"mug" på bilsæde
Fra : carsten

Dato : 17-11-08 16:24

Jeg har købt en brugt Peugeot 106 til konen for 3 mdr siden.
her til morgen var der lidt "mug" i venstre side af passagersædet. (jeg har
lidt mistanke om at der har ligget en hund der når forrige ejer var på tur).

Hvad er grunden til at det lige kommer nu? og hvad er bedst at bekæmpe det
med ?

På forhånd tak

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 16:26

Rodalon, Ajax OG Atamon, den til marmeladen *S*.

Fra : carsten

Dato : 17-11-08 16:28

"Eque" <-> skrev i meddelelsen
> Rodalon, Ajax OG Atamon, den til marmeladen *S*.

Holder man det så nede ?

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 18:37

"carsten" <carsten@sletdettecdberg.dk> skrev i en meddelelse

> "Eque" <-> skrev i meddelelsen
>>

> Holder man det så nede ?

Rodalon og Atamon hindrer vækst
af slige sager. Så en behandling
burde kunne gøre det. Men måske
det er seved' længere ned end som så.
Men prøv at vaske det af først, og så
gi' en gang Ajax eller Rodalon.

Fra : Mogens

Dato : 17-11-08 20:00

"carsten" <carsten@sletdettecdberg.dk> skrev i en meddelelse

> Holder man det så nede ?

Nope - det kommer igen, fordi mug-porerne gemmes i sædet. Nyt sæde er
desværre vejen frem...

Fra : Sørensen

Dato : 17-11-08 17:22

"carsten" > skrev
her til morgen var der lidt "mug" i venstre side af passagersædet.
og hvad er bedst at bekæmpe det
> med ?

Min svoger skruede sæderne ud og sprayede dem med tæpperens, herefter
højtryksrenser med blød stråle og tørring i fyrrum.

vh.
Sørensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-11-08 21:16

"carsten" <carsten@sletdettecdberg.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tur).
>
> Hvad er grunden til at det lige kommer nu? og hvad er bedst at bekæmpe

Jeg har fjernet mug ved hjælp af tekstilrens (tror jeg det hed), det var
sådan en spraydåse til at rense bilsæder med.
Det kom aldrig igen og der var ellers ret meget af det, både på sæder og
sikkerhedsseler.
Bare sprøjt på, lad det sidde lidt og skrub så godt igennem med en grov
svamp.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport