Vinterhjul - passer ikke helt... spacer?
Fra : Søren Bay

Dato : 18-11-08 18:01

Hej

Jeg er ved at sætte vinterhjul på min gamle Citroen ZX. Det venstre
baghjul går en anelse på indersiden af skærmen - det højre sidder
perfekt. Kan jeg sætte en 5 mm spacer på det venstre hjul, eller skal
der så på begge?

Vinterhjulene har ikke været monteret på denne bil før!

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-11-08 18:39

Søren Bay skriver:

> [...]
> baghjul går en anelse på indersiden af skærmen - det højre sidder
> perfekt. Kan jeg sætte en 5 mm spacer på det venstre hjul, eller skal

Det lyder meget underligt. For der skulle gerne være lige meget plads i
hver side.

Spacere er kun lovligt, hvis fælgene er bygget/godkendt til det.

Find ud af om det er forskellige fælge, eller om bilen er totalt
skæv....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : A.Kaup

Dato : 18-11-08 10:59

Sidder der evr. nogle plastikkærmkanter eller inderskærme der ikke
sidder helt ordentligt i venstre side?
Bare min tanke - da jeg har samme problem, og måtte derfor afmontere
stænkklap i den ene side - da en idiot har påkørt min bil og dermed
gjort bagenden lidt skæv

Mvh. Akaup