Er der kun unge lømler herinde....
Fra : Martin Christiansen

Dato : 17-11-08 22:23

....som kun var græs, dengang i 1978 da der var VM i fodbold i Argentina?
Eller er her nogen, som rent faktisk levede og kan huske kendingsmelodigen
fra dengang???

Jeg var 14 år og var vild med den, men har ikke hørt den siden. Den var
meget iørefaldende, og jeg kan den da endnu (i mit hovede). Jeg har dog ikke
kunnet finde den på youtube, men nok kun fordi jeg ikke ved, hvilke ord, jeg
skal søge på (den er svær at ramme med alle de fodboldklip, der ligger
der...).

Hvem kan huske, hvad melodien hedder (og hvem som indspillede den?)

-Martin.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 17-11-08 22:32

"Martin Christiansen" <martin@martFJERNinogkarin.dk> skrev i en meddelelse
> ...som kun var græs, dengang i 1978 da der var VM i fodbold i Argentina?

I behøver ikke at lede mere, jeg fandt den alligevel til sidst:

Ennio Morricone - El Mundial

http://www.youtube.com/watch?v=hCQdUFhc1P8

-Martin.

Fra : Max

Dato : 17-11-08 22:37

Hej Martin

> ...som kun var græs, dengang i 1978 da der var VM i fodbold i
> Argentina? Eller er her nogen, som rent faktisk levede og kan huske
> kendingsmelodigen fra dengang???

Ennio Morricone - El Mundial (World Cup Theme) ))STEREO((
http://www.youtube.com/watch?v=hCQdUFhc1P8

--
Mvh Max

Fra : Henrik Laursen

Dato : 18-11-08 14:18

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Hej Martin

> Ennio Morricone - El Mundial (World Cup Theme) ))STEREO((
> http://www.youtube.com/watch?v=hCQdUFhc1P8

Lad mig rette den link, så at stereo'en faktisk kan høres:
http://www.youtube.com/watch?v=hCQdUFhc1P8&fmt=18

Standard link giver kun mono lyd.

--
Henrik Laursen

Fra : Max

Dato : 18-11-08 16:17

Hej Henrik

> Standard link giver kun mono lyd.

Nu var spørgsmålet jo:

Hvem kan huske, hvad melodien hedder (og hvem som indspillede den?)

Så lydkvaliteten kan jo være ligegyldig :)

--
Mvh Max

Fra : Karsten Vinding

Dato : 17-11-08 23:32

Martin Christiansen wrote:

> ...som kun var græs, dengang i 1978 da der var VM i fodbold i Argentina?
> Eller er her nogen, som rent faktisk levede og kan huske kendingsmelodigen
> fra dengang???

Jeg var 7 og kunne huske starten (jeg huskede den godt nok som
"Argentina, Cha cha cha", hvor den så er "Argentina klap klap klap") af
nummeret, og så kunne jeg svagt huske brudstykker af nummeret.

Kan huske at den også for mig var i ørefaldende, og at vi drenge sang
starten af nummeret når vi spillede fodbold

Godt at du fandt nummeret, det var et sjovt genhør.

Ennio Morricone lavede også musikken til en af mine øjeblikkelige
yndlingsfilm "Once upon a time in the west", hvor der er nogen virkelig
smukke melodier lavet til de forskellige hovedpersoner.

--
Mvh, Karsten.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 18-11-08 01:06

On Mon, 17 Nov 2008 22:22:37 +0100, "Martin Christiansen"
<martin@martFJERNinogkarin.dk> wrote:

> [...]
>der...).
>
>Hvem kan huske, hvad melodien hedder (og hvem som indspillede den?)

Gudfaderiskuret! er det virkelig så længe siden?

Jeg kan stadig huske den melodi fra den gang.

Ennio Morricone - El Mundial (World Cup Theme)
http://www.youtube.com/watch?v=hCQdUFhc1P8

sayonara
Martin Mose Larsen

Så har jeg også været med i denne her tråd

Fra : Martin Bak

Dato : 18-11-08 18:25

> [...]
> Eller er her nogen, som rent faktisk levede og kan huske kendingsmelodigen

Det kan næppe være mig du refererer til som ung lømmel. Jo jeg var bestemt i
live, men jeg har ikke den ringeste erindring om nogetsomhelst der har med
fodboldhysteriet at gøre. Det har jeg altid undgået bevidt.

--
Martin
www.martinbak.dk/