tlf. købt i Tyskland
Fra : ssn

Dato : 25-07-01 16:47

På en tur sydpå var jeg så uforsigtig at købe en Siemens Gigaset trådløs
tlf. Den er forsynet med et RJ45 stik i bunden som jeg troede jeg lige kunne
sætte et dansk stik på, med forbindelse til de 2 ledere i midten af RJ45
stikket. Jeg har tidligere gjort det samme med en US tlf.

Nu ved jeg fra denne gruppe er der kan være problemer med Vis Nr. og andet
men lige nu vil jeg bare have liv i den.

Jeg får ingen klartone ? , den er død.

Er det nogen der kender til Tyske standarder ?, hvad kan jeg gøre ?

Mvh Søren

Fra : cmdkeen

Dato : 25-07-01 20:08

Hej Søren

Kikker du på telefon-stikket (RJ45) er der 4 forbindelser.

I Tyskland bruger de de 2 yderste (pin1, pin4)
I Danmark bruger vi de 2 midterste (pin2, pin3)

Bytter du om på det vil din tysk indkøbte telefon også virke i danmark.

Mvh
Søren Steenberg

Fra : ssn

Dato : 25-07-01 22:24

Mange tak, det var jo let nok, bare man vidste det

Nu resterer bare problemet vedr. Vis Nr., jeg kan jo se andetsteds at det
skyldes de forskellige standarder som DK og Tyskland anvender.

Min Gigaset 3015 sælges jo på begge markeder og har mange muligheder for
brugerindstillinger så måske kunne man få den til at virke. Er der nogen
derude der kan sige hvad jeg skal kigge efter, eller har prøvet at få en
Tysk tlf. til at forstå Dansk Vis Nr. ?

Mvh Søren

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-07-01 22:59

"ssn" <ssn_dk@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugerindstillinger så måske kunne man få den til at virke. Er der nogen
> derude der kan sige hvad jeg skal kigge efter, eller har prøvet at få en

Har du kigget i manualen?
Har du prøvet (evt autodetekt)?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : ssn

Dato : 26-07-01 21:21

Jeps jeg har kigget i manualen, den er en "brugermanual" ikke teknisk, så
der nævnes bare at Vis Nr. er muligt.

Man kan stille noget der hedder "flash" tider (i Ms), har det noget med det
at gøre ?

Mvh Søren

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-07-01 22:36

> Man kan stille noget der hedder "flash" tider (i Ms), har det noget med
det
> at gøre ?

Lyder ikke oplagt...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : cr

Dato : 26-07-01 22:56

Flash udløses af R-knappen og svarer til at røret lægges på i normalt
0,5 sekund, men tiden kan ændres. Benyttes ved omstilling og visse
særtjenester.

mvh
cr