Ny Alu-MacBook fryser
Fra : hanstosti@gmail.com

Dato : 19-11-08 13:06

Jeg har fået en ny MacBook 13" af den type med glas-touchpad og one-
piece alu-kabinet. Fin maskine, hvis ikke det er fordi den fryser 3-4
gange hver dag. Det er under forskellige brugsscenarier. Jeg kan
f.eks. bare surfe, jeg kan arbejde i Win XP igennem VMware, eller den
kan bare stå med screensaver på.

Nu tænkte jeg lige, at jeg ville forhøre mig her om tips og tricks
inden jeg afleverer den i snotten på Apple igen, og risikerer en lang
periode uden comp.?

--
Hans Tosti

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-11-08 21:22

<hanstosti@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Nu tænkte jeg lige, at jeg ville forhøre mig her om tips og tricks
> inden jeg afleverer den i snotten på Apple igen, og risikerer en lang

Hvor meget ram?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : rt

Dato : 19-11-08 22:54

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) wrote in

> Hvor meget ram?

Skulle være underordnet om der var 2 eller 4 GB.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-11-08 23:08

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) wrote in

> Skulle være underordnet om der var 2 eller 4 GB.

ja, men hans svar fortæller alligevel en del

Givet 4 Gb kan man jo spørge om han selv har sat dem i eller Apple ...

Har Apple sat dem i, giver resten sig selv, men har han selv sat dem i,
ville jeg bede ham at tjekke efter endnu engang om de med sikkerhed er
skubbet helt ind; en anden øvelse: at fjerne de ekstra ram (skal han
ikke gøre hvis Apple har problemet), og se om problemet fjernes.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : rt

Dato : 20-11-08 08:19

> [...]
> sikkerhed er skubbet helt ind; en anden øvelse: at fjerne de
> ekstra ram (skal han ikke gøre hvis Apple har problemet), og se

Det er selvfølgelig rigtigt. Gik bare ud fra at de var trykket
rigtig på plads :) Men ja, det kan jo også være defekte RAM.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-08 21:27

<hanstosti@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Nu tænkte jeg lige, at jeg ville forhøre mig her om tips og tricks
> inden jeg afleverer den i snotten på Apple igen, og risikerer en lang

Ekstra ram sat i ?

Lyder som en klassisk ram fejl ...

/thomas

Fra : hanstosti@gmail.com

Dato : 19-11-08 13:28

On 19 Nov., 21:22, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:

> Hvor meget ram?

4 GB

--
Hans Tosti

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 19-11-08 21:54

On Wed, 19 Nov 2008 21:05:48 +0100, <hanstosti@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Nu tænkte jeg lige, at jeg ville forhøre mig her om tips og tricks
> inden jeg afleverer den i snotten på Apple igen, og risikerer en lang
Det lyder ikke godt! Men tillykke alligevel med din flotte nye Book!
Jeg forstår ikke hvordan du kan imødese en "lang periode"? det må da være
"Byt omgående!"

--
Hilsen
Jens

Fra : rt

Dato : 19-11-08 22:57

"Jens \"Lyrik\" Bech" <lyrik@heaven.dk> wrote in
news.ukvwb5eik4hork@jens-erik-bechs-macbook.local:

> Det lyder ikke godt! Men tillykke alligevel med din flotte nye
> Book! Jeg forstår ikke hvordan du kan imødese en "lang periode"?
> det må da være "Byt omgående!"

Samme dag jeg fik min ringede jeg og meldte, at den skulle retur.
De oprettede straks en ny ordre/forsendelse til mig, som først
skal gøres klar til afsending og derefter være 8-9 dage undervejs.
I alt fra jeg ringede til forventet levering: ca. 14 dage. Om det
er en "lang periode", en "byt omgående" eller begge må være op til
den enkelte.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-08 00:15

<hanstosti@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Nu tænkte jeg lige, at jeg ville forhøre mig her om tips og tricks
> inden jeg afleverer den i snotten på Apple igen, og risikerer en lang

Hej Hans!

Er du blevet Mac-ejer igen? Eller har du været det et stykke tid
allerede? Synd, at du har problemer. Jeg håber, du får dem løst. De nye
maskiner er ellers ret lækre. Bor du i øvrigt stadig i Knoldeflod?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : hanstosti@gmail.com

Dato : 20-11-08 00:50

On Nov 20, 12:15 am, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Er du blevet Mac-ejer igen? Eller har du været det et stykke tid
> allerede? Synd, at du har problemer. Jeg håber, du får dem løst. De nye
> maskiner er ellers ret lækre. Bor du i øvrigt stadig i Knoldeflod?

Hej Henrik

Jeg har skam været yderst religiøs omkring mine computere siden januar
sidste år, og har i den mellemlæggende periode været ejer af iMac 20",
15" MacBook Pro, 17" Macbook Pro og nu den lille smarte nye 13"
alubamse. Jeg skal ikke have en native Windows-maskine ind frivilligt
igen.

Forsøger at få maskinen afsted til Apple i en fart. Det er rigtig æv
det her.

Og nej nej, jeg bor i Nordenskov big city nu: http://h2ns.dk/byggeblog

--
Hans Tosti

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-08 18:51

hanstosti@gmail.com <hanstosti@gmail.com> wrote:

> [...]
> 15" MacBook Pro, 17" Macbook Pro og nu den lille smarte nye 13"
> alubamse. Jeg skal ikke have en native Windows-maskine ind frivilligt

Jeg troede, jeg skiftede computer tit, når der efterhånden ikke går et
år mellem, jeg køber en ny. Men er det ikke lidt af en nedtur at gå ned
til en MacBook fra en MacBook Pro? Jeg syntes da, det var en stor
lettelse at gå den anden vej. Hvis du arbejder meget stationært, kan du
jo købe det nye 24" LED Cinema Display, der har lige de rigtige stik
incl. oplader til din nye MacBook.

> Forsøger at få maskinen afsted til Apple i en fart. Det er rigtig æv
> det her.

Jeg håber, du får det ordnet hurtigt.

> Og nej nej, jeg bor i Nordenskov big city nu: http://h2ns.dk/byggeblog

Det ser da hyggeligt ud. Nordenskov er vel også lige ved siden af
Næsbjerg, Knoldeflod osv. Så kan jeg jo også se, hvordan du ser ud, og
hvor gammel du er. Du har da været helt ung, dengang vi var på samme
nyhedsgruppe hos Danadata.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : hanstosti@gmail.com

Dato : 26-11-08 07:02

On 20 Nov., 18:51, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> lettelse at gå den anden vej. Hvis du arbejder meget stationært, kan du
> jo købe det nye 24" LED Cinema Display, der har lige de rigtige stik

Jeg har skiftet computere så relativt tit pga. arbejde, jobskifte m.v.
Men jeg er rigtig glad for den lille størrelse. Det er rigtig rart at
have en lille 13" til møder hvor jeg følte mig ret geek med den store
17" model. :)

På kontoret har jeg en 24" Eizo-skærm og hjemme en 22" Viewsonic, som
bliver brugt når der skal rodes med Photoshop eller Axure.

I øvrigt har jeg skiftet tilbage til de originale RAM (2 GB) og den er
meget stabil indtil videre. Så de 2 stk. 2 GB klodser skal byttes, for
puha man kan mærke forskel på performance!

--
Hans Tosti