**Obs.*** TV2 kl 20:50
Fra : Pwh

Dato : 13-11-08 11:13

Basta skulle idag handle om salg af hundehvalpe fra hjemmet.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-11-08 11:39

In news:gfguko$1uf8$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:
> Basta skulle idag handle om salg af hundehvalpe fra hjemmet.
>
> /Jens

Ja, det så jeg også i morgen-tv, så den udsendel skal jeg helt sikkert se.

Det er ikke alene salg af hvalpe fra hjemmet, hvor der blev fortalt at det
kan være en rigtig god oplevelse, og man kan få de dejligste små raske
hvalpe fra seriøse stueopdrættere.

Jeg tror at der vil blive mest fokus på små syge hvalpe fra "hundehandlere"
som den Tina medbragte, herregud den var vist kun 5 uger det lille pjok, og
så selvfølgelig vil der også være omtale af hunde importeret fra østlandene.
Noget forbasket svineri der bliver præsteret i stor målestok af skrupelløse
grådige fjolser. Godt at den slags kommer i søgelyset. Så mangler der bare,
at der bliver gjort noget drastisk ved det, og det bliver nok en lang og sej
kamp at komme det til livs.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 13-11-08 12:10

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> at det kan være en rigtig god oplevelse, og man kan få de dejligste
> små raske hvalpe fra seriøse stueopdrættere.

Sådan en håber jeg jo selv at blive en dag,
så må vi se om det skal værer Rotter eller RR

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-11-08 12:34

In news:gfh201$1vom$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Sådan en håber jeg jo selv at blive en dag,
> så må vi se om det skal værer Rotter eller RR
>
> /Jens

Det håber jeg da også vil lykkes for dig. Nu må der da også gerne komme lidt
mere gang i hussalgs-markedet, så du kan få din drøm opfyldt.

Fra : Pwh

Dato : 13-11-08 15:17

Tove Krieger, skrev:
> [...]

> Det håber jeg da også vil lykkes for dig. Nu må der da også gerne
> komme lidt mere gang i hussalgs-markedet, så du kan få din drøm

Jeg har lige idag aftalt med min ejendomsmægler at forlænge kontrakten
½ år mere, han regnede mad at der i løbet af foråret kom lidt mere gang
i salget igen, jeg må bare værer tålmodig

/Jens

Fra : ager

Dato : 13-11-08 12:39

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> søgelyset. Så mangler der bare, at der bliver gjort noget drastisk ved
> det, og det bliver nok en lang og sej kamp at komme det til livs.

jeps, og få dem klynget op hurtigts muligt!.
spiegelhauer fik da held med at få dømt et par af dem han havde under luppen
i sin version af hundehandlerprogrammet, bla. ham der stod bag min Emmas
import, kan han lære det, kan han (måske)
så fint at der kommer focus på det igen få folk kan få det ind med 7 tommer
søm. HOLD jer VÆK fra sådanne købmænd!.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 13-11-08 15:21

ager, skrev:

> [...]
> så fint at der kommer focus på det igen få folk kan få det ind med 7
> tommer søm. HOLD jer VÆK fra sådanne købmænd!.

Desværre er det jo sådan at mange mennesker ikke kan stå for
hvad de tror er et godt tilbud.
Utroligt så mange jeg stadig møder med "racehunde" de har købt
uden stamtavle, fatter ikke at folk gider sparer de par tusinde kr
når der nu er mulighed for at få den udvalgte race med tavle.

/Jens

Fra : Bo Warminq

Dato : 13-11-08 21:57

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Basta skulle idag handle om salg af hundehvalpe fra hjemmet.
>
> /Jens

Det skulle atter engang være vanrøgtede hunde fra DKK

Fra : jopa

Dato : 13-11-08 22:11

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Basta skulle idag handle om salg af hundehvalpe fra hjemmet.

Lige inden i svarer Bo Warming så lidt info om ham:
Den ustandselige Bo Warming er det, erfarne news-folk kalder en "net kook".
"Net kooks" er specielt bizarre og irriterende størrelser på news, der
hensynsløst tæppebomber nettet med utallige, meget lange indlæg. Når de får
svar på deres indlæg, udnyttes dette til udsendelse af en lavine af 'nye'
indlæg, og dette er tilsyneladende deres eneste formål.

Erfarne brugere ignorerer net kooks. Hertil er et killfilter nyttigt.

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-11-08 22:26

In news:491c97f2$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:
> [...]
> deres eneste formål.
> Erfarne brugere ignorerer net kooks. Hertil er et killfilter nyttigt.

Jo, det er da også meget godt, han *var" faktisk i mit filter, men er nok
hoppet ud igen fordi han har lavet lidt om på sit efternavn. Jeg prøver at
eliminere ham endnu en gang.

Fra : Pwh

Dato : 14-11-08 10:01

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Lige inden i svarer Bo Warming så lidt info om ham:

Bare rolig, jeg svarer ikke på Bo Ditten eller Bo Dattens indlæg,
det har erfaringen vist ikke fører noget godt med sig

Bortset fra det var der ikke meget kød på den udsendelse,
tror faktisk ikke jeg gider at se Basta mere, en tynd kop te.
Der er der meget mere kød på Morten spiegelhauers udsendelser.

/Jens

Fra : ager

Dato : 14-11-08 10:41

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Bortset fra det var der ikke meget kød på den udsendelse,
> tror faktisk ikke jeg gider at se Basta mere, en tynd kop te.
> Der er der meget mere kød på Morten spiegelhauers udsendelser.

nej der var såmænd ikke meget kød på...
men fint at der blev sat nogle adresser og nogle navne på de folk.
der må nok være nogle seerere derude der har lært noget. og forhåbenligt
nogle hundehandlere der har fået et lille rap over fingrende.

næ, så hellere spiegelhauer -det modige menneske, hatten af for ham!.

Mvh. Marie -der er TRÆT af møgvejr )-:

Fra : Allan Nielsen

Dato : 14-11-08 03:39

On 14 Nov., 10:41, "ager" <b...@city.dk> wrote:

> [...]
> nogle hundehandlere der har fået et lille rap over fingrende.
>
> næ, så hellere spiegelhauer -det modige menneske, hatten af for ham!.

Helt enig! Det kan godt være det var lidt en tynd kop the, men jeg
håber virkelig folk får øjnene op for, hvordan man køber en
hundehvalp!
Hvad man skal sikre sig osv osv. Der vist ingen der ønsker at komme i
den situation som de to i programmet!...
Stakkels små vovser

Nej, det var en bedre omgang the vi fik med "Klamphuggerne"! Og igen
håber man, at folk nu ved hvad de skal sikre sig, inden de hyrer
håndværkere!

/Allan

Fra : Pwh

Dato : 14-11-08 12:39

Allan Nielsen, skrev:

> Helt enig! Det kan godt være det var lidt en tynd kop the, men jeg
> håber virkelig folk får øjnene op for, hvordan man køber en
> hundehvalp!

Synes da lidt selv at dem i programmet havde bedt om det,
der bør værer en alarmklokke der ringer hvis man får tilbudt
en given racehund til 30-40% under markedsprisen
og ikke har mulighed for at se forældredyrene eller papirer.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-11-08 12:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Basta skulle idag handle om salg af hundehvalpe fra hjemmet.
>
> /Jens

Tja, hvad skal man sige.... Køber en ifølge papirerne... Hanhund...
Tager hjem med en ..... Hunhund....
Hvordan var det, født i Holland, stambogsført i Tyskland, men undersøgt af
en dyrlæge fra Belgien...
Tillige, skulle hunden være 11 uger gammel, men 5 - 6 uger var måske mere
realistisk....
En Yorkshire på 11 uger, der bare ligger fladt hen af bordet.... Okay, jeg
er ikke meget for de små hunde, men var det en 11 uger gammel hund.... Jeg
ville køre hjem igen, men uden hund.... Den skulle vel egentligt, være værre
end en hel sæk lopper....

Men jeg syntes, at med sådanne papirer, bør en hundehandler så absolut være
klar over, at der på ingen måder, er tale om en reel handel.... Så det må
vel være både svindel & dokumentfalskneri.

Jamen om Spiegelhauer's udsendelser er bedre... Tja, han har som regel også
bedre tid.... Denne udsendelse var jo gjort klar i løbet af no time.... Hvis
man kigger på hvalpenes alder, altså på under en uge.... Så var den
egentligt slet ikke så dårlig endda.... Den første hvalp købt som 11 uger,
og i den nye annonce er de 12 uger gamle.... Han behøver ikke skynde
sig.... Vitaminpiller løber ingen steder hen.... Men med hvalpe, må man
smede medens jernet er varmt.

Tja.... Nu har jeg lige besøgt en af mine hvalpe.... Og haft besøg af en
anden.... Og jeg holder hvalpetræf her i weekenden, sådan for de nordligste,
fordi det blev lidt sent indkaldt......

Og helt ærligt... Hvis ellers ikke, jeg bliver slikket helt væk af hundene,
regner jeg med at overleve, både mødet med hvalpene, og også mødet med
hvalpekøberne.... Vi har da i hvert fald bagt, så jeg tror vi tager det for
givet, at alle er venligt stemte.... Og regner med, at gentage success'en
for dem der ikke kan på søndag, den 30 - 11....

Så Hans, Zophia & Blackie, i er altså velkomne, hvis i gider køre 700 Km for
en kop eftermiddagskaffe....

Så måske skulle der måske også, af og til, fokuseres på sådanne ganske
almindelige, useriøse, seriøse " Opdrættere by accident "....

M.V.H....Benny..
Som hermed gør krav på titlen... opfinder og skaber af " Hovsa-arten "

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-11-08 13:12

Benny Mortensen skrev:

> Så Hans, Zophia & Blackie, i er altså velkomne, hvis i gider køre 700
> Km for en kop eftermiddagskaffe....

Der er kun 660 km.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-08 14:11

> Der er kun 660 km.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Hej Hans

Bøjer mig i støvet, og undskylder dybt ))

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-11-08 16:49

Benny Mortensen skrev:

> Bøjer mig i støvet, og undskylder dybt ))

Jeg accepterer din ydmyge undskyldning!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-11-08 17:36

> Jeg accepterer din ydmyge undskyldning!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Hej Hans

Takker ærbødigst for din venlighed

Og kan melde, at træffet vel må siges, at have været en success, som
overskred alle forventninger...

7 havde meldt sin ankomst.... 1 meldte afbud, pga influenza.... Den ved jeg,
tager hårdt på folk ( Har selv lige haft den )

Men da jeg talte biler, som ikke var hjemmehørende her, var der 11 eller 12
Stk.....

Nogle kørte ret hurtigt igen, nok fordi lufteturen trak lidt ud, og vejret
var jo ikke lige det mest sublime til et vovhunde træf, og nogle fandt vist
ud af, de var kommet lige let nok påklædt hjemmefra....

Andre kørte nok, fordi det jo ikke helt kunne undgå's at nogle hunde, tændte
lidt rigeligt af.... Men OK, 15 hunde, samlet.... Jo det var sjovt.... Lidt
larmende, men bortset fra det, tilpas fredeligt....

Samlet set, er der ikke noget, som skræmmer os fra at prøve igen ( Bortset
fra vejret ).... Det var dog heldigvis tørt, men det var en rigtig kold
vind, og den var der ikke mangel på.... Så derfor var en god påklædning
nødvendig....

Snakken gik selvfølgelig livligt, mellem dem, som blev, og hjalp til med at
udrydde alt den kaffe, og alle de Snegle Ulla havde bagt....

Alt i alt, en dejlig dag.... Og der er sikkert nogle hunde, der sover ekstra
godt i nat....

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-11-08 18:25

Benny Mortensen skrev:

> [...]
> med at udrydde alt den kaffe, og alle de Snegle Ulla havde bagt....
>
> Alt i alt, en dejlig dag.... Og der er sikkert nogle hunde, der sover

Hæ hæ - lyder hyggeligt
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-11-08 13:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Basta skulle idag handle om salg af hundehvalpe fra hjemmet.
>
> /Jens

Nå ja, glemte det egentligt....

Sådan med hensyn til Bo... Blev DKK overhovedet nævnt....

Så vidt jeg husker.... Nej.

Men jeg kan selvfølgelig gå ned og gense det )

M.V.H....Benny..