Star Trek
Fra : Steen BJ

Dato : 15-11-08 20:53

I min naive uvidenhed levede jeg fint med den opfattelse, at der kan var
én Star Trek serie.

Nu er jeg så kommet i kløerne på filmklub, hvor der findes 4-5
forskellige serier under ST-banneret. Skal de ses i noget bestemt
rækkefølge, eller begynder man bare et uvilkårligt sted?
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Mads

Dato : 15-11-08 23:37

On Sat, 15 Nov 2008 20:53:01 +0100, isteen@gmail.rygeloven.com (Steen
BJ) wrote:

> [...]
>forskellige serier under ST-banneret. Skal de ses i noget bestemt
>rækkefølge, eller begynder man bare et uvilkårligt sted?

Den korrekte rækkefølge ville nok være :

Star Trek - den gamle "originale" serie

Star Trek - Next Generation

Star Trek - Deep Space 9

Star Trek - Voyager

Star Trek - Enterprise

Det er den rækkefølge de blev lavet i.
Enterprise foregår dog længe før nogen af de andre,
selvom den jo altså blev lavet sidst.

mvh Mads

Fra : Jesper

Dato : 16-11-08 14:17

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:

> [...]
>
> Star Trek - Enterprise
>
> Det er den rækkefølge de blev lavet i.
> Enterprise foregår dog længe før nogen af de andre,

Du glemte Star Trek Animated, den skal ind som nr. 2

Og så er der jo spillefilmene, indtil videre 10 stk og en nr 11 på vej.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Mads

Dato : 16-11-08 16:49

On Sun, 16 Nov 2008 14:17:05 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Du glemte Star Trek Animated, den skal ind som nr. 2

Jeg glemte den ikke. Jeg udelod den med vilje. Det skodprodukt
har IMHO intet med Trek at gøre.

>Og så er der jo spillefilmene, indtil videre 10 stk og en nr 11 på vej.

Der blev jo spurgt om serier. Ikke om film.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-11-08 05:27

(Jesper) wrote:

>Du glemte Star Trek Animated, den skal ind som nr. 2

jeg synes altså ikke de er så gode - filmene med besætningen er go men
serien er ikke lige mig men ....

>Og så er der jo spillefilmene, indtil videre 10 stk og en nr 11 på vej.

er Picard med :)?

MvH Bo M Mogensen
--
some wish beer was rain , but i aint !!! ( Stephen King )
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Steen BJ

Dato : 23-11-08 14:41

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:

> Enterprise foregår dog længe før nogen af de andre,

Måske var det et godt sted at sterte, hvis der er en prequel til hele
serien
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-11-08 01:15

On Sun, 23 Nov 2008 14:41:00 +0100, isteen@gmail.rygeloven.com (Steen
BJ) wrote:

>Måske var det et godt sted at sterte, hvis der er en prequel til hele
>serien

det er den ikke ... men den er go

MvH Bo M Mogensen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 24-11-08 07:36

isteen@gmail.rygeloven.com (Steen BJ) wrote in

> Måske var det et godt sted at sterte, hvis der er en prequel til hele
> serien

Vil jeg ikke anbefale, for den er totalt historisk roddet og giver bare
mere undren når man så begynder at se TOS, TNG, DS9 og enda en af filmene:
First Contact.
Se de andre først kronologisk og afslut med Enterprise, du vil godt nok
stadig undre dig over hvor roddet serien er, men i det midste lidt mindre
end hvis den serie var den første man så.

Men man kan lægge ud med at se TOS og dernæst gå i biffen sommeren 2009
og se den nye Star Trek film, da den omhandler James T. Kirk's liv og om
dengang han overtog kommandoen på Enterprise. Man møder enda en Spock på
et tidspunkt hvor at han ikke har helt styr på sin Vulkanske logik.
Har kigget på de 2 trailere til den og den ser fandme lovende ud.

--
Henrik Laursen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-11-08 07:58

On 24 Nov 2008 06:36:27 GMT, Henrik Laursen
<nomail@dont-like-spam.com> wrote:

>Vil jeg ikke anbefale, for den er totalt historisk roddet og giver bare
>mere undren når man så begynder at se TOS, TNG, DS9 og enda en af filmene:
>First Contact.

det er sandt at TNG, DS9 & Voyager hænger sammen / overlapper
hinanden .... meeeeeeeeeeeeeen at sige enterprise er en dårlig serie
vil ikke yde den retfærdighed ...

Jeg synes der i mod TOS er lidt for skrabet ( og det blev lavet
billigt ) efter min smag ..

>Se de andre først kronologisk og afslut med Enterprise

Nahh jeg vil sige hvis jeg var startet med tos så var jeg aldrig
kommet vider jeg var næppe kommet igenem førstge sæson ...

>, du vil godt nok
>stadig undre dig over hvor roddet serien er, men i det midste lidt mindre
>end hvis den serie var den første man så.

nu er der godt nok gået et par år siden jeg så den sidst men rodet ?

> [...]
>et tidspunkt hvor at han ikke har helt styr på sin Vulkanske logik.
>Har kigget på de 2 trailere til den og den ser fandme lovende ud.

ja ok nu har jeg projektor og soround anlæg så jeg behøves ikke en bif
men det var da længe at vente :) ?

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-11-08 00:02

BJ) wrote:

> [...]
>forskellige serier under ST-banneret. Skal de ses i noget bestemt
>rækkefølge, eller begynder man bare et uvilkårligt sted?

Ohh så har du rigtigt mange gode timer foran dig mine favoriter er
voyager fra sesson 4 til slut ( men ellers har voyager svært ved at
komme i gang og bider sig først rigtigt fast i slutningen af sæson 3
hvor seven kommer med )

The next generation er nok ( imho ) den bedste af dem alle og den køre
genialt fra start til slut

ds9 - jeg har set den en gang og er begyndt igen den har ligesom
voyager lidt svært ved at komme i gang

enterprise er genial fra start til slut om end jeg synes ikke det
klæder den når den bliver syret - men den holder hele vejen igenem

de første også kaldet de animerede stater i 60 erne så hut jeg visker
det er så til gengæld ikke lige mig - men de film der er lavet med
besætningen fra den periode er til gengæld gode alle samme

Hvis jeg var dig ville jeg starte med the next generation og lad være
med at lade dig slå ud af voyager har en tung start ...skip evt de 2
første sæsoner

Go fornøjelse

MvH Bo M Mogensen

Fra : Steen BJ

Dato : 16-11-08 00:42

Bo M. Mogensen <usnet1*@gmail.com> wrote:

> Ohh så har du rigtigt mange gode timer foran dig

Tjooo - af uvisse årsager har Star Trek aldrig sagt mig så meget, selv
om jeg er vil med Star Wars.
Kan man lide den ene, uden at kunne li' den anden?
Måske skulle man give ST endnu en chance...

--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-11-08 06:28

"Steen BJ" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i meddelelsen

> Tjooo - af uvisse årsager har Star Trek aldrig sagt mig så meget, selv
> om jeg er vil med Star Wars.
> Kan man lide den ene, uden at kunne li' den anden?
> Måske skulle man give ST endnu en chance...

SW og ST er 2 helt forskellige universer.
SW er mere eventyr agtig, hvor ST mere handler om interaktion mellem
nyopdagede racer, kulturer osv.
Dertil kommer den tilhørende action der er nødvendig for at holde serien
igang.
Dette er absolut ikke ment negativt, jeg er selv en glad fan af ST har alle
sæsoner af TNG i samlingen og alle filmene.
SW er også blandt mine favoritter, men jeg holder ikke filmene op mod ST på
noget tidspunkt.
Sci-Fi er Sci-Fi, noget er godt noget er skidt, det er helt op til beskueren
at bedømme.

Med det sagt, så giv ST en chance, der er god mulighed for at du bliver
fænget af det anderledes univers

Mvh
Benjamin

Fra : Steen BJ

Dato : 16-11-08 11:04

Laziter [9440] <laziter@gmail.com> wrote:

> [...]
> at bedømme.
>
> Med det sagt, så giv ST en chance, der er god mulighed for at du bliver

Du har nok ret - jeg kan godt lide det storslåede og eventyrlige i
SW...og den underspillede humor
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-11-08 05:25

On Sun, 16 Nov 2008 06:28:27 +0100, "Laziter [9440]"
<laziter@gmail.com> wrote:

>SW og ST er 2 helt forskellige universer.

bestemt de har genrene til fælles men det er det

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-11-08 05:25

On Sun, 16 Nov 2008 00:42:17 +0100, isteen@gmail.rygeloven.com (Steen
BJ) wrote:

>Tjooo - af uvisse årsager har Star Trek aldrig sagt mig så meget, selv
>om jeg er vil med Star Wars.
>Kan man lide den ene, uden at kunne li' den anden?
>Måske skulle man give ST endnu en chance...

bu me lum enten så kan man li det eller så kan man ikke :)
jeg for en er ikke så wild med de første men ellers synes jeg det er
noget af det bedste der er lavet på tv

MvH Bo M Mogensen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-11-08 13:58

> [...]
> forskellige serier under ST-banneret. Skal de ses i noget bestemt
> rækkefølge, eller begynder man bare et uvilkårligt sted?

Svært at sige hvor man som newbie skal begynde, for nu begyndte jeg
at se Star Trek med den første serie og har fulgt udviklingen derfra,
så det vil også være min anbefaling at se Star Trek på den måde, for
så kan man følge med i Star Trek's udvikling også.

For så er du også godt rustet til den kommende Star Trek 11 film.
http://www.startrekmovie.com/

--
Henrik Laursen