Import scanner input til website
Fra : michael andersen

Dato : 17-11-08 16:15

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man importere et scan
input, til en inputbox i html. Hvilket script er det helt præcis
jeg skal have fat i?
Jeg kan sagtens læse input fra en kortlæser osv.
Men er der nogle som har en ide til hvordan jeg skal kommunikere
med scanneren, så input ryger direkte ind i en browser?
På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-11-08 21:01

michael andersen wrote:

> Men er der nogle som har en ide til hvordan jeg skal kommunikere
> med scanneren, så input ryger direkte ind i en browser?

Har du prøvet at åbne scannerens manual?

Erik Ginnerskov

Fra : michael andersen

Dato : 18-11-08 08:34

> Har du prøvet at åbne scannerens manual?

Ja det har jeg, jeg arbejder med dem til dagligt. Det bragte mig ikke
tættere på en løsning, ved godt det sikkert er en smule avanceret,
men skal bare vide hvilken retning jeg skal gå?
Det som er ideen, er at scanne med vores håndterminaler, og så sende
indputtet over Wlan. Det behøver ikke at være online.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-11-08 21:23

michael andersen wrote:

> Ja det har jeg, jeg arbejder med dem til dagligt. Det bragte mig ikke
> tættere på en løsning, ved godt det sikkert er en smule avanceret,
> men skal bare vide hvilken retning jeg skal gå?

Enten skal du have installeret en twain-driver for at kunne scanne fra
computeren til et dokument på computeren eller du skal fra scanneren
foretage et netværksscan til et dokument i en delt mappe eller til en
applikation på computeren.

Førstnævnte løsning er forholdsvis enkel, når først driveren er installeret.

Sidstnævnte løsning er noget langhåret at sætte op. Hvordan præcis det skal
gøres, afhænger af scannerens software.

Erik Ginnerskov

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-11-08 21:59

michael andersen skrev:

> Det som er ideen, er at scanne med vores
> håndterminaler, og så sende indputtet over
> Wlan.

Så skal du nok spørge et andet sted end i en
html-gruppe

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk