Klamphuggerne?
Fra : Martin Bak

Dato : 17-11-08 17:04

Er jeg den eneste håndværker her, der synes at "eksperten" i "Klamphuggerne"
er lige lovlig smart og selvpromoverende, ved at dømme ting som klamp,
selvom det ret beset er lavet helt efter bogen?

I første udsendelse var det en form for tilbygning til et hus der fik det
glatte lag. "eksperten" påstod at bundrammens opklodning var forkert, men
den var faktisk lavet som på tegningerne. Desuden påstod han at hele
facadebeklædningen af lærkebrædder skulle udskiftes, fordi det ellers ville
kunne "revne".
Det var noget gedigent sludder. Brædderne så ikke så pæne ud, fordi de ikke
var blevet behandlet. At klamphuggeren i udsendelsen gjorde sig skyldig i
andre og alvorlige forhold skal jeg ikke benægte, men de nævnte ankepunkter
var kun for at promovere "eksperten"

Situationen gentog sig i den seneste udsendelse. Mr. selvfed ekspert kigger
på noget gipsarbejde og siger: "Sådan behandler man ikke gips! Det er
sjusk!".
Gipsarbejdet var nydeligt udført og der var lavet et pænt forarbejde til
maleren der efterfølgende skulle spartle. I samme udsendelse beklager
"eksperten" sig over, at det ikke er brandsikkert hvor hanebåndene går
igennem gipsen. Han forsøger at dramatisere ved at fremhæve at det er
brandfælde og bla. bla. bla. Men arbejdet var jo netop ikke færdigt, og det
har givetvis også været den oprindelige håndværkers plan at bransikre med
brandskum, ligesom programmets håndværkere endte med at gøre da de havde sat
ny gips op. Den oprindelige håndværker havde også i denne udsendelse forsømt
sig på en lang række punkter, så det skulle vel ikke være nødvendigt at
udråbe faktisk rigtigt udført arbejde som juks.

Alt i alt indtryk der gør hele programmet aldeles utroværdigt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per H

Dato : 17-11-08 18:48

On Mon, 17 Nov 2008 17:04:09 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev:

>Er jeg den eneste håndværker her, der synes at "eksperten" i "Klamphuggerne"
>er lige lovlig smart og selvpromoverende, ved at dømme ting som klamp,

Nej jeg syndtes også at ham "experten" skulle pakke kludene sammen.
Han har det med at alt skal rives ned, og så kommer der en firma han
kan stå inde for, og som bliver rost, for åben skærm.
(selvfølgelig er det iorden når experten selv har valgt
håndværkerne.

Jeg fattede heller ikke det med gipsen, man bliver da nødt til at
lappe omkring et hanebånd. og en stor spartelkant, betyder ikke noget.

Men det er iorden at der bliver gjort opmærksom på ting der ikke
opfylder kravene, Men sådan er det måske ved ombygninger, hvor der
skal sparesssss. Hvis kunden er tilfreds, så betyder det jo ingenting.

>Alt i alt indtryk der gør hele programmet aldeles utroværdigt.
Ja,

per

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 19:35

Martin Bak wrote:
> Er jeg den eneste håndværker her, der synes at "eksperten" i
> "Klamphuggerne" er lige lovlig smart og selvpromoverende

Det er det det handler om. Op i røven med det seriøse
bare de kan generere seertal, så det er ikke værd at
beskæftige sig med

Fra : Kåre

Dato : 17-11-08 20:55

> [...]
> Gipsarbejdet var nydeligt udført og der var lavet et pænt forarbejde til
> maleren der efterfølgende skulle spartle.
Har kun set den ene udsendelse, men jo, gipsarbejdet så da fint ud.
Sådan har jeg selv lært at gøre det.
han brokkede sig over at der var skåret skråt af kanten. Men det bliver man
da vel nødt til for at kunne spartle pænt...
Man får næppe gipsplader produceret på mål, med falsede kanter hele vejen
rundt...

Ja bestemt.
Tag det som den underholdning det er...

mvh
Kåre

Fra : Martin Bak

Dato : 17-11-08 21:05

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse
> han brokkede sig over at der var skåret skråt af kanten. Men det bliver
> man da vel nødt til for at kunne spartle pænt...

Ikke bare bliver nødt til... -det er sådan man gør! Og det er sådan maleren
forventer det afleveret når de skal tage over.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Torben

Dato : 19-11-08 20:37

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> [...]
>>
> Ikke bare bliver nødt til... -det er sådan man gør! Og det er sådan
> maleren forventer det afleveret når de skal tage over.

Er det ikke bare samme stil som alle de andre - lad os knalde nogen -
programmer. Jeg er ikke håndværker, men har dog lavet lidt hist og her
derhjemme, og jeg har sgu alle dage faset kanten på gipsen, ellers bliver
det et helvede at spartle og slibe.

-TT

Fra : Peter

Dato : 19-11-08 10:50

> Den oprindelige håndværker havde også i denne udsendelse forsømt
> sig på en lang række punkter, så det skulle vel ikke være nødvendigt at
> udråbe faktisk rigtigt udført arbejde som juks.

Enig. Det havde været mere korrekt at "eksperten" havde sagt.
"Dette - i øvrigt nydelige - gipsarbejde må desværre pilles ned, da vi skal
ind bagved og montere undertag"
eller
"Brandsikringen omkring hanebåndene er man åbenbart ikke blevet færdig med,
hvorimod lemlæstelsen af denne ikke-godkendte branddør tydeligvis er
fuldbragt"

Jeg synes tit den slags programmer har det med at kamme over. Tingene skal
pustes op, og skæres ud i sort/hvid for man er sikker på at dem på bagerste
række også har fattet budskabet.
Gu´ fanden var manden da en klamphugger (alene hans forklaring om at spærene
ville tørre ud og _derfor_ rådne) ... men der skal åbenbart altid liiiige
smørres lidt tykkere på end virkeligheden reelt kan bære.

MVH Peter C:

Fra : Jens

Dato : 21-11-08 12:51

"Peter" <pede_71@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> spærene ville tørre ud og _derfor_ rådne) ... men der skal åbenbart altid
> liiiige smørres lidt tykkere på end virkeligheden reelt kan bære.

Hallo!!! - Det er et underholdningsprogram I taler om - det er ikke meningen
at vi skal sidde og pille det fra hinanden.

"Finn og Jacob" eller "Niels Hausgaard" skal da heller ikke tages alt for
bogstavligt

TV2 er jo ved at gå fallit og skal derfor sikre sig nogle seere og der med
reklameindtægter.

Mvh
Jens

Fra : Peter

Dato : 24-11-08 09:25

> Hallo!!! - Det er et underholdningsprogram I taler om - det er ikke
> meningen at vi skal sidde og pille det fra hinanden.

Journalistikken forholder sig kritisk til håndværkere, hvorefter vi for
holder os kritisk til "håndværket journalistik" ! ... det er vel rimeligt
nok ?

MVH Peter C: