Toyota tankdæksel
Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 14-11-08 06:54

Mens min lille Saxo er hos mekanikeren, har jeg fået en Toyota Corolla
diesel (stationcar) som lånebil. Kender ikke lige årgangen, men den er
bestemt ikke helt ny (10 år måske?). Her til morgen var det så tid til
at hælde lidt diesel på tanken - men ak! Hvordan åbner man det
tankdæksel? Der er intet nøglehul i dækslet, som der er på min Saxo, og
jeg kan ikke finde knappen inde i bilen

Gode forslag til hvor jeg skal kigge, modtages med tak

Mvh. Kasper

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-11-08 07:23

Har du prøvet at trykke på det?

Fly

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 14-11-08 07:33

> Har du prøvet at trykke på det?

Tak for tippet, det havde jeg vist ikke prøvet, men det hjalp ikke. Til
gengæld har jeg nu, hvor det er blevet lidt lysere, fundet knappen!

Den sidder ved gulvet på venstre hjørne af førersædet - hvor blind kan
man være

Så nu er jeg klar til at køre på tanken igen

Mvh. Kasper

Fra : ShutEye

Dato : 14-11-08 15:23

> Den sidder ved gulvet på venstre hjørne af førersædet - hvor blind kan man
> være

Haha ja det er vist en japaner-ting (Honda Civic her).
Mon ikke man kan åbne bagsmækken ca det samme sted?

> Så nu er jeg klar til at køre på tanken igen

Det var jo så ikke så godt :þ

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-11-08 00:28

"Kasper G. Christensen" <news1@kaspershjemmeside.dk> wrote in

> Den sidder ved gulvet på venstre hjørne af førersædet - hvor blind kan
> man være

Er det ikke meget normalt at have det siddende der? sådan har det været i
de fleste biler jeg har kørt i syns jeg...

Fra : Knut

Dato : 15-11-08 17:51

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in message
> "Kasper G. Christensen" <news1@kaspershjemmeside.dk> wrote in

> Er det ikke meget normalt at have det siddende der? sådan har det været i
> de fleste biler jeg har kørt i syns jeg...

Til motorhjelmen ja.
Men til tankdækslet har jeg sgu aldrig mødt den løsning!
Jeg ville have været i samme problem som spørgeren!

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 18:25

"Knut" <enbeedreeemailadreesse@mail.dk> skrev :

>Men til tankdækslet har jeg sgu aldrig mødt den løsning!

... Sådan er det også i en Previa !

Selv jeg måtte give fortabt, da jeg en mørk efterårsaften holdt på
Fyen, i en nyindkøbt slig sag, og beskæmmet måtte trække en livline

>Jeg ville have været i samme problem som spørgeren!

sikkert ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-11-08 18:39

On Sat, 15 Nov 2008 18:24:46 +0100, jan_stevns wrote:

>.. Sådan er det også i en Previa !
>
>Selv jeg måtte give fortabt, da jeg en mørk efterårsaften holdt på
>Fyen, i en nyindkøbt slig sag, og beskæmmet måtte trække en livline

Som tidligere Yoda-ejer vidste jeg jo godt den slags finurligheder.
Var den forholdsvist lykkelige ejer af en 85'er Corolla 2-box Diesel
fra ny - som gik 65000 km på 13 måneder. Det eneste irriterende var
olieskift for hver 5000km Det sad forresten samme sted i min
forhenværende arbejdsplads's Yoda' Hi-Ace benziner, som kørte ca. 2.5
km/l på de laaaaaaaange ture rundt på Frederiksberg )

>sikkert ;)

Det er et af de første spørgsmål jeg stiller til en "ny" bil - hvor
f... kan jeg tanke? Stakkels mand, der skulle leje mig en Fiat henne i
Portugal - heldigvis fandt jeg selv ud af det, før denne stakkels
ungersvend var blevet gråhåret i utide )

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 18:42

Knut skriver:

> Til motorhjelmen ja.

Til motorhjelmen ved siden af sædet ?

Hvilke biler har du oplevet det på?

> Men til tankdækslet har jeg sgu aldrig mødt den løsning!
> Jeg ville have været i samme problem som spørgeren!

Sådan har det været i mange biler i mange år....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knut

Dato : 15-11-08 19:37

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Sådan har det været i mange biler i mange år....

Det afviser jeg såmænd ikke - men jeg har aldrig haft behov for at tanke
nogen bil med den (tåbelige) konstruktion!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 19:41

Knut skriver:

> Det afviser jeg såmænd ikke - men jeg har aldrig haft behov for at tanke
> nogen bil med den (tåbelige) konstruktion!

Hvorfor er den tåbelig ?

Hvor mange biler har du oplevet at man åbner motorhjelmen med et håndtag
ved siden af sædet ?

Fra : Tom Jensen

Dato : 15-11-08 19:58

> Knut skriver:

> Hvorfor er den tåbelig ?
>
> Hvor mange biler har du oplevet at man åbner motorhjelmen med et håndtag
> [...]

hej
du får da ikke knut til at indrømme at han var fejl på den og mente at man
åbner motorhjelmen med et håndtag i venstre side under instrumentbrættet og
ikke ved siden af sædet

åbning af benzin dækslet på min vitara er også med et håndtag på venstre
side af førersædet.
i min focus er det over centrallåsen, den bliver låst op.

mvh tom jensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 20:03

Tom Jensen skriver:

> du får da ikke knut til at indrømme at han var fejl på den og mente at man
> åbner motorhjelmen med et håndtag i venstre side under instrumentbrættet og
> ikke ved siden af sædet

Han er åbenbart tavs som graven.

> åbning af benzin dækslet på min vitara er også med et håndtag på venstre
> side af førersædet.

I både min Golf og Touran er det en elkontakt i dørlommen der åbner
dækslet.

Klasu
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knut

Dato : 15-11-08 20:39

> Tom Jensen skriver:

> Han er åbenbart tavs som graven.

Nu bor jeg jo ikke her permanent!

Knut

Fra : Knut

Dato : 15-11-08 20:38

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Knut skriver:

> Hvorfor er den tåbelig ?

Tåbelig fordi der ingen logisk sammenhæng er mellem sæde og brændstoftank -
det er ikke et sted man naturligt vil lede, hvis man ikke lige ved det.

> Hvor mange biler har du oplevet at man åbner motorhjelmen med et håndtag
> ved siden af sædet ?

Nej heg har ikke set sådanne håndtag ved sædet - men lidt længere fremme til
venstre for fødderne!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 21:47

Knut skriver:

> Tåbelig fordi der ingen logisk sammenhæng er mellem sæde og brændstoftank -

Hvor sidder man, når man kører hen foran tankstanderen ?

Det er da pisse smart at man lige bevæger venstre hånd ned ved siden af
sædet og slår klappen op indefra, inden man går ud.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 21:47

Knut skriver:

> Nej heg har ikke set sådanne håndtag ved sædet - men lidt længere fremme til
> venstre for fødderne!

Okay, du skrev bare at du havde, enhver kan jo skrive forkert....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-11-08 23:55

"Knut" <enbeedreeemailadreesse@mail.dk> wrote in

> Til motorhjelmen ja.

Den sidder til venstre under rattet... Den til tankdækslet sidder til
venstre for føresædet, nede på gulvet.

Har oplevet i en ny Avensis at det var en knap i døren der åbnede
tankdækslet, men ellers har jeg aldrig set en bil hvor det ikke sad i
venstre side nede på gulvet.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-08 00:49

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>men ellers har jeg aldrig set en bil hvor det ikke sad i
>venstre side nede på gulvet.

ok - jeg kunne nu ellers nævne en række ....

--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-11-08 00:58

jan_stevns wrote in news:ounuh4ts73n9m32vkj677qs7pk7c8hj8os@news.tele.dk:

> ok - jeg kunne nu ellers nævne en række ....

Du har nok også kørt og kigget på en hel del flere biler end jeg har ;)

Fra : Kent Friis

Dato : 16-11-08 10:59

Den Sun, 16 Nov 2008 00:48:58 +0100 skrev jan_stevns:

> ok - jeg kunne nu ellers nævne en række ....

Det er vel et spørgsmål om hvor man sætter grænsen mellem "bil" og
"skrammelkasse" :-þ

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-08 11:10

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Det er vel et spørgsmål om hvor man sætter grænsen mellem "bil" og
>"skrammelkasse" :-þ

Grænsen er vel temperaturen på vandet i Sønderborg ?

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-08 07:32

Henrik Stidsen skriver:

> Har oplevet i en ny Avensis at det var en knap i døren der åbnede
> tankdækslet, men ellers har jeg aldrig set en bil hvor det ikke sad i
> venstre side nede på gulvet.

Eten i døren, eller ved sædet, hvis der var fjernbetjent åbning.

Ellers har jeg da set en del med klappen centrallåst, eller med nøglehul
i klappen, eller sågar nøglehul i dækslet.

Men fjernbetjent klap, eller klap der låses med centrallåsen er det
smarteste, hvis du spørger mig.....

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-08 09:55

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Men fjernbetjent klap, eller klap der låses med centrallåsen er det
>smarteste, hvis du spørger mig.....

Jamen så spørger jeg dig :

Hvad er det smarte i det, når du alligevel skal fatte med venstre
hånds tommel og pege og dreje tutten af - og dernæst række hen til
standeren og fatte om pistolen

lirumlarum og dillerdaller ....... og kejserens nye klæ'r

--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 16-11-08 11:01

Den Sun, 16 Nov 2008 09:55:23 +0100 skrev jan_stevns:

> Jamen så spørger jeg dig :
>
> Hvad er det smarte i det, når du alligevel skal fatte med venstre
> hånds tommel og pege og dreje tutten af - og dernæst række hen til
> standeren og fatte om pistolen

At man ikke skal tage nøglen ud og stå og fumle med at låse op.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-08 11:11

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>At man ikke skal tage nøglen ud og stå og fumle med at låse op.

fumler man - er det vist blot et spørgsmål om øvelse ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-08 17:47

jan_stevns skriver:

> Jamen så spørger jeg dig :
>
> Hvad er det smarte i det, når du alligevel skal fatte med venstre
> hånds tommel og pege og dreje tutten af - og dernæst række hen til
> standeren og fatte om pistolen

Man er fri for at skulle have en lås mere som nøglen skal bevæges i.

En der kan begynde at gå trægt, en der er andre der kan finde på at
ødelægge for at stjæle din benzin. Man kan beholde nøglen i lommen.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-11-08 18:04

> Man er fri for at skulle have en lås mere som nøglen skal bevæges i.
>
> En der kan begynde at gå trægt, en der er andre der kan finde på at
> ødelægge for at stjæle din benzin. Man kan beholde nøglen i lommen.

Men kablet til udløseren kan til gengæld blive slapt i en Toyota...
Jeg stod forleden ovre i Little Rock med en Corolla lejebil, hvor kablet
havde strakt sig lige så meget, at når man trak i udløseren, så kunne man se
klappen give sig lidt - men ikke nok til at den hoppede op. Jeg prøvede
først på ægte Mr. Bean manér at hive i udløseren mens jeg prøvede at få fat
i klappen med den anden hånd - men armene var for korte.....
Efter en smule eksperimenteren og anvendelse af sin ingeniørmæssige
intuition, så fandt jeg frem til en løsning hvor jeg satte Avisskiltet på
nøgleringen i klemme under udløserarmen, imens jeg kunne få fat i klappen og
vippe den op..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 15-11-08 20:53

On Sat, 15 Nov 2008 20:37:31 +0100, Knut wrote:

> [...]
> ikke lige ved det.

> Nej heg har ikke set sådanne håndtag ved sædet - men lidt længere fremme

PÅ gulvet VED v.hjørne af førersædet, og ikke på sædet ved gulvet som
Kasper skrev? Lur mig om det ikke også er der den siddet i en Corolla
(sådan er det i hvert fald i Yaris). Jeg tænkte faktisk på at kommentere
det men besluttede at styre mine entomofile tilbøjeligheder denne gang.

Fra : Knut

Dato : 15-11-08 21:43

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> [...]
> (sådan er det i hvert fald i Yaris). Jeg tænkte faktisk på at kommentere
> det men besluttede at styre mine entomofile tilbøjeligheder denne gang.

Ændrer jo intet - jeg har som sagt aldrig mødt en så tåbelig placering af
udløseren til Benzindækslet - og har da ingen klare forestillinger om, hvor
den præcist sidder.

Jeg kører heldigvis i rigtige biler - ikke ej japansk riskoger med navnet
Toyota!

Knut

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-08 21:58

Den Sat, 15 Nov 2008 21:42:51 +0100 skrev Knut:

> [...]
> udløseren til Benzindækslet - og har da ingen klare forestillinger om, hvor

Hvor ville *du* sætte den, hvis den skulle være placeret så man ikke
kan åbne den udefra?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Knut

Dato : 15-11-08 22:04

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> Hvor ville *du* sætte den, hvis den skulle være placeret så man ikke
> kan åbne den udefra?

I instrumentbordet!

Brug nøglen/fjernbetjening!

Fingeraftryk på selve låget!

Alt andet en en godt gemt kontakt, som man skal kende eksistensen af for
nogensinde at finde den!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 22:15

Knut skriver:

> I instrumentbordet!

Kan man finde den der ?

> Brug nøglen/fjernbetjening!

Du har slet ikke overvejet, hvor iupraktisk det er?

> Fingeraftryk på selve låget!

Og så låse med centrallås ?

> Alt andet en en godt gemt kontakt, som man skal kende eksistensen af for
> nogensinde at finde den!

Det er vidst nærmest undtagelsen dem der ikke kender sådan en
placering....

Fra : Knut

Dato : 16-11-08 09:45

> Knut skriver:

> Kan man finde den der ?

Ja der kan den udstyres med et synligt symbol på linje med opvarmning af
bagrude, A/C mv.

> Du har slet ikke overvejet, hvor iupraktisk det er?

Det er da ikke specielt upraktisk at stikke nøglen ned i dækslet og dreje
rundt - eller trykke på fjernbetjeningen for at kunne låse en klap op!

Har jeg ganske vist aldrig set i praksis - og det kan naturligvis give visse
problemer hvis en fremmed skal tanke!

> Og så låse med centrallås ?

Ja hvorfor ikke - det er jo ikke relevant at låse før bilen alligevel
stoppes, aflåses og forlades!

> Det er vidst nærmest undtagelsen dem der ikke kender sådan en
> placering....

Som sagt har jeg aldrig oplevet den placering - og jeg ville heller ikke
logisk finde den, hvis ingen forlods havde fortalt mig det.
Vi må køre nogen forskellige bilmærker!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-08 17:44

Knut skriver:

> Det er da ikke specielt upraktisk at stikke nøglen ned i dækslet og dreje
> rundt - eller trykke på fjernbetjeningen for at kunne låse en klap op!

Jo, det kræver at du skal bruge nøglen. Med fjernudløsning har du nøglen
i lommen.

> Har jeg ganske vist aldrig set i praksis - og det kan naturligvis give visse
> problemer hvis en fremmed skal tanke!

Nu var det også dig selv der foreslog det.

> Ja hvorfor ikke - det er jo ikke relevant at låse før bilen alligevel
> stoppes, aflåses og forlades!

Korrekt, det har jeg også haft tidligere og fandt det lige så godt/skidt
som det nuværende med kontakten.

> Som sagt har jeg aldrig oplevet den placering - og jeg ville heller ikke
> logisk finde den, hvis ingen forlods havde fortalt mig det.
> Vi må køre nogen forskellige bilmærker!

Jeg har kørt lidt af hvert...

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-08 22:19

Den Sat, 15 Nov 2008 22:03:43 +0100 skrev Knut:

> [...]
>
> Brug nøglen/fjernbetjening!
>
> Fingeraftryk på selve låget!
>
> Alt andet en en godt gemt kontakt, som man skal kende eksistensen af for

Den er altså ikke gemt. Den sidder ikke under sædet, men foran sædet,
med tydeligt piktogram af en benzinstander. Iøvrigt sidder den lige
ved siden af knappen til bagagerummet.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Knut

Dato : 16-11-08 09:46

> [...]
>
> Den er altså ikke gemt. Den sidder ikke under sædet, men foran sædet,
> med tydeligt piktogram af en benzinstander. Iøvrigt sidder den lige

Uanset hvor godt i piktogram der måtte være ville jeg aldrig intuitivt
klatre rundet med hovedet nede i sædehøjde og lede efter en knap til at åbne
den udvendige benzintank!

Knut

Fra : Kent Friis

Dato : 16-11-08 11:03

Den Sun, 16 Nov 2008 09:46:18 +0100 skrev Knut:

> [...]
> klatre rundet med hovedet nede i sædehøjde og lede efter en knap til at åbne

Jeg begynder efterhånden at forstå hvorfor du mener fjernlys ikke
blænder. Du trænger jo alvorligt til briller.

Vi andre behøver ikke at have hovedet derned for at se den.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 15-11-08 22:13

On Sat, 15 Nov 2008 20:54:54 +0100, Hans Paulin \(6310\) wrote:

> Flueerotik?

Præcis.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 16-11-08 10:20

On Sun, 16 Nov 2008 09:55:23 +0100, jan_stevns wrote:

> Jamen så spørger jeg dig :
>
> Hvad er det smarte i det, når du alligevel skal fatte med venstre hånds
> tommel og pege og dreje tutten af - og dernæst række hen til standeren
> og fatte om pistolen

Er du venstrehåndet?

> lirumlarum og dillerdaller ....... og kejserens nye klæ'r

Hvis man lægger vægt på at dækslet er låst, så er det vel meget rart ikke
at skulle fumle med nøglen?

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-08 11:11

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev :

>Er du venstrehåndet?

Ja.

alt jeg laver er rent venstrehåndsarbejde :)

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-11-08 11:38

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

<Snakkermedmigselv.mp3/on>

Claus, ti stille!

<Off/Snakkermedmigselv.mp3>
--