende i samme fon samtidigt med en ligeså stor skærm som iPhones??

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 20-11-08 23:15

> Har de virkelig alle WiFi, GSM, 3, EDGE, UTMS, Bluetooth, alt muligt
> strålende i samme fon samtidigt med en ligeså stor skærm som iPhones??

Adskillige har da

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 23:23

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Har de virkelig alle WiFi, GSM, 3, EDGE, UTMS, Bluetooth, alt muligt
> strålende i samme fon samtidigt med en ligeså stor skærm som iPhones??

jeps. Og hvis du skiller en iPhone/Touch ad, så vil du se at skærm og
diverse antenner er skærmet fra hinanden ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-08 23:27

> jeps. Og hvis du skiller en iPhone/Touch ad, så vil du se at skærm og
> diverse antenner er skærmet fra hinanden ...

Utroligt, og det er altså ikke ret længe siden at en Nokia ingeniør fik
patent på den indbyggede antenne ...
Jeg har stadig udvendig antenne på fx alarmer jeg render rundt med suk

Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-08 21:25

On 2008-11-20 21:30:30 +0100, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> Har de virkelig alle WiFi, GSM, 3, EDGE, UTMS, Bluetooth, alt muligt
> strålende i samme fon samtidigt med en ligeså stor skærm som iPhones??

Blackberry Bold og Storm har. Et eksternt keyboard er ikke et problem.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-08 21:58

> Blackberry Bold og Storm har. Et eksternt keyboard er ikke et problem.

Hvad koster sådan nogle egentlig? Jeg synes ikke lige, jeg kan finde
nogen danske priser.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-11-08 22:02

> Hvad koster sådan nogle egentlig? Jeg synes ikke lige, jeg kan finde
> nogen danske priser.

<http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDCBusiness-Erhverv-Si
te/da_DK/-/DKK/ViewStandardCatalog-Browse;pgid=ckK8MKAWbeKCNhZTRDfrj1iw0
000;sid=Xo9GEodCVUxGEs5pSKGGus5gtVHIOxZcg8a4RhtZ2huJaalsPad9tvZYcKElOmyc
0KY=?CatalogCategoryID=C3EKamdMoHkAAAEGHidz%2e8rJ&dogtag=f5_e_shop_mt_bb

Men det bliver først sjovt når du har en BB server bagved .. og så
bliver det dyrt meget hurtigt ..

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-08 22:41

On 2008-11-24 22:02:23 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Men det bliver først sjovt når du har en BB server bagved .. og så
> bliver det dyrt meget hurtigt ..

Mener det er knap 2K kr pr device i licensomkostninger ved køb af
25stk. De kan selvfølgelig ikke blandes mellem de 3 platforme.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-08 00:23

> Mener det er knap 2K kr pr device i licensomkostninger ved køb af
> 25stk. De kan selvfølgelig ikke blandes mellem de 3 platforme.

På en måde fornemmer jeg, at det ikke er møntet på almindelige
mennesker. 25 stk. er lidt mere, end vi har brug for i familien. Vi kan
selvfølgelig dele ud henne i børnenes klasser.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 25-11-08 00:34

> På en måde fornemmer jeg, at det ikke er møntet på almindelige
> mennesker. 25 stk. er lidt mere, end vi har brug for i familien. Vi kan
> selvfølgelig dele ud henne i børnenes klasser.

Det ville da være pænt overskudsagtigt ;0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-11-08 00:37

On 2008-11-25 00:23:19 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> På en måde fornemmer jeg, at det ikke er møntet på almindelige
> mennesker. 25 stk. er lidt mere, end vi har brug for i familien. Vi kan
> selvfølgelig dele ud henne i børnenes klasser.

Man køber sig selvf ind på en hosted løsning. Jeg mener ikke at TDC
tilbyder dette, men det er ikke ualmindeligt i andre lande at
teleselskaberne der har blackberry tilbyder hosted exchange.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 17:31

> På en måde fornemmer jeg, at det ikke er møntet på almindelige
> mennesker. 25 stk. er lidt mere, end vi har brug for i familien. Vi kan
> selvfølgelig dele ud henne i børnenes klasser.

Morten er meget dedikeret

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 17:29

> [...]
> 0KY=?CatalogCategoryID=C3EKamdMoHkAAAEGHidz%2e8rJ&dogtag=f5_e_shop_mt_bb
> >

> Men det bliver først sjovt når du har en BB server bagved .. og så

kr.: 325,- billigere end en 8GB iPhone. (Uden den dér BBdims).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-08 10:53

> kr.: 325,- billigere end en 8GB iPhone. (Uden den dér BBdims).

Uden BB dimsen har du ikke noget produkt ... så ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-11-08 16:41

> Uden BB dimsen har du ikke noget produkt ... så ..
>
> /thomas

Dyrere altså ?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-08 18:59

> Dyrere altså ?

meget ... og komplet uiniteresant for alm. brugere i mine øjne ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-11-08 13:45

> [...]
> 0KY=?CatalogCategoryID=C3EKamdMoHkAAAEGHidz%2e8rJ&dogtag=f5_e_shop_mt_bb
> >

> Men det bliver først sjovt når du har en BB server bagved .. og så

Tak, jeg kunne ikke finde den prisliste. Gad vide om der er en udvej
mht. til den BB server.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-08 14:02

> Tak, jeg kunne ikke finde den prisliste. Gad vide om der er en udvej
> mht. til den BB server.

udvej ? .. altså en "pirat server" som kan gøre det samme BB server ? ..
aner det ikke ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-11-08 12:04

On 2008-11-27 14:01:46 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> udvej ? .. altså en "pirat server" som kan gøre det samme BB server ? ..
> aner det ikke ...

man kan altså godt bruge BB uden en Enterprise server. Selv der er den
som mailklient uden sammenligning. Den snakker også fornemt direkte med
google/a

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-08 22:37

On 2008-11-24 21:57:38 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Hvad koster sådan nogle egentlig? Jeg synes ikke lige, jeg kan finde
> nogen danske priser.

tror ikke de forhandles herhjemme endnu.

En Perl 8110 som jeg har koster vist 2300 med en genbinding til et TDC
dataflex abonnement. Jeg mener man kan genbinde (dvs få rabat på
deviceet) én telefon om året på den aftale vi har på jobbet.

Ud over dataflex skal man også have blackberry abonnement. Dvs
teleudbyderen skal have en snabel til rim og evt en snabel ned i den
enterprise server man har internt i virksomheden eller externt i form
afen hosted groupwise, domino eller exchange server.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 17:38

> [...]
> enterprise server man har internt i virksomheden eller externt i form
> afen hosted groupwise, domino eller exchange server.

Som så er far beyond den almindelige bruger, som var den egentlige
diskussion (undskyld, jeg benytter engelske ord, men for forståelsens
skyld ).

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-11-08 18:02

Morten Lind skrev:

> Som så er far beyond den almindelige bruger, som var den egentlige
> diskussion (undskyld, jeg benytter engelske ord, men for forståelsens
> skyld ).

Du bedes venligst tampe dig selv grundigt med Den Store Danske
Encyklopædi! MINDST et slag pr bind.

Fy!

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 18:27

> Du bedes venligst tampe dig selv grundigt med Den Store Danske
> Encyklopædi! MINDST et slag pr bind.
>
> Fy!

Hej MRK - jeg er sikker på, at Thorbjørns indlæg er til dig

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-11-08 18:46

Morten Lind skrev:

> Hej MRK - jeg er sikker på, at Thorbjørns indlæg er til dig

Nix. MRK er bare ikke i stand til at tale ikke-fagsprog til
ikke-fagfolk. Det var dig som sprogrøgter der skal holde skansen højt!

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 19:32

> Nix. MRK er bare ikke i stand til at tale ikke-fagsprog til
> ikke-fagfolk. Det var dig som sprogrøgter der skal holde skansen højt!

Åukæj - ska´ nok - troede ellers lige, jeg var morsom

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-08 18:55

> Du bedes venligst tampe dig selv grundigt med Den Store Danske
> Encyklopædi! MINDST et slag pr bind.
>
> Fy!

Godt, man har DVD-udgaven
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-11-08 13:45

> Godt, man har DVD-udgaven

Ja sikke en flot ting at have. Til TRA: sprogrensning se purisme
lærte vi det ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 20-11-08 21:21

> ja ... det kunne være smart .. men det er et skoleeksempel på at Apple
> godt kan lide at gøre det simpelt, og ikke bruge ressourcer på noget som
> kun 5, 10 eller 15 % af brugerne vil udnytte ... at det så er de 10% som

Kontruktivt...

Det er mere et eksempel på at Apple vil bestemme til hvad og hvordan
deres produkter skal bruges.

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 21:39

> Kontruktivt...
>
> Det er mere et eksempel på at Apple vil bestemme til hvad og hvordan
> deres produkter skal bruges.

ja ...og ? ... hvis produktet ikke passer til hvad du skal bruge det til
så er der ingen der tvinger dig til at købe det ... ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 20-11-08 22:53

> [...]

> keyboard til min palm pilot. Og det gjorde den til en fuldt brugbar
> tekstbehandler der kunne være i en lomme, det var GENIALT. Jeg fatter

Jeg har altså lige fået mig et bluetooth 'headset' til iPhonen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 20-11-08 13:52

> Det virker fint sålænge du er på WiFi ... jeg brugte min Touch på den
> måde indtil jeg fik min iPhone .. nej du er ikke altid syncet, men jeg
> har WiFI adgang så mange steder at det var til at leve med ..

Som når man på cykel er faret vild, og pludselig mangler sin GPS-adgang?

I øvrigt, selv steder hvor der er WiFi er det jo ikke lige til at logge
på. På det typiske hotel skal man eksempelvis logge på gennem en
browser, og forbindelsen lukkes så snart iPhone 'sover' - dejligt at
kunne gå på med 3G alligevel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 20-11-08 17:08

> [...]

> på. På det typiske hotel skal man eksempelvis logge på gennem en
> browser, og forbindelsen lukkes så snart iPhone 'sover' - dejligt at

Jamen det er der da ingen tvivl om, i mine øjne er prisen bare alt alt
for høj. Desuden er det jo nærmest kun brugbart i DK. Men ja hvis prisen
var mere rimelig var jeg på den vogn også.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 19:02

> [...]

> for høj. Desuden er det jo nærmest kun brugbart i DK. Men ja hvis prisen
> var mere rimelig var jeg på den vogn også.

Hvis du kigger på abb. + telefon så er det ikke værre eller bedre end
andre smartphones. Og nu hvor data trafik er "ubegrænset" er det faktisk
ikke så ringe enda. Med mit forbrug på hhv. tale til fastnet og andre
telia mobiler + de 300 minutter til andre mobiler betaler jeg ikke en
rød øre mere de 599,- om måneden i abb .. hvilket er mindre end betalte
i minutter og data hos telmore ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 17:41

> [...]
> telia mobiler + de 300 minutter til andre mobiler betaler jeg ikke en
> rød øre mere de 599,- om måneden i abb .. hvilket er mindre end betalte

Derudover falder abonnementet med kr.: 200,- mdl. efter bindingen, uden
begrænsninger i aftalen.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-08 10:53

> Derudover falder abonnementet med kr.: 200,- mdl. efter bindingen, uden
> begrænsninger i aftalen.

nmelig .. jeg er fint tilfreds med både Telia og min iPhone .. når jeg
engang får den tilbage .. ligenu er jeg stuck med en Nokia N73 ... *suk*

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-11-08 16:52

> nmelig .. jeg er fint tilfreds med både Telia og min iPhone .. når jeg
> engang får den tilbage .. ligenu er jeg stuck med en Nokia N73 ... *suk*
>
> /thomas

Pånær deres ustyrlige rod i regningerne, er jeg også tilfreds med Telia.

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-11-08 17:14

On 27/11/08 16.52, Morten Lind wrote:
> Pånær deres ustyrlige rod i regningerne, er jeg også tilfreds med Telia.

Det har jeg ikke oplevet noget af. Kan du være mere konkret?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-11-08 04:25

> Det har jeg ikke oplevet noget af. Kan du være mere konkret?

Jeg har haft ungernes telefoner hos Telia et par år, og nu iPhonen, og
der har været mange eksempler på glemt udsendelse af regninger og
dobbeltudsendelse - efter tilmelding til e-Boks er den også blevet
glemt.

Den slags tidsrøveri

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-08 19:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Som når man på cykel er faret vild, og pludselig mangler sin GPS-adgang?

Ja uha, så må man jo gøre, som man gjorde for fem år siden
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-08 19:46

> Ja uha, så må man jo gøre, som man gjorde for fem år siden

det er sjovt så hurtigt man bliver afhængig af det digitale skrammel ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-08 22:26

> det er sjovt så hurtigt man bliver afhængig af det digitale skrammel ...

Jeg ved det. Det er ikke så længe siden, jeg skulle fra Esbjerg til et
sommerhus i Tisvildeleje i mørke og regnvejr. Min GPS ledte mig lige
dertil, men jeg kom da til at tænke på, hvor besværligt det var før i
tiden. Det gælder især, hvis man går så langt tilbage, at der ikke var
mulighed for lige at finde et detaljeret kort over området på
internettet. Dengang havde man jo ikke bare et kort over
sommerhusområderne i Nordsjælland. Så måtte man have det sidste stykke
vej forklaret i telefonen. Hvis man så for vild, havde man heller ikke
en mobiltelefon, så man kunne ringe til folk for at få hjælp til at
finde vej. Det var tider!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 20-11-08 22:39

Henrik Münster skrev:

> en mobiltelefon, så man kunne ringe til folk for at få hjælp til at
> finde vej. Det var tider!

Men om vi kan få de unge til at TRO på det?

Nej!

(mindes stadig dengang han blev spurgt af en ung lobbyist hvornår HAN
fik sin første mobiltelefon - det var en fodfejl)

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 17:53

> Men om vi kan få de unge til at TRO på det?
>
> Nej!
>
> (mindes stadig dengang han blev spurgt af en ung lobbyist hvornår HAN
> fik sin første mobiltelefon - det var en fodfejl)

Lad høre, lad høre....det lyder skægt - siger proletaren, der stadig
bruger KRAKs VEJVISER, da ruteforklaringerne på nettet er junk -
bevisligt: bla, bla ad motorvejen > drej af ved Polemikvej > drej til
venstre.....bla, bla.....

Men hvor er det lige, at Polemikvej ligger? Altså hvilken afkørsel er
det lige, vi bruger?

Måske havde en GPS i bilen klaret det - iPhones GPS kunne i hvert fald
ikke.

Men den gamle erfaring og stedsansen er nu heller ikke at foragte

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-11-08 18:04

Morten Lind skrev:

> [...]
> bruger KRAKs VEJVISER, da ruteforklaringerne på nettet er junk -
> bevisligt: bla, bla ad motorvejen > drej af ved Polemikvej > drej til

Lad mig sige det sådan, han fik at vide hvordan det var i GAMLE DAGE!
"Jeg købte den SELV!" "For mine EGNE penge!" "Der fandtes TELEFONBOKSE!"

og fortrød nok lidt at han havde forsøgt at mobilisere mig

At jeg så fortrød at have købt en Motorola er en anden historie.

> [...]
> ikke.
>
> Men den gamle erfaring og stedsansen er nu heller ikke at foragte

Har du overvejet at få firehjulstræk på bussen - så kan du altid smutte
henover en mark hvis du ryger af det forkerte sted.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 18:29

> Har du overvejet at få firehjulstræk på bussen - så kan du altid smutte
> henover en mark hvis du ryger af det forkerte sted.

Hæ, hæ.....

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-11-08 18:29

Jeg kan da huske hvordan jeg fik min første mobiltelefon.

Af min mor! Den lå under juletræet ...

> [...]
> det lige, vi bruger?
>
> Måske havde en GPS i bilen klaret det - iPhones GPS kunne i hvert fald

iPhones GPS er beregnet til gående og cyklister, ikke til bilister ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-08 18:42

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> iPhones GPS er beregnet til gående og cyklister, ikke til bilister ...

Jeg vil gerne være fri for cyklister som prøver at ramme det virutelle
tastatur på en iPhone når jeg kommer kørende tak ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 30-11-08 19:57

> Jeg vil gerne være fri for cyklister som prøver at ramme det virutelle
> tastatur på en iPhone når jeg kommer kørende tak ...

Ha, ha!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-11-08 20:01

> Jeg vil gerne være fri for cyklister som prøver at ramme det virutelle
> tastatur på en iPhone når jeg kommer kørende tak ...

Det er vel ikke værre end hvis de slog op i en kortbog under kørslen.

Man stopper selvfølgelig når man skal orientere sig.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-08 21:50

> Det er vel ikke værre end hvis de slog op i en kortbog under kørslen.
>
> Man stopper selvfølgelig når man skal orientere sig.

har du prøvet at køre en tur i dagens danmark ? .. hvis man har en dims
som er lille nok til ikke at blæse væk mens man kører, jammen så kan den
da da også bruges når man kører. Jeg ser vel et par cyklister hver dag
som prøver at stave sig igennem en sms mens de tramper derudaf ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-08 22:56

> Det er vel ikke værre end hvis de slog op i en kortbog under kørslen.
>
> Man stopper selvfølgelig når man skal orientere sig.

Mange, der ikke ved noget om at cykle, forestiller sig nok en fortravlet
cyklist på vej gennem København i myldretiden. I stedet skal man nok
tænke på en turcyklist med cykeltasker for og bag på vej gennem det
smukke danske sommerlandskab. Traditionelt har man jo stoppet op med
mellemrum for at nyde naturen og se på kortet. Når man så har forvisset
sig om, at man er på rette vej og lært det næste stykke vej udenad,
pakker man kortet væk og fortsætter et stykke, til man atter bliver i
tvivl. Med en iPhone eller GPS vil man yderligere få markeret, hvor man
er, og så kan man jo være helt sikker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 01-12-08 00:49

> Mange, der ikke ved noget om at cykle, forestiller sig nok en fortravlet
> cyklist på vej gennem København i myldretiden.

Så kender han nok vejen - medmindre han skulle være cykelbud!

> [...]
> bliver i tvivl. Med en iPhone eller GPS vil man yderligere få markeret,
> hvor man er, og så kan man jo være helt sikker.

Gælder også for cyklister i København, der skal et sted hen som de ikke
er helt sikre på hvor ligger. Så kan de lige stoppe op og finde vejen
frem; den nye 2.2 gør det også muligt at »gå«, og da der også er en
ikke-virksom knap der viser offentlig transport, må det være den næste
opgradering ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-12-08 08:35

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> og da der også er en
> ikke-virksom knap der viser offentlig transport, må det være den næste
> opgradering ...

Der nok mest fordi google ikke har data for det i danmark .. lige som
street view bilen heller ikke være forbi Nørrebrogade ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-12-08 09:34

> Der nok mest fordi google ikke har data for det i danmark ..

Dem kunne de jo få fra de relevante myndigheder.

> lige som street view bilen heller ikke være forbi Nørrebrogade ..

I øvrigt er der fejl i googles data for hvor jeg bor; den tror
tilsyneladende at der ligger to veje parallelt med hinanden mellem Husum
Torb og Brønshøj Torv; den sydligste vej kaldes korrekt for
'Frederikssundsvej', den nordlige for 'Husum Torv'!

Jeg aner dog ikke hvor man kan gøre dem opmærksomme på fejlen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-12-08 09:56

> [...]
> 'Frederikssundsvej', den nordlige for 'Husum Torv'!
>
> Jeg aner dog ikke hvor man kan gøre dem opmærksomme på fejlen ...

hvis du kigger på maps.google.com så står der i bunden hvor de får data
fra .. i danmark er det Tele Atlas, som modtager feedback her:

<http://www.teleatlas.com/ForConsumers/MapFeedback/index.htm>

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-12-08 11:22

> hvis du kigger på maps.google.com så står der i bunden hvor de får data
> fra .. i danmark er det Tele Atlas, som modtager feedback her:
>
> <http://www.teleatlas.com/ForConsumers/MapFeedback/index.htm>

Done .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 20-11-08 22:53

> [...]
> vej forklaret i telefonen. Hvis man så for vild, havde man heller ikke
> en mobiltelefon, så man kunne ringe til folk for at få hjælp til at

Ja, tænk så på dengang da hovedvejen fra København til Korsør var med
/grus/, og folk red til hest ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-11-08 20:23

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, tænk så på dengang da hovedvejen fra København til Korsør var med
> /grus/, og folk red til hest ...

Jeg er ved at blive lidt bekymret for, hvor gammel du er. Du husker også
stormen på København og lignende historiske begivenheder. Du er vel ikke
sådan en som ham i filmen Bravehart eller den amerikanske tv-serie
Amsterdam med Nikolaj Coster-Waldau i hovedrollen? Altså en, der ikke
kan dø, men lever videre og videre gennem århundrederne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-08 20:45

> [...]
> Amsterdam med Nikolaj Coster-Waldau i hovedrollen? Altså en, der ikke
> kan dø, men lever videre og videre gennem århundrederne.

Jeg kan kun anbefale dig at læse følgende bog af Poul Anderson:

<http://www.amazon.co.uk/Boat-Million-Years-Poul-Anderson/dp/0765310244/
ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1227296345&sr=8-1>

Noget ganske andet end de grønskollinger du disker op med .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-11-08 23:37

> [...]

> ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1227296345&sr=8-1>
>
> Noget ganske andet end de grønskollinger du disker op med .

Det må være svært at være udødelig. Tænk på alt det, man skal huske
efter mange hundrede år. Jeg synes da allerede, det er ved at være
svært.

<http://en.wikipedia.org/wiki/The_Boat_of_a_Million_Years>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 30-11-08 19:54

> Det må være svært at være udødelig. Tænk på alt det, man skal huske
> efter mange hundrede år. Jeg synes da allerede, det er ved at være
> [...]

Hanno er i øvrigt Hanno Søfareren:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Hanno_the_Navigator>

En slags tidlig Henrik Søfareren:

<http://www.portugalnyt.dk/content/infantedehenrique.aspx>

Og togtet med Pytheas til Thule er i øvrigt også historisk korrekt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 15:49

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Nej; den mangler jo fuldstændig 3G-understøttelse.

Som jo er telefondelen, og altså indeholdt i svaret

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-11-08 19:54

> Som jo er telefondelen, og altså indeholdt i svaret

3G er mere end telefondelen; man kan også gå på nettet gennem 3G, såvel
gennem Mail som gennem Safari.

Og også på GPS.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 01-12-08 04:40

> 3G er mere end telefondelen; man kan også gå på nettet gennem 3G, såvel
> gennem Mail som gennem Safari.

> Og også på GPS.

Nå, jeg troede, 3G var tredie generation af mobiltelefonnettet, der er
blevet så "bredt"/hurtigt, at man også kan bruge det til dataoverførsel.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-12-08 08:39

> Nå, jeg troede, 3G var tredie generation af mobiltelefonnettet, der er
> blevet så "bredt"/hurtigt, at man også kan bruge det til dataoverførsel.

Det er det også. Og istedet for 3G burde man sige UMTS, HSPA eller lign.
så man ved hvad man snakker om .. :)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-12-08 15:10

> Det er det også. Og istedet for 3G burde man sige UMTS, HSPA eller lign.
> så man ved hvad man snakker om .. :)

> /thomas

Tak - jeg vælger at læse dit svar som, at jeg har ret i, at det er
telefondelen i iPhone, der gør det, den gør.

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 15:45

> [...]

> ikke ipod. Er det ikke underligt ?? Kan en ipod ikke alt det en Iphone
> kan på nær telefondelen eller er der noget jeg har fuldstændigt

En iPod Touch er på nær telefon/SMSdelen identisk med en iPhone.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-08 18:55

> En iPod Touch er på nær telefon/SMSdelen identisk med en iPhone.

Og GPS-delen, så vidt jeg ved.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 26-11-08 19:21

Henrik Münster skrev:

> Og GPS-delen, så vidt jeg ved.

Og understøttelse af "Nike + iPod", som det kun er iPod Touch, der har.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 19:33

> Og GPS-delen, så vidt jeg ved.

Som jo er telefondelen, ikke sandt?

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-08 22:06

> Som jo er telefondelen, ikke sandt?

Jeg synes da ikke, en GPS har noget med en telefon at gøre. Der findes
da masser af GPS'er, der ikke har telefon. Vi har f.eks. en i bilen. En
GPS kommunikerer jo med satellitter ude i verdensrummet. Det har ikke
noget med telefonnettet at gøre. Men det er da rigtigt, at en iPhone 3G
også bruger telefonsendemasterne til at bestemme, hvor den er. Det giver
en hurtigere, men temmelig grov stedbestemmelse. Desuden virker den også
i læ og indendøre, bare der er kontakt med telefonnettet. Rigtig GPS
virker jo bedst ude i fri luft.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 26-11-08 20:03

> Og GPS-delen, så vidt jeg ved.

Ehhh er der GPS i en Iphone ???

Venlig hilsen

jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-08 22:06

> Ehhh er der GPS i en Iphone ???

Ja, i en iPhone 3G. Hvis du med iPhone mener den gamle 1. generation, så
var der ikke GPS i.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 27-11-08 00:53

> Ja, i en iPhone 3G. Hvis du med iPhone mener den gamle 1. generation, så
> var der ikke GPS i.

OK findes der noget kortsoftware til den som kan køre uafhængigt af 3G ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-08 11:18

> OK findes der noget kortsoftware til den som kan køre uafhængigt af 3G ?

ikke endnu .. bortset fra noget søkort så vidt jeg husker

/thomas

Fra : jagge

Dato : 27-11-08 17:43

> ikke endnu .. bortset fra noget søkort så vidt jeg husker

Jamen så kan det jo være ligegyldigt.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 15:47

> [...]

> ikke ipod. Er det ikke underligt ?? Kan en ipod ikke alt det en Iphone
> kan på nær telefondelen eller er der noget jeg har fuldstændigt

Denne gruppe er fuld af tråde, der beskiver dit ønske - jeg har læst mig
til, at Google kan det, du gerne vil, men jeg har ikke selv afprøvet
det, da jeg benytter .Mac/MobileMe.

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-11-08 15:55

On 26/11/08 15.46, Morten Lind wrote:
> Denne gruppe er fuld af tråde, der beskiver dit ønske - jeg har læst mig
> til, at Google kan det, du gerne vil, men jeg har ikke selv afprøvet
> det, da jeg benytter .Mac/MobileMe.

Google kan noget af det, men ikke alt. Jeg har brugt Mobile Me indtil
for nyligt, men jeg blev træt af, at det ikke virker ordentligt. Nu
bruger jeg en 'gratis' konstellation af software og services der gør at
kontakter og kalendere synkroniseres over the air.

AddressBook synkroniserer med Google Contacts og BusySync synkroniserer
iCal med Google Calendar. nuevasync.com står for at synkronisere hhv.
kontakter og calendere med iPhone. Denne løsning har koster mig $25,
hvilket er prisen for en licens til BusySync.

Der er dog pt. ét problem. Alle kalendere fra Google merges til én
kalender på iPhone. NuevaSync arbejder på en løsning, men hvornår den
kommer kan de ikke oplyse.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk