PowerPoint - Hierakiliste til webside
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 17-11-08 13:16

PowerPoint2007. Jeg har lavet en hierakiliste med nogle felter. Jeg ønsker
at eksportere denne som webside og på denne skal hver af felterne fungere
som aktive knapper med links til underliggende websider. Er det ikke muligt?
Som det er nu kan jeg jeg end ikke genfinde den tekst, der står i
hierakifelterne, i nogen af de dannede web-filer.

Findes der alternativt en anden metode, evt. med et andet program?

mvh

Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-11-08 13:55

> [...]
> at eksportere denne som webside og på denne skal hver af felterne fungere
> som aktive knapper med links til underliggende websider. Er det ikke

Måske er det nemmere at forstå min problemstilling udfra et billede:

http://home24.inet.tele.dk/flexsun/Temp/MenuSitemap.jpg

Findes der en måde at skabe links på felterne i PP2007? Findes der
alternativt et andet smart program, der kan lave dette nummer? Jeg vil gerne
bruge det til at lave et grafisk sitemap til en hjemmeside.

Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-11-08 23:01

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> alternativt et andet smart program, der kan lave dette nummer? Jeg vil
> gerne bruge det til at lave et grafisk sitemap til en hjemmeside.

Jeg er hverken ekspert i powerpoint eller i at lave web sider, men hvorfor
forsøger du at bruge et præsentationsprogram til at lave websider med? Det
er jo 2 helt forskellige ting.

Kurt

Fra : Rado

Dato : 19-11-08 00:26

On Mon, 17 Nov 2008 13:16:18 +0100, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@EraseThisflexcom.dk> wrote:

> [...]
>hierakifelterne, i nogen af de dannede web-filer.
>
>Findes der alternativt en anden metode, evt. med et andet program?

Prøv evt.

http://www.wysiwygwebbuilder.com/index.html

Vælg "Imagemap" fra venstre sidebar, tegn et kvadrat på siden med
musen, indsæt dit billede via menuen der popper op, højreklik på
billedet og vælg "Add Rectangle hotspot", indsæt URL for siden der
skal linkes til, tilpas spotten til feltet. File > Export to HTML når
du er færdig.

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg, Nobel Prize in Physics 1915