Hvad hedder det? Portspærrebom?
Fra : Leif Neland

Dato : 13-11-08 11:29

Jeg har en dobbeltport, hvor man indefra kan skyde en jernstang på
tværs, så porten ikke kan åbnes; ligesom den bjælke, der sættes
indvendig på porten på ridderborge i film, når fjenden ikke må komme ind

Hvad hedder det, og hvor kan man få det?

Leif

Fra : Djæar Ar

Dato : 13-11-08 17:45

Leif Neland <leif@neland.dk> skrev:
> [...]
>indvendig på porten på ridderborge i
>film, når fjenden ikke må komme ind
>

>Hvad hedder det, og hvor kan man få det?

Hej Leif

Jeg ved ikke hvad den hedder, men men hvis du kontakter en smed
er jeg sikker på at han kan fortælle dig det.

Hilsen Djæar

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Lystfiskeri i Sydgrønland

Fra : Leif Neland

Dato : 26-11-08 02:26

Djæar Ar (slet T4GXP) skrev:

> Hej Leif
>
> Jeg ved ikke hvad den hedder, men men hvis du kontakter en smed
> er jeg sikker på at han kan fortælle dig det.

Jeg spørger smeden, næste gang hestene skal beskæres

Leif

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 14-11-08 07:05

Leif Neland wrote:
> [...]
> indvendig på porten på ridderborge i film, når fjenden ikke må komme ind
>

> Hvad hedder det, og hvor kan man få det?

en bjælke.