StarOffice 9 er kommet
Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-08 22:09

Sun har udgivet StarOffice 9. Den bygger på den samme kode som
OpenOffice 3, og den koster $35 som download. Som almindelig privat
bruger kan jeg nu ikke se, hvorfor man ikke bare kan bruge den gratis
OpenOffice 3. Sun skriver i sin FAQ:

Q:
What are the differences between StarOffice 9 Software and the
OpenOffice.org 3.0?

A:
At the core binary level there are no differences. StarOffice 9 Software
is Sun's professional distribution of OOo and comes with:
- Extensions and mail/calendar functionality comes with StarOffice
Software, with OpenOffice.org you have to download each extension
separately.
- Sun warranty and indemnification.
- Hot fixes, patches and updates (OOo is full installation).
- Committed timelines.
- 3 free warranty support calls (in retail).
- Customization, if business opportunity is big enough.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-08 22:11

> [...]
> - Committed timelines.
> - 3 free warranty support calls (in retail).
> - Customization, if business opportunity is big enough.

som privat nej, men som virksomhed ja, virksomheder kan godt lide f.eks.
"Committed timelines" og "hot fixes, patches and updates"

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-11-08 23:15

Henrik Münster wrote:
> [...]
> - Committed timelines.
> - 3 free warranty support calls (in retail).
> - Customization, if business opportunity is big enough.

OG - Kører det bare lige så godt som Windows versionen, så kører det
bare, som det skal!!!! - Og så er prisen jo noget anderledes end for
MSOffice....

mvh. Erik Richard

Fra : Steen BJ

Dato : 18-11-08 15:02

> Som almindelig privat
> bruger kan jeg nu ikke se, hvorfor man ikke bare kan bruge den gratis
> OpenOffice 3.

Hvorfor nævnes NeoOffice aldrig som alternativ?
Jeg har altid brugt NeoOffice, og er meget glad for "pakken"
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-11-08 15:32

Steen BJ wrote:

> Hvorfor nævnes NeoOffice aldrig som alternativ?
> Jeg har altid brugt NeoOffice, og er meget glad for "pakken"

NeoOffice er for såvidt godt nok, men i forhold til både OpenOffice og
StarOffice er NeoOffice så laaaaaangsom som en forædt sort skovsnegl.

På mine Windows opsætninger har jeg altid kørt StarOffice, og jeg var
derfor meget glad, da man kunne få 'Lillebor OpenOffice' til Mac, selvom
man lige skulle vænne sig til at køre den via X11 indtil ver. 3, men
siden da har den næsten udelukkende stået på OOo her til almindeligt
brug, - og så selvfølgelige min egen kæledægge Nisuswriter til det mere
specielle..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Steen BJ

Dato : 18-11-08 16:29

> NeoOffice er for såvidt godt nok, men i forhold til både OpenOffice og
> StarOffice er NeoOffice så laaaaaangsom som en forædt sort skovsnegl.

Hm?
Jeg syntes den kørt ganske udmærket - pt er jeg dog fint tilfreds med
Pages (TextEdit skal nu heller ikke glemmes) og Numbers
--
http://isteen.wordpress.com