Hvem indspillede denne første gang ?
Fra : Peter Heide

Dato : 16-11-08 01:04

Mener den blev indspillet i 60erne af Daimi men er ikke sikker. Lidt hjælp
ville være fint.

Sangen hedder 'Min ballon' - og teksten er af Peter Mynte. Teksten er:

Jeg vil ha' en stor ballon,
en af dem med sjov facon,
en med hat og næse på,
og den skal være blå.
Den skal være flot og dyr,
vær' et rigtigt eventyr,
flyve over land og skov,
hvis jeg vil gi' den lov.

Midt i Tivoli står der en hyggelig mand,
han sælger alle de balloner som han kan.
Der er gule og grønne og store og små.
Jeg ville ønske jeg ku' få den fine blå.

Jeg vil ha' en stor ballon,
en af dem med sjov facon,
en med hat og næse på,
og den skal være blå.

Fra : TT

Dato : 16-11-08 02:34

Peter Heide har bragt dette til os:
> [...]
> ville være fint.
>

> Sangen hedder 'Min ballon' - og teksten er af Peter Mynte. Teksten er:
>
> Jeg vil ha' en stor ballon,
> en af dem med sjov facon,
> en med hat og næse på,
> og den skal være blå.
> Den skal være flot og dyr,
> vær' et rigtigt eventyr,
> flyve over land og skov,
> hvis jeg vil gi' den lov.
>
> Midt i Tivoli står der en hyggelig mand,
> han sælger alle de balloner som han kan.
> Der er gule og grønne og store og små.
> Jeg ville ønske jeg ku' få den fine blå.

Den version jeg kender og kan huske, var med Jørgen Ingemann.
Kan ikke huske det korrekte årstal, men mener det var midt i 60'erne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-11-08 08:42

TT skrev:

> Den version jeg kender og kan huske, var med Jørgen Ingemann.
> Kan ikke huske det korrekte årstal, men mener det var midt i
> 60'erne

1962 var det. Jørgen Ingmann & De Små Ingmænner.

Melodien er af "Billy Mure", og originaltitlen er
"Toy Balloons".

--
Herluf :·)

Fra : Peter Heide