Select ....
Fra : Frank

Dato : 17-11-08 17:03

Hejsa,

Er der en der kan klare dette her?

Jeg skal fat i alle forekomster af , hvor første tegn er lig
med et $-tegn!

Jeg har forsøgt mig med dette her, som ikke er rgtigt!

SELECT COUNT(*) as xxx FROM yyy WHERE [0] = '$'

På forhånd tak,

Frank

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-11-08 17:32

Frank frembragte:
> [...]
> med et $-tegn!
>
> Jeg har forsøgt mig med dette her, som ikke er rgtigt!
>
> SELECT COUNT(*) as xxx FROM yyy WHERE [0] = '$'

INSTR(, '$') = 1
skulle kunne gøre det.

Man kan vist bruge LIKE med en moderator foran - men det kan godt være
det bliver kompliceret af at det tegn du skal bruge er $.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/string-functions.html

Og alt sammen selvfølgelig under forudsætning af, at det er MySQL ...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Frank

Dato : 17-11-08 18:16

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/string-functions.html
>
> Og alt sammen selvfølgelig under forudsætning af, at det er MySQL ...

Jo, - jeg anvender mysql!

Jeg har forsøgt mig med denne her:

SELECT COUNT(*) as xxx FROM yyy WHERE INSTR('', '$') = 1 AND active='0'

Det spiller ikke! Er min syntax okay?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-11-08 18:39

Frank sendte dette med sin computer:

> Jo, - jeg anvender mysql!
>
> Jeg har forsøgt mig med denne her:
>
> SELECT COUNT(*) as xxx FROM yyy WHERE INSTR('', '$') = 1 AND active='0'
>
> Det spiller ikke! Er min syntax okay?
>
> Frank

INSTR('', '$') = 1 AND active='0'
der skal i hvert fald ikke være apostroffer om - antager det er en
attribut i tabellen
INSTR(, '$') = 1 AND active='0'
og ellers prøv med et par paranteser (så bliver det også mere
læsevenligt)
(INSTR(, '$') = 1) AND (active='0')

active er også en attribut?
så skal den være defineret som streng, ellers skal det være
active = 0 - uden apostroffer (mener nu ikke MySQL er så kræsen med
det...)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Frank

Dato : 17-11-08 19:08

Nu ser mit statement sådan ud:

SELECT COUNT(*) as cnt_all FROM language_words WHERE (INSTR(bracket, '$') = 1)

Fra : Frank

Dato : 17-11-08 19:09

Frank wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Nu ser mit statement sådan ud:
>
> SELECT COUNT(*) as cnt_all FROM language_words WHERE (INSTR(bracket, '$') = 1)

Det hjælper ikke ....

mvh,

Fra : Carsten

Dato : 17-11-08 19:57

"Frank" <frank@neergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Det hjælper ikke ....

"det hjælper ikke" = den viser 0 ? Er du sikker på at der rent faktisk er
nogen rækker hvor "bracket" kolonnen har en tekst der starter med '$' ???

Du kan prøve alternativet som er:

SELECT COUNT(*) as cnt_all FROM language_words WHERE (bracket like '$%')

....som andre har skrevet så er jeg ikke sikker på at like kan lide $
tegnet - det må komme an på en prøve. Bruger selv kun Oracle så jeg kan ikke
sige om mySql evt. har en begrænsning der.

Carsten

Fra : Frank

Dato : 17-11-08 20:45

Carsten wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> tegnet - det må komme an på en prøve. Bruger selv kun Oracle så jeg kan ikke
> sige om mySql evt. har en begrænsning der.

Ja, jeg er helt sikker på jeg har felter der starter med $! Har iøvrigt forsøgt
at erstatte $ med andre tegn, - men jeg fanger ikke noget somhelst.

Jeg anvender mysql og dit bud med "(bracket like '$%')" hjælper heller ikke
nogt. Desværre!

Fra : Frank

Dato : 17-11-08 20:53

Hvis jeg nu havde fyret denne her af:

$rid->next_record();

så havde jeg sparet jer for ulejligheden og migselv for 6-8
timer!!!

Dette her virker:

SELECT COUNT(*) as cnt_all FROM language_words
         WHERE (INSTR(bracket, '$') = 1)

Det er det vigtigste!

Tak for hjælpen...