Kobling eller gearkasse?
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-11-08 10:55

Hej

De sidste uger har den gamle Passat rystet når man acc og motorbremsede, til
tider ret meget. Men formodningen om det var et kardanled der var ved at gå
blir problemet tildels ignoreret, man har jo nok at se til. De sidste par
dage har den så givet et ordentligt ryk når den blev sat i baggear, jo jo
tænker man det kunne ske man skulle ta sig sammen og se på det i weekenden.
Igår da jeg kom hjem efter at ha hentet slik til ungernes Diesney tamtam,
skulle jeg lige ind ad den anden indkørsel og satte den i baggear, så sagde
det klonk og så kørte vi sgu ikke mere. Nå fat i den anden spand og trække
den op i gården.

Nu har jeg så langt under den her til morgen og konstateret at kardanleddene
ikke fejler noget, ingen slør over hovedet, hvis jeg sætter den i gear kører
hjulene rundt som forventeligt. hvis man holder på hjulet, stopper det. Hvis
man kører rundt med hjulet kører det i den anden side modsat vej, så det
tyder på dif. virker.

Står den på jorden og man kobler til er der en underlig rasle/skurre lyd og
det i alle gearene.

Hva tænker folket, er det gearkassen, koblingen eller ???

Stef

Fra : Sode

Dato : 15-11-08 12:33

> Står den på jorden og man kobler til er der en underlig rasle/skurre lyd
> og det i alle gearene.
>
> Hva tænker folket, er det gearkassen, koblingen eller ???
>
> Stef

Lejerne i din box er væk, men sig ikke at du ikke var advaret "klonk"
tandhjulene kan ikke nå hinanden mere, og det er altid bakgearet der smutter
først.
En brugt box koster næsten gratis hvis det er en 4 gears, med 5 gear
skal du regne med 3-5k + arbejde, men den er nem at skifte selv*

VH/Sode

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-11-08 12:52

> [...]
> En brugt box koster næsten gratis hvis det er en 4 gears, med 5 gear
> skal du regne med 3-5k + arbejde, men den er nem at skifte selv*

Nej man ligger jo man har fået konen til at rede Lidt træls for kassen
er udskiftet til en anden brugt for ca. 1 år siden, så men det holder jo
mekkeren igang

Stef

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-11-08 15:54

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> Nej man ligger jo man har fået konen til at rede Lidt træls for kassen
> er udskiftet til en anden brugt for ca. 1 år siden, så men det holder jo
> mekkeren igang

Der er 2 års reklamationsret på den slags ting ...

Den med 3 måneders garanti og så er det det holder ikke ...
--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 16:48

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :

>Den med 3 måneders garanti og så er det det holder ikke ...

og det gør det du skriver heller ikke ....

--
Jan_stevns

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-11-08 16:58

> Der er 2 års reklamationsret på den slags ting ...
>
> Den med 3 måneders garanti og så er det det holder ikke ...
> --
Jeg kom selv med kassen, købt af en privat, så det er vist ikke relevant at
komme og brokke sig ove r

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-11-08 18:08

> Hva tænker folket, er det gearkassen, koblingen eller ???

Det var gearkassen og da den gik har den beskadiget koblingen, ca. 11000 i
rep. Så det var døden for den gamle passat!

Stef