Opfriske vandskuret væg?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 16-11-08 13:41

I vores "nye" hus er der en del vandskurede vægge, som vi har valgt at
beholde indtil videre. De er lidt nussede - især i køkken-/alrummet.

Vandskuring er vel bare cement + sand + vand? Kan jeg lave en tynd udgave
og pensle hen over, evt. kun cement og vand?
--
/ Mikkel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-11-08 14:24

Mikkel Mikkelsen wrote:

> Vandskuring er vel bare cement + sand + vand? Kan jeg lave en tynd
> udgave og pensle hen over, evt. kun cement og vand?

Ja til begge spørgsmål. Men i et køkken er det ikke lige den løsning, jeg
ville vælge. Det er alt for modtageligt for smuds og kommer hurtigt igen til
at se kedeligt ud.

Overvej en passende farve til en vægmaling i en kvalitet, der minimum
tillader aftørring med en fugtig klud og gerne vaskbar.

Erik Ginnerskov

Fra : Mureren

Dato : 16-11-08 15:07

> Ja til begge spørgsmål.

Nej til det første spørgsmål. (og dermed også det andet)

Mvh.
Mureren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-11-08 17:19

Mureren wrote:

> Nej til det første spørgsmål. (og dermed også det andet)

Kan du uddybe det lidt mere? Ikke at jeg ikke tror på dig, men mere eksakt
info ville være på plads.

Erik Ginnerskov

Fra : Mureren

Dato : 16-11-08 18:40

> Kan du uddybe det lidt mere? Ikke at jeg ikke tror på dig, men mere eksakt
> info ville være på plads.

Så kan Aalborg Portland eller Maxit være gode hjemmesider at besøge
Her står også lidt:
http://www.kalkforum.org/default.asp?id=%7B72E4DC21-84DD-4854-919E-E29EBF17D6B6%7D

http://www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/start?Readform&ContentFrame=http%3A//www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/c43adac5f572d388c12568e2004811f1/c1130c978a3f3500c12568ed00641193%21OpenDocument&HeaderFrame=javascript%3AsetlinkAndMenuItem%28%22Huset%22%2C%20%22ID0%22%29%3Btop.setbanner%28%22/C12568D90040DD6B/WebAdShow%3FOpenAgent%26Section%3DHUSETALT_OM_HUSETUDEMUR_OG_FACADE%26Region%3D%22%29%3B%20
(sateme et langt link!)

Kort sagt skal der bruges en KC-mørtel.
Mørtel er en hel videnskab!

Mvh.
Mureren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-11-08 21:43

Mureren wrote:

> Så kan Aalborg Portland eller Maxit være gode hjemmesider at besøge

Fint nok, facts i stedet for bare en 'påstand'.

> (sateme et langt link!)

Det ser voldsomt ud, men det fungerer - det var vel det, der var meningen.

> Mørtel er en hel videnskab!

Sikkert.

Men de nylig vandskurede vægge jeg på det seneste har været tæt på, lugtede
nu mere som cement end som mørtel.

Erik Ginnerskov