Det var den kasse gear
Fra : Fly Christensen

Dato : 15-11-08 09:36

Øv!

Kommer tøffende stille og roligt fra Sønderborg til Flensborg. En
lastbil foran beslutter sig for at dreje fra til venstre. Ikke noget
problem, slippe gassen, trykke let på bremsen og derefter give gas igen.
Det hele fungerer efter bogen indtil, at bilen giver et lille ryk og
klonk fra sig. Derefter hyler det, når man træder på speederen. Hmm,
sprunget ud af femte? Næ ikke kun det. 1. til 4. fungerer næsten
optimalt - det lyder kun som om, at der spilles med glaskugler. I 5. kan
man hører, at metal kører mod metal, når koblingen slippes. Som om, at
man prøver at save et metalrør over med en rundsav.
Dommen fra mekkeren er, at det sandsynligvis ikke kan betale sig at
renovere kassen. En renoveret kasse ville også blive for dyr. En kasse
fra et ulykkestilfælde, ville muligvis være en ide, men man ved jo
aldrig, hvordan den er blevet kørt. Tirsdag eller onsdag ringer mekkeren
med en pris på dele til en eventuel renovering, men som sagt - han var
ikke optimistisk.
Enden på det hele bliver nok, at jeg skal kigge efter en anden bil. Det
kan ikke betale sig for mig at smide alt for mange penge i den nuværende
Mitsubishi Galant. Den er fra 99 og har kørt 209000.
Jeg havde tænkt på en bestemt model fra Ford, men det kommer lige til at
vente lidt, så det bliver nok en anden Ford-model.

http://kortlink.dk/5ywk

Bilen skal forhåbentligt kun holde 1-2 år, så den skal ikke koste alt
for meget.

Fly

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-11-08 11:00

Hej!

Fly Christensen wrote:
> Enden på det hele bliver nok, at jeg skal kigge efter en anden bil. Det
> kan ikke betale sig for mig at smide alt for mange penge i den nuværende
> Mitsubishi Galant. Den er fra 99 og har kørt 209000.

Eh, en bil fra '99 som du ikke vil have skiftet gearkassen i? Hvis den
er bare i nogenlunde stand kan du da sælge den for mere end
reparationsprisen.

Og så er det ikke noget særsyn med en Mitsubishi som smider gearkassen
omkring de 200kkm. En af mine venner har Mitsubishi i familien, og de
har fået skiftet to gearkasser, på hhv. en Carisma (ok, har så kørt små
400k) og i en Galant som også havde kørt ca. 200kkm.

Efter min mening så få lagt en ombytter i (som har kørt væsentligt
mindre) og sælg bilen hvis du vil have en anden.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian

Dato : 15-11-08 11:29

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Eh, en bil fra '99 som du ikke vil have skiftet gearkassen i? Hvis den
> er bare i nogenlunde stand kan du da sælge den for mere end
> reparationsprisen.

Mons ikke det har noget med Fly's bopæl syd for grænsen at gøre ?

/Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-11-08 15:18

Davs!

Idag kom så den endelig dom.

En reperatur koster ca 11.250 DKK. Ombytterkasse 22.000 DKK og en ny
gearkasse 32.000 DKK plus arbejdsløn.

Dermed er bilen død. Det kan ikke betale sig for os at poste de 11.000 i
bilen, da der ingen garanti er på, hvor længe, at det kommer til at
holde.

Så, hvis der er nogen, der har brug for en Mitsubishi Galant 99 Sport
Edition 136 HK, 209000 km, så holder der en i Flensborg. Den kan køre i
1-4 og bakgear - 5 dutter ikke, det hyler.

Fly

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-11-08 16:45

Hej!

Fly Christensen wrote:
> Så, hvis der er nogen, der har brug for en Mitsubishi Galant 99 Sport
> Edition 136 HK, 209000 km, så holder der en i Flensborg. Den kan køre i
> 1-4 og bakgear - 5 dutter ikke, det hyler.

Så hvad med bare at trille i den i 4. gear? :)

Surt show ellers.

--
Mvh, Kim Voss Schrader