fjernelse af tinglysning?
Fra : BigMac

Dato : 15-11-08 09:47

vi har købt et hus af et auto værksted i 2000. på skødet er der en
tinglysning om at vi ikke må sælge biler fra ejendommmen.

nu er det værksted som vi købte huset, gået konkurs i 2005, værksted er
solgt og revet ned, da der skal bygges boliger.

Hvordan vi få fjernet den tinglysning om at vi ikke må sælge biler fra vores
ejendom, - tinglysningen blev lavet af værkstedet i 2000??

Fra : BigMac

Dato : 16-11-08 12:25

> [...]
>
> Hvordan vi få fjernet den tinglysning om at vi ikke må sælge biler fra
> vores ejendom, - tinglysningen blev lavet af værkstedet i 2000??
ingen der har en kommentar til dette emne

Fra : Knut

Dato : 16-11-08 12:39

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> wrote in message

> ingen der har en kommentar til dette emne

Du skal da 'bare' gennemføre en tilsvarende tinglysning - eller aflysning.

Hvorvidt det praktisk er muligt afhænger jo af konditionerne i den
oprindelige tinglysning.

Knut

Fra : alexbo

Dato : 16-11-08 12:38

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev

> ingen der har en kommentar til dette emne

Det er ikke noget jeg ved meget om, men det skal da ikke forhindre mig i at
svare.
Så vidt jeg ved er der altid en eller anden der har påtaleretten ved sådan
en tinglysning, altså at hvis du sælger biler fra grunden er det ikke alle
og enhver der kan klage over det, kun den der har påtaleretten, i dette
tilfælde værkstedet på nabogrunden.
Kig nærmere på tinglysningen, hvis påtaleretten er ejeren af nabogrunden,
skal du have hans accept til at få fjernet tinglysningen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Stærk

Dato : 17-11-08 20:30

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> ingen der har en kommentar til dette emne
Hvis påtaleretten tilkommer det konkursramte autoværksted, så spørg på det
lokale tinglysningskontor, hvem der kan skrive under for konkursboet.
Herefter skrives en aflysningsbegæring med vedkommendes underskrift og dig
som anmelder, der sendes til tinglysning.

Hvis du ikke selv har mod på det, kan en advokat eller en landinspektør
hjælpe dig med aflysningen

Mvh. Michael Stærk
Landinspektør