DV fangst med kamera i pause på G3?
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 17-11-08 18:19

Jeg har nogen gode gamle VHS-film som jeg gerne vil have lagt over på
DVD så jeg kan stille video'en på loftet, og få lidt ekstra stueplads,
og i går fandt jeg ud af at mit gode, trofaste JVC videokamera sat i
pause kan tage gul+rød+hvidt kabel ud af videoen og sende videre ud som
DV som jeg kan trække direkte ind i iMovie'08 og arbejde videre med der.

Det er jo godt nok.

Desværre kan iMovie'08 ikke minimeres mens den foretager det, og jeg vil
egentlig helst have en anden maskine til at tage sig af det aht displads
og kabler og larm mv. Jeg har en B&W G3 stående som faktisk godt kan
løfte opgaven, og riggede den til med video og kamera og iMovie'05, som
godt kan se kameraet men kun vil vise blå skærm når kameraet ikke
afspiller og eftersom kameraet står i pause er der ikke meget spas ved
det. iMovie'06 og opad kræver en G4 (og jeg ved faktisk ikke om de kan
nummeret). Lang næse der!

Så spørgsmålet er egentlig til de erfarne gutter:

Er der en simpel applikation som givet et kamera der sender DV ind, kan
fange i en .dv-fil fra man trykker START til man trykker SLUT og som kan
køre på en G3?

Jeg vil lave al viderbehandlingen på MacBooken, jeg vil bare gerne have
datafangsten andetsteds.

/Thorbjørn