Star Wars på TV2
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-11-08 13:28

Tilsyneladende viser TV2 for tiden alle Stjernekrigs-filmene i den
rækkefølge de er indspillet og udsendt i.

Er det også den rækkefølge man bør se serien i, selvom de tre første der
havde premiere for en menneskealder siden som bekendt var sagaens afsnit
IV, V og VI? Eller bør man begynde med afsnit I, II osv.?

--
Jørgen Grandt
www.grandts.dk

Fra : Max

Dato : 16-11-08 13:43

Hej Jørgen

> Er det også den rækkefølge man bør se serien i, selvom de tre første
> der havde premiere for en menneskealder siden som bekendt var sagaens
> afsnit IV, V og VI? Eller bør man begynde med afsnit I, II osv.?

De skal naturligvis ses i den rækkefølge de er udkommet i,
det er jo det de er lavet til.

--
Mvh Max

Fra : Steen BJ

Dato : 16-11-08 14:22

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Jørgen

> De skal naturligvis ses i den rækkefølge de er udkommet i,
> det er jo det de er lavet til.

Og rasende godt, kunne man tilføje...
Næste weekend starter så The Clone Wars, som nok mere er SW for børn
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Peter Larsen

Dato : 16-11-08 15:48

"Steen BJ" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message

> Og rasende godt, kunne man tilføje...
> Næste weekend starter så The Clone Wars, som nok mere er SW for børn
> --
> http://isteen.wordpress.com

Hvad mener du med "rasende godt"? At de hænger fantastisk sammen, eller
det bare alle sammen er noget gode film?

Fra : Steen BJ

Dato : 16-11-08 19:55

Peter Larsen <spak@spak.dk.com> wrote:

> "Steen BJ" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message

> Hvad mener du med "rasende godt"? At de hænger fantastisk sammen, eller
> det bare alle sammen er noget gode film?

At det er gode film
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-11-08 15:57

> Hej Jørgen

> De skal naturligvis ses i den rækkefølge de er udkommet i,
> det er jo det de er lavet til.

Var det ikke noget med at George Lucas lavede 4-5-6 først fordi teknologien
ikke var klar til 1-2-3.
Synes nemlig jeg kan mindes at han snakkede om det i en udsendelse på TV2
for meget længe siden.

Om de skal ses i nummerisk rækkefølge eller udgivelses rækkefølge er vel
egenligt op til den der skal se den.
Har man ikke set SW før vil jeg anbefale 4-5-6 først for at få glæde af
overraskelses-momenterne.
Men har man set alle filmene før, så er det bare at starte med nummer 1 og
arbejde sig gennem dem alle til nummer 6.

Mvh
Benjamin

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 17-11-08 17:53

> Er det også den rækkefølge man bør se serien i, selvom de tre første der
> havde premiere for en menneskealder siden som bekendt var sagaens afsnit
> IV, V og VI? Eller bør man begynde med afsnit I, II osv.?

Jeg syntes personligt at man skal starte med dem som han har lavet tilsidst,
1,2 og 3 og så slutte af med de gode gamle og iflg. min mening bedre film,
så får man den korrekte rækkefølge de foregår i og husk at se de helt gamle
originaler, ikke de der 97' crap udgaver.

Lucas er godt nok gået i CGI baglås syntes jeg...

Mvh
Silver.

Fra : Kim2000

Dato : 18-11-08 14:17

"Michael 'Silver'" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de helt gamle originaler, ikke de der 97' crap udgaver.
>
> Lucas er godt nok gået i CGI baglås syntes jeg...

Jep, og ser man ekstra materialet kan man forstå hvorfor det hele ser så
kunstigt ud, greve Duku kunne fx ikke eet eneste stunt selv, bare det at
hoppe på "scooteren" er udført af stuntmanden, i en af scenerne var han i
London for at opføre et teaterstykke imens, derfor er hovedet sat på
bagefter. Enhver anden instruktør havde bare fundet en anden til rollen, som
sagtens kunen være spillet af, ja snart sagt hvem som helst.

Fra : Claus

Dato : 18-11-08 14:35

> "Michael 'Silver'" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

De gamle udgaver er vist bare ikke til at skaffe i dag??

Hvis man skal vælge mellem pap- og plasticmodeller og mænd i sjove
gummidragter og så CGI, ved jeg sgu snart ikke.

> [...]
> bagefter. Enhver anden instruktør havde bare fundet en anden til rollen,
> som sagtens kunen være spillet af, ja snart sagt hvem som helst.

Christopher Lee er formidabel i den rolle, enhver anden kunne ikke have
givet filmen det løft, han giver den.

Fra : No Humor Man

Dato : 19-11-08 15:13

Claus wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
>>>

> De gamle udgaver er vist bare ikke til at skaffe i dag??

Jo da... du kan få dem på en dobbeltdisk udgave hvor 2004 versionerne
også er på... men det er bare et skod laserdisk master overførsel og
ikke en ordentlig dvd udgave.

> Hvis man skal vælge mellem pap- og plasticmodeller og mænd i sjove
> gummidragter og så CGI, ved jeg sgu snart ikke.

Så hellere pap- og plasticmodeller og mænd i sjove gummidragter end
Lucas style CGI. Computer effekter kan gøres godt, så man ikke lægger
mærke til dem, men Lucas og hans team kan åbenbart ikke finde ud af at
gøre det "realistisk", men gør det så det er tydeligt at her er der
fandme en computereffekt - sig nu wow.
For ringe.

> Christopher Lee er formidabel i den rolle, enhver anden kunne ikke have
> givet filmen det løft, han giver den.

Hvilket løft? Han bliver brugt alt for lidt - endnu mindre i den næste
- og filmen i sig selv er jo bare en gang "hey, kig lige på de her
computereffekter... er de ikke bare seje".

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 19-11-08 22:42

> De gamle udgaver er vist bare ikke til at skaffe i dag??

Hehe...de ligger vist allesammen på de forskellige binære nyhedsgrupper, dog
skal man nok være betalende medlem af en udbyder, f.eks giganews, astraweb
eller usenetserver osv osv for at hente dem.

Kan da huske jeg hentede de 3 første som var kopieret fra laserdisk til dvd
format og nød de film da jeg havde et starwars marathon.

Det at kunne se de originale EFTER at have set de nye film gav mig et godt
overblik over hvordan udviklingen var gået, og det var vildt tydeligt at de
nye skuespillere virkelig ikke kunne leve sig ind i situationen fordi det
hele foregik i bluescreen studie. Dette kom virkelig frem når man ser dem i
den rækkefølge jeg nævnte, de gamle film er meget mere levende og fyldte med
atmosfære.

Bare et eksempel, i de gamle film da de sidder i Tusindårsfalken og skal
igennem en meteor storm er det folk som står og skubber selve cockpittet
rundt så de skuespillere derinde får føling med situationen. I de nye film
er hele cockpittet CGI og man kan ligefrem se at de ikke forestiller sig det
rigtigt som de gjorde dengang, fordi der ikke er noget visuelt i det.

Det er synd og skam og gør at skuespillerne slet ikke kommer til deres ret
mht. hvad de har af evner.

Forestil jer at de 3 gode gamle film blev lavet idag, dog med de samme
skuespillere som dengang?, tror i de ville kunne spille rollen ligeså godt
som de gjorde det?, ja ok...hehe....Harrison Ford kunne måske nok, men de
andre?....

Mvh
Silver.

Fra : No Humor Man

Dato : 20-11-08 01:14

Michael 'Silver' wrote:
> [...]
> som de gjorde det?, ja ok...hehe....Harrison Ford kunne måske nok, men de

Én sætning der gør det umuligt: Leia i slavekostumet.

AVS.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Claus

Dato : 20-11-08 15:49

> [...]
> som de gjorde det?, ja ok...hehe....Harrison Ford kunne måske nok, men de

Jeg troede, det var almindeligt anerkendt, at skuespillerpræstationerne
(bortset fra Harrison Fords) på de tre gamle film ikke var noget at råbe
hurra for?

Fra : Kim2000

Dato : 20-11-08 18:57

"Claus" <anonym@xx.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg troede, det var almindeligt anerkendt, at skuespillerpræstationerne
> (bortset fra Harrison Fords) på de tre gamle film ikke var noget at råbe

På den måde kan man vel sige de tre nye holder standarden Det må da også
være umådelig svært at spille godt når man ikke kan se sine medspillere.

Fra : Claus

Dato : 20-11-08 22:54

> På den måde kan man vel sige de tre nye holder standarden Det må da
> også være umådelig svært at spille godt når man ikke kan se sine
> medspillere.

Det tror jeg ikke er noget problem for gode skuespillere... og gode
instruktører.