Hunde og vand!
Fra : Allan Nielsen

Dato : 18-11-08 02:36

Hej NG!

Sidder her og tænker lidt på hundes forhold til vand. Vores
schæferhvalp på 4½ mdr. er vildt glad for vand!
En stor vandpytte skal bare pjaskes igennem når hun ser den!... Går vi
en tur over markerne, så render hun hellere end gerne gennem store
vandpytter og ned i grøfterne med vand. Frem og tilbage 10 gange!
Vi har endnu ikke haft hende med til stranden. Vi har egentlig ikke
gjort noget bestemt for at logge hende ud i det - andet end at rose
hende, for glæden ved legen - det er hende selv der har lysten

Er det en individuel ting for hver hund?..

Jeg har nemlig haft en Kleiner Münsterländer for nogle år siden, og
den kom aldrig til at synes om vand.. Dens søster var til gengæld vild
med det.
Skulle jeg logge ham med i vandet, så skulle det være om sommeren,
hvor jeg selv var ude og bade! Ellers ville/gad han ikke.
Det undrede mig lidt, da han jo var en decideret jagthund.
Derfor jeg blev meget overrasket da vores schæfer sprang ud i det uden
tøven!

/Allan

Fra : JB

Dato : 18-11-08 12:10

"Allan Nielsen" <allanmaler@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Min schæferhvalp på nu snart 7 mdr. er også meget glad for vand. Det har hun
været fra helt lille. Vi går ved stranden hver dag, og hun hopper rundt i
vandet. Vores to collier ser forarget på hende, de kunne ikke drømme om at
gå i vandet.

Hilsen
Jytte

Fra : Hm

Dato : 18-11-08 12:42

Hej
Min schæfertæve nu 3 år, har været vild med vand siden jeg fik hende, da hun
var 9 uger strøg hun lige ud i vandet og har været helt vild med det siden,
men hver efterår må hun lære, at jeg ikke vil have hende ud i "det store
vand", hvad hun ikke er helt tilfreds med.

Hanne/ som jo er lidt pivet

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-11-08 11:33

On 18 Nov., 10:35, Allan Nielsen <allanma...@gmail.com> wrote:

> Er det en individuel ting for hver hund?..

Ja, det er jeg næsten overbevist om. For en del år siden var jeg med
til at introdcere et kuld ruhårshvalpe (3h,4t) til denne verden. Førse
gang de var ved vandet strøg moren ud i baljen. 2 af hannerne og en af
tæverne strøg med moren og svømmede som den mest naturlige dting af
verden da deres små ben ikke kunne nå bunden mere. to af tæverne
fuglte lidt mere tøvende med, den sidste han endnu mere tøvende, og
sidste tæve med tilnavnet prinsessen for tilbage med et hyl da
hendes forpoter blev våde.
Hannen som tøvede lidt mere blev min, og udviklede sig til en vandhund
af rang. Tæven der ikke ville have våde poter blev en endnu værre
vandhund.

Min genbrugsruhår har aldrig været glad for at svømme, og det kan jeg
sådan set godt forstå. Han ligger så dybt i vandet at det kun lige
akkurat kan gå at holde snuden oven vande.

Min spinone druknede første gang han gik i vandet, og jeg måtte i
bljen i starten af maj (det var koldt) for at hente ham. Han gik på
havets bund med bobler ud af næsen. Da vandet blev varmere måtte jeg
lære ham at svømme, til at begynde med brugte han slet ikke
bagbenene.

Happy the ulvehund strøg i vandet og svømmede mesterligt første gang
muligheden var der. Happy vil gerne svømme ud og fange måger, men de
letter hver gang. Flyve kan han ikke.

Stakkels-Jaroff, en borzoi på 3 skreg jammerligt da han under en
undvigemanøvre landede ude i vandet, på et sted hvor det var 30 cm
dybt. Jaroffs skulderhøjde er 77 cm. Efter et stykke tid fandt han ud
af at han bare kunne gå ind igen. Han har kun lige dyppet tæerne i
vand siden.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 18-11-08 22:50

"Allan Nielsen" <allanmaler@gmail.com> skrev

Sidder her og tænker lidt på hundes forhold til vand. Vores
schæferhvalp på 4½ mdr. er vildt glad for vand!

Min Schæfer har også altid været glad for vand.
Jeg har en sø på ejendommen og har mit hyr med at holde ham derfra

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-11-08 18:43

"Allan Nielsen" <allanmaler@gmail.com> wrote in message
[...]

Hej.

Vi har en schæfer på 4½ måned. Den elsker vand, og opføre sig næsten som
din. Men den er ikke glad for at blive vasket, når den har været ude at
rulle sig. Den har været ved havet som helt lille. Men er sikker på at der
også findes schæfer som ikke kan lide vand

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.