V: Dæk og fælge?
Fra : Grinz

Dato : 17-11-08 21:28

Har en "personbil" Hyundai i10 og skal til at bruge vinterdæk nu da vinteren
er over os.

Har fået et tilbud på 3500kr for 4 nye dæk med fælge (standard, ikke noget
tjuhej og vilde dyr).
Opbevaring koster 500kr ½årligt og er inkl. af og på montering.

Spørgsmålene er så:
- kan man få 4 nye dæk med fælge billigere andetsteds i København?
- kan det bedre betale sig at købe helårsdæk, når der koster 1000kr. om året
ekstra grundet opbevaring etc?
- er helårsdæk generelt bedre og sikre?
- skal jeg køre til Sverige og handle og i givet fald, hvor?

På forhånd tak.
AGA

Fra : Henning

Dato : 17-11-08 21:42

>Opbevaring koster 500kr ½årligt og er inkl. af og på montering.
Dyrt, meget dyrt!

>Spørgsmålene er så:
>- kan man få 4 nye dæk med fælge billigere andetsteds i København?
Ja - men pris og kvalitet følges ad. Du må rykke ud med hvad det er
for dæk og fælge?

Fra : Anders Majland

Dato : 19-11-08 17:07

> Har fået et tilbud på 3500kr for 4 nye dæk med fælge (standard, ikke noget
> tjuhej og vilde dyr).

3500 med fælge lyder umiddelbart ganske billigt - specielt hvis det er
mærkevaredæk

> [...]
> - kan man få 4 nye dæk med fælge billigere andetsteds i København?
> - kan det bedre betale sig at købe helårsdæk, når der koster 1000kr. om

Hvis du primært kører rundt i københavn hvor der ret hurtigt bliver ryddet
veje kan du sikkert godt klare dig med helårsdæk. De er ikke så gode som
vinterdæk i sne men er et udemærket kompromis.

Hvis du har mulighed for at blive hjemme (måske blot en time eller to
ekstra) på dage med snevejr kan du også overveje at køre videre på
sommerdækkene. De dage hvor vinterdækkene har sine fordele går trafikken
alligevel helt i stå af forstoppelse ..

Har du brug for at komme frem under alle vejrforhold så skift til
mærkevarevinterdæk ...