Sne
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 11:12

Så skal vi til det igen.
De melder sne.
Folk går i hi, hygger sig foran
deres fladskærm mens der nærmest
hersker en form for Morten Korch stemning
i hjemmene og på de snedækkede gader og stræder.

MEN, lad os nu se hvor hæftigt vi blir' buret
inde denne gang. Mon ikke det ender i sjap
og vådt vejr som sædvanligt ?

Alt for tit har vi hørt DMI-'guderne' snakke
om varianter over temaet snekaos i større
eller mindre grad. Som om de hygger sig og ønsker denne
Korch'ske stemning skal indfinde sig her ind under jul...

http://jp.dk/indland/trafik/article1516227.ece

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-08 11:45

>MEN, lad os nu se hvor hæftigt vi blir' buret
>inde denne gang. Mon ikke det ender i sjap
>og vådt vejr som sædvanligt ?

Politiet forbereder nok allerede et landsdækkende udkørselsforbud som
de plejer blot de første 2 fnug falder.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-11-08 15:37

On Mon, 17 Nov 2008 11:44:53 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Politiet forbereder nok allerede et landsdækkende udkørselsforbud som
>de plejer blot de første 2 fnug falder.

Så er det jo godt, at den nærmeste Fakta kun kigger 230 m fra
hoveddøren.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-08 22:32

On Mon, 17 Nov 2008 15:36:34 +0100, Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>Så er det jo godt, at den nærmeste Fakta kun kigger 230 m fra
>hoveddøren.

Jeg kører gerne en omvej når der er kørselsforbud - det er jo der det
bliver underholdende, at køre bil

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-11-08 22:41

> Jeg kører gerne en omvej når der er kørselsforbud - det er jo der det
> bliver underholdende, at køre bil
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk

Underholdende....måske ikke altid så meget som man tror !
En god ven af familien var gennem mange år revisor og forestod mange gange
for diverse seminarer.
Et blev afholdt om vinteren på sydsjælland - og mmidt på ugen blev det et
frygteligt snevejr med den sædvanlige "al unødvendig udkørsel frarådes".
Det var ikke så godt, for netop midt på ugen skulle der skiftes hold - alle
skulle til København og det nye hold skulle komme fra København, så han var
jo noget betænkelig over om alle nu kunne komme frem og tilbage i det vejr.
Indtil til Oldfruen tilfældigt hørte vor ven tale med andre deltagere om
problemet - hun brød ind og sagde "Jamen i kan sagten komme frem. Min mand
leder snerydningen her i amtet og han har bedt politiet udsende den
sædvanlige melding. Så kan de rydde vejene i fred uden at ha alle fjolserne
til at køre i vejen".

Og de kom da også alle frem og tilbage uden problemer

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-08 22:56

> [...]
>til at køre i vejen".
>
>Og de kom da også alle frem og tilbage uden problemer

Hæh

Jeg har i de 10 år (ja jeg er ikke så gammel endnu) jeg har haft
kørekort endnu tilgode at opleve et snevejr hvor "al udkørsel
frabedes" er nødvendigt. Det kræver blot en bil med vinterdæk.

Da jeg stadig er en ung fløs kan det være jeg bliver klogere, men
indtil nu synes jeg det er til grin som de blæser ethvert snevejr op
til uanede proportioner.

Hvad fanden gør de i Sverige og Norge og andre lign. steder? De må da
grine deres røv i laser over os danskeres sneskræk...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-11-08 23:30

Martin Johansen [6000] skrev:

> Da jeg stadig er en ung fløs kan det være jeg bliver klogere, men
> indtil nu synes jeg det er til grin som de blæser ethvert snevejr op
> til uanede proportioner.

For ca. 30 år siden var der et snevejr hér i landet der sparkede røv; jeg
sneede inde i Nordborg en 3 dage (men vi havde godt at drikke! )

Omkring 1980 havde vi en vinter med ca. - 20 grader

Et par år før kørte jeg fra Århus til Sønderborg hvor driverne lå på tværs
af motorvejen og lastbilerne i grøften.

Jeg var kørende i en NSU 1200 TT, og når der kom en stor drive var det bare
med at gi gas så man ikke blev hængende

Du har noget til gode!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-08 23:46

>For ca. 30 år siden var der et snevejr hér i landet der sparkede røv; jeg

Satans.. jeg er kommet 2 år for sent

>Omkring 1980 havde vi en vinter med ca. - 20 grader

Den koldeste vinter jeg mindes var -15 ca.

Har altid være facineret af ekstreme vejrforhold så længe der ikke
sker tragedier. Der er nu noget når det er manden mod naturen..

>Du har noget til gode!

Jeg glæder mig allerede

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-11-08 23:53

Martin Johansen [6000] skrev:

> Satans.. jeg er kommet 2 år for sent

De er vel begyndt at planlægge dig den vinter alt gik i stå!?

> Har altid være facineret af ekstreme vejrforhold så længe der ikke
> sker tragedier. Der er nu noget når det er manden mod naturen..

Jeg og mine kammerater skulle altid som 18-20-årige ud og køre når det var
glat - intet nævnt intet glemt!

> Jeg glæder mig allerede

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : -=JF=-

Dato : 17-11-08 23:57

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg og mine kammerater skulle altid som 18-20-årige ud og køre når det var
> glat - intet nævnt intet glemt!

Nemlig
Vi plejede bl.a. at køre ud til Bella Centrets store øde parkeringsplads
og snurre rundt om os selv. Eller køre i cirkler, og gøre cirklen mindre
samtidig med at farten blev sat gradvist op - og så bare vente på det
tidspunkt hvor man blev overhalet af sin egen bagende - og så helst
kunne rette den op samtidig med at man så heeelt enorm cool ud. Fedt

Det var sgu tider dengang man var udødelig

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.
(John Lennon)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-11-08 10:11

-=JF=- wrote:

> Nemlig
> Vi plejede bl.a. at køre ud til Bella Centrets store øde parkeringsplads
> og snurre rundt om os selv.

Hæ! En taxachauffør, jeg kørte med på et tidspunkt, fortalte om engang
han havde taget nogel af kollegerne ud til P-pladsen ved det gamle
Bellacenter for at træne glatførekørsel. Han var fra Stockholm og havde
tilbragt en hel del af vintertiden med at ligge og fræse rundt på frosne
søer, så han vidste nok hvad han talte om.
Mens de så ligger der og karter rundt, kommer en politibil forbi og
spørger hvad f....n, de har gang i. Politisterne får forklaringen,
tygger lidt på den og spørger så: "Må vi være med?" Og det måtte de da
gerne

Ebbe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-11-08 11:00

Ebbe Kristensen skrev:

> Politisterne får forklaringen,
> tygger lidt på den og spørger så: "Må vi være med?" Og det måtte de da
> gerne

Dét er bare go' værkstedshumor!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : -=JF=-

Dato : 18-11-08 19:40

Ebbe Kristensen skrev:

> [...]
> spørger hvad f....n, de har gang i. Politisterne får forklaringen,
> tygger lidt på den og spørger så: "Må vi være med?" Og det måtte de da

Herligt

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-11-08 19:47

On Mon, 17 Nov 2008 23:57:15 +0100, -=JF=- <invalid@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>kunne rette den op samtidig med at man så heeelt enorm cool ud. Fedt
>
>Det var sgu tider dengang man var udødelig

Det var sq tider dengang man havde en maskine med power og
baghjulstræk (ja- ja - Xsaraen har mere, men dengang i 70'erne var 90
HK ikke sådan at kimse af). Ud og lege med grænserne, hvor man kun
selv kunne komme til skade. Gør det af og til, hvis lejlighed byder
sig med dagens biler, bare for at vide, hvad pokker der sker, hvis nu
lige man har overvurderet sine evner. Meget rart at kende signalerne
på, at nu går det for stærkt.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-11-08 23:06

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> sig med dagens biler, bare for at vide, hvad pokker der sker, hvis nu
> lige man har overvurderet sine evner. Meget rart at kende signalerne

Dét var sande ord!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-11-08 01:19

>De er vel begyndt at planlægge dig den vinter alt gik i stå!?

Uden tvivl

>Jeg og mine kammerater skulle altid som 18-20-årige ud og køre når det var
>glat - intet nævnt intet glemt!

Man er vel legebarn

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-12-08 22:00

Martin Johansen [6000] skrev:

> Satans.. jeg er kommet 2 år for sent

NDR sender faktisk i aften:

23.20 Historien om en katastrofe: Snekaos i 1978
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-12-08 22:18

In article <49442259$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>,
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> NDR sender faktisk i aften:
>
> 23.20 Historien om en katastrofe: Snekaos i 1978

Jeg har ikke adgang til sådanne fine kanaler

Men jeg har muligvis sikret mig en optagelse hos de gamle, så måske får
jeg det, at se Sne fra de gode gamle dage

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-12-08 22:38

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg har ikke adgang til sådanne fine kanaler

Kan du ik ta Flensborg?

Nå, må ind og se James Bond i form af Timmothy Dalton fra ARD
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-12-08 23:24

> Kan du ik ta Flensborg?

Nix.. har kun pallebol med Canal Digital's udvalg på Family pakken.

> Nå, må ind og se James Bond i form af Timmothy Dalton fra ARD

Alene det, at de synkroniserer det gør at jeg helst undgår tyske
kanaler..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-12-08 00:31

Martin Johansen [6000] skrev:

> Nix.. har kun pallebol med Canal Digital's udvalg på Family pakken.

Kan man ikke komme i nærheden af noget Astra i dén forbindelse?

> Alene det, at de synkroniserer det gør at jeg helst undgår tyske
> kanaler..

Kan godt huske da jeg stadig havde det såen
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-08 01:47

> Kan man ikke komme i nærheden af noget Astra i dén forbindelse?

Jeg lusker lidt med tanken om at afbestille alt fra CD (ser det næsten
aldrig) og få den drejet om på Astra.

> Kan godt huske da jeg stadig havde det såen

Og sådan bliver det ved med, at være for mig. Glemmer aldrig en serie
engang jeg så på tysk.. en MC kørte ud af en indkørsel og lyden
indikerede at han allerede havde skiftet fra 1 - 2 - 3 gear og han var
kun lige nået ud... eller Arnold der på Tysk skal virke skræmmende...

Film er for mig noget kunsterisk og skal forblive originalt :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-12-08 01:57

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg lusker lidt med tanken om at afbestille alt fra CD (ser det næsten
> aldrig) og få den drejet om på Astra.

Gad godtnok ikke betale for "fjernsyn" (udover licensen) - har 18
digitale kanaler hér (via Phillips dtr200; ser aldrig parabol (længere))

> [...]
> engang jeg så på tysk.. en MC kørte ud af en indkørsel og lyden
> indikerede at han allerede havde skiftet fra 1 - 2 - 3 gear og han var

Ja, såen nåed må der slåes hårdt ned på!

> eller Arnold der på Tysk skal virke skræmmende...

Lyder han meget bedre på østrigsk/amerikansk!?

> Film er for mig noget kunsterisk og skal forblive originalt :)

Jow jow

Havde engang Roman Polanskis "Vampyrernes nat" i tysk udgave på vhs, og
havde set den så mange gange, at da jeg så den på originalsproget lød det
forkert!

Stik lige dén!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-08 11:55

> Gad godtnok ikke betale for "fjernsyn" (udover licensen) - har 18
> digitale kanaler hér (via Phillips dtr200; ser aldrig parabol (længere))

Nej det kvier mig også med alle de penge det koster pr. måned..

> Lyder han meget bedre på østrigsk/amerikansk!?

Hmm ok dårligt eksempel..

> Havde engang Roman Polanskis "Vampyrernes nat" i tysk udgave på vhs, og
> havde set den så mange gange, at da jeg så den på originalsproget lød det
> forkert!

> Stik lige dén!

Helst ikke

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-12-08 13:02

Martin Johansen [6000] skrev:

> kvier mig også med alle de penge det koster pr. måned..

Man er vel Jyde!

> Hmm ok dårligt eksempel..

LOL

> Helst ikke

LOL

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-12-08 12:31

> Kan man ikke komme i nærheden af noget Astra i dén forbindelse?

> Kan godt huske da jeg stadig havde det såen
> [...]
Har i nogen sinde oplevet Karla (Huset på Christianshavn) skælde ud - på
tysk !
Jeg glemmer det aldrig - og vil ikke opleve det igen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-12-08 13:01

Jesper Hedegaard skrev:

> Har i nogen sinde oplevet Karla (Huset på Christianshavn) skælde ud -
> på tysk !

Nej, men en del andre lignende oplevelser har jeg da haft

> Jeg glemmer det aldrig - og vil ikke opleve det igen

Det er nok en vanesag

Arbejder sammen med tyske kolleger, så har det til daglig
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-11-08 02:51

Hans Paulin (6310) wrote:

> Omkring 1980 havde vi en vinter med ca. - 20 grader

Det kan jeg forresten godt huske.
Jeg er fra 1973, og jeg mindes at jeg stod ude på græsplænen foran min
families hus og blæste sæbebobler i omkring -20 grader, fordi jeg ville
se om de frøs til is.
Svjh lykkedes det ikke ret godt.

Jeg mindes også kæmpe mængder sne, som lå i et meget tykt lag på
gaderne, og det var frostsne, så bilerne kunne ikke trykke det sammen
til is; det knirkede når man gik eller kørte på det.
Næsten umuligt at cykle på, fordi dækkene sank i.

Vældig spændende at cykle på, når det var blevet trykket godt sammen.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-11-08 10:04

Hans Paulin (6310) wrote:

> For ca. 30 år siden var der et snevejr hér i landet der sparkede røv; jeg
> sneede inde i Nordborg en 3 dage (men vi havde godt at drikke! )

Omkring nytår 78-79.

Sydsjælland, Lolland og Falster var totalt underdrejede i flere uger. I
Vordingborg, hvor jeg kommer fra, var der en villavej hvor der var
snedriver fra tagryg til tagryg tværs over vejen. De kørte fast med
PMV'er inde i Vordingborg by. Familien inkl. undertegnede var taget til
vores ødegård i Sverige lige efter juleaften så vi sneede ude - vi kunne
ikke komme hjem.

Ebbe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-11-08 11:04

Ebbe Kristensen skrev:

> [...]
> I Vordingborg, hvor jeg kommer fra, var der en villavej hvor der var
> snedriver fra tagryg til tagryg tværs over vejen. De kørte fast med

Jeg kan huske der var en grædende kvinde gennem telefon i radioen efter 3
dage

> Familien inkl. undertegnede var taget
> til vores ødegård i Sverige lige efter juleaften så vi sneede ude -
> vi kunne ikke komme hjem.

Samme hér

I desperation ville jeg på 3.dagen gå fra Nordborg til Sønderborg (der gik
ingen busser) men kom undervejs op og køre med to mænd der trodsede
naturkræfterne

Undervejs så vi snedriver der lignede noget med 4 meter
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-08 21:17

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :

>Jeg var kørende i en NSU 1200 TT, og når der kom en stor drive var det bare
>med at gi gas så man ikke blev hængende

Åehhh ja - som når man kørte ude på Lars Tyndskids pløjemark

Spottede en kæmpedrive på tværs af vejen

Satte den kære gamle Opel Rekord D i laveste remskive, og tordnede
gennem driven i håb, om at den ikke skjulte en efterladt bil ;)

--
Jan_stevns

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-12-08 13:58

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> For ca. 30 år siden var der et snevejr hér i landet der sparkede røv;
> jeg sneede inde i Nordborg en 3 dage (men vi havde godt at drikke!
> )

Du tænker sikkert på vinteren 78/79. Var barn i Rødbyhavn på Lolland på det
tidspunkt.

Først i december faldt der en ordentlig dyne sne, som bare blev liggende.
Vi skulle til familiesammenkomst på Sjælland og familie med sommerdæk på
bilen der boede på Sjælland, kom ikke. Vi var 4 timer om at køre de 175 km

Lige før jul faldt der så et friskt lag sne, så julen var hvid.

Men dagen før nytårsaften begyndte det for alvor at sne igen... og det
lukkede alt på Lolland. Det værste var at det også blev stormvejr, og
fygningen skabte enorme driver. Snestormen rasede i knapt 1 uge! Nu havde
hærens PMV'ere svært ved at komme frem.

Vores hus blev fuldstændig dækket fra syd. Helt op over tagskægget. Udenfor
terassedøren i stuen havde snedriven efterladt en ca. 1 meter bred sti
langs hele huset hvor vi kunne lufte hund og kat

Min far og naboen lavede en ekspedition op i byen fordi den lokale købmand
havde fået dispensation til at sælge råmælk. De lokale landmænd kunne
simpelthen ikke få mælken til mejerierne. De returnerede med råmælk i dunke
og en masse lækkerier. Vi havde nemlig masser af mad i fryseren.

For første gang frarådede man ikke folk at køre i bil, næ man lavede
simpelthen et kørselsforbud! Det var dog næppe nødvendigt for de fleste
kunne ikke engang komme ud af deres eget hus

DSB indstillede togdriften i flere dage, og Danmark og Tyskland var fysisk
afskåret fra hinanden i en lille uge. Indesneede lastbiler med madvarer
blev tømt og fordelt til de lokale.

Først sidst i januar lukkede min skole op igen Og da min far og jeg som
sædvanlig gik i vandet 1. maj, lå der stadig snedynger rundt omkring. Selv
på stranden.

Efter vejen mellem Rødbyhavn og Rødby var blevet ryddet for sne (det
foregik med gravko og tog en uges tid for de knapt 5 km), var snedyngerne
på begge sider så høje at man kunne nå el ledningerne!

Man kan sikkert google en masse billeder på "vinterkrig lolland".

Her er middags radioavisen fra den 31. december 1978:
http://www.dbhome.dk/tykskov/244-02red.mp3

En kampvogn der skulle fragte en patient fra Rødbyhavn til Maribo Sygehus,
nåede ganskevist frem til patienten, men kunne efterfølgende ikke forlade
Rødbyhavn og patienten måtte behandles på stedet og fragtes med helikopter
da stormen lagde sig.

Det eneste tidspunkt vi børn oplevede alvoren i situationen, var når de
voksne samledes omkring radioen og tyssede på os mens der var regionale
nyheder.

Ellers var det jo fantastisk med al den sne og ingen skole

Der kom endnu en snestorm i februar, men det var "småting" for os nu
garvede vinterkrigere. Skolen var kun lukket et par dage.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-12-08 14:20

Kent Oldhøj skrev:

snip

(Gen)så udsendelsen fra tysk tv i går; der var knald på!

> Her er middags radioavisen fra den 31. december 1978:
> http://www.dbhome.dk/tykskov/244-02red.mp3

Allerede dengang probs i Iran!

Tak fordi du delte din oplevelse med os (majestætisk flertal?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-11-08 23:47

> [...]
>
> Hvad fanden gør de i Sverige og Norge og andre lign. steder? De må da
> grine deres røv i laser over os danskeres sneskræk...

Tjah - vi har et par gange kørt gennem Tyskland til Østrig i snevejr. Begge
gange, det er sket, har vi dagen efter kunne se i lokal-pressen at det har
været umuligt at køre gennem Tyskland. Folk sneet inde på rastepladser osv -
sjovt nok ku vi altså godt køre igennem på vinterdæk.
Så på sin vis kan jeg godt forstå tyskernes ny påbud og at dækkene skal være
egnet til vejret. Det kan spare dem en masse besvær med folk der kører
afsted i snevejr - på nedslidte sommerdæk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-11-08 23:52

On Mon, 17 Nov 2008 22:56:07 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Da jeg stadig er en ung fløs kan det være jeg bliver klogere, men
>indtil nu synes jeg det er til grin som de blæser ethvert snevejr op
>til uanede proportioner.

>--

Der er forskel på at køre ud i vejret for sjov, og for at lege, og så
være på job, hvor tingene helst skal køre som de plejer.

>--

>Hvad fanden gør de i Sverige og Norge og andre lign. steder? De må da
>grine deres røv i laser over os danskeres sneskræk...

>--

I Norge morer de sig meget over danskerne om vinteren.

I Sverige bruger de deres røv til at skide i bukserne med. Der findes
simpelthen ikke et folkekærd der er så bange for at køre bil, som
svenskerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-11-08 01:20

>Der er forskel på at køre ud i vejret for sjov, og for at lege, og så
>være på job, hvor tingene helst skal køre som de plejer.

Ja.

>I Sverige bruger de deres røv til at skide i bukserne med. Der findes
>simpelthen ikke et folkekærd der er så bange for at køre bil, som
>svenskerne.

Det overrasker mig..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-11-08 10:35

On Tue, 18 Nov 2008 01:19:44 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Ja.

>Det overrasker mig..

>--

Jeg skulle måske tilføje, at det kun gælder den sydlige del af landet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-11-08 11:06

>Jeg skulle måske tilføje, at det kun gælder den sydlige del af landet.

Så er jeg ikke så overrasket længere.. :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 18-11-08 11:11

> Så er jeg ikke så overrasket længere.. :)
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk
-
Heller ikke jeg, for det passer ikke rigtigt med mine oplevelser deroppe. Vi
har været i Dalarne 8 gange på de seneste 7 år, og på landevejene syntes jeg
at mange af de lokale kører med hovedet oppe i...æh - armhulen Overhaler
som gale for så at trække ind i utide og bremse hårdt ned. Bare fordi de
kkan huske hvor næste foto-fælde står ! Det gavnere altså ikke
trafiksikkerheden....

------------------------------------

Fra : Kent Friis

Dato : 18-11-08 21:58

Den Mon, 17 Nov 2008 22:56:07 +0100 skrev Martin Johansen [6000]:

> [...]
> kørekort endnu tilgode at opleve et snevejr hvor "al udkørsel
> frabedes" er nødvendigt. Det kræver blot en bil med vinterdæk.

I 1996 cirka, imens jeg rejste fra Ribe til Esbjerg hver dag med
bussen, var der et par dage hvor bussen ikke kørte. Da den endelig
kom igen, var det tydeligt på aftrykkene af skovlen at snerydningen
var foretaget med en gummiged.

Når sneploven ikke kan komme igennem, hvor effektive tror du så
dine vinterdæk er?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-08 04:16

On Nov 17, 11:11 am, "Eque" <-> wrote:
> [...]
> eller mindre grad. Som om de hygger sig og ønsker denne
> Korch'ske stemning skal indfinde sig her ind under jul...

Vi har boet på vores landejendom lige nord for Randers 4 vintre, og
sidste vinter var den eneste hvor vi ikke var sneet inde mindst 1 dag.
Fortstået som at udkørsel og kørsel på vores vej (normalt ryddet med
sneplove) i vinterdækmonteret personbil var umuligt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : TG

Dato : 17-11-08 05:48

On Nov 17, 12:16 pm, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> Christian......http://www.yee-haw.dk
> Hold afstand....
> Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Det er i stor udstrækning lokale forhold der gør sig gældende. Jeg
boede i +10 år langt ude på "Lars Tyndskids Marker", og hvergang der
var "chancen for at sne inde, lukkede vejen 100 m fra min ejendom, men
det forhindrede ikke at jeg kunne komme ud. Naboen derimod var ofte
forhindret i dagevis.

Jeg oplevede sågar en dag hvor han havde brugt _mange_ timer på at
håndgrave sig vej gennem snedriverne, at vinden drejede lidt og i
løbet af en halv time var vejen lukket igen. Så opgave han, og blev
hjemme

/TG

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-11-08 19:16

"TG" <tg4600@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

håndgrave sig vej gennem snedriverne, at vinden drejede lidt og i
løbet af en halv time var vejen lukket igen. Så opgave han, og blev

Jamen så må du da hellere anbefale naboen at købe en ordentlig bil - f.eks.
sådan en som min.
Så an han nemlig montere dette:
http://www.eschlberger.com/

Men så vil du nok gerne følge efter ham på sådan en dag

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-08 06:03

On Nov 17, 1:48 pm, TG <tg4...@gmail.com> wrote:

> [...]
> var "chancen for at sne inde, lukkede vejen 100 m fra min ejendom, men
> det forhindrede ikke at jeg kunne komme ud. Naboen derimod var ofte

Netop, det er fygning som er problemet.
Det er egentligt sjovt at iagtage hvor hurtigt store driver kan opstå
og flytte sig.

Og da snehegn åbenbart ikke er moderne mere må vi jo leve med følgerne
af snefygningen.

Fra : F. Baumann

Dato : 17-11-08 15:33

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> Så skal vi til det igen.
> De melder sne.
> Mon ikke det ender i sjap
> og vådt vejr som sædvanligt ?

Hvis det er op til kommunerne og de midler der er afsat til vintersaltning
mv., så får vi en mild vinter uden megen sne...

---
FB

Fra : -=JF=-

Dato : 17-11-08 19:36

Eque skrev:

> Folk går i hi, hygger sig foran
> deres fladskærm

Så skal vi ud og investere i 'Pejs i en time'

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-08 23:51

On 17 Nov., 19:16, "Jesper Hedegaard" <eksiste...@ikke.da> wrote:
> Jamen så må du da hellere anbefale naboen at købe en ordentlig bil - f.eks.
> sådan en som min.
> Så an han nemlig montere dette:http://www.eschlberger.com/

HA HA, så kommer min IH traktor med bagtipskovlen sgu nok frem i mere
sne end den lille Suzuki

--
Christian

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 18-11-08 08:21

> [...]
> Så an han nemlig montere dette:http://www.eschlberger.com/

HA HA, så kommer min IH traktor med bagtipskovlen sgu nok frem i mere

Måske - men er der varme i førehuset

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-11-08 00:50

On 18 Nov., 08:21, "Jesper Hedegaard" <eksiste...@ikke.da> wrote:

> HA HA, så kommer min IH traktor med bagtipskovlen sgu nok frem i mere
> sne end den lille Suzuki
>
> --
> Christian
>
> Måske - men er der varme i førehuset

Ja, men det tager lang tid for den at blive varm.

--
Christian