missionshuse
Fra : kjaer

Dato : 17-11-08 10:16

Er indremission nedlagt? Jeg så i en artikel at mange missionshuse er solgt
og bruges til andre ting.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 17-11-08 15:15

On Mon, 17 Nov 2008 10:15:37 +0100, kjaer <sikkenoej@gmail.com> wrote:

> Er indremission nedlagt? Jeg så i en artikel at mange missionshuse er
> solgt
> og bruges til andre ting.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det ser det ikke ud til! du kan jo se deres hjemmeside her:
de søger en missionær, måske var det noget for dig?:
http://www2.indremission.dk/site/Hvem_er_vi/

--
Hilsen
Jens

Fra : kjaer

Dato : 18-11-08 21:38

Jens wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det ser det ikke ud til! du kan jo se deres hjemmeside her:
> de søger en missionær, måske var det noget for dig?:
> http://www2.indremission.dk/site/Hvem_er_vi/

Skal jeg fyre en prædiken af, så du kan bedømme mine evner i den retning?

Fra : Harald Mossige

Dato : 18-11-08 22:41

kjaer skreiv:

> Skal jeg fyre en prædiken af, så du kan bedømme mine evner i den retning?

Versågod. Jeg skal samenligne deg med Halesby.

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-08 06:29

"kjaer" skrev i en meddelelse:

> Er indremission nedlagt? Jeg så i en artikel at mange missionshuse er
> solgt og bruges til andre ting.

Vores missionshus her i sognet blev solgt til beboelse
i 1970. I Slagelse er missionshuset omdannet til bordel...

Hej -- Ib

Fra : Jens "Lyrik" Bech

Dato : 18-11-08 15:40

Ib Baagøe laid this down on his screen :

> Vores missionshus her i sognet blev solgt til beboelse
> i 1970. I Slagelse er missionshuset omdannet til bordel...
>
> Hej -- Ib

,,,,,,,,,
Jeg har indtrykket af at der er tilbagegang over hele verden for den
ultrakonservative teologiske strømning.
McCain og Sara Palins resultater i valgkampen US viser samme trend.
Allerede da Bethesda skulle repareres kunne det kun ske ved slag af
Carl Blocks billede af "Bethesdas dam". Noget som viser at bevægelsen
udhules.
Vi prøvede for nogle år siden at frekventere dem, da min kone kom hos
dem som barn og lige ville se om de var blevet lidt mere moderne.
Første møde fik vi læst og forskrevet en Helvedeslære som ikke stod
tilbage fra bogen "Fiskerne" lol Alt var ved det gode gamle åbenbart.
Sådan noget får jeg galt i halsen og protesterede højlydt ved mødet.
B-)

Temaet var at man ikke skulle frygte for den der dræbte legemet, men
for den som også kunne smide sjælen i et evigt brændende Helvede!
Og hvem var det der kunne det?
Foredragsholderen var ikke i tvivl. Han påpegede i evangelieteksten at
det var Gud selv der smed folk i Helvede og pinte dem i evighedernes
evigheder! :'(

Mit indlæg gik på at når Gud er kærlighed så kan han ikke samtidig være
bøddel. Endda værre end Hitler! For Hitler pinte kun folk til de døde,
mens Gud pinte dem til evig tid!

Så mens vi mennesker praler af at vi er så humane at tortur er forbudt
i hele verden, så tilbeder vi en evig torturbøddel!
Her sagde jeg/konen: "Farvel og tak!"

Jeg vil lige sige til de "Bibeltro" at ordet "Gehenna" - som oversættes
med "Helvede," modsvarer noget vi selv havde indtil for en del år
siden, nemlig åbne lodsepladser. Her smed jøderne henrettede
forbrydere, som blev nægtet begravelse.
"Hvem kan redde jer fra "lodsepladsen" som brænder med en evig ild og
hvor maddikerne ikke dør?" det er ikke et symbol på tortur men på at
være "garbage" og forsvinde! Og det er den tanke Jesus indgiver i
farisæerne på den tid.

--
MvH
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-11-08 08:27

Jens Lyrik Bech skrev i

[ ... ]
> [...]
> hvor maddikerne ikke dør?" det er ikke et symbol på tortur men på at
> være "garbage" og forsvinde! Og det er den tanke Jesus indgiver i

Jamen Jens dog, er du på vej til at blive adventist???

Det der er jo rendyrket adventistlære, og har været det i al den tid
adventisterne har eksisteret!!!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Andreas Jensen

Dato : 19-11-08 08:21

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i meddelelsen
> Vores missionshus her i sognet blev solgt til beboelse
> i 1970. I Slagelse er missionshuset omdannet til bordel...

.... og aldrig før har de haft så mange "kirkegængere".

Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-08 09:43

"Andreas Jensen" skrev i en meddelelse:

> ... og aldrig før har de haft så mange "kirkegængere".

Og alle bliver de "forløste" og kommer i den 7. himmel...

Hej -- Ib

Fra : Jens\"Lyrik\" Bech

Dato : 21-11-08 23:15

Den 19.11.2008 kl. 09:43 skrev Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk>:

> Og alle bliver de "forløste" og kommer i den 7. himmel...
>
> Hej -- Ib
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det ville jeg kalde en overdrivelse omkring sex med prostituerede. En
glorificering?

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech
"Opera" kan!

Fra : Jens\"Lyrik\" Bech

Dato : 21-11-08 23:13

Den 19.11.2008 kl. 08:27 skrev Andreas Falck <dewnull@dewnull.dewnull>:

> [...]
>
> Jamen Jens dog, er du på vej til at blive adventist???
>
> Det der er jo rendyrket adventistlære, og har været det i al den tid
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja så er vi enige på det punkt. Officielt stilles vi vanskeligt i forhold
til det meste af kristenheden, idet tro på et tortursted i form af helvede
var grundlag for at være en kristen i deres regí, så vidt jeg husker. Om
det stadigvæk gælder, ved jeg ikke rigtigt.

Jesu trussel til farisæerne om at havne på lossepladsen og brænde op, skal
ses på baggrund af at det er et kæmpedogme for farisæerne at deres grav
skal bevares til evig tid. "En jødisk grav må aldrig sløjfes", er en
udløber deraf. De sammenknytter deres mulighed om opstandelse, direkte med
dette at Gud kan finde deres knoglerester.
Derfor er det at forsvinde på en losseplads det rene "Bøhmandsværk!" over
for en farisæer.

Det gør Jesu udtalelser lidt sjovere. At han ikke selv har det dogme, kan
se af hans udtalelser om at opvække Abraham afkom af "stenene der".
Knogler er unødvendige for Den Almægtige.

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech
"Opera" kan!