/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Naboerne griner af mig..
Fra : Mathias


Dato : 15-11-08 14:30

Hej alle

Når det sådan er gråt regner lidt hele tiden som i dag, finder jeg ofte på
at vaske bilen (i hånden) fordi:
1) Jeg slipper for at tørre bilen (og dermed måske ridse med vaskeskindet)
2) Snavset er allerede opløst og kommer lettere af
3) Jeg får gymnastik på en dag jeg ellers ville sidde inde
4) Det gør ikke noget hvis jeg kommer til at sprøjte på naboens bil

... men naboerne griner af mig, de kan tilsyneladende ikke se det praktiske i
det
Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?

Mvh Mathias


 
 
Kent Glerup (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 15-11-08 14:35

Mathias skrev:

> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?

Jep!
Ingen kalkpletter :)

/Kent Glerup

co@ch [4130] (15-11-2008)
Kommentar
Fra : co@ch [4130]


Dato : 15-11-08 15:04

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:491ecee2$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle
>
> Når det sådan er gråt regner lidt hele tiden som i dag, finder jeg ofte på
> at vaske bilen (i hånden) fordi:
> 1) Jeg slipper for at tørre bilen (og dermed måske ridse med vaskeskindet)
> 2) Snavset er allerede opløst og kommer lettere af
> 3) Jeg får gymnastik på en dag jeg ellers ville sidde inde
> 4) Det gør ikke noget hvis jeg kommer til at sprøjte på naboens bil
>
> .. men naboerne griner af mig, de kan tilsyneladende ikke se det praktiske
> i det
> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?
>
> Mvh Mathias

Har vasket begge biler idag
Jeg hader at vaske bil om sommeren, for så skal der tørres efter for at
undgå pletter.

Dine naboer går bare ikke op i at holde bilen pæn....
For dem er det sikkert bare en død ting der skal fragte dem fra A til B?

--
Mvh
Bri@n



-=JF=- (15-11-2008)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 15-11-08 21:06

co@ch [4130] skrev:

> For dem er det sikkert bare en død ting der skal fragte dem fra A til B?

Ja for fa'en.
Det er en bil. Hverken mere eller mindre!

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.
(John Lennon)

Klaus D. Mikkelsen (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-11-08 15:20

Mathias skriver:
>
> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?

Ja, for så kan man tage en "guldregn".


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens Andersen (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 15-11-08 15:24


"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:491ecee2$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle
>
> Når det sådan er gråt regner lidt hele tiden som i dag, finder jeg ofte på
> at vaske bilen (i hånden) fordi:
> 1) Jeg slipper for at tørre bilen (og dermed måske ridse med vaskeskindet)
> 2) Snavset er allerede opløst og kommer lettere af
> 3) Jeg får gymnastik på en dag jeg ellers ville sidde inde
> 4) Det gør ikke noget hvis jeg kommer til at sprøjte på naboens bil
>
> .. men naboerne griner af mig, de kan tilsyneladende ikke se det praktiske
> i det
> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?
>
> Mvh Mathias
Har såkaldt regnvandstønde fra Harald Nyborg så jeg vasker bil uden
kalkpletter når det passer mig



Mathias (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 15-11-08 15:48

> Har såkaldt regnvandstønde fra Harald Nyborg så jeg vasker bil uden
> kalkpletter når det passer mig
Genialt! Hvordan får du tryk nok på vandet til at kunne spule bilen?

-Mathias


Kent Friis (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 15-11-08 15:54

Den Sat, 15 Nov 2008 15:47:34 +0100 skrev Mathias:
>> Har såkaldt regnvandstønde fra Harald Nyborg så jeg vasker bil uden
>> kalkpletter når det passer mig
> Genialt! Hvordan får du tryk nok på vandet til at kunne spule bilen?

Hvordan får man tryk nok på regnen?

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Mathias (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 16-11-08 10:50

>> Genialt! Hvordan får du tryk nok på vandet til at kunne spule bilen?
>
> Hvordan får man tryk nok på regnen?
>

Jeg spuler sand og støv af med haveslangen. Det gør regnen ikke.

- Mathias


Kim (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 15-11-08 16:00

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:491ee107$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Har såkaldt regnvandstønde fra Harald Nyborg så jeg vasker bil
>> uden kalkpletter når det passer mig
>
> Genialt! Hvordan får du tryk nok på vandet til at kunne spule bilen?
>
Jeg benytter en 1000L sort tank. Det dæmper algevæksten. Sørger for
jævnlig spuling af tank når den er ved at være tom. Tilløbet er fra
tagfladen.
Et husvandværk på, og du har vand til toiletskyl, tøjvask og
bilvask m.m.
Ikke lovligt meen...

Mvh, Kim


Jens Andersen (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 15-11-08 20:10


"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:491ee107$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Har såkaldt regnvandstønde fra Harald Nyborg så jeg vasker bil
>> uden kalkpletter når det passer mig
> Genialt! Hvordan får du tryk nok på vandet til at kunne spule bilen?
>
> -Mathias

Nå ja den oplysning mangler Spuler med en højtryksrenser tilsluttet
regnvandstønden, det er jo nok bare at lave regnvejret.
Hilsen Jens



Jens Andersen (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 15-11-08 20:15


"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:491ee107$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Har såkaldt regnvandstønde fra Harald Nyborg så jeg vasker bil
>> uden kalkpletter når det passer mig
> Genialt! Hvordan får du tryk nok på vandet til at kunne spule bilen?
>
> -Mathias

Vil også nævne at bare man har regnvandet kan man med en spand kaste det hen
over bilen efter vask.



Kent Friis (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 15-11-08 15:55

Den Sat, 15 Nov 2008 15:24:09 +0100 skrev Jens Andersen:
>
> "Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:491ecee2$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej alle
>>
>> Når det sådan er gråt regner lidt hele tiden som i dag, finder jeg ofte på
>> at vaske bilen (i hånden) fordi:
>> 1) Jeg slipper for at tørre bilen (og dermed måske ridse med vaskeskindet)
>> 2) Snavset er allerede opløst og kommer lettere af
>> 3) Jeg får gymnastik på en dag jeg ellers ville sidde inde
>> 4) Det gør ikke noget hvis jeg kommer til at sprøjte på naboens bil
>>
>> .. men naboerne griner af mig, de kan tilsyneladende ikke se det praktiske
>> i det
>> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?
>>
>> Mvh Mathias
> Har såkaldt regnvandstønde fra Harald Nyborg så jeg vasker bil uden
> kalkpletter når det passer mig

Har du nogensinde prøvet at lugte til vandet?

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Jens G (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 16-11-08 11:06

On Sat, 15 Nov 2008 15:24:09 +0100, "Jens Andersen"
<grundig_1@hotmail.com> wrote:

>Har såkaldt regnvandstønde fra Harald Nyborg så jeg vasker bil uden
>kalkpletter når det passer mig

Jeg bruger også regnvand fra regnvandstønder, hvoraf jeg har tre 200L
der er sat sammen som forbundne kar. I den tredie er vandet altid helt
klart.
En dykpumpe gør det ud for vandværk.

Først skyller jeg bilen grundigt, så vasker jeg den med Alaska shampoo
med indbygget voks, og så skyller jeg til sidst igen. Det tager ikke
ret lang tid, men der er selvfølgelig lidt arbejde med at rigge pumpe
og slanger til og af.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Kent Friis (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 15-11-08 15:54

Den Sat, 15 Nov 2008 14:30:09 +0100 skrev Mathias:
> Hej alle
>
> Når det sådan er gråt regner lidt hele tiden som i dag, finder jeg ofte på
> at vaske bilen (i hånden) fordi:
> 1) Jeg slipper for at tørre bilen (og dermed måske ridse med vaskeskindet)
> 2) Snavset er allerede opløst og kommer lettere af
> 3) Jeg får gymnastik på en dag jeg ellers ville sidde inde
> 4) Det gør ikke noget hvis jeg kommer til at sprøjte på naboens bil
>
> .. men naboerne griner af mig, de kan tilsyneladende ikke se det praktiske i
> det
> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?

Så vidt muligt, ja. Eller allerhelst, lige inden det begynder at
regne

Og jeg er flere gange blevet spurgt: "Har du poleret bil?" - "Nej, jeg
har bare vasket den".

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Martin [TMM] (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 15-11-08 18:39

Hej
Kent Friis wrote:
> Og jeg er flere gange blevet spurgt: "Har du poleret bil?" - "Nej, jeg
> har bare vasket den".

Hehe, sådan havde jeg det også med min sidste bil. :)
Den blev ikke vasket så tit, så når det endelig skete, virkede det som om at
man havde stået en hel dag med polerekluden.

Mvh
Martin



Kent Friis (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 15-11-08 18:49

Den Sat, 15 Nov 2008 18:38:52 +0100 skrev Martin [TMM]:
> Hej
> Kent Friis wrote:
>> Og jeg er flere gange blevet spurgt: "Har du poleret bil?" - "Nej, jeg
>> har bare vasket den".
>
> Hehe, sådan havde jeg det også med min sidste bil. :)
> Den blev ikke vasket så tit, så når det endelig skete, virkede det som om at
> man havde stået en hel dag med polerekluden.

Det var nu ikke derfor. Bilen skinner virkelig når den står der nyvasket
uden en eneste kalkplet.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 10:36


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:491f0b99$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Det var nu ikke derfor. Bilen skinner virkelig når den står der nyvasket
> uden en eneste kalkplet.

Kalkpletter er vel ikke et problem ?
En plet kommer efter en dråbe som er tørret ind.
Ergo har man:

1) vasket i hånden uden at få bilen tørret af



Kent Friis (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-11-08 10:58

Den Sun, 16 Nov 2008 10:35:51 +0100 skrev Eque:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:491f0b99$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Det var nu ikke derfor. Bilen skinner virkelig når den står der nyvasket
>> uden en eneste kalkplet.
>
> Kalkpletter er vel ikke et problem ?

Det ser forfærdeligt ud.

> En plet kommer efter en dråbe som er tørret ind.
> Ergo har man:
>
> 1) vasket i hånden uden at få bilen tørret af

Du betragter tydeligvis tid som en ubegrænset ressource.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 12:33


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:491feeba$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Sun, 16 Nov 2008 10:35:51 +0100 skrev Eque:

>> Kalkpletter er vel ikke et problem ?
>
> Det ser forfærdeligt ud.

Hvis man sørger for de er der, ja.

>> En plet kommer efter en dråbe som er tørret ind.
>> Ergo har man:
>>
>> 1) vasket i hånden uden at få bilen tørret af
>
> Du betragter tydeligvis tid som en ubegrænset ressource.

En bil som blir' tørret af, endten af et stykke skind
eller af en blæser i en vaskehal, vil ikke få kalkpletter.
Så hvorfor du snakker om resourcer vil jeg ikke blande mig i.



Kent Friis (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-11-08 13:13

Den Sun, 16 Nov 2008 12:32:44 +0100 skrev Eque:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:491feeba$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den Sun, 16 Nov 2008 10:35:51 +0100 skrev Eque:
>
>>> Kalkpletter er vel ikke et problem ?
>>
>> Det ser forfærdeligt ud.
>
> Hvis man sørger for de er der, ja.

Hvis man ikke sørger for at undgå det, ja.

>>> En plet kommer efter en dråbe som er tørret ind.
>>> Ergo har man:
>>>
>>> 1) vasket i hånden uden at få bilen tørret af
>>
>> Du betragter tydeligvis tid som en ubegrænset ressource.
>
> En bil som blir' tørret af, endten af et stykke skind
> eller af en blæser i en vaskehal, vil ikke få kalkpletter.

Nej, men det tager dobbelt så lang tid at vaske + tørre bilen, end
kun at vaske den.

> Så hvorfor du snakker om resourcer vil jeg ikke blande mig i.

Det er da netop det du gør.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 15:48


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:49200e56$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej, men det tager dobbelt så lang tid at vaske + tørre bilen, end
> kun at vaske den.

Det tar' forhåbentligt længere tid at vaske den
end at tørre den.

>> Så hvorfor du snakker om resourcer vil jeg ikke blande mig i.
>
> Det er da netop det du gør.

Tiden har jeg ikke haft nogen holdning til i denne tråd som sådan.



Kent Friis (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-11-08 16:16

Den Sun, 16 Nov 2008 15:47:43 +0100 skrev Eque:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:49200e56$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Nej, men det tager dobbelt så lang tid at vaske + tørre bilen, end
>> kun at vaske den.
>
> Det tar' forhåbentligt længere tid at vaske den
> end at tørre den.

Jeg har ikke taget tid, men det føles nu som om det tager længst
tid at tørre den.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Mogens (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-11-08 16:40

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:491ecee2$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?

Jep - dét er ingen hindring. I gl dage fik jeg også på puklen for det. Nu om
stunder sker bilvask indendørs og med varmt vand i min garage...



Martin Johansen [600~ (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-11-08 16:45


>Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?

Jeps - det gør naboen også så ingen griner af mig

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Ukendt (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-11-08 16:53


"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:491ecee2$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?
>
> Mvh Mathias

Hej Mathias.

Nej, det kunne jeg aldrig finde på.
Mit skidt er aldrig så gammelt, det ikke kan opløses på vanlig vis.
Jeg har det princip, jeg aldrig vasker bilen, hverken manuelt eller i hal,
hvis ikke bilen kan få en rask køretur bagefter i tørvejr, og dermed få
tørret
alle hjørner, samlinger og vanskelige steder.

Desuden kan jeg 'nærmest lokalt' få vasket bilen
for kr. 29,- i en nyere vaskehal, og til den pris
gider jeg ikke vaske selv. Maskinen gør det godt nok,
og børsterne kommer ned mellem samlingerne mellem eks.
motorhjelm og forskærme, bagklap og bagskærm.
Debatten, om manuel vask er mere skånsom, gider jeg
heller ikke, da min lak er standard rød, ikke afbleget, men
standard non-metallic-rød, 23 år gammel og stadig flot,
så er det en pæn vaskehal med gode børster, så bør
det ikke være et problem.



Mogens (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-11-08 17:17

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:491ef046$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Maskinen gør det godt nok, og børsterne kommer ned mellem samlingerne
> mellem eks.motorhjelm og forskærme, bagklap og bagskærm.
> ...standard non-metallic-rød, 23 år gammel og stadig flot,

Ja der er sgu sket noget med samlemetodik og -kvalitet på karrosserisiden
siden dengang



Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 10:28


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:NBCTk.4105$U5.27891@newsb.telia.net...

> Ja der er sgu sket noget med samlemetodik og -kvalitet på karrosserisiden
> siden dengang

Det er der sikkert, men visse designs
fra 'dengang' viser sig at holde sig friske
selv idag. Nogle nye(ere) biler er gamle at se på,
allerede få år efter de er kommet på markedet (o:

Der er også sket meget på det elektriske omr.
Derfor anbefaler nogle, man ikke bruger
undervognsskyl, da vandet kan ødelægge
den delicate elektronik hvis den ikke er
ordentlig afskærmet.



Kent Friis (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 15-11-08 17:31

Den Sat, 15 Nov 2008 16:52:38 +0100 skrev Eque:
>
> "Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:491ecee2$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?
>>
>> Mvh Mathias
>
> Hej Mathias.
>
> Nej, det kunne jeg aldrig finde på.
> Mit skidt er aldrig så gammelt, det ikke kan opløses på vanlig vis.
> Jeg har det princip, jeg aldrig vasker bilen, hverken manuelt eller i hal,
> hvis ikke bilen kan få en rask køretur bagefter i tørvejr, og dermed få
> tørret
> alle hjørner, samlinger og vanskelige steder.
>
> Desuden kan jeg 'nærmest lokalt' få vasket bilen
> for kr. 29,- i en nyere vaskehal, og til den pris
> gider jeg ikke vaske selv. Maskinen gør det godt nok,
> og børsterne kommer ned mellem samlingerne mellem eks.
> motorhjelm og forskærme, bagklap og bagskærm.
> Debatten, om manuel vask er mere skånsom, gider jeg
> heller ikke, da min lak er standard rød, ikke afbleget, men
> standard non-metallic-rød, 23 år gammel og stadig flot,
> så er det en pæn vaskehal med gode børster, så bør
> det ikke være et problem.

Jeg kom en dag til at kigge nærmere på chefens BMW. Tydelige langsgående
striber hen ad taget.

Så var jeg ikke i tvivl om hvorfor min mekaniker frarådede at køre
i vaskehal.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

oz3bto (15-11-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 15-11-08 22:37


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:491ef944$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Sat, 15 Nov 2008 16:52:38 +0100 skrev Eque:
>>
>> "Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:491ecee2$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?
>>>
>>> Mvh Mathias
>>
>> Hej Mathias.
>>
>> Nej, det kunne jeg aldrig finde på.
>> Mit skidt er aldrig så gammelt, det ikke kan opløses på vanlig vis.
>> Jeg har det princip, jeg aldrig vasker bilen, hverken manuelt eller i
>> hal,
>> hvis ikke bilen kan få en rask køretur bagefter i tørvejr, og dermed få
>> tørret
>> alle hjørner, samlinger og vanskelige steder.
>>
>> Desuden kan jeg 'nærmest lokalt' få vasket bilen
>> for kr. 29,- i en nyere vaskehal, og til den pris
>> gider jeg ikke vaske selv. Maskinen gør det godt nok,
>> og børsterne kommer ned mellem samlingerne mellem eks.
>> motorhjelm og forskærme, bagklap og bagskærm.
>> Debatten, om manuel vask er mere skånsom, gider jeg
>> heller ikke, da min lak er standard rød, ikke afbleget, men
>> standard non-metallic-rød, 23 år gammel og stadig flot,
>> så er det en pæn vaskehal med gode børster, så bør
>> det ikke være et problem.
>
> Jeg kom en dag til at kigge nærmere på chefens BMW. Tydelige langsgående
> striber hen ad taget.
>
> Så var jeg ikke i tvivl om hvorfor min mekaniker frarådede at køre
> i vaskehal.
>
> Mvh
> Kent
> --
> Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
>
> ... for katten.



Kommer meget an på vaskehallen..

Kort tid før vi fik den nye volvo taxa fik den lokale Q8 ny vaskehal med
bløde børster

Volvoen er fra ny blevet vasket mindst 3 gange om ugen i den hal og vi har
haft den ca 1år og det kan IKKE ses på lakken



Mogens (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-11-08 23:09

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:gfnfdb$1i0a$1@newsbin.cybercity.dk...

> Kommer meget an på vaskehallen..

Ja, og min lokale Shell har en børsteløs vaskehal



Hans Paulin \(6310\) (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 15-11-08 23:17

Mogens skrev:

> Ja, og min lokale Shell har en børsteløs vaskehal

"Vores" tank hér i 6310 har fået en ny vaskemaskine der ikke bruger børster
til hjulene men derimod noget der ligner højtryksrens.

Jeg er derfor ikke så glad for at bruge den da der jeg har ret åbne fælge på
og der derfor er fri adgang til calibrene.

Har engang konverteret de forreste calibre på min Yamaha XS 650 til
on/off-virkende med netop en højtryksrenser.

Nogen der kender til evt. følgeskader på biler?
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



oz3bto (16-11-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 16-11-08 20:01


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:491f4a51$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Mogens skrev:
>
>> Ja, og min lokale Shell har en børsteløs vaskehal
>
> "Vores" tank hér i 6310 har fået en ny vaskemaskine der ikke bruger
> børster til hjulene men derimod noget der ligner højtryksrens.
>
> Jeg er derfor ikke så glad for at bruge den da der jeg har ret åbne fælge
> på og der derfor er fri adgang til calibrene.
>
> Har engang konverteret de forreste calibre på min Yamaha XS 650 til
> on/off-virkende med netop en højtryksrenser.
>
> Nogen der kender til evt. følgeskader på biler?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk
>


Jeg spuler gerne kaliber und alles med højtryksrenser .. aldrig oplevet det
du beskriver der



Hans Paulin \(6310\) (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 16-11-08 21:39

oz3bto skrev:

> Jeg spuler gerne kaliber und alles med højtryksrenser .. aldrig
> oplevet det du beskriver der

Okay
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Kent Friis (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 15-11-08 23:58

Den Sat, 15 Nov 2008 22:36:40 +0100 skrev oz3bto:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:491ef944$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den Sat, 15 Nov 2008 16:52:38 +0100 skrev Eque:
>>>
>>> "Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:491ecee2$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?
>>>>
>>>> Mvh Mathias
>>>
>>> Hej Mathias.
>>>
>>> Nej, det kunne jeg aldrig finde på.
>>> Mit skidt er aldrig så gammelt, det ikke kan opløses på vanlig vis.
>>> Jeg har det princip, jeg aldrig vasker bilen, hverken manuelt eller i
>>> hal,
>>> hvis ikke bilen kan få en rask køretur bagefter i tørvejr, og dermed få
>>> tørret
>>> alle hjørner, samlinger og vanskelige steder.
>>>
>>> Desuden kan jeg 'nærmest lokalt' få vasket bilen
>>> for kr. 29,- i en nyere vaskehal, og til den pris
>>> gider jeg ikke vaske selv. Maskinen gør det godt nok,
>>> og børsterne kommer ned mellem samlingerne mellem eks.
>>> motorhjelm og forskærme, bagklap og bagskærm.
>>> Debatten, om manuel vask er mere skånsom, gider jeg
>>> heller ikke, da min lak er standard rød, ikke afbleget, men
>>> standard non-metallic-rød, 23 år gammel og stadig flot,
>>> så er det en pæn vaskehal med gode børster, så bør
>>> det ikke være et problem.
>>
>> Jeg kom en dag til at kigge nærmere på chefens BMW. Tydelige langsgående
>> striber hen ad taget.
>>
>> Så var jeg ikke i tvivl om hvorfor min mekaniker frarådede at køre
>> i vaskehal.
>
> Kommer meget an på vaskehallen..
>
> Kort tid før vi fik den nye volvo taxa fik den lokale Q8 ny vaskehal med
> bløde børster
>
> Volvoen er fra ny blevet vasket mindst 3 gange om ugen i den hal og vi har
> haft den ca 1år og det kan IKKE ses på lakken

Sammenlignet med en dansk gennemsnitsbil, er den jo sprit ny. Lad os
nu høre når den har kørt de første 10-15 år, om den stadig skinner, eller
den er blevet stribet.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 10:35


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:491f53e3$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Lad os
> nu høre når den har kørt de første 10-15 år, om den stadig skinner, eller
> den er blevet stribet.

Efter 10-15 år har lakken været under så mange og forskelligartede
miljøer, disse 'striber' kan komme fra alt mulig andet.
Mange biler er desuden direkte klar til skrot efter 15 år, så
kan man undgå håndvask over en tid på 15 år, før du mener
der 'sker noget', så tror jeg menigmand sagtens lever med dêt,
hvis det var dêt.,o)



Kent Friis (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-11-08 10:55

Den Sun, 16 Nov 2008 10:34:40 +0100 skrev Eque:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:491f53e3$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Lad os
>> nu høre når den har kørt de første 10-15 år, om den stadig skinner, eller
>> den er blevet stribet.
>
> Efter 10-15 år har lakken været under så mange og forskelligartede
> miljøer, disse 'striber' kan komme fra alt mulig andet.
> Mange biler er desuden direkte klar til skrot efter 15 år, så
> kan man undgå håndvask over en tid på 15 år, før du mener
> der 'sker noget', så tror jeg menigmand sagtens lever med dêt,
> hvis det var dêt.,o)

Jeg sagde ikke at der går 15 år før det kan ses, jeg konstaterede
bare at den du snakker om er ny i forhold til en dansk gennemsnitsbil.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 12:31


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:491fee0d$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

>>> Lad os
>>> nu høre når den har kørt de første 10-15 år, om den stadig skinner,
>>> eller
>>> den er blevet stribet.

> Jeg sagde ikke at der går 15 år før det kan ses, jeg konstaterede

Du nævnte 10-15 år "før det kan ses" = at den er vasket i maskine.
Ergo må man gå ud fra, bilen først
vil ha' vaskehallens skavanker efter, 10-15 år.
Og så var det jeg nævnte, mange biler er skrotmodne
og ejeren nok er ligeglad med et par enkelte ridser, som
vil komme selvom bilen evt. aldrig har været i en vaskehal.

> bare at den du snakker om er ny i forhold til en dansk gennemsnitsbil.

Den bil jeg snakker om er min egen, den er langtfra ny, tæt på de 23 år..



Kent Friis (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-11-08 13:12

Den Sun, 16 Nov 2008 12:31:14 +0100 skrev Eque:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:491fee0d$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>> Lad os
>>>> nu høre når den har kørt de første 10-15 år, om den stadig skinner,
>>>> eller
>>>> den er blevet stribet.
>
>> Jeg sagde ikke at der går 15 år før det kan ses, jeg konstaterede
>
> Du nævnte 10-15 år "før det kan ses"

Nej. Læs nu hvad jeg skriver.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 15:42


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:49200e04$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej. Læs nu hvad jeg skriver.

Du skrev, at man skulle vente 10-15 år og så "høre", eller rettere,
så skulle vi se, om lakken havde striber, fordi den blev vasket
i hal 3 gange ugetligt.

Det var det du skrev, og det der var mit udgangspunkt.



Kent Friis (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-11-08 15:48

Den Sun, 16 Nov 2008 15:42:29 +0100 skrev Eque:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:49200e04$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Nej. Læs nu hvad jeg skriver.
>
> Du skrev, at man skulle vente 10-15 år og så "høre", eller rettere,
> så skulle vi se, om lakken havde striber, fordi den blev vasket
> i hal 3 gange ugetligt.

Jeg skrev at du skulle vende tilbage når din bil er på alder med
en dansk gennemsnitsbil, ja. Fordi vi andre ikke kan bedømme noget
ud fra at du åbenbart har råd til at købe ny bil hvert år.

Jeg skrev intet om tiden imellem, for jeg har ingen anelse om hvor
lang tid det tager.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 18:03


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:492032b2$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg skrev at du skulle vende tilbage når din bil er på alder med
> en dansk gennemsnitsbil, ja. Fordi vi andre ikke kan bedømme noget
> ud fra at du åbenbart har råd til at købe ny bil hvert år.

Jeg skifter ikke bil hvert år.
Min er 23 år.
Du snakker indirekte til ham med Volvo'en
som blir' vasket 3 x ugentligt.
Han skulle så vende tilbage, når bilen er
10-15 år, hvor du mener man skal vurdere
om det kan ses, den er maskinvasket med
striber tilfølge.

> Jeg skrev intet om tiden imellem, for jeg har ingen anelse om hvor
> lang tid det tager.

Måske ikke, men du nævnte selv 10-15 år hvorfor
man må gå ud fra, man skal vurdere 'skaden' når bilen
er maskinvasket efter 10-15 års tid.



Kent Friis (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-11-08 18:22

Den Sun, 16 Nov 2008 18:03:12 +0100 skrev Eque:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:492032b2$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg skrev at du skulle vende tilbage når din bil er på alder med
>> en dansk gennemsnitsbil, ja. Fordi vi andre ikke kan bedømme noget
>> ud fra at du åbenbart har råd til at købe ny bil hvert år.
>
> Jeg skifter ikke bil hvert år.
> Min er 23 år.
> Du snakker indirekte til ham med Volvo'en
> som blir' vasket 3 x ugentligt.
> Han skulle så vende tilbage, når bilen er
> 10-15 år, hvor du mener man skal vurdere
> om det kan ses, den er maskinvasket med
> striber tilfølge.
>
> > Jeg skrev intet om tiden imellem, for jeg har ingen anelse om hvor
>> lang tid det tager.
>
> Måske ikke, men du nævnte selv 10-15 år hvorfor
> man må gå ud fra, man skal vurdere 'skaden' når bilen
> er maskinvasket efter 10-15 års tid.

Jeg nævnte 10-15 år som et gæt på en en dansk gennemsnitsbil. Det vil
være det rette tidspunkt at vurdere det, fordi det er deromkring
det er interessant for den der kører i den hvorvidt den har striber
eller ej.

En der skifter bil hvert år vil nok være fuldstændig ligeglad, bare
det ikke er så synligt at det trækker ned i salgsprisen.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 18:30


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:492056b9$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg nævnte 10-15 år som et gæt på en en dansk gennemsnitsbil.

Hvordan gennemsnitlig ? Er den danske vognparks gennemsnitlige
alder 15 år ?
Eller vil der gennemsnitlig gå 10-15 år før det kan ses den har
været vasket i maskine med striber tilfølge ?

> Det vil
> være det rette tidspunkt at vurdere det

Jeg vil mene, at disse ridser eller striber
kan ses LANG tid før den blir 5 år gammel.
Uanset om den er vasket i hånd eller hal.

> , fordi det er deromkring
> det er interessant for den der kører i den hvorvidt den har striber
> eller ej.

Som nybilsejer vil jeg mene det er mere interessant
om bilen har disse striber eller vaskeridser når den er nyere
end eks. 10 år. Efter sit 15. år gætter jeg på de fleste er
ret ligeglade med et par striber fra eller til.

> En der skifter bil hvert år vil nok være fuldstændig ligeglad, bare
> det ikke er så synligt at det trækker ned i salgsprisen.

En der skifter bil hvert 15. år er nok ligeglad med, om
bilen har nogle striber, da den sikkert er tæret andre steder.
Og handelsprisen vil nok ikke afgøres, hvorvidt der er nogle
striber eller ej.
Og en kun 1 år gammel bil vil altid kunne pudses op
så den står ret lækker.



Kent Friis (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-11-08 18:38

Den Sun, 16 Nov 2008 18:30:00 +0100 skrev Eque:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:492056b9$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg nævnte 10-15 år som et gæt på en en dansk gennemsnitsbil.
>
> Hvordan gennemsnitlig ? Er den danske vognparks gennemsnitlige
> alder 15 år ?

Det er et gæt, men vel deromkring. Med de afgifter vi har, skal man
jo nærmest være millionær for at købe en bil fra ny.

> Eller vil der gennemsnitlig gå 10-15 år før det kan ses den har
> været vasket i maskine med striber tilfølge ?

Når jeg allerede har skrevet at jeg ikke ved hvor lang tid det tager,
burde du kunne regne ud at det ikke er sådan det skal tolkes.

>> Det vil
>> være det rette tidspunkt at vurdere det
>
> Jeg vil mene, at disse ridser eller striber
> kan ses LANG tid før den blir 5 år gammel.

Hvorfor fa*en bliver du så ved med at ævle om at det tager 15?

> Uanset om den er vasket i hånd eller hal.

Jeg har haft min i seks år, og der er ingen striber.
Jeg vasker den altid i hånden.

>> , fordi det er deromkring
>> det er interessant for den der kører i den hvorvidt den har striber
>> eller ej.
>
> Som nybilsejer vil jeg mene det er mere interessant
> om bilen har disse striber eller vaskeridser når den er nyere
> end eks. 10 år. Efter sit 15. år gætter jeg på de fleste er
> ret ligeglade med et par striber fra eller til.

Min er 17, og jeg ville blive ret negativ hvis der begyndte at
komme sådanne striber.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 19:14


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:49205a66$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

>> Eller vil der gennemsnitlig gå 10-15 år før det kan ses den har
>> været vasket i maskine med striber tilfølge ?
>
> Når jeg allerede har skrevet at jeg ikke ved hvor lang tid det tager,
> burde du kunne regne ud at det ikke er sådan det skal tolkes.

Hvorfor nævne 10-15 år og så "vend tilbage" eller
rettere som skrevet "lad os høre..", hvis ikke de 10-15
år var tiden der skulle gå, før vi skulle 'teste lakken'
for striber ??


>>> Det vil
>>> være det rette tidspunkt at vurdere det
>>
>> Jeg vil mene, at disse ridser eller striber
>> kan ses LANG tid før den blir 5 år gammel.
>
> Hvorfor fa*en bliver du så ved med at ævle om at det tager 15?

Hvorfor fan' nævnte du "vi skal høre.." efter 10-15 år ??
Det er jo hele humlen af det du skriver, vi skulle vente
til bilen er 15 år gammel.

>>> , fordi det er deromkring
>>> det er interessant for den der kører i den hvorvidt den har striber
>>> eller ej.
>>
>> Som nybilsejer vil jeg mene det er mere interessant
>> om bilen har disse striber eller vaskeridser når den er nyere
>> end eks. 10 år. Efter sit 15. år gætter jeg på de fleste er
>> ret ligeglade med et par striber fra eller til.
>
> Min er 17, og jeg ville blive ret negativ hvis der begyndte at
> komme sådanne striber.

Hvordan beskriver du disse 'striber' ?
Jeg tror pludselig ikke vi taler om det samme,
men normalt når man snakker bilvask i maskine,
så er det såkaldte 'vaskeridser' hvilket måske
ikke er det du tænker på ?
En bil som er 17 år gammel vil man altid
kunne finde småridser på. Sådan er dêt.



Kent Friis (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 16-11-08 20:40

Den Sun, 16 Nov 2008 19:13:39 +0100 skrev Eque:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:49205a66$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Eller vil der gennemsnitlig gå 10-15 år før det kan ses den har
>>> været vasket i maskine med striber tilfølge ?
>>
>> Når jeg allerede har skrevet at jeg ikke ved hvor lang tid det tager,
>> burde du kunne regne ud at det ikke er sådan det skal tolkes.
>
> Hvorfor nævne 10-15 år og så "vend tilbage" eller
> rettere som skrevet "lad os høre..", hvis ikke de 10-15
> år var tiden der skulle gå, før vi skulle 'teste lakken'
> for striber ??

Det var netop der vi skulle "teste", fordi det er en meget relevant
alder for biler i DK.

Det var IKKE en påstand om at striberne først dukker op efter 10-15 år.

Jeg kan konstatere at du har problemer med at holde de to ting adskilt.

>>>> , fordi det er deromkring
>>>> det er interessant for den der kører i den hvorvidt den har striber
>>>> eller ej.
>>>
>>> Som nybilsejer vil jeg mene det er mere interessant
>>> om bilen har disse striber eller vaskeridser når den er nyere
>>> end eks. 10 år. Efter sit 15. år gætter jeg på de fleste er
>>> ret ligeglade med et par striber fra eller til.
>>
>> Min er 17, og jeg ville blive ret negativ hvis der begyndte at
>> komme sådanne striber.
>
> Hvordan beskriver du disse 'striber' ?

Langsgående striber over hele taget. Måske lidt a'la "nålestribet", men
ikke sort og hvid, bare små men tydelige (når man er tæt på) nuance-
forskelle. Som om der der havde kørt fejemaskine med roterende kost
henover bilen.

> Jeg tror pludselig ikke vi taler om det samme,
> men normalt når man snakker bilvask i maskine,
> så er det såkaldte 'vaskeridser' hvilket måske
> ikke er det du tænker på ?
> En bil som er 17 år gammel vil man altid
> kunne finde småridser på. Sådan er dêt.

Jeg taler ikke om småridser, og ikke om noget der skal ledes efter.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 22:11


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:49207713$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Det var IKKE en påstand om at striberne først dukker op efter 10-15 år.

Hvorfor nævnte du de 10-15 år i det hele taget ?
En bil som vaskes 3 gange ugentlig ville være mærket
af det længe før og dêt uanset om bilen er nyere
end gennemsnittet. Som manden skriver, svarer det til
en bil som er 'vasket normalt' i ca. 8 år. Det er et godt
udgangspunkt, når den stadig ikke er mærket af det og viser,
alt andet en en tur i vaskehallen frembringer småridser.

> Jeg kan konstatere at du har problemer med at holde de to ting adskilt.

Din konstatering er ukorrekt.
Din formulering dårlig.

>> Hvordan beskriver du disse 'striber' ?
>
> Langsgående striber over hele taget. Måske lidt a'la "nålestribet", men
> ikke sort og hvid, bare små men tydelige (når man er tæt på) nuance-
> forskelle. Som om der der havde kørt fejemaskine med roterende kost
> henover bilen.

Så taler vi ikke om det samme.
En vaskeridse gir' ingen nuanceforskelle.
Jeg ved derfor ikke af gode grunde, hvorfor
bilen er 'nålestribet'.

>> En bil som er 17 år gammel vil man altid
>> kunne finde småridser på. Sådan er dêt.
>
> Jeg taler ikke om småridser, og ikke om noget der skal ledes efter.

Vaskeridser er meget små og fine og kan ikke ses
på afstand medmindre hele lakken er 'sandslebet'
og har fået en nærmest 'silkemat' overflade som kan ses,
hvis man placerer sig således lyset kan reflekteres.



Kent Friis (17-11-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 17-11-08 18:09

Den Sun, 16 Nov 2008 22:10:46 +0100 skrev Eque:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:49207713$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Det var IKKE en påstand om at striberne først dukker op efter 10-15 år.
>
> Hvorfor nævnte du de 10-15 år i det hele taget ?

Fordi jeg ikke aner om de kommer efter to eller 14.

>> Jeg kan konstatere at du har problemer med at holde de to ting adskilt.
>
> Din konstatering er ukorrekt.
> Din formulering dårlig.

Jeg har brugt adskillige indlæg på at forklare det, og hvergang jeg
forklarer det ene, spørger du om det andet.

>>> Hvordan beskriver du disse 'striber' ?
>>
>> Langsgående striber over hele taget. Måske lidt a'la "nålestribet", men
>> ikke sort og hvid, bare små men tydelige (når man er tæt på) nuance-
>> forskelle. Som om der der havde kørt fejemaskine med roterende kost
>> henover bilen.
>
> Så taler vi ikke om det samme.
> En vaskeridse gir' ingen nuanceforskelle.
> Jeg ved derfor ikke af gode grunde, hvorfor
> bilen er 'nålestribet'.
>
>>> En bil som er 17 år gammel vil man altid
>>> kunne finde småridser på. Sådan er dêt.
>>
>> Jeg taler ikke om småridser, og ikke om noget der skal ledes efter.
>
> Vaskeridser er meget små og fine og kan ikke ses
> på afstand medmindre hele lakken er 'sandslebet'
> og har fået en nærmest 'silkemat' overflade som kan ses,
> hvis man placerer sig således lyset kan reflekteres.

"sandslebet" er måske ikke en helt ved siden af beskrivelse. Men det
var stadig tydeligt langsgående.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Ukendt (17-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-11-08 18:35


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4921a516$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> Fordi jeg ikke aner om de kommer efter to eller 14.

Dvs. der kan gå fra 2 til 14 år før de kommer.
Nu har han vasket i noget der svarer til 8 år
uden striber, så noget tyder på, det ikke er
et større problem.

> Jeg har brugt adskillige indlæg på at forklare det, og hvergang jeg
> forklarer det ene, spørger du om det andet.

Jeg har forholdt mig til dine årsangivelser, hvilke
jeg nu kan se, kan strække sig fra 2 til 14 år.
Så er der jo ligesom ikke noget at diskutere.

> "sandslebet" er måske ikke en helt ved siden af beskrivelse. Men det
> var stadig tydeligt langsgående.

Ok.



Finn Guldmann (17-11-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-11-08 20:20

Eque skrev:
>> Fordi jeg ikke aner om de kommer efter to eller 14.
> Dvs. der kan gå fra 2 til 14 år før de kommer.
> Nu har han vasket i noget der svarer til 8 år
> uden striber, så noget tyder på, det ikke er
> et større problem.
>> Jeg har brugt adskillige indlæg på at forklare det, og hvergang jeg
>> forklarer det ene, spørger du om det andet.
> Jeg har forholdt mig til dine årsangivelser, hvilke
> jeg nu kan se, kan strække sig fra 2 til 14 år.
> Så er der jo ligesom ikke noget at diskutere.
>> "sandslebet" er måske ikke en helt ved siden af beskrivelse. Men det
>> var stadig tydeligt langsgående.
>
Min 2. bil var 6 år gammel da jeg købte den. Den var mørkeblå med så
mange hvide plamager fra intensiv håndvaskning at mellemhandleren vred
armen om på sælger og "tvang" ham til at betale broderparten af en
omlakering.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

oz3bto (16-11-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 16-11-08 20:03


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:491fee0d$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Sun, 16 Nov 2008 10:34:40 +0100 skrev Eque:
>>
>> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:491f53e3$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Lad os
>>> nu høre når den har kørt de første 10-15 år, om den stadig skinner,
>>> eller
>>> den er blevet stribet.
>>
>> Efter 10-15 år har lakken været under så mange og forskelligartede
>> miljøer, disse 'striber' kan komme fra alt mulig andet.
>> Mange biler er desuden direkte klar til skrot efter 15 år, så
>> kan man undgå håndvask over en tid på 15 år, før du mener
>> der 'sker noget', så tror jeg menigmand sagtens lever med dêt,
>> hvis det var dêt.,o)
>
> Jeg sagde ikke at der går 15 år før det kan ses, jeg konstaterede
> bare at den du snakker om er ny i forhold til en dansk gennemsnitsbil.
>
> Mvh
> Kent
> --
> Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
>
> ... for katten.


Tilgengæld en bil der bliver vasket noget oftere som ennemsnits bilen ...
Vil påstå at i de 2 år den køre som taxa da bliver den vasket lige så
meget som en alm, bil gør på 6-8 år mindst

Trodsalt mindst 3 gange i ugen i vinter halvåret dagligt enda op til 2
gange



Ukendt (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-08 10:32


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:491ef944$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kom en dag til at kigge nærmere på chefens BMW. Tydelige langsgående
> striber hen ad taget.
>
> Så var jeg ikke i tvivl om hvorfor min mekaniker frarådede at køre
> i vaskehal.

Vaskehallen var i dårlig stand ?
Find en anden.



Klaus D. Mikkelsen (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-11-08 18:47

Eque skriver:
>
> Maskinen gør det godt nok,
> og børsterne kommer ned mellem samlingerne mellem eks.
> motorhjelm og forskærme, bagklap og bagskærm.

Hold da kæft, der er store revner så......



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Peter Dalgaard (15-11-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 15-11-08 23:21

On Sat, 15 Nov 2008 23:16:35 +0100, Hans Paulin \(6310\) wrote:


>
> Har engang konverteret de forreste calibre på min Yamaha XS 650 til
> on/off-virkende med netop en højtryksrenser.
>
> Nogen der kender til evt. følgeskader på biler?

Efter motorcyklister der kommer flyvende hen over styret?



--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Brian H (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 16-11-08 02:14

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:491ecee2$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle
> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?

Nej, men jeg ville gøre det hvis jeg havde muligheden :)


oz3bto (16-11-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 16-11-08 15:02


"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:491ecee2$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle
>
> Når det sådan er gråt regner lidt hele tiden som i dag, finder jeg ofte på
> at vaske bilen (i hånden) fordi:
> 1) Jeg slipper for at tørre bilen (og dermed måske ridse med vaskeskindet)
> 2) Snavset er allerede opløst og kommer lettere af
> 3) Jeg får gymnastik på en dag jeg ellers ville sidde inde
> 4) Det gør ikke noget hvis jeg kommer til at sprøjte på naboens bil
>
> .. men naboerne griner af mig, de kan tilsyneladende ikke se det praktiske
> i det
> Hvad med Jer, vasker I også bil i regnvejr?
>
> Mvh Mathias


Hvis bilen er blevet brugt som i denne weekend ja så bliver den
vasket(spulet) mandag på et af de lokale firmaers vaskeplads
Hvis den bare er normal beskidt ryger den i vaskehallen
Uanset om det regner eller ej :P



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste