Sådan kan man imødegå en fotofælde...
Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 05:32

Så lige denne på sunddebatten he he:
Systemets funktion: www.youtube.com/watch?v=g_kE8fJi2-A
Salgskanal - www.dealextreme.com/details.dx/sku.16963

Ja, man kan alternativt også bare holde den korrekte hastighed...

Fra : Brian Lund

Dato : 18-11-08 08:24

> Så lige denne på sunddebatten he he:
> Systemets funktion: www.youtube.com/watch?v=g_kE8fJi2-A
> Salgskanal - www.dealextreme.com/details.dx/sku.16963

Hmm tjah, enten skal man jo køre med dem lukkede hele tiden og risikere at
blive stoppet af en betjent der ser det... Eller være utroligt opmærksom på
parkerede varevogne!

De er sikkert også ulovlige her hjemme uanset om de er oppe eller nede...

> Ja, man kan alternativt også bare holde den korrekte hastighed...

Den løsning er som regel også billigere i brændstof

Brian

Fra : David

Dato : 18-11-08 09:59

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De er sikkert også ulovlige her hjemme uanset om de er oppe eller nede...

> Den løsning er som regel også billigere i brændstof

Ja og sikrere for andre medtrafikanter.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-11-08 17:14

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> De er sikkert også ulovlige her hjemme uanset om de er oppe eller nede...

Ja, men bydende nødvendige, efter fotovognenes idioti er indført.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-11-08 17:44

Kim Frederiksen skriver:

> Ja, men bydende nødvendige, efter fotovognenes idioti er indført.

Er det dig selv?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kåre

Dato : 18-11-08 19:08

> Ja, men bydende nødvendige, efter fotovognenes idioti er indført.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Vi har nok lidt forskellig opfattelse af hvad idioti dækker over...

mvh
Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-11-08 19:10

"Kåre" skriver:

> Vi har nok lidt forskellig opfattelse af hvad idioti dækker over...

Nej "fotovognens idioti" er det tuderi Kim kommer med evigt og altid,
når det gælder fartbøder....

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-11-08 19:49

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Vi har nok lidt forskellig opfattelse af hvad idioti dækker over...

Sikkert ... i min verden er fotofælder på store åbne landeveje med
hastighedsgrænsen sat til 80, idioti ... men den diskussion gider jeg ikke
tage igen. Jeg mener mit og andre mener noget andet.

/Kim

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 19:50

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> i min verden er fotofælder på store åbne landeveje med hastigheds-
> grænsen sat til 80, idioti

Endnu værre på motorvejene hvor alt under 160 km/t er dybt godnat, IMO...

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-11-08 19:59

Mogens skrev:

> Endnu værre på motorvejene hvor alt under 160 km/t er dybt godnat, IMO...

Er problemet ikke mest når ulykken først sker at så bliver folk meget
mere til mos jo højere farten er?

Hvis skiltningen sagde max 160 tror jeg at folk (altså dem der KUNNE) lå
på 200 i overhalingsbanen.

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 20:03

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er problemet ikke mest når ulykken først sker at så bliver folk meget mere
> til mos jo højere farten er?

Jow og?

> Hvis skiltningen sagde max 160 tror jeg at folk (altså dem der KUNNE) lå
> på 200 i overhalingsbanen.

So what. Tyskland har en herlig sport - høj fart på motorvejene. Enjoy

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-11-08 20:08

Mogens skrev:

> Jow og?

Det er jo dyrt for samfundet... Det går ikke.

Nænæ.

> So what. Tyskland har en herlig sport - høj fart på motorvejene. Enjoy

Bare du holder fartgrænserne sårn nogenlunde fra grænsen skal jeg ikke
klage :)

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 20:11

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Bare du holder fartgrænserne sårn nogenlunde fra grænsen skal jeg ikke
> klage :)

Så klag :)
(jeg holder ALDRIG fartgrænserne)

Fra : Kåre

Dato : 18-11-08 20:25

> Så klag :)
> (jeg holder ALDRIG fartgrænserne)

Det lyder nærmest som et princip, at du ikke overholder fartgrænserne?
Er det sådan dit personlige lille oprør mod det der forfærdelige samfund vi
lever i, eller hvad?

mvh
Kåre

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 20:34

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder nærmest som et princip, at du ikke overholder fartgrænserne?

Nope - jeg kører blot altid efter forholdene. Sagde jeg også en dag til en
betjent, men han fandt det ikke morsomt.

> Er det sådan dit personlige lille oprør mod det der forfærdelige samfund
> vi lever i, eller hvad?

Forfærdentligt?
Vi lever langt hen ad vejen sgu ik' i noget forfærdentligt samfund, IMO...

Fra : Kåre

Dato : 18-11-08 21:09

> Nope - jeg kører blot altid efter forholdene. Sagde jeg også en dag til en
> betjent, men han fandt det ikke morsomt.
Jamen det er jo bare fint så.
Jeg vil undlade at spørge til hvad du mener er "efter forholdene"...

Kåre

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 21:12

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen det er jo bare fint så.

Det er perfekt :)

> Jeg vil undlade at spørge til hvad du mener er "efter forholdene"...

OK...

Fra : oz3bto

Dato : 18-11-08 22:31

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Forfærdentligt?
> Vi lever langt hen ad vejen sgu ik' i noget forfærdentligt samfund, IMO...

Var sjovt nok det jeg lærte da jeg tog kørekort .. Kør efter forholdene

Fra : Kåre

Dato : 18-11-08 22:45

> Var sjovt nok det jeg lærte da jeg tog kørekort .. Kør efter forholdene

Så skal man jo i hvert fald ikke være specielt bekymret fr sit kørekort.
med mindre man klipper en cykel i et højresving eller noget. Selvom man gør
det forsigtgt, så gælder det ikke rigtigt...

Kåre

Fra : Mogens

Dato : 19-11-08 05:01

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så skal man jo i hvert fald ikke være specielt bekymret fr sit kørekort.

Hvad tænker du på?
Hvis hastighedsgrænsen er 80 km/t, og forholdende tillader 90, er kørekortet
da ikke i fare...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-11-08 17:35

Kåre skrev:

> Så skal man jo i hvert fald ikke være specielt bekymret fr sit kørekort.
> med mindre man klipper en cykel i et højresving eller noget. Selvom man gør
> det forsigtgt, så gælder det ikke rigtigt...

Hvad er det der er så svært at forstå ved at køre efter forholdene?

Det vil bl.a. indebære at man også kører MINDRE end det på stedet
tilladte, alt andet lige.

"At køre efter forholdene" er jo ikke automatisk det samme som altid at
køre mere end fartskattegrænserne siger.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Mogens

Dato : 19-11-08 18:06

> Hvad er det der er så svært at forstå ved at køre efter forholdene?

Åbenbart tror folk, at det kun er stærkere end den angivne hastighed

> Det vil bl.a. indebære at man også kører MINDRE end det på stedet
> tilladte, alt andet lige.

Ja

> "At køre efter forholdene" er jo ikke automatisk det samme som altid at
> køre mere end fartskattegrænserne siger.

You git it

Fra : Brian Lund

Dato : 20-11-08 08:28

> "At køre efter forholdene" er jo ikke automatisk det samme som altid at
> køre mere end fartskattegrænserne siger.

Ja jeg kender da et sted hvor man må køre 80 (der er ikke skiltet andet og
det er på landet), men det er dybt dybt uansvarligt at køre mere end 40-50
km/t!

Et rimeligt skarpt sving på en bakke hvor der i svingets inderside er en hæk
helt ud til vejen!
Man har absolut ingen mulighed for at se fodgængere, heste eller andre biler
meget mere end 10-15 meter frem...

Brian

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-11-08 10:07

Mogens wrote:

> Nope - jeg kører blot altid efter forholdene.

Et af forholdene i Danmark, er at der er generelle hastighedsgrænser på
samtlige vejstrækninger. Det forhold vælger så /ikke/ at køre efter.

Ebbe

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-11-08 11:46

On Wed, 19 Nov 2008 10:07:17 +0100, Ebbe Kristensen <ebbe@ekologic.dk>
wrote:

>Et af forholdene i Danmark, er at der er generelle hastighedsgrænser på
>samtlige vejstrækninger. Det forhold vælger så /ikke/ at køre efter.

Hvilket tit er det mindste onde. Her omkring, må man køre 100 på vejene
(DE). Hos mine forældre 80. Vejene har det tilfælles, at alt over 60 er
for farligt. Selv for os, som kender vejen. Vi kan nemlig heller ikke
se, om der kommer en traktor ud af den næste indkørsel eller ej.

På vej til mine forældres sommerhus blev der for et par år siden slået
en ung mand ihjel. Han kørte de 80, som han måtte. Traktoren med
gyllevognen kunne bare ikke se ham, og han så først gyllevognen, da det
var for sent. Nu er der sat skilte op med 60.

Det er altså ikke altid, at en fartgrænse har ret. Hverken den ene eller
anden vej.

Fly

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-08 19:46

Den Wed, 19 Nov 2008 10:07:17 +0100 skrev Ebbe Kristensen:

> Et af forholdene i Danmark, er at der er generelle hastighedsgrænser på
> samtlige vejstrækninger. Det forhold vælger så /ikke/ at køre efter.

Nix, hastighedsgrænserne har deres egen paragraffer i færdselsloven.
De hører IKKE ind under den paragraf med at køre efter forholdene.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-11-08 20:59

Mogens skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> SÃ¥ klag :)
> (jeg holder ALDRIG fartgrænserne)

Kan du så ikke kører rundt om den lokale politigård til de snupper dit
kort? :)

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 21:02

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du så ikke kører rundt om den lokale politigård til de snupper dit
> kort? :)

Nope - det kan de ikke

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-11-08 21:09

Mogens skrev:

> Nope - det kan de ikke

Nåh, det HAR de gjort? Hmmm, så kan de vel snuppe dytten og give dig en
gratis overnatning eller to?

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 21:11

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nåh, det HAR de gjort?

Det danske politi kan kun inddrage danske kørekort

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-11-08 21:22

Mogens skrev:

> Det danske politi kan kun inddrage danske kørekort

Hvad med biler og den slags? Kan man blive puttet i hullet, eller
sætter de dig bare på et tog til grænsen? Uden bil.

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 21:26

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med biler og den slags? Kan man blive puttet i hullet, eller sætter
> de dig bare på et tog til grænsen? Uden bil.

Jeg har ingen erfaring med emnerne, du omtaler.
Any?

Fra : Kåre

Dato : 18-11-08 21:42

> Det danske politi kan kun inddrage danske kørekort

Det kunne du jo bare have sagt med det samme.
Så kan du jo roligt køre fuldstændig lige så tosset som du vil uden der sker
noget ved det.
Pyha...

Fra : Kent Friis

Dato : 18-11-08 21:49

Den Tue, 18 Nov 2008 19:58:49 +0100 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

> Er problemet ikke mest når ulykken først sker at så bliver folk meget
> mere til mos jo højere farten er?

160 km/t på en motorvej hvor der ikke er nogen modkørende. Det kan
højst blive en relativ kollisionshastighed på 160 km/t.

80 km/t på en landevej, giver ved en frontal kollision en relativ
kollisionshastighed på 160 km/t.

Det sidste er sjovt nok den tilladte hastighed, hvor det første er
grænsen for at miste kørekortet ubetinget.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 21:57

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det sidste er sjovt nok den tilladte hastighed, hvor det første er
> grænsen for at miste kørekortet ubetinget.

Det er ikke helt rigtigt - min kollega er netop taget med 164 km/t og har
sit kørekort endnu...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-08 22:05

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

Det er først ved hastigheder over 160 km/t (altså minimum 161 km/t) at du
får en betinget frakendelse.

> Det er ikke helt rigtigt - min kollega er netop taget med 164 km/t og har
> sit kørekort endnu...

Ved 164 km/t er der også kun tale om en betinget frakendelse (ny køreprøve),
medmindre der er andre alvorligere ting med inde over (f.eks. meget
hazarderet kørsel).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-08 19:34

Den Tue, 18 Nov 2008 20:56:38 GMT skrev Mogens:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er ikke helt rigtigt - min kollega er netop taget med 164 km/t og har
> sit kørekort endnu...

Før eller efter de (10%?) trækkes fra?

Og så har Per lige rettet mig at det var betinget, jeg fik vist lige
blandet ordene sammen

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Mogens

Dato : 19-11-08 19:41

> Før eller efter de (10%?) trækkes fra?

Nævnt i rapporten som værende hastigheden

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-11-08 22:31

Kent Friis skrev:

> [...]
> kollisionshastighed på 160 km/t.
>
> Det sidste er sjovt nok den tilladte hastighed, hvor det første er
> grænsen for at miste kørekortet ubetinget.

Det er min erfaring at folk kører betydeligt mere hasarderet på motorvej
end på landevej og at man ganske enkelt har mindre tid til at reagere
(både absolut og relativt).

Desuden er det kun autoværnet i midten der forhindrer bilerne i at ramme
ind i modsat vognbane. Gad vide hvor meget fart en personbil eller en
lastbil skal have for at komme hen over det...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-08 22:42

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in

> 160 km/t på en motorvej hvor der ikke er nogen modkørende. Det kan
> højst blive en relativ kollisionshastighed på 160 km/t.

Spøgelsesbillister - men ok, det er en dårlig begrundelse for at nedsætte
hastigheden ved lov.

Det er iøvrigt ikke alle steder hvor der er autoværn.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-08 19:36

Den 18 Nov 2008 21:42:27 GMT skrev Henrik Stidsen:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in

> Spøgelsesbillister - men ok, det er en dårlig begrundelse for at nedsætte
> hastigheden ved lov.
>
> Det er iøvrigt ikke alle steder hvor der er autoværn.

Eksempler? Hvor der ikke er en meget bred[1] midterrabat?

Mvh
Kent

[1] Fx er der ved Aabenraa et sted hvor "midterrabatten" er en
kornmark.

.... for katten.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-11-08 23:09

> Eksempler? Hvor der ikke er en meget bred[1] midterrabat?

Nord for Vejle mener jeg stadig der er en lang strækning uden autoværn men
med en god bred midterrabat - jeg husker ikke om de har sat autoværn. Men
selvom midterrabatten er bred er den ikke bredere end at en billist der
mister kontrollen sagtens kan komme over i den modsatte vejbane.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-11-08 23:17

Henrik Stidsen skriver:

> Nord for Vejle mener jeg stadig der er en lang strækning uden autoværn men
> med en god bred midterrabat - jeg husker ikke om de har sat autoværn.

Hvor ?
(Der er trods alt en del motorvej nord for Vejle).

Oppe omkring Himmerland rastepladsen er der "bredt" mellem motorvejen
(til Støvring)

Ellers er det nok nede omkring Rødekro og Åbenrå.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-11-08 21:20

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Hvor ?
> (Der er trods alt en del motorvej nord for Vejle).

Det er jo sådan man undgår at tage fejl - svar så bredt at det umuligt kan
være forkert ;)

Anyway, mellem Vejle og Århus svjh ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-11-08 22:36

Henrik Stidsen skriver:

> Anyway, mellem Vejle og Århus svjh ?

Hvor ?

Det bredeste der er forbi Skanderborg - og der er der ikke særligt
bredt....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-11-08 18:30

> Hvor ?

Nu har jeg ikke kørt på strækningen siden påske og dengang havde jeg
andet at koncentrere mig om så... ;)

> Det bredeste der er forbi Skanderborg - og der er der ikke særligt
> bredt....

Passer godt at det er deromkring. Men Finn mener de har lukket hullerne,
det kan sagtens passe.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-11-08 19:09

Henrik Stidsen skriver:

> Passer godt at det er deromkring. Men Finn mener de har lukket hullerne,
> det kan sagtens passe.

Der er ikke 130 omkring Skanderborg. Der starter 110 zone lig enår man
kommer ned af Ejer Baunehøj.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-11-08 14:50

Henrik Stidsen skrev:
> Det er jo sådan man undgår at tage fejl - svar så bredt at det umuligt kan
> være forkert ;)
> Anyway, mellem Vejle og Århus svjh ?

Mener at i forbindelse med de 130 km/t blev samtlige "huller" der var i
midterautoværnet lukket.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-11-08 18:29

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Mener at i forbindelse med de 130 km/t blev samtlige "huller" der var i
> midterautoværnet lukket.

Det lyder sandsynligt ja, mener også at have hørt at netop det manglende
autoværn var årsag til at man ikke fik 130 på de strækninger.

Fra : Kåre

Dato : 18-11-08 22:44

> [...]
> kollisionshastighed på 160 km/t.
>
> Det sidste er sjovt nok den tilladte hastighed, hvor det første er
> grænsen for at miste kørekortet ubetinget.

160 km/t på motorvej, frontalt op i måsen på en lastbil =
kollisionshastighed på 70 km/t.
Det gør rigtig grundigt nas i første omgang.
Men så bare vent og se... smerte er når du efter sammenstødet triller rundt
foran ham bagved som også kommer med 160... Så skal du have det store
hæfteplaster frem. Det man får i ruller.

Men det er såmænd korrekt nok.
Jeg undrer mig hver dag over dem som kommer kørende på den lokale MEGET
bulede og svingende vej, uden striber i hverken sider eller midte, med meget
blød rabat som man kun lige akkurat kan holde sig fri af når der kommer
modkørende.
Folk tænker squ ikke på at de kommer med 160 km/t mod hinanden. Det er jo
skingrende sindssygt, at lade to køretøjer på over 1000 kg køre så hurtigt
mod hinanden, med 50 cm imellem...skræmmende.
Men folk tror hovedløst at man må køre 80 ude på landet...

Kåre

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-11-08 08:25

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> 160 km/t på en motorvej hvor der ikke er nogen modkørende. Det kan
> højst blive en relativ kollisionshastighed på 160 km/t.

..... hvor kraften vel at bemærke er 4 gange så stor som ved 80 km/t .......

--
Per

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-08 19:39

Den Wed, 19 Nov 2008 08:24:41 +0100 skrev Per Henneberg Kristensen:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> .... hvor kraften vel at bemærke er 4 gange så stor som ved 80 km/t .......

Men 80 km/t reletiv kollisionshastighed ved frontalt sammenstød er
40 km/t til hver, og det er der ikke nogen der kører, så det er
komplet uinteressant.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-08 09:44

> Men 80 km/t reletiv kollisionshastighed ved frontalt sammenstød er
> 40 km/t til hver, og det er der ikke nogen der kører, så det er
> komplet uinteressant.

2 biler der kører sammen, hvor begge kører 80 km/t, svarer til at man kører
ind i en fast genstand med 80 km/t. Relativ kollisionshastighed ... jeg
forstår ikke?

--
Per

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-08 18:43

Den Fri, 21 Nov 2008 09:43:46 +0100 skrev Per Henneberg Kristensen:

> [...]
> ind i en fast genstand med 80 km/t. Relativ kollisionshastighed ... jeg

Det er fordi du glemmer at medregne - eller tager den som en
underforstået ting - at det er hastighed gange vægt[1]. Du skal
have samme vægt på de to ting for at kunne sammenligne.

Du har ret, hvis man kører frontalt sammen med en bil der vejer
præcist det samme som ens egen. Men så planlagte er de fleste
ulykker altså ikke. Prøv fx at forestille dig en Yaris der kører
frontalt sammen med en lastbil, i forhold til samme Yaris der
kører ind i en parkeret lastbil. Hvilken tror du kommer tættest
på at ramme en fast genstand?

Hvor ser du iøvrigt faste genstande stillet op på motorvejen?

(Nej, autoværnet går ikke på tværs af motorvejen, så det vil ikke
svare til en frontal kollision).

Mvh
Kent

[1] Hvor fx et træ eller autoværn tæller mere end dets egentlige
vægt pga. forankringen i jorden.

.... for katten.

Fra : oz3bto

Dato : 18-11-08 22:30

> [...]
> på 200 i overhalingsbanen.
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

I tyskland køre de da uden problemer 200+ på motorvejene

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-11-08 23:39

oz3bto skrev:

> I tyskland køre de da uden problemer 200+ på motorvejene

Nu kommer jeg ikke så tit på de kanter. Sker der aldrig uheld?

Fra : Mogens

Dato : 19-11-08 05:05

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu kommer jeg ikke så tit på de kanter. Sker der aldrig uheld?

Jow og?
Det er fejlagtigt at tro, at man kan komme ned på 0 døde om året.
Spild af kroner at arbejde på at komme derned...

Fra : Kåre

Dato : 19-11-08 07:54

> Jow og?
> Det er fejlagtigt at tro, at man kan komme ned på 0 døde om året.
> Spild af kroner at arbejde på at komme derned...

Der aldrig nogen der har påstået at 0 trafikdrab er hverken opnåeligt eller
et mål. Ikke engang poltikere i valgperioden kunne finde på at påstå det.
Men lad os da fjerne alle max hastighedskrav, lade være med at spilde penge
på skiltning overhovedet, droppe lyskryds og fodgængerovegange, og så bare
fise rundt på vejene som vi lyster. Vi dør jo alligevel.

Kåre

Fra : Mogens

Dato : 19-11-08 18:07

> [...]

> penge på skiltning overhovedet, droppe lyskryds og fodgængerovegange, og
> så bare fise rundt på vejene som vi lyster. Vi dør jo alligevel.

Dét er der da vist ingen, der har skrevet...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-11-08 17:37

Mogens skrev:
> Jow og?
> Det er fejlagtigt at tro, at man kan komme ned på 0 døde om året.
> Spild af kroner at arbejde på at komme derned...

Specielt når indsatsen på området er fartfikseret.

Få folk til at holde afstand og mange liv kunne spares.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-11-08 23:00

On Wed, 19 Nov 2008 04:05:15 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>Det er fejlagtigt at tro, at man kan komme ned på 0 døde om året.
>Spild af kroner at arbejde på at komme derned...

Sådan ca. lige så fejlagtigt som at tro at al gods kan flyttes over på
jernbaner, bare fordi det så er nemmere for dig at komme til at "køre
efter forholdene" .

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-11-08 05:40

> Sådan ca. lige så fejlagtigt som at tro at al gods kan flyttes over på
> jernbaner, bare fordi det så er nemmere for dig at komme til at "køre
> efter forholdene" .

Wrong:
"O døde" styrer man ikke selv - "godset" styrer man selv.

Nu skal vi ikke ind på en lang akademisk diskution om dét igen IMO, men at
få al "udenlandsk" gods over på skinner, kræver blot vilje og
holdningsændring. Med en 70% stigning af trafikken indenfor de nærmeste år,
er det ikke et spørgsmål, om vi burde ændre fragtmetoderne. Det er et must.

Iøvrigt er dét at køre efter forholdene ikke altid et spørgsmål om at køre
stærkere end "skiltet" angiver, men dét er du sikkert klar over.............

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-11-08 10:47

On Thu, 20 Nov 2008 04:39:51 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Wrong:
>"O døde" styrer man ikke selv - "godset" styrer man selv.

>--

Deri har du ret.

> [...]

>Nu skal vi ikke ind på en lang akademisk diskution om dét igen IMO, men at
>få al "udenlandsk" gods over på skinner, kræver blot vilje og

Det kræver en infrastruktur der vil koste ufatteligt mange milliarder.
Det hjælper ikke noget bare at ville det.

Enhver der lytter til radio véd, hvor svært de forskellige
jernbaneselskaber har ved at få den smule trafik afviklet, de har i
dag. Sådan lidt forenklet kan man sige, at et par bøgeblade på
skinnerne stopper hele ligistikken.

>--

> Med en 70% stigning af trafikken indenfor de nærmeste år,
>er det ikke et spørgsmål, om vi burde ændre fragtmetoderne. Det er et must.

>--

Iflg. DI regner man med, at antallet af lastbiler i DK vil falde med
ca. 30% i løbet af det næste år. Konkurser p.gr.a. det vanskeligere
lånemarked som følge af krisen, og en afmatning i forbruget p.gr.a.
samme krise, vil gøre tricket.

Jeg kan sagtens tage fejl, men jeg mener at kunne læse mellem linierne
i dine postings, at du har fået en chefstilling i et logistikfirma. Er
det noget der kan bekræftes?

Er det tilfældet, så véd du naturligvis godt, at mit næste spørgsmål
vil være:

Hvor meget gods har du fået flyttet over på skinner?

> [...]

>stærkere end "skiltet" angiver, men dét er du sikkert klar over.............

Selvfølgelig er jeg klar over det, lige som jeg er klar over at både
du og jeg elsker at køre stærkt.

Jeg er bare ikke tilhænger af at køre stærkt ved at koste rundt med
andre grupper i trafikken.

Uanset om du og jeg betragter visse medtrafikanter som udygtige, så
har de erhvervet et kørekort som giver dem ret til at færdes i
trafikken, og det bliver vi til en vis grænse nødt til at finde os i.

Derfor må vi nøjes med at køre stærkt når lejlighed byder sig, og ikke
pr. automatik tro at det har man bare ret til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-11-08 18:59

> Deri har du ret.

> Det kræver en infrastruktur der vil koste ufatteligt mange milliarder.
> Det hjælper ikke noget bare at ville det.

Som med anden infrastruktur er det ikke gratis at holde skinnerne kørende og
udvikle skinnenettet

> [...]
> jernbaneselskaber har ved at få den smule trafik afviklet, de har i
> dag. Sådan lidt forenklet kan man sige, at et par bøgeblade på

Du blander tingene. Det er ude på landet i Jylland - hvor der kører lette
tog af MR-typen - hvor problemet er størst. Godstog har ikke samme problem,
men deres færd er selvfølgelig ikke mulig, hvis "de andre" blokerer sporet.

> [...]
> ca. 30% i løbet af det næste år. Konkurser p.gr.a. det vanskeligere
> lånemarked som følge af krisen, og en afmatning i forbruget p.gr.a.

Det er så 1. gang jeg hører dét skulle være tilfældet...

> Jeg kan sagtens tage fejl, men jeg mener at kunne læse mellem linierne
> i dine postings, at du har fået en chefstilling i et logistikfirma. Er
> det noget der kan bekræftes?

Jow jow :)

> Er det tilfældet, så véd du naturligvis godt, at mit næste spørgsmål
> vil være: Hvor meget "gods" har du fået flyttet over på skinner?

Rigtig meget - og langt mere end du i din vildeste fantasi kan forestille
dig !

> Selvfølgelig er jeg klar over det, lige som jeg er klar over at både
> du og jeg elsker at køre stærkt.
> Jeg er bare ikke tilhænger af at køre stærkt ved at koste rundt med
> andre grupper i trafikken.

OK

> [...]
> Derfor må vi nøjes med at køre stærkt når lejlighed byder sig, og ikke
> pr. automatik tro at det har man bare ret til.

Hvor skriver jeg det?

Fra : BJ

Dato : 20-11-08 19:20

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er så 1. gang jeg hører dét skulle være tilfældet...

Enhver der følger med (og det er så ikke alle) i økonomi(erne), kan tydeligt
se, det (overalt) bærer den vej hen..

Eks. så holdes den svenske krone flydende som du jo netop har stor glæde af,
når din løn udbetales i Danmark..

Rammer den svenske krone 50 øre op mod den danske, kan du nok få råd til en
nyere Porsche 911 Turbo..

Hej igen drenge..

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-11-08 19:23

BJ skriver:

> Hej igen drenge..

Hej BeeJay

Fra : Mogens

Dato : 20-11-08 22:03

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Enhver der følger med (og det er så ikke alle) i økonomi(erne), kan
> tydeligt se, det (overalt) bærer den vej hen..

Jow, men INGEN medier har IMO talt om, at trafikken (!) skulle aftage.
Tværtimod taler alle om, at trafikken stiger. Hvis du stadig kører en del,
vil du sikkert kunne medgive, at trafikken er mere voldsom end nogensinde...

> Eks. så holdes den svenske krone flydende som du jo netop har stor glæde
> af, når din løn udbetales i Danmark..

Jég klager ikke...

> Rammer den svenske krone 50 øre op mod den danske, kan du nok få råd til
> en nyere Porsche 911 Turbo..

Nope - jég har, hvad jég skal ha'

Fra : BJ

Dato : 20-11-08 22:12

> [...]

> Tværtimod taler alle om, at trafikken stiger. Hvis du stadig kører en del,
> vil du sikkert kunne medgive, at trafikken er mere voldsom end

Medierne og politikerne reagerer først "positivt", når skader *er* sket.

Specielt skal du holde nøje øje med politikere, der vedholdende siger, der
ingen skade er sket og ingen vil ske.

De siger nemlig det stik modsatte af, hvad de mener/ved.

Trafikken falder ikke med et knips med fingrene fra den ene dag til den
anden.

Du bør dog være opmærksom på, hvis industriproduktionen falder (og det *gør*
den) og daglighandlen mister omsætning (og det *gør* den), så vil
interessen/behovet for transport nok også falde (og det *vil* den).

Ellers vil jeg ikke give mig af med spekulationer omkring økonomi, for jeg
har indtil dato, jo taget dramatisk fejl..

mvh/Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-11-08 22:47

On Thu, 20 Nov 2008 21:03:09 GMT, "Mogens"
> [...]

>vil du sikkert kunne medgive, at trafikken er mere voldsom end nogensinde...

Her har du så de kolde facts:

http://www.lastbilmagasinet.dk/artikel.aspx?id=17885

Læg nøje mærke til at det ikke er noget Lastbilmagasinet har fundet
på. Kilden er DI.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 22-11-08 06:09

> Her har du så de kolde facts:
> http://www.lastbilmagasinet.dk/artikel.aspx?id=17885
> Læg nøje mærke til at det ikke er noget Lastbilmagasinet har fundet
> på. Kilden er DI.

TRAFIKKEN skriver jeg - det er den samlede mængde, jeg mener!
Iøvrigt glæder det i princippet mit gamle hjerte, at 1/3 af lastbilerne
øjensynligt skulle forsvinde fra landevejene. De er jo blevet en pestillens
for TRAFIKKEN i hverdagen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-11-08 09:16

Mogens skrev:
> [...]
> øjensynligt skulle forsvinde fra landevejene. De er jo blevet en pestillens

Og det glæder mit hjerte om politikerne får øje på de fordele, for dem,
der er ved at føre min model til at få fjernet 1/2-2/3 af personbilerne
fra myldretiderne.

Det vil løse endnu flere trafikale problemer.

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 04:25

> [...]
> fra myldretiderne.
> Det vil løse endnu flere trafikale problemer.

Nu kender jeg ikke "din model" og når jeg læser, hvad du ellers udgyder i
denne gruppe, har jeg svært ved at tro, at du har hittet på noget
revolutionerende

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-11-08 10:26

Mogens skrev:
> Nu kender jeg ikke "din model" og når jeg læser, hvad du ellers udgyder i
> denne gruppe, har jeg svært ved at tro, at du har hittet på noget
> revolutionerende

Nu har den ikke så meget med fotofælder at gøre, men det har dit ønske
vedr. lastbiler jo heller ikke, så du får den lige kort.

Fjernelse af fradrag for kørsel i egen bil mellem hjem og arbejde.
Mulighed for at få fradraget for de passagerer man har med i bilen.
Resultat= Antal personer i bilen minus 1 (føreren) = antal fradrag.

Det vil sikkert øge salget af MPV'er, men hvad tror du de "manglende"
biler på vejene vil betyde for den samlede trafik?

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 10:28

> [...]
> Det vil sikkert øge salget af MPV'er, men hvad tror du de "manglende"
> biler på vejene vil betyde for den samlede trafik?

Jeg fik ret i min antagelse

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-11-08 00:10

Mogens skrev:
> Jeg fik ret i min antagelse

Men du glemte at svare på spørgsmålet.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-11-08 10:50

On Sat, 22 Nov 2008 05:08:30 GMT, "Mogens"
> [...]

>øjensynligt skulle forsvinde fra landevejene. De er jo blevet en pestillens

Vil det være for meget forlangt, at afkræve dig en helt nøjagtig
forklaring på, hvorledes lastbilerne er en pestiles i trafikken? Altså
udover at hæmme din trang til at køre stærkt.

Det ville i samme forbindelse være ønskeligt, hvis du kunne fortælle
mig, hvilken forskel der er på personbilers, håndværkerbilers og
lastbilers måde at irritere dig på i trafikken.

De er der jo allesammen med et eller andet formål, og alle har hver
deres kategori de irriteres over.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 04:23

> Vil det være for meget forlangt, at afkræve dig en helt nøjagtig
> forklaring på, hvorledes lastbilerne er en pestiles i trafikken?

Eet eksempel:
Elefantoverhalinger uden skelen til trafikmængden på vejen.
Det er jo dybt go' nat at de absolut skal overahle i myldretiden
Det samme ifm. et færgetræk

> [...]
> lastbilers måde at irritere dig på i trafikken.
> De er der jo allesammen med et eller andet formål, og alle har hver

Det gør ik' noget, om man tænker sig om, når man kører bil.
Hvorfor er inderste spor ikke snefrit, men midtersporet kva din maleriske
beskrivelse tidligere idag.
Hvorfor tonser håndværkerbiler afsted med 180, selvom mange af dem har en
ringe bil, sikkerhedsmæssigt (de ved det sikkert ikke engang)
Hvorfor overhaler lastbiler - det giver jo INTET i det lange løb

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 13:02

On Sun, 23 Nov 2008 03:22:43 GMT, "Mogens"
> [...]

>Elefantoverhalinger uden skelen til trafikmængden på vejen.
>Det er jo dybt go' nat at de absolut skal overahle i myldretiden

Det har du vist heller ikke kunnet gribe mig i at være fortaler for?

> [...]

>Det gør ik' noget, om man tænker sig om, når man kører bil.
>Hvorfor er inderste spor ikke snefrit, men midtersporet kva din maleriske

Fordi folk fejlagtigt tror at der er mest glat hvor det hvide ligger.

>--

>Hvorfor tonser håndværkerbiler afsted med 180, selvom mange af dem har en
>ringe bil, sikkerhedsmæssigt (de ved det sikkert ikke engang)

>--

Det undrer også mig, og det sker sandsynligvis oven i købet mens de er
på timeløn.

>--

>Hvorfor overhaler lastbiler - det giver jo INTET i det lange løb

>--

Jo det gør. Ikke ud ad jævn vej, men nå der bliver ujævnt i terrænet.

Så kunne man argumentere for, at når så bakkerne kom, kunne der
overhales med mindre liggetid i ydersporet, men kloge hoveder har
lavet overhalingsforbud på de fleste bakker.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 13:16

> Det har du vist heller ikke kunnet gribe mig i at være fortaler for?

Sikkert ikke, men det er en den pestilens, du efterspurgte :)

> Jo det gør.

Nej, det er forkert. Husk vor snak omjustering af fartbegrænser til 85 km/t,
fordi det er vejen frem for brændstoføkonomi og chaufførens ve og vel. De
"ramte" chauffører nævnte selv (!), at det INTET betød for deres hverdag -
at de nåsde, hvad de skulle alligevel !

> [...]
> overhales med mindre liggetid i ydersporet, men kloge hoveder har
> lavet overhalingsforbud på de fleste bakker.

Hvad er problemet?
Der er sgu da ingen "bjerge" i DK, som kan genere en lastbil nu om stunder.
De har alle de kræfter, der behøves.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 13:22

On Sun, 23 Nov 2008 12:15:34 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Sikkert ikke, men det er en den pestilens, du efterspurgte :)

>--

Yessir.

> [...]

>"ramte" chauffører nævnte selv (!), at det INTET betød for deres hverdag -

Det er helt afhængigt af hvilken rute de kører

> [...]

>Hvad er problemet?
>Der er sgu da ingen "bjerge" i DK, som kan genere en lastbil nu om stunder.

Enten taler du imod bedre vidende, eller endnu værre, så taler du uden
konkret viden om den pågældende sag.

Og fra og med den kommende uge bliver det kun værre, idet det nu
bliver tilladt at køre 25.25 meter og 60 tons i DK.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 23-11-08 13:26

> Yessir.

Og det fik du

> Det er helt afhængigt af hvilken rute de kører

LOL

> Enten taler du imod bedre vidende, eller endnu værre, så taler du uden
> konkret viden om den pågældende sag.

Aktuelle sag?

> Og fra og med den kommende uge bliver det kun værre, idet det nu
> bliver tilladt at køre 25.25 meter og 60 tons i DK.

Så vil de 660 hk lastbiler vel dukke op - som vi ser det i Sverige...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-08 13:40

On Sun, 23 Nov 2008 12:25:59 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Og det fik du

>LOL

>--

Jamen det er det s'gu da.

Når jeg taler med en svensk kollega i f.eks. Stockholm, så har han al
tid i verden til sin rådighed, for han skal "kun" til enten
Helsingborg eller Malmö. Jeg har immervæk ca. 1 times kørsel mere end
ham, som skal afvikles indenfor de 9 timer.

Så er det s'gu ikke ligegyldigt om man har pjattet 15-20 minutter væk
undervejs.

>--

>Aktuelle sag?

>--

Ja, du går rundt i den tro, at lastbiler bare farer op og ned ad
bakker med uændret hastighed.

Det gør jeg måske, fordi jeg ikke kører med tunge ting, men det gør
nogle af mine koleger til gengæld, og dem vil jeg jo selvfølgelig
gerne forbi inden vi når næste stigning i terrænet

>--

>Så vil de 660 hk lastbiler vel dukke op - som vi ser det i Sverige...

>--

Det er der ingen tvivl om, men de er ikke hele løsningen.

De kan stadig ikke holde marchfart op ad bakkerne.

Vårby-bakken på Sjælland og f.eks. Ejer Bavnehøj i Jylland vil stadig
være nogle af de steder hvor der tabes fart.

Ved en svensk prøvekørsel af en Volvo FH 16 med 660 hk. kunne den
"kun" præstere 54 km/t. opad både Kallebäcksbakken og den bakke ude
mellem Borås og Ulricehamn. Fuldt lastet til 60 tons.

Og det er bare et par eksempler.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-11-08 22:50

On Thu, 20 Nov 2008 19:19:33 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>KLIP

>Enhver der følger med (og det er så ikke alle) i økonomi(erne), kan tydeligt

A prøwwer.

>--

>Hej igen drenge..

>--

Selv hej, hvalp.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : EK

Dato : 29-11-08 02:21

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

klip>

> Jow jow :)

> Rigtig meget - og langt mere end du i din vildeste fantasi kan forestille
> dig !

Hej Mogens.
Hvis du har en chefstilling i et logistikfirma og vil påstå, at det er
muligt at flytte ret meget gods fra vej til skinne, så tror jeg du skal ind
og studere lidt på tingene. De ufattelige mængder du taler om, batter vist
ikke ret meget - nu er alt jo relativt - hvis du f.eks. (reel mængde er
fuldstændigt ligegyldigt) håndterer 1000 ton/år og dette tidligere er
transporteret fuldud på bil og du nu har flyttet 200 ton over på banen, så
kan det for dig jo være ufatteligt meget hvorimod det for andre ikke er
noget at snakke om.

For ca. en halvs snes år siden var der en rapport fremme omkring
mulighederne i Europa. Undersøgelsen dengang konkluderede, at hvis bare 3%
(tre) af godset, der dengang blev transporteret på vej, skulle flyttes til
skinne, så ville det europæiske jernbanenet bryde sammen kapacitetsmæssigt.
Dette ville så medføre, at heller ikke persontransport længere ville være
til at gennemføre tilfredsstillende.

Hvis man lige ser på, hvor meget godsmængden er steget de sidste 10 år, så
vil det være utopisk, at tro på en mulighed for at flytte ret meget til
skinne. Hver gang banerne i Europa har et ønske om ekstra spor, bliver dette
imødegået af miljøaktivister, så en udvidelse er næsten umulig og det
nuværende net kan ikke bære en større mængde.

Penge alene kan på ingen måde løse problemet for banerne (man skal nærmest
gøre brug af hæren for at imødgået folkemodstanden) og det er helt
urealistisk, at tro på at vi kan undvære ret mange af de "møgirriterende"
lastbiler på vejene i fremtiden.
mvh
Erik

Fra : Mogens

Dato : 29-11-08 07:31

"EK" <downloading@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> og det er helt urealistisk, at tro på at vi kan undvære ret mange af de
> "møgirriterende" lastbiler på vejene i fremtiden.

Wrong - tallet reduceres med 30%
Her har du så de kolde facts:
www.lastbilmagasinet.dk/artikel.aspx?id=17885
Læg nøje mærke til at det ikke er noget Lastbilmagasinet har fundet
Kilden er DI.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-11-08 11:21

On Sat, 29 Nov 2008 06:31:13 GMT, "Mogens"
> [...]

>www.lastbilmagasinet.dk/artikel.aspx?id=17885
>Læg nøje mærke til at det ikke er noget Lastbilmagasinet har fundet

Det er fanneme ufatteligt at du ikke er blevet politiker. ))

De 30% du fabulerer om, er fordi krisen vil reducere forbruget, og
ikke fordi godsmængden er flyttet på skinner.

Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre at øge godsmængden på skinner
med 30% af hvad der i dag flyttes på lastbiler.

Iøvrigt må du hellere begrænse dine aktiviteter med at flytte gods på
skinner, indtil Le Mans er kørt næste år, idet jeg lige har læst at
BT's rejse dertil næste år skal foregå med tog.

De arme rejsende vil jo aldrig nå frem, hvis presset på jernbanerne
steg yderligere. )

Når nu jeg har fat i dig alligevel, kan vi lige så godt få opklaret
hvem du arbejder for.

Der kan være tale om LKW Walther, Hangartner eller Norfolk-Line. Hvem
af dem er det? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 29-11-08 12:48

> Det er fanneme ufatteligt at du ikke er blevet politiker. ))

Nope

> De 30% du fabulerer om, er fordi krisen vil reducere forbruget, og
> ikke fordi godsmængden er flyttet på skinner.

Du "læser" jo slet ikke, hvorledes jeg klipper teksterne sammen - gosh

> Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre at øge godsmængden på skinner
> med 30% af hvad der i dag flyttes på lastbiler.

Du lyder fuldkommen ligesom "gamle" medarbejdere i et firma:
"Det har vi prøvet - det virker ikke / kan man ikke"

> [...]

OK

> De arme rejsende vil jo aldrig nå frem, hvis presset på jernbanerne

Rejs om dagen - gods om natten

> Når nu jeg har fat i dig alligevel, kan vi lige så godt få opklaret
> hvem du arbejder for.
> Der kan være tale om LKW Walther, Hangartner eller Norfolk-Line. Hvem
> af dem er det? )

Det er komplet uinteressant, hvem jeg arbejder for eller er medejer af

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-11-08 13:00

On Sat, 29 Nov 2008 11:47:57 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Nope

>Du "læser" jo slet ikke, hvorledes jeg klipper teksterne sammen - gosh

>--

Har jeg ret, eller har jeg ret?

>--

>Du lyder fuldkommen ligesom "gamle" medarbejdere i et firma:
>"Det har vi prøvet - det virker ikke / kan man ikke"

>--

Jeg har ikke hørt noget til, hvordan du vil løse problemet, kun at du
mener at det ville være godt, fordi du så kan køre hurtigere på
Autobahn.

>--

>OK

>Rejs om dagen - gods om natten

>--

Jamen det er da også ideelt for business-folk. At spilde en hel
arbejdsdag på futtoget.

>--

>Det er komplet uinteressant, hvem jeg arbejder for eller er medejer af

>--

Jeg har ikke undersøgt om nogen af de nævnte selskaber anvender
medarbejderaktier som en del af aflønningen, og det er heller ikke
interessant

Det er det ikke helt, idet du andetsteds postulerer at du sender
ufattelige mængder af gods med jernbanen. Det kunne da være rart at
vide om det er en drøm du har haft, eller om der er sandhedsværdi i
din påstand.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 29-11-08 17:06

> [...]

Oversættelse:
Manden mener antallet ikke vil dale, fordi lastbiler er uundværlige.

Oversættelse:
Branchens egne tal udviser, at det vil ske

Hvad ved du om, hvad jeg mener, når du tilsyneladende ikke kan oversætte alt
inkl. dét mellem linierne

> Har jeg ret, eller har jeg ret?

Du har naturligvis uret :)

> Jeg har ikke hørt noget til, hvordan du vil løse problemet, kun at du
> mener at det ville være godt, fordi du så kan køre hurtigere på
> Autobahn.

Hvor der er vilje er der vej. Naturligvis kan man flytte en mængde gods over
på skinnenettet, men det gøres ikke uden penge.

> Jamen det er da også ideelt for business-folk. At spilde en hel
> arbejdsdag på futtoget.

Nøh, de kører jo i bilen. Det var gods, der skulle flyttes over...

> Jeg har ikke undersøgt om nogen af de nævnte selskaber anvender
> medarbejderaktier som en del af aflønningen, og det er heller ikke
> interessant

Præcis

> [...]
> ufattelige mængder af gods med jernbanen. Det kunne da være rart at
> vide om det er en drøm du har haft, eller om der er sandhedsværdi i

Hvis jeg læser din tekst, indeholder den en række ord, jeg ikke har sagt.
F.eks. skrev jeg "gods" og ikke gods.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-11-08 17:49

On Sat, 29 Nov 2008 16:05:39 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Oversættelse:
>Manden mener antallet ikke vil dale, fordi lastbiler er uundværlige.

>--

Du kunne jo bare have sagt med det samme, at du taler "sort".

>--

>Oversættelse:
>Branchens egne tal udviser, at det vil ske

>--

Jeg har ikke sagt noget andet.

>--

>Hvad ved du om, hvad jeg mener, når du tilsyneladende ikke kan oversætte alt
>inkl. dét mellem linierne

>--

Ja, det er noget forfærdeligt noget. Der kan naturligvis ikke
være tale om, at det er dig der klipper som en skidefuld skrædder?

>--

>Du har naturligvis uret :)

>--

Det har jeg ikke haft i over 50 år. Hvorfor skulle det så ske nu?

>--

>Hvor der er vilje er der vej. Naturligvis kan man flytte en mængde gods over
>på skinnenettet, men det gøres ikke uden penge.

>--

Så skal forbrugerne altså til at betale for at du kan få din køreglæde
luftet? ) Du skal nok blive populær i vide kredse, når det slipper
ud, og det bliver der naturligvis sørget for.

>--

>Nøh, de kører jo i bilen. Det var gods, der skulle flyttes over...

>--

Det tyske politi har for længst indset at lastbiler lægger en dæmper
på løjerne på Autobahn, så hvis der bliver færre lastbiler, bliver der
flere ulykker, og dermed mere stau.

> [...]

>Præcis

>Hvis jeg læser din tekst, indeholder den en række ord, jeg ikke har sagt.

Hvorfor skabte du dig, da jeg foreslog dig som politiker? Dine
kvalifikationer er indlysende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 29-11-08 19:47

> Du kunne jo bare have sagt med det samme, at du taler "sort".

Nope, du forstår blot ikke

> Jeg har ikke sagt noget andet.

Hva' hyler du så for? :)

> Ja, det er noget forfærdeligt noget. Der kan naturligvis ikke
> være tale om, at det er dig der klipper som en skidefuld skrædder?

Nøh, jeg klipper sgu helt reelt.

> Det har jeg ikke haft i over 50 år. Hvorfor skulle det så ske nu?

Du mener vel 60 år?

> Så skal forbrugerne altså til at betale for at du kan få din køreglæde
> luftet? ) Du skal nok blive populær i vide kredse, når det slipper
> ud, og det bliver der naturligvis sørget for.

Det handler ikke om, at jeg skal køre stækt på motorvejen - det handler om,
at vi skal overhovedet skal kunne transportere os rundt i verden. Og det er
ved at lukke til med den stigning, de lærde har i tankerne. Jeg kunne godt
finde på at sælge min sportsvogn, så det...

> Hvorfor skabte du dig, da jeg foreslog dig som politiker? Dine
> kvalifikationer er indlysende.

Problemet er, at folk kun hører det, de VIL høre. Der er intet politisk sort
snak i min tekst - intet

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-11-08 21:38

On Sat, 29 Nov 2008 18:46:54 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Nope, du forstår blot ikke

>Hva' hyler du så for? :)

>--

Du har aldrig hørt mig hyle, kan jeg forstå.

>--

>Nøh, jeg klipper sgu helt reelt.

>Du mener vel 60 år?

>--

Jeg mener at kunne erindre i 9-10 årsalderen, at jeg plattede min mor
for et par sodavandsis, så derfor forbeholdet.

> [...]

>ved at lukke til med den stigning, de lærde har i tankerne. Jeg kunne godt
>finde på at sælge min sportsvogn, så det...

Så er verden alvorligt af lave.

>--

>Problemet er, at folk kun hører det, de VIL høre. Der er intet politisk sort
>snak i min tekst - intet

>--

Jeg kan godt nøjes med at plædere for sort snak, alene. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 29-11-08 21:59

> Du har aldrig hørt mig hyle, kan jeg forstå.

Nøh, det mener jeg ik'?

> Så er verden alvorligt af lave.

"Finde på"

> Jeg kan godt nøjes med at plædere for sort snak, alene. ,-)

Tror jeg gerne - politik ska' man sgu hold' sig fraaæ :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-11-08 18:17

Mogens skrev:
> [...]
> www.lastbilmagasinet.dk/artikel.aspx?id=17885
> Læg nøje mærke til at det ikke er noget Lastbilmagasinet har fundet

Nu har DI jo en agenda der ikke nødvendigvis har med virkeligheden at gøre.

Den vægt skal man lige huske veje alle deres udtalelser på.

Særlig i denne tid hvor de påstår at modulvogntogene vil fjerne et
urealistisk stort antal lastbiler fra vejene.

Men med de op til 50 modulvogntog der vistnok kommer/er kommet ud at
køre bliver det ligesom ikke til meget på den konto.

Fra : Mogens

Dato : 29-11-08 19:48

> Nu har DI jo en agenda der ikke nødvendigvis har med virkeligheden at
> gøre.

Det er det jeg siger, Folmer - det er sgu ofte jer egne, som skaber lort i
snakken

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-11-08 21:41

On Sat, 29 Nov 2008 18:48:04 GMT, "Mogens"
> [...]

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

>Det er det jeg siger, Folmer - det er sgu ofte jer egne, som skaber lort i

Jeg vil gå så vidt som til at sige, at det er altid vores egne der får
bageriet til at lugte, så længe vi ikke snakker om almindelig
trafikafvikling.

Jeg er derfor heller ikke medlem af hverken vejforeninger eller
Convoy-Buddy klubber.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 29-11-08 21:55

> Jeg er derfor heller ikke medlem af hverken vejforeninger eller
> Convoy-Buddy klubber.

LOL

Din truck er hvid, ik'?
Jeg kører af og til mod Jönköping og Stockholm - nemli' :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-11-08 22:25

On Sat, 29 Nov 2008 20:54:58 GMT, "Mogens"

Jow. Hva' kulør har din?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 29-11-08 22:29

> Jow. Hva' kulør har din?

Sort - og du overhales nok kun af den, hvis det er. Der findes dælme ik'
manne af modellen i Sverige - sikkert for "billig".

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-11-08 00:27

Mogens skrev:
> Det er det jeg siger, Folmer - det er sgu ofte jer egne, som skaber lort i
> snakken

Det er vist kun en del af vores branches vognmænd der er med der.

Så Dansk Industri er altså ikke "Vores egne"!!!!!!!

Fra : Mogens

Dato : 30-11-08 07:44

> Så Dansk Industri er altså ikke "Vores egne"!!!!!!!

Det var så DIG, jeg tænkte på

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-11-08 10:24

Mogens skrev:
> Det var så DIG, jeg tænkte på

????

For hvem mener du at jeg ikke hører til "Vores egne"? :-?

Fra : Mogens

Dato : 30-11-08 13:59

> ????
> For hvem mener du at jeg ikke hører til "Vores egne"? :-?

Du er vel chauffør og een af "vores egne". Og med _din_ udtalelse skaber
_du_ virak i debatten. Det var sån set bare dét

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-11-08 18:38

Mogens skrev:
> [...]
Jo, men i min branche kan en eller anden, mere eller mindre, uvedkommen
arbejdsgiverorganisation ikke komme ind under "Vores egne".

> Du er vel chauffør og een af "vores egne". Og med _din_ udtalelse skaber
> _du_ virak i debatten. Det var sån set bare dét

Det håber jeg da at jeg kan betragte mig som. Selvom det ikke er så tit
jeg finder kolleger jeg bare er enige med.

Og hvad er der nu galt med lidt "sjau"?

Fra : Mogens

Dato : 30-11-08 19:09

> [...]

DET HAR JEG ALDRIG SKREVET

> Det håber jeg da at jeg kan betragte mig som. Selvom det ikke er så tit
> jeg finder kolleger jeg bare er enige med.

Tror jeg gerne :)

> Og hvad er der nu galt med lidt "sjau"?

Ingenting, men du clipper af helvede til.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-12-08 16:01

Mogens skrev:
> DET HAR JEG ALDRIG SKREVET
> Tror jeg gerne :)
> Ingenting, men du clipper af helvede til.

Og?

Fra : Mogens

Dato : 07-12-08 20:45

> Mogens skrev:

> Og?

Ka' vi ikke li'

Fra : oz3bto

Dato : 19-11-08 19:19

> Nu kommer jeg ikke så tit på de kanter. Sker der aldrig uheld?
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Jo der er skam uheld .. men ikke flere som i DK .. faktisk tror jeg der er
færre uheld i tyskland pr. bil på vejen ... Tyskere køre noget mere
hensynsfuld som danskere

f.x. på autobahn .. .. 2 blink med det lange lys og venstre sporet er frit
.... dvs. er det en dansker der ligger foran så får man fingeren og han
trækker IKKE ind

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-08 09:49

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

> Jo der er skam uheld .. men ikke flere som i DK .. faktisk tror jeg der er
> færre uheld i tyskland pr. bil på vejen ... Tyskere køre noget mere

Prøv at sammenligne antal døde pr. km motorvej i DK og i D - du vil opdage
at der er mange flere døde i D end i DK på trods af mere sikre biler.

> f.x. på autobahn .. .. 2 blink med det lange lys og venstre sporet er frit
> ... dvs. er det en dansker der ligger foran så får man fingeren og han
> trækker IKKE ind

2 blink med det lange lys og en bil med blå blink i nærheden - og du står
til en bøde.

Jeg har kørt mange km i Tyskland igennem mange år. Tyskerne kører farligt på
motorvejen, for hurtigt og for tæt. Men off-Autobahn kører de hensynsfuld og
giver plads.

Læg mærke til i Tyskland - på motorvejen - der kommer sjældent en bil alene,
når der køres stærkt. Oftest er det rent racerkørsel med 2-5 biler, der
kører om kap.

--
Per

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-11-08 13:23

On Fri, 21 Nov 2008 09:48:58 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

>Prøv at sammenligne antal døde pr. km motorvej i DK og i D - du vil opdage
>at der er mange flere døde i D end i DK på trods af mere sikre biler.

Den sammenligning kan du ikke bruge til noget som helst. Det er antallet
af kørte kilometer, som du skal bruge.

>2 blink med det lange lys og en bil med blå blink i nærheden - og du står
>til en bøde.

Det kommer an på, om du gør det for at mase dig foran, eller om det sker
for at vække ham foran. Du kan endda overhale højre om, hvis ham foran
er faldet totalt i søvn. Så er det sovetrynen, som får balladen.

Fly

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-08 17:34

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen
> [...]

> for at vække ham foran. Du kan endda overhale højre om, hvis ham foran
> er faldet totalt i søvn. Så er det sovetrynen, som får balladen.

Du mener det er helt lovligt at overhale højre om i Tyskland?

--
Per

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-08 18:44

Den Fri, 21 Nov 2008 17:34:27 +0100 skrev Per Henneberg Kristensen:

> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Du mener det er helt lovligt at overhale højre om i Tyskland?

Det var i hvert fald ikke det han skrev.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-11-08 16:14

On Fri, 21 Nov 2008 17:34:27 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

>Du mener det er helt lovligt at overhale højre om i Tyskland?

Læs igen, så vil du se, at det ikke er det, som jeg skriver.

Fly

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-08 18:54

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote in

> Læs igen, så vil du se, at det ikke er det, som jeg skriver.

Jo, det er faktisk lige præcis det du skriver - men det er sandsynligvis
ikke det du mener. Er det korrekt forstået at hvis man overhaler højre om
fordi den forankørende ikke trækker ind så får man ikke bøde for det fordi
politiet i Tyskland hellere vil straffe ham der ikke trak ind? (=det er
ikke lovligt men der bliver set gennem fingre med det).

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-11-08 05:20

On 23 Nov 2008 17:53:48 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote in

>Jo, det er faktisk lige præcis det du skriver -

Nej, jeg skriver "kan" ikke "må". Det giver så den konklusion, som du
kommer frem til.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-11-08 19:58

Kim Frederiksen skrev:

> Sikkert ... i min verden er fotofælder på store åbne landeveje med
> hastighedsgrænsen sat til 80, idioti ... men den diskussion gider jeg
> ikke tage igen. Jeg mener mit og andre mener noget andet.

Tjah, sådan er loven desværre. Måske er det de andre steder at 80 km er
for højt?

(og jeg blev overhalet på en stor, åben landevej i går af en der mindst
kørte 130... Jeg tror altså ikke det er en god ide)

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-11-08 20:08

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tjah, sådan er loven desværre. Måske er det de andre steder at 80 km er
> for højt?

Jo da ... og der ser du sjældent en fotovogn.

> (og jeg blev overhalet på en stor, åben landevej i går af en der mindst
> kørte 130... Jeg tror altså ikke det er en god ide)

Næ det tror jeg heller ikke det er.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : oz3bto

Dato : 18-11-08 22:33

> [...]
> kørte 130... Jeg tror altså ikke det er en god ide)
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Hvis det var mellem Give og Horsens på den nye vej så var det muligvis mig
der røg forbi dig ... Med 140kmt iøvrigt

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-11-08 23:40

oz3bto skrev:

> Hvis det var mellem Give og Horsens på den nye vej så var det muligvis mig
> der røg forbi dig ... Med 140kmt iøvrigt

Det er så vidt jeg husker en motortrafikvej og ikke almindelig åben
landevej, og uden sideveje eller noget. Det var det her ikke.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-08 17:48

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote in

> Den løsning er som regel også billigere i brændstof

Jo langsommere jo bedre hvis man spørger politiken.dk:
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article591111.ece

Syns den undersøgelse er lige simpel nok...

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 19:29

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jo langsommere jo bedre hvis man spørger politiken.dk:
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article591111.ece
> Syns den undersøgelse er lige simpel nok...

Hvor er det forfærdentligt, at ALT går op i økonomi nu om stunder. Jeg vil
da skide den brændstoføkonomi et langt stykke. Nogen ryger cigaretter - jeg
køber benzin istedet. Gosh...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-08 20:08

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> Hvor er det forfærdentligt, at ALT går op i økonomi nu om stunder. Jeg
> vil da skide den brændstoføkonomi et langt stykke. Nogen ryger
> cigaretter - jeg køber benzin istedet. Gosh...

Og at lave testen i en minicontainer med en 1,2 motor - er det ikke i sig
selv en god forklaring på den store forskel?

Fra : Brian Lund

Dato : 18-11-08 21:55

> Og at lave testen i en minicontainer med en 1,2 motor - er det ikke i sig
> selv en god forklaring på den store forskel?

Helt sikkert!

Mine forældres TDI'er kører længere på literen ved 90 km/t end ved 80..!
Min egen 1.3 benziner har jeg desværre ingen kørecomputer i så jeg aner ikke
hvad den går ved forskellige hastigheder... :(

Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-08 22:45

> [...]
> 80..! Min egen 1.3 benziner har jeg desværre ingen kørecomputer i så
> jeg aner ikke hvad den går ved forskellige hastigheder... :(

Min 306'er (2.0 HDi) gik ca. det samme uanset hvordan man kørte - hvis bare
man undlod at køre for meget bykørsel. 16km/l på landevej og motorvej, 80-
130 + køkørsel ind i mellem og fuld pedal ved accelerationer. Jeg prøvede
at se om det påvirkede den at jeg kørte landevej (med 80km/t) halvdelen af
turen til arbejde - det havde absolut ingen effekt.

Så havde de brugt den bil ville deres test have givet et helt andet
resultat.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-11-08 08:29

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> Helt sikkert!
>
> Mine forældres TDI'er kører længere på literen ved 90 km/t end ved 80..!

Hvordan i alverden er du nået frem til det resultat?

--
Per

Fra : Brian Lund

Dato : 20-11-08 08:30

> Hvordan i alverden er du nået frem til det resultat?

Den indbyggede kørecomputer..!
(Ja, over en længere strækning selvfølgelig)

Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-08 09:51

> Den indbyggede kørecomputer..!
> (Ja, over en længere strækning selvfølgelig)

Ja, naturligvis. Men din observation er forkert. Noget har snydt dig, f.eks.
vindforhold. En bil kommer aldrig til at køre længere på literen ved at køre
hurtigere. Aldrig.

Og slet ikke en TDI.

Prøv igen - det er en ommer!

--
Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-11-08 18:33

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> Ja, naturligvis. Men din observation er forkert. Noget har snydt dig,
> f.eks. vindforhold. En bil kommer aldrig til at køre længere på
> literen ved at køre hurtigere. Aldrig.

Prøv at køre 10km/t i 5 gear op af bakke, meget gerne i en benzinbil. Jo,
man kan godt køre hurtigere og få bedre økonomi :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-08 18:57

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> Prøv at køre 10km/t i 5 gear op af bakke, meget gerne i en benzinbil. Jo,
> man kan godt køre hurtigere og få bedre økonomi :)

Jeg er villig til at tilføje til min påstand: I samme gear.

Hans påstand er jo faktisk at han kan køre længere på literen ved at køre
med højere omdrejninger. Ergo bør han skippe højeste gear på bilen - den
bruger jo bare mindre brændstof, når den kører med flere omdrejninger. Og
vindmodstanden er jo den samme, såh ...

Fra : Brian Lund

Dato : 24-11-08 08:15

> Ja, naturligvis. Men din observation er forkert. Noget har snydt dig,
> f.eks. vindforhold. En bil kommer aldrig til at køre længere på literen
> [...]

Det var ellers samme dag og samme strækning, men får jeg chancen igen skal
jeg da gerne gøre det om..!

Brian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-12-08 16:49

> Det var ellers samme dag og samme strækning, men får jeg chancen igen
> skal jeg da gerne gøre det om..!

Behøves ikke. Det strider mod fysikkens love.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-11-08 09:47

On Tue, 18 Nov 2008 18:28:41 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>Hvor er det forfærdentligt, at ALT går op i økonomi nu om stunder. Jeg vil
>da skide den brændstoføkonomi et langt stykke. Nogen ryger cigaretter - jeg
>køber benzin istedet. Gosh...

Så det var fordi, at du elsker Sverige og dets indbyggere, at du
flyttede hinsidan og efterfølgende købte din Porsche?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Mogens

Dato : 19-11-08 18:08

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så det var fordi, at du elsker Sverige og dets indbyggere, at du
> flyttede hinsidan og efterfølgende købte din Porsche?

Nej, jeg har firmabil - derfor

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-11-08 19:28

> Så lige denne på sunddebatten he he:
> Systemets funktion: www.youtube.com/watch?v=g_kE8fJi2-A
> Salgskanal - www.dealextreme.com/details.dx/sku.16963
>
> Ja, man kan alternativt også bare holde den korrekte hastighed...

De kunne være nyttige med de vilde p-afgifter der er i dag.
Hvem skal de udskrive en p-afgift til, hvis de ikke kan se nummerpladen?

Thomas

Fra : Kåre

Dato : 18-11-08 19:50

> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> De kunne være nyttige med de vilde p-afgifter der er i dag.
> Hvem skal de udskrive en p-afgift til, hvis de ikke kan se nummerpladen?

Oh ak oh ve...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-08 21:02

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i meddelelsen

> De kunne være nyttige med de vilde p-afgifter der er i dag.
> Hvem skal de udskrive en p-afgift til, hvis de ikke kan se nummerpladen?

Tror du så ikke bare, at de skriver bøden ud til den, der forsøger at få
udleveret bilen igen, efter at den er bugseret væk ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 21:04

> Tror du så ikke bare, at de skriver bøden ud til den, der forsøger at få
> udleveret bilen igen, efter at den er bugseret væk ?

Gør man det i DK - bugserer bilerne væk, når de holder ulovligt parkeret?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-08 21:09

> Gør man det i DK - bugserer bilerne væk, når de holder ulovligt parkeret?

Jeg ved ikke om de gør det mere, men min lillebror har da prøvet det et par
gange i hovedstaden (for en del år siden).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-11-08 21:48

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke om de gør det mere, men min lillebror har da prøvet det et
> par gange i hovedstaden (for en del år siden).

Sker det ikke kun hvis den holder parkeret således at den holder i vejen ?

> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Noget for pladesmeden:
> http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f

Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-08 22:08

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Sker det ikke kun hvis den holder parkeret således at den holder i vejen ?

Ikke dengang.
Den ene gang (ved jeg) holdte han bare ulovligt parkeret, imens han gik i
biffen og da han kom ud igen var bilen væk.
Han ringede så til Politiet, som så kunne fortælle ham hvor han kunne
hendvende sig og mod betaling få den udleveret igen.
Men det ligger tilbage engang i 80'erne, så det kan jo sagtens være ændret
siden.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-11-08 08:31

> [...]

Det er kun få måneder siden hvor en person manglede sin bil - han meldte den
stjålet.

Efter at forsikringen var udbetalt, viste det sig at politiet selv havde
fået den bugseret den væk ...

--
Per

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-11-08 17:10

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Det er kun få måneder siden hvor en person manglede sin bil - han meldte
> den stjålet.
>
> Efter at forsikringen var udbetalt, viste det sig at politiet selv havde
> fået den bugseret den væk ...

Jeg havde engang (for mange år siden) en bil holdende på en offentlig
parkeringsplads.
Bilen var udstyret med lejede prøveplader (som ikke var udløbet).
En dag jeg kom ud til bilen, var pladerne væk og bilen stod ulåst tilbage.
Jeg ringede så til Politi og motorkontoret og meldte dem stjålet.
Ca. 6 mdr. senere dumper der så en Falck regning ind af døren, hvor der står
at de har ydet assistance vedr. oplåsning af en bildør.
Det undrer jeg mig så lidt over og kontakter Falck.
Her får jeg at vide, at det var Politiet, som havde rekvireret Falck, til at
åbne bilen, så de kunne få indrage prøvepladerne (bilen måtte ikke holde
parkeret med dem).
Jeg brokkede mig så højlydt, til først den vagthavende og senere til selve
Politi chefen, da jeg syntes det var noget direkte svineri, at de for det
første ikke havde forsøgt at kontakte mig og dernæst havde de bare ladet
bilen stå ulåst tilbage.
Enden blev, at jeg fik en undskyldning og slap for Falck regningen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-11-08 22:46

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> wrote in

> Sker det ikke kun hvis den holder parkeret således at den holder i
> vejen ?

Som oftest jo, politiet skal jo opbevare bilen hvis de får den fjernet og
det har de sjældent plads til eller interesse i at gøre.

Fra : Thore Jensen

Dato : 21-11-08 18:40

Mogens skrev:
> Så lige denne på sunddebatten he he:
> Systemets funktion: www.youtube.com/watch?v=g_kE8fJi2-A
> Salgskanal - www.dealextreme.com/details.dx/sku.16963
>
> Ja, man kan alternativt også bare holde den korrekte hastighed...

Det er noget knald..

Jeg så en løsning med en LCD-plade til at lægge oven på, den er da noget
hurtigere end det der, der har man reel chance for nå at skjule
registeringsnummeret, hvis det er det man absolut vil..

Thore

Fra : Thore Jensen

Dato : 21-11-08 18:44

Thore Jensen skrev:
> [...]
> hurtigere end det der, der har man reel chance for nå at skjule
> registeringsnummeret, hvis det er det man absolut vil..

sådan et system http://www.youtube.com/watch?v=ovLpMzMSj9w

Thore