Opsigelser og længde
Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 11:52

Ansat i en 'funktionærlignende stilling', med
opsigelsesperiode på 3 måneder. iforb. med et konkurs.

Hvorfor skriver en arbejdsgiver i opsigelsen,
man er opsagt med fratrædelse 4 uger efter
den dato, den "funktionærligende" opsigelse
går til ?

Eks. opsigelsen går til 22. december, altså
den tid LG kan dække erstatningen, men
opsigelsen fra arbejdsgiveren går til sidst
i januar ?? Man er fritstilliet i mellemtiden.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 15-11-08 13:25

Dam wrote:
> [...]
> den dato, den "funktionærligende" opsigelse
> går til ?
>
> Eks. opsigelsen går til 22. december, altså

det tror jeg ikke den gør, det var en tåbelig dato du har fundet frem
til. du har nok regnet forkert...

> den tid LG kan dække erstatningen, men
> opsigelsen fra arbejdsgiveren går til sidst
> i januar ?? Man er fritstilliet i mellemtiden.

det hænger sikkert sammen med at man opsiger til udgangen af en måned,
hvorefter opsigelsesvarslet løber. brug fritstillingstiden til at søge
nyt job og iøvrigt er der jo ikke noget at klage over for dig (som er
lønmodtageren). held og lykke.