ang: overvejer meget at købe mac: tak for ~
Fra : LEIF ANDERSEN

Dato : 25-07-01 15:38

Hej alle mac folk tak skal i ha for hjælpen

Er blevet en del klogere på det, og tanken hænger stadig meget kraftigt i
hovedet. men skal jo også finde plads til det i budgettet.

hmmm egenligt utroligt alt det der kan bruges i en mac fra pc systemer.

mon ikke de laver en pc-mac maskine engang *lol*

Med venlig hilsen fra
Leif Andersen # Leif den lykkelige #
icq nummer 36558722

Fra : tom dissing

Dato : 25-07-01 15:53

> mon ikke de laver en pc-mac maskine engang *lol*
>

> Med venlig hilsen fra
> Leif Andersen # Leif den lykkelige #
> icq nummer 36558722

Sådan en ville jeg være den første til at købe..
Så ville jeg opgradere den når jeg har lyst, i stedet for at købe en
topmodel - hver fjerde måned - der er forældet to måneder efter jeg har
købt den..
EX.
Til september/oktober kommer den nye 2 x 800 Mhz ..
Der bliver garanteret introduceret nye Mac'er ved årsskiftet der kører endnu
hurtigere..
Hvad kan jeg gøre andet end at købe en ny maskine ( komplet) da Apple som
bekendt ikke understøtter opgraderinger !?

PS
Heldigvis har jeg en forhistorisk - museumsgenstand - nemlig en 2 x 500 Mhz
maskine med 768 MB oldnordisk 100 Mhz Ram!
Og den er jeg sgu egentlig ganske glad for. Også selv om at den ikke kan
afvikle OSX ordentligt.. Den er simpelthen for langsom..

Tom

PPS
Jeg kan selvfølgelig også ringe til Apple Service og sige at mit Motherboard
er brændt af, og at jeg da godt lige vil købe et til en 2 x 533 eller 2 x
800 Mhz..Motherboard...
Nå nej det kan man jo ikke

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-07-01 17:19

tom dissing wrote:

> Jeg kan selvfølgelig også ringe til Apple Service og sige at mit
> Motherboard er brændt af, og at jeg da godt lige vil købe et til en 2 x
> 533 eller 2 x 800 Mhz..Motherboard...
> Nå nej det kan man jo ikke

Du kan da nøjes med at skifte CPU'erne ud.
--
MVH
Martin Edlich

Fra : tom dissing

Dato : 25-07-01 17:43

Så må jeg spørge !!
Er det korrekt !
Kan jeg nøjes med at skifte CPU'er ud.. Også selv om at jeg sidder på et 100
Mhz bundkort !?
Tom

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-07-01 17:31

In article <B784A9FA.6762%tom@mir.dk>, tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> Og den er jeg sgu egentlig ganske glad for. Også selv om at den ikke kan
> afvikle OSX ordentligt.. Den er simpelthen for langsom..

En 2 x 500 MHz G4 som er for langsom til Mac OS X?

Hvis det er sagen, så tror jeg ikke at nye maskiner løser problemet.
Hukommelsesmæssigt er der jo ikke meget Il Tempo Gigante over de nye
maskiner, som fortsat kører med dødelig SDRAM.

Måske løser problemet sig med 10.1, men hvis du absolut vil skifte din
2x500'er ud inden, så vil jeg da godt give 5.000,-

//Peter

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-07-01 17:34

In article <iTA77.110$YE5.21002@news.get2net.dk>, "LEIF ANDERSEN"
<leif.andersen@mbox301.get2net.dk> wrote:

> hmmm egenligt utroligt alt det der kan bruges i en mac fra pc systemer.

Og alligevel ikke - en del PCI kort virker kun med den ene platform, og
så er der drivere. Lige nu skal der helst være drivere til fire
platforme for at tingene kører: Win 9x/Me, Win 2k/XP, Mac OS 8-9 og Mac
OS X.

Check også gruppen for køb/salg og forhandlernes restlagre.

Vh.
Peter Gersmann