php, google efter andet end manualen
Fra : Leif Neland

Dato : 19-11-08 00:59

Bare et surt opstød.

Når man nu søger efter eksempler på brugen af en php-funktion, er der så
en måde, man kan undgå at se 371934 udgaver af manual-siden i 27
forskellige sprog?

php-manualen ligger jo gevaldig mange steder på nettet.

php-folkene burde insistere på, at andre end de officielle steder havde
nofolllow på taggene, eller en robots.txt, der exkluderede
manualkopierne fra google...

Leif

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-11-08 01:33

Leif Neland <leif@neland.dk> skrev Wed, 19 Nov 2008 00:58:31 +0100

>php-manualen ligger jo gevaldig mange steder på nettet.

Hent manualen hjem og læg den på din egen harddisk. Så er det problem
løst - een gang for alle.

http://www.php.net/download-docs.php

Tag den i engelsk "HTML Help file" format, så er du rigtig godt kørende
(hvis du altså er Windows bruger)..

Den såkaldt danske version er en undelig sammenblanding af dansk og
engelsk, som gør det ret forvirrende at læse.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-11-08 06:15

Leif Neland wrote:

> Bare et surt opstød.
>
> Når man nu søger efter eksempler på brugen af en php-funktion, er der så
> en måde, man kan undgå at se 371934 udgaver af manual-siden i 27
> forskellige sprog?

Ja.
Hvis du søger i Google, kan du skriver site:www.php.net ud over dine
søgeord.
Så er det kun hér der bliver søgt.

Stig Johansen

Fra : Kim Emax

Dato : 19-11-08 02:25

On Nov 19, 6:14 am, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:

> Hvis du søger i Google, kan du skriver site:www.php.netud over dine
> søgeord.
> Så er det kun hér der bliver søgt.

Nu ville han _undgå_ php´s officielle manual, som jeg forstår det.

Måske med en -php.net, den vil dog stadig matche søgninger, der ikke
ligger på dette domain.

Kim Emax

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-11-08 10:41

Kim Emax sendte dette med sin computer:

> Nu ville han _undgå_ php´s officielle manual, som jeg forstår det.
>
> Måske med en -php.net, den vil dog stadig matche søgninger, der ikke
> ligger på dette domain.

Som jeg læser det, vil han undgå de tusindvis af kopier af php,net's
manual..

Jeg bruger nu php.net's egen søgefunktion, når jeg skal finde en given
funktion. De har den i det mindste kun een gang.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 19-11-08 15:23

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
> Kim Emax sendte dette med sin computer:

> Som jeg læser det, vil han undgå de tusindvis af kopier af php,net's
> manual..

Netop. Jeg HAR læst manualen, den skriver ikke noget, der kan bruges, og så
vil jeg se, om der er eksempler et andet sted.
Så er det nu trælst bare at se 117 andre kopier af manualsiden.

Prøv at finde noget om funktionen http_request_body_encode

Leif

Fra : N/A

Dato : 19-11-08 15:01

Fra : Martin

Dato : 19-11-08 10:39

Leif Neland wrote:
> Bare et surt opstød.
>
> Når man nu søger efter eksempler på brugen af en php-funktion, er der så
> en måde, man kan undgå at se 371934 udgaver af manual-siden i 27
> forskellige sprog?

HUSK at læse bruger kommentarne, her ligger der altid (ihvertfald i 80%
af tilfældene) en hel del forskellige kombinationer af hvordan en
funktion skal bruges.
(og nej disse kommentar, kan man desværre ikke downloade...)

> php-manualen ligger jo gevaldig mange steder på nettet.

Jeps, mirrors er dæleme rart!

(bruger forresten altid de.php.net, da jeg synes at dk og dk2 er lidt
sløve engang imellem)

> php-folkene burde insistere på, at andre end de officielle steder havde
> nofolllow på taggene, eller en robots.txt, der exkluderede
> manualkopierne fra google...

Hvorfor?
Det da dejligt at hvis en server går ned, så kan man altid finde den et
andet sted.

Anyways, hvilken specifik funktion er det du mangler bud på, så kan man
jo prøve at forklare dig hvad manualen siger om dette - og måske hvad de
forskellige "navne" betyder i dokumentationen til funktionen. :)

Fra : Leif Neland

Dato : 19-11-08 14:17

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev i en meddelelse
> Anyways, hvilken specifik funktion er det du mangler bud på, så kan man jo
> prøve at forklare dig hvad manualen siger om dette - og måske hvad de
> forskellige "navne" betyder i dokumentationen til funktionen. :)

"http_request_body_encode" Der er ikke andet end den samme manualside i 79
versioner og sprog.

Citat: - - - - - - -
http_request_body_encode
Description
string http_request_body_encode ( array fields, array files )

Generate x-www-form-urlencoded resp. form-data encoded request body.
Parameters
fields
POST fields
files
POST files
- - - - - - - - - -
Jeg måtte ind i sourcen for at se, at "files" skulle være et array af
arrays!
array(array("name" => "Upload1","type" => "text/plain","file" =>
"/tmp/fil1"),
array("name" => "Upload2","type" => "text/plain","file" =>
"/tmp/fil2")
)

Jeg skal bruge det til at automatisere upload af csv-filer til webpack, men
det driller stadig.... Se anden msg (jeg skriver den om lidt...)

Leif

Fra : Stig Sørensen

Dato : 19-11-08 03:35

Jeg går også blot ind på http://www.php.net og søger i deres søgeboks.
Jeg har stort set altid fundet svar dér, enten i forklaringen af
funktionen eller i de mange gode kommentarer der typisk følger med.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-08 13:26

Stig Sørensen skrev:

> Jeg går også blot ind på http://www.php.net og søger i deres søgeboks.

Ditto. Det er en fantastisk god manual.

Fidus:
I Operas adresseboks skriver jeg blot

   php mail()

så får jeg den rigtige side med det samme. I Opera kan man selv
sætte den slags søgninger op.

--
Bertel

Fra : Rander

Dato : 19-11-08 15:25

Bertel Lund Hansen skrev noget i denne stil, den 19-11-2008 13:25:
> [...]
> I Operas adresseboks skriver jeg blot
>    php mail()
> så får jeg den rigtige side med det samme. I Opera kan man selv

Tjah, jeg synes da at det er lige så nemt bare at skrive php.net/mail i
adresselinien - det virker oven i købet i alle browsere uden opsætning...

http://bamsepetting.dk

Kvinder elsker os for vores fejl. Hvis vi har nok af dem, vil de
tilgive os alt, selv vores intelligens. (Oscar Wilde)

Fra : N/A

Dato : 19-11-08 15:01

Fra : Stig Sørensen

Dato : 19-11-08 05:44

On Nov 19, 1:25 pm, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> I Operas adresseboks skriver jeg blot
>
>         php mail()
>
> så får jeg den rigtige side med det samme. I Opera kan man selv

Mange tak for tippet! Det er rigtig smart!
Til andre interesserede bruger jeg blot denne adresse:
http://dk.php.net/manual-lookup.php?pattern=%s
Hvor %s bliver skiftet ud med dét ord eller sætning jeg søger efter i
adressefeltet.

Super tip! :D

Fra : N/A

Dato : 19-11-08 15:58

Fra : N/A

Dato : 19-11-08 15:58

Fra : Kim Emax

Dato : 19-11-08 06:35

On Nov 19, 1:43 pm, Stig Sørensen <stig.soren...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Hvor %s bliver skiftet ud med dét ord eller sætning jeg søger efter i

Så er det her bedre: php.net/mail og så er du inde på manualen for
mail, dit tip er m.a.o. aaaalt for langt

Kim Emax

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-11-08 15:01

Kim Emax wrote:

> Så er det her bedre: php.net/mail og så er du inde på manualen for
> mail, dit tip er m.a.o. aaaalt for langt

Eeh du kan sætte det op i firefox så du f.eks. kan skrive

p mail

Så ryger du automatisk ind på php.net/manual/en/book.mail.php

Så det var faktisk et fint tip Stig kom med (og som jeg faktisk selv har
sat op i firefox for et stykke tid siden).

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : N/A

Dato : 19-11-08 15:01

Fra : Kim Emax

Dato : 19-11-08 07:24

On Nov 19, 3:00 pm, Johan Holst Nielsen <s...@phpgeek.dk> wrote:

> Eeh du kan sætte det op i firefox så du f.eks. kan skrive
>
> p mail
>
> Så ryger du automatisk ind på php.net/manual/en/book.mail.php

I know, men jeg har ikke sat noget som helst op. Det er php.net´s egen
genvej, jeg informerer om.

> Så det var faktisk et fint tip Stig kom med (og som jeg faktisk selv har
> sat op i firefox for et stykke tid siden).

enig, men php.net/manual-lookup.php?pattern=%s er stadig aaaalt for
langt, hvorfor skrive mere end php.net´s egen funktion tilbyder?

Kim Emax

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-11-08 15:58

Kim Emax wrote:

> I know, men jeg har ikke sat noget som helst op. Det er php.net´s egen
> genvej, jeg informerer om.

Okay - blot en misforståelse :)

Troede blot du mente det var nemmere at skrive php.net/mail end at bruge
den anden metode.

Om man så bruger php.net/%s eller den længere vej er nok op til en selv.