Chinese Democracy
Fra : Holst

Dato : 18-11-08 10:09

Jeg er en af dem, der har ventet med større eller mindre interesse i 17
år på udgivelsen af Chinese Democracy. Dog på ingen måde så meget, at
jeg har til hensigt at farte ud at købe albummet så snart det står på
hylderne.

I dag kan man så læse en anmeldelse af albummet på Ekstra Bladets
hjemmeside:

<http://ekstrabladet.dk/musik/intlalbum/article1086176.ece>

Er albummet virkelig så ringe? Har anmelderen ret? Hvad mener andre?

Fra : Martin Bak

Dato : 18-11-08 10:32

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> <http://ekstrabladet.dk/musik/intlalbum/article1086176.ece>
>
> Er albummet virkelig så ringe? Har anmelderen ret? Hvad mener andre?

Jeg har ikke hørt albummet, men jeg havde den tvivlsomme fornøjelse at være
på Roskilde da Roserne spillede. Gudfader bevares en omgang larm, og de
tillod sig endda at starte omkring en time for sent, så man kunne bare stå
der i indhegningen og vente på at det behagede primadonnaerne at entre
scenen. Da de gjorde det, varede det ikke mange minutter før de fleste
publikummer forsvandt igen.
Godt at Roger Waters og Bob Dylan var der til at redde det års festival.
Jeg lytter ikke længere frivilligt til Axls skrigeri.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-08 14:23

Holst skrev:
> <http://ekstrabladet.dk/musik/intlalbum/article1086176.ece>
>
> Er albummet virkelig så ringe? Har anmelderen ret? Hvad mener andre?

http://www.rollingstone.com/reviews/album/24024297/review/24161281/chinese_democracy

Anmeldelser er naturligvis stærkt subjektive størrelser, men jeg har nu
svært ved, at tage særligt meget der kommer fra Thomas Treo specielt
seriøst.

/Steinbjørn

Fra : Holst

Dato : 18-11-08 15:03

S. Sørensen wrote:

> Anmeldelser er naturligvis stærkt subjektive størrelser, men jeg har nu
> svært ved, at tage særligt meget der kommer fra Thomas Treo specielt
> seriøst.

Det er jo netop det. Det er også derfor, jeg spørger om andres mening.

Fra : Steen BJ

Dato : 18-11-08 15:02

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote:

> Er albummet virkelig så ringe? Har anmelderen ret? Hvad mener andre?

Det jeg har hørt lyder okay - jævnt kedeligt og forudsigeligt, men
ganske okay, og albummet skal såmænd nok sælge glimrende
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-11-08 23:44

Det er sgu en skuffelse

Det er da meget godt produceret og lyden er fin men hold kæft det er
kedeligt, og så prøver axl at synge på alle mulige måder han ikke kan
finde ud af - manden kan synge på én måde, nemlig den fra Welcome To the
jungle, paradise city etc.

Fra : tina hedeman

Dato : 20-11-08 18:15

hej
jeg sidder lige og høre det man kan høre hele albummet på my space.
jeg har hørt mange af sangene før..
Jeg synes man skal tænke på at det er Axl Rose som solist og ikke det gamle
Gnr. Det når ikke på i de højder.
Men jeg skal vist høre det et par gange og ikke samligne det med alt det
andet han har lavet.
Tiderne har også ændret sig musik mæssigt...
Så når i høre det så tænk på det som en solist synes jeg.
hilsen tina

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-11-08 00:49

tina hedeman wrote:
> Jeg synes man skal tænke på at det er Axl Rose som solist og ikke det gamle
> Gnr. Det når ikke på i de højder.

Hvis det er den indgangsvinkel man bør have, havde det nok hjulpet lidt
at udgive det under Axl Rose navnet i stedet for GnR :)

> Men jeg skal vist høre det et par gange og ikke samligne det med alt det
> andet han har lavet.

Et album fra GnR bliver naturligvis sammenlignet med andre albums fra GnR

> Tiderne har også ændret sig musik mæssigt...
> Så når i høre det så tænk på det som en solist synes jeg.

Uanset hvem der har lavet det, ændrer det jo ikke på at solisten Axl
Rose prøver at synge på måder han absolut ikke er i stand til, som sagt
han kan synge welcome to the jungle, men ikke de måder han synger på her...

Det er som om de har fortsat fra hvor de sluttede sidst (my world som er
sidste track på forrige originale album), og det er bare utroligt
kikset, uden nogen sammenhængende og iørefaldende riffs og melodier

Fra : tina hedeman

Dato : 23-11-08 10:15

jamen axl købre jo navnet guns n roses så set synes jeg da ikke der er noget
i vejen for det.
man kan heller aldrig lave noget som i gamle dag af musik, og hvis man gøre
det bliver man kritiseret for ikke lave noget nyt og kun køre i det gamle...
jeg har hørt cden et par gange nu og synes man skal høre den et par gange.
jeg har allerede fået "sorry" ind i hovedet....
jeg synes nu my world er ret fed men det jo hver sin smag.