Isolering af gavl?!
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 13-11-08 23:50

Hej,

På vores loft er der sat isolering (lamelmåtter) på gavlene. Hvad er (hvis
der er et) formålet med det?
Jeg spørger fordi at noget af det er faldet ned på een af gavlene, og jeg
gider ikke makke med det med mindre der er en grund til at det er der.

Gavlen består af lodrette brædder (1 på 2), pap og så lamel rockwool.

Huset er fra 1969.

--
vh, Erik BH

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 14-11-08 00:16

Erik B. Hansen skrev:
> [...]
> gider ikke makke med det med mindre der er en grund til at det er der.
>
> Gavlen består af lodrette brædder (1 på 2), pap og så lamel rockwool.

De lavede mange sære ting den gang. Er der ellers isoleret på loftet?
Tag? Og er der varme på? Ellers bare lad det være.

--
Niels

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 14-11-08 08:07

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> wrote in

> De lavede mange sære ting den gang. Er der ellers isoleret på loftet?
> Tag? Og er der varme på? Ellers bare lad det være.

Ja, det er et almindeligt parcelhus loft. Nedadtil er der selvfølgelig
isoleret, opadtil er der bare et undertag (plastik) med vingetegl på. Der
er ingen varme deroppe nej

Så jeg er ikke tosset når jeg absolut ikke kan se noget formål med
galskaben/isoleringen?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 14-11-08 11:52

Erik B. Hansen skrev:

> [...]
> er ingen varme deroppe nej
>
> Så jeg er ikke tosset når jeg absolut ikke kan se noget formål med

Nej, den giver ikke megen mening. Hvis den falder ned på loftsgulvet gør
den mere gavn

--
Niels

Fra : Carsten

Dato : 14-11-08 13:38

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, den giver ikke megen mening. Hvis den falder ned på loftsgulvet gør
> den mere gavn

Hmmm, tænker på om den måske sikrer at temperatur-udsvingningerne for
beklædningstræet måske bliver udlignet lidt med isolering eller ???

Carsten