hente Liza Marklund på DR
Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-11-08 16:15

Jeg prøver at hente Liza Marklunds bog på DR.
Hvis jeg henter via iTunes-linket får jeg en der hedder 1. episode, men
det er 4:4 står der i afspilningsvinduet. Alle fire dele skulle være
tilgængelige i dag og i morgen.
Så prøvede jeg at hente som "download direkte", kalder DR det. Som alm.
mp3-fil. Både i FireFox og Safari kan jeg hente filerne, men ikke gemme
dem. Skal man virkelig købe en anden udgave af disse programmer for at
gemme filerne på computeren?

Jeg skal lige nævne, at jeg ikke har brugt iTunes før (har en Philips
mp3-spiller). Men min kone har en iPod og det er hende der gerne vil
have romanen. Hun kan (heller ikke) hente filerne på sin PC. Jeg vil jo
gerne vise at den slags ordner man i et snuptag på en Mac. Så: Please
Help!!

Er der andre der har haft held med at downloade alle 4 dele i dag?

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 19-11-08 16:43

> Er der andre der har haft held med at downloade alle 4 dele i dag?

http://www.dr.dk/Kultur/Kulturguiden/Download/lizamarklund.htm klikkede
jeg på den gule link hvor der står iTunes:
iTunes: itpc://podcast.dr.dk/p2/rssfeed/enpladsisolen.xml

Det virker. iTunes åbner og alle 4 dele downloader.

- Mikael

Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-11-08 16:52

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> iTunes: itpc://podcast.dr.dk/p2/rssfeed/enpladsisolen.xml
>
> Det virker. iTunes åbner og alle 4 dele downloader.

Det var præcis det jeg gjorde, og fik så kun den ene del som beskrevet.
Æv, det kom jeg ikke længere af.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-11-08 17:42

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> mp3-fil. Både i FireFox og Safari kan jeg hente filerne, men ikke gemme
> dem. Skal man virkelig købe en anden udgave af disse programmer for at

Så lykkedes det at få få hentet de fire dele til iTunes.
Men hvad med at hente filer fra f.eks. DR i mp3-format (ikke til
iTunes). Som beskrevet ovenstående: er det ikke muligt at save filen
til harddisken med de alm. udgaver af FireFox og Safari?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-11-08 18:01

Jørgen Angel wrote:

> [...]
> iTunes). Som beskrevet ovenstående: er det ikke muligt at save filen
> til harddisken med de alm. udgaver af FireFox og Safari?

Normalt skal du blot klikke på iTunes ikonet på hjemmesiden, så bliver
du spurgt om, om du vil åbne det eksterne program. - iTunes åbner, og så
klikker du blot på 'Hent Alle', - så skulle alle afsnit gerne komme ned,
- som du jo også har fået nu...

Hvis du downloader direkte, er det normalt i browsere, at man skal
højreklikke og vælge 'Save target link as' / 'Save target file as', og
du får mulighed for at vælge modtagermappe i en gemme dialog.

Men godt du nævnte Liza Marklund, - nu fik jeg lige hentet de to sidste
afsnit.

For øvrigt... Kan du lide gamle krimier, så ligger 'Siva Skriget' nu
også til download.

mvh. Erik Richard

Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-11-08 18:30

> Hvis du downloader direkte, er det normalt i browsere, at man skal
> højreklikke og vælge 'Save target link as' / 'Save target file as', og
> du får mulighed for at vælge modtagermappe i en gemme dialog.

Højreklikke? Det troede jeg var noget PC. Mine mus har kun et
midterklik, om man så må sige..??

Men det er netop det med Save osv ingen af programmerne vil (i den alm.
udgave). Sjovt nok kunne Safari vist til jeg i dag fik en opdatering.
Har I også bemærket det?

> Men godt du nævnte Liza Marklund, - nu fik jeg lige hentet de to sidste
> afsnit.

Godt at nogen kan få glæde af andres problemer

> For øvrigt... Kan du lide gamle krimier, så ligger 'Siva Skriget' nu
> også til download.

Det er fruen der er til krimier (jeg er til "kedelige" P1 programmer).
Men den gamle Siva kunne være sjov at høre. Tak for tippet.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-11-08 19:08

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> Højreklikke? Det troede jeg var noget PC. Mine mus har kun et
> midterklik, om man så må sige..??

Højreklik = CTRL-KLIK (primær)
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-08 19:19

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Højreklik = CTRL-KLIK (primær)

Derrudover kan alle Mighty Mice sættes på til højreklik ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-11-08 20:11

Jørgen Angel wrote:

> [...]
>
> Men det er netop det med Save osv ingen af programmerne vil (i den alm.
> udgave). Sjovt nok kunne Safari vist til jeg i dag fik en opdatering.

Så er det CRTL+CLICK + 'Save target link as' / 'Save target file as' og
vælge modtager...

> Godt at nogen kan få glæde af andres problemer

Jeg havde hentet de to første afsnit, men glemt, de slettes igen på
fredag....

> Det er fruen der er til krimier (jeg er til "kedelige" P1 programmer).
> Men den gamle Siva kunne være sjov at høre. Tak for tippet.

Det er jeg skam også radiomæssigt, - Men hvad sådan noget litteratur
angår, har jeg en 'meget kriminel tankegang'...

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 19-11-08 20:01

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

> For øvrigt... Kan du lide gamle krimier, så ligger 'Siva Skriget' nu også
> til download.
>
> mvh. Erik Richard
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kan du glæde med et link?

MvH
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-11-08 20:22

Lyrik wrote:

> Kan du glæde med et link?

http://www.dr.dk/P1/Fiktion/siva/

mvh. Erik Richard

Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-11-08 20:47

> http://www.dr.dk/P1/Fiktion/siva/

æv, det er ikke den originale udgave....
Men kom alligevel gerne med tips til gode downloads

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-11-08 21:21

Jørgen Angel wrote:

> æv, det er ikke den originale udgave....

Argh. - er det genidspilningen? - jeg har ikke haft tid til at høre
den endnu...

> Men kom alligevel gerne med tips til gode downloads

Her er nogle stykker...
Dokumentartimen
http://www.dr.dk/P1/Dokumentartimen
Eik Skaløs Genkomst (radiodrama)
http://www.dr.dk/P1/Fiktion/Eik_Skaloes_genkomst/
Frosne Blomster (krimi)
http://www.dr.dk/P1/Fiktion/Frosneblomster/
Invasion (krimi)
http://dr.dk/DRfiktion/Radio/20080401123007
Jazzens Giganter (20x 1 time med de største jazzmusikere)
http://www.dr.dk/P2/Jazz/Jazzens%20giganter/
Birthe Rønn Hornbechs Vartov foredrag (10 udsendelser)
http://www.dr.dk/P1/Foredrag_paa_p1/Mands_minde/Frakrigsbarntilfolkevalgt/
Ole Hartling (6 Rosenkjær foredrag om etiske spørgsmål)
http://www.dr.dk/p1/rosenkjaer/olehartling
Per Stig Møller (6 foredrag om Kaj Munk, rosenkjærpris)
http://www.dr.dk/P1/rosenkjaer/20060323152557.htm
Peter Øvig Knudsen (foredrag om Blekingegade, Rosenkjær)
http://www.dr.dk/P1/rosenkjaer/PeterOevigKnudsen/
Uffe Ellemann-Jensen 810 Vartov foredrag)
http://dr.dk/P1/Foredrag_paa_p1/Vejenjegvalgte/
osv.osv......

Eller en liste her
http://www.dr.dk/podcast/Emner
Serierne med foredragene i forbindelse med Rosenkjærprisen kan anbefales.

mvh. Erik Richard

Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-11-08 22:05

> [...]
> http://www.dr.dk/podcast/Emner
> Serierne med foredragene i forbindelse med Rosenkjærprisen kan anbefales.

Har hørt Birthe Rønns og Uffes foredrag. Meget læse-op-agtig. Hartling
er meget salvesesfuld, men han er jo også søn af en præst/teolog, hvis
jeg husker ret.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-11-08 23:00

Jørgen Angel wrote:

> Har hørt Birthe Rønns og Uffes foredrag. Meget læse-op-agtig. Hartling
> er meget salvesesfuld, men han er jo også søn af en præst/teolog, hvis
> jeg husker ret.

Så slem synes jeg nu ikke, de var, - men OK, det er måske, fordi jeg er
'miljøskadet' ved selv at være teolog..-) - Og ja, han er søn af tidl.
forstander for Diakonissestiftelsen, og tidl. stats- & udenrigsminister
Poul Hartling.

mvh. Erik Richard

Fra : Jørgen Angel

Dato : 20-11-08 00:39

> [...]
> 'miljøskadet' ved selv at være teolog..-) - Og ja, han er søn af tidl.
> forstander for Diakonissestiftelsen, og tidl. stats- & udenrigsminister

Netop

Fra : Mich Ottosen

Dato : 21-11-08 23:29

> Her er nogle stykker...
<snip>

> Eller en liste her
> http://www.dr.dk/podcast/Emner
> Serierne med foredragene i forbindelse med Rosenkjærprisen kan anbefales.

Tak, Erik. Du genvakte min interesse for podcast. Det er dæleme en
dejlig og fornem service af DR. Har mest brugt det til at hente de
dagsaktuelle udsendelser, som jeg ikke lige får hørt ved udsendelsen.
Følgelig er min bette iPod en trofast rejsekammerat og underholdning,
når jeg ikke selv skal køre.
Jazzportrætterne er et godt genhør. Jens Jørgen Gjedsted er (var?) en
meget dygtig formidler af jazz.
Det kunne være skægt, hvis DR ville lægge nogle af de gamle udsendelser
fra Jazzklubben op som podcast, det er jo godt historisk stof (og god
musik). Det var en udsendelse med en kendingsmelodi af Gerry Mulligan
(og Chet Baker?). Har søgt lidt på nettet via alltheweb og andre
søgemaskiner, men kan ikke komme det nærmere.

P.S.: skal da osse lige lytte til oplæsningen af Liza Markslunds roman -
når jeg sidder fanget i et passagersæde

P.P.S.: for at gøre det hele Mac-relevant. Podcasts virker fint på Mac
og - tjah! - iPod. Men DRs tv-programmer til Mac, Linux, etc. er
stadigvæk i beta. Nogle gange virker det, og andre gange virker det
ikke, men det har har vel osse kun stået på et års tid.
I går var der igen en debat i Folketinget om licens (vs. skattebetalt
afgift). Medielicensen er måske en rimelig ordning for flertallet, men
det er ikke rimeligt, at DRs tvudsendelser ikke virker på en Mac pc. Og
tv2 er da vist lukket land for Macbrugere? TV2 får da vist osse
licensmidler?
Nå, nu er der da vist grundlag for en helt ny tråd?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 19-11-08 18:09

Jørgen Angel skrev:
> [...]
> tilgængelige i dag og i morgen.

> Er der andre der har haft held med at downloade alle 4 dele i dag?

Er lige blevet færdig (tak for tippet). iTunes henter det nyeste afsnit
først, dvs afsnit 4:4. Bed den om at "Hent Alle".

Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-11-08 18:30

=?UTF-8?B?VGhvcmJqw7hybiBSYXZuIEFuZGVyc2Vu?= <nospam0002@gmail.com>
wrote:

> Er lige blevet færdig (tak for tippet).

Værs'go'!

> iTunes henter det nyeste afsnit
> først, dvs afsnit 4:4. Bed den om at "Hent Alle".
> --

Det fandt jeg ud af. Men kan stadig ikke save mp3-filer??

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 19-11-08 19:22

Jørgen Angel skrev:

> Det fandt jeg ud af. Men kan stadig ikke save mp3-filer??

Det kan jeg. Safari -> Klik på "Første fjerdedel ...." og vælg "Overfør
arkiv der henvises til".

Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-11-08 20:15

wrote:

> Det kan jeg. Safari -> Klik på "Første fjerdedel ...." og vælg "Overfør
> arkiv der henvises til".

Hold da op. Både Klik + Alt og Klik + Control ser ud til at virke. Og
jeg som mente at have prøvet alt.
Jeg siger så mange tak!!

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 19-11-08 22:02

On Wed, 19 Nov 2008 20:22:09 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> http://www.dr.dk/P1/Fiktion/siva/
,,,,,,,,,,,,
Tak!
Linkrettelse:
http://www.dr.dk/P1/Fiktion/Siva_skriget/20080929113614.htm

--
Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-11-08 22:54

Jens "Lyrik" Bech wrote:

> Tak!
> Linkrettelse:
> http://www.dr.dk/P1/Fiktion/Siva_skriget/20080929113614.htm

Ja, det fandt jeg også ud af, men det direkte iTunes link virker da..-)

Er du så også så kløgtig, du kan finde download links til "Mands Minde"
foredragene fra Vartov med Niels Højlund og Ebbe Kløvedal-Reich? - Jeg
kan sagtens finde omtalerne, men download links...nada...?!

mvh. Erik Richard