BD-demo skive?
Fra : Jesper Tang

Dato : 14-11-08 09:51

Nogen der kan anbefale en god BD-udgivelse, hvis man skal demonstrere
hvor meget Blueray kan gøre film-oplevelsen flottere/skarpere end med
DVD? Gerne med flotte menuer (Var det 'Java'-script, som BD skulle
kunne køre med?)

Fra : René Lønstrup

Dato : 14-11-08 19:15

"Jesper Tang" <NoSPAM@SPAM.SPAM> skrev i meddelelsen
> Nogen der kan anbefale en god BD-udgivelse, hvis man skal demonstrere
> hvor meget Blueray kan gøre film-oplevelsen flottere/skarpere end med
> DVD?

Frit fra hukommelse:
Transformers (stort set alle scener er vildt flotte)
Iron Man
Pirates of the Caribbean trilogien
I Am Legend (jeg var vildt imponeret over åbningsskudet hvor man ser byen
første gang - sikken detaljegrad!)
Blade Runner (at en så gammel film kan komme til at se så flot ud er
imponerende)

En hvilken som helst animeret film, - f.eks. Ratatouille eller Cars.

Der er garanteret andre film der også er demo-værdige, men disse var lige
dem jeg husker imponerede mig mest.

> Gerne med flotte menuer (Var det 'Java'-script, som BD skulle
> kunne køre med?)

BD bruger Java til menuer. HD DVD derimod, bruger noget XML + javascript
(som er noget helt andet end Java).

Men jeg kan faktisk ikke huske menuerne på ret mange af mine film, - jeg
bruger generelt set ikke særligt lang tid i dem..

René Lønstrup
[insert random ingenious quote here...]

Fra : Zeki

Dato : 14-11-08 22:23

"Jesper Tang" <NoSPAM@SPAM.SPAM> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor meget Blueray kan gøre film-oplevelsen flottere/skarpere end med
> DVD? Gerne med flotte menuer (Var det 'Java'-script, som BD skulle

Kingdom of Heaven Directors Cut kan varmt anbefales.

Prøv også de nyrestaurerede udgaver af Godfather-trilogien på BD.
Sammenlignet med DVD-udgivelserne er de som nat og dag - ganske enkelt
fantastiske.