Forskellige visninger i firefox og explore~
Fra : Philip Brechmann

Dato : 19-11-08 22:53

Hej, Jeg har et mindre på problem med et website jeg har lavet,
www.acne-ai.com Mit problem er at poll'en(den ting man kan stemme
i vises anderledes i firefox end i explorer.) Det første problem
er inden man har stemt. Explorer laver for meget mellem rum fordi
jeg bruger break.

Vil gerne have den til at se lige sådan ud som den gør i firefox
inden man har stemt.

Efter man har stemt ser den helt rigtig ud i explorer, men i
firefox er billiedet(procent baren som er et billed der bare
kopire sig flere gange) for højt, og den har en margin oven over
der ikke skal være der.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 19-11-08 23:44

Der er problemer med tegnsættet, du skriver utf8, men Å'et i <!-- Slut
På Css --> er iso8859

Og så er headeren også gal, validatoren kan ikke lide
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Måske småting, men hvis det kommer på plads, vil det måske hjælpe?
65 Errors, 44 warning(s)...

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-11-08 01:05

Philip Brechmann skrev:

> Hej, Jeg har et mindre på problem med et website jeg har lavet,
> www.acne-ai.com

Der er temmelig mange fejl i HTML'en. Jeg ved ikke om CSS'en er i
orden, for den tjekside jeg bruger, er nede.

Tjek selv her:

   http://validator.w3.org/

og ret de fejl der er.

En god start vil være at fjerne de linjer der står før doctypen
og så lade <html> stå alene uden en erklæring der strider mod din
doctype.

Hvis der er beskeder du ikke forstår, så spørg i
dk.edb.internet.webdesign.html.

--
Bertel

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 20-11-08 04:45

Philip Brechmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

Og du har
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
og
<!--   <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> -->
I en og samme dokument

Kim

Fra : Philip Brechmann

Dato : 20-11-08 10:13

&gt; "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> -->
> I en og samme dokument
>
> Kim

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

tak for hjlæpen alle sammen er ret ny tilprogrammering, så vil rpøve
at se på det.De der 65 fejl en af jer snakker om hvordan ser jeg hvor
de er ?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-11-08 11:56

On 20 Nov 2008 09:13:01 GMT, Philip Brechmann <pab-89@hotmail.com>
wrote:

>tak for hjlæpen alle sammen er ret ny tilprogrammering, så vil rpøve
>at se på det.De der 65 fejl en af jer snakker om hvordan ser jeg hvor
>de er ?

<url: http://validator.w3.org/check?uri=http://www.acne-ai.com/>
- men den brokker sig over indholdet (tegnsæt)

Hvis du i stedet vælger iso-8859-1, findes den her:
<url:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.acne-ai.com%2F&charset=iso-8859-1&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.591>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : ScooterGrisen

Dato : 20-11-08 13:41

Find først ud af hvilken standard du vil bruge og skriv den rigtige <!
DOCTYPE... allerførst i dine filer på din måde ved validatoren og
browseren hvilken standard du prøver at overholde... check:
http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html

Derefter bruger du validatoren: http://validator.w3.org/
Den fortæller om alle de fejl du har lavet og om ting som ikke er
tilladt i din doctype standard.... Det kan være lidt en pain in the
ass og skulle følge de standarder men det er en god måde til at opnå
ens udseende i forskellige browsere...

Når du så har rette alle de fejl som er på siden så kan vi hjælpe dig
videre... hvis det da ikke rettede fejlen.

Du velkommen til at kopier fra kildekoden til min hjemmeside, jeg
bruger så bare HTML transitional og det ser ud til du bruger XHTML.
http://mentos.wep.dk

Men når alt det er sagt så er du ikke den første som har svært ved at
få ting til at se ens ud i forskellige browsere, jeg syns specielt
internet explorer er underlig og besværlig at rette sin kode efter.