Input inden i div
Fra : al5000

Dato : 14-11-08 11:29

Jeg har et input tag inden i en div. Div'en har en fast bredde på
f.eks. 500 px og input tagget har en padding på 5px.

Kan det lade sig gøre vha css at få bredden af input tagget til at
følge bredden på div'en pånær padding'en? I dette tilfælde 490px bred
(500 - 2 x 5). Når jeg ændrer div'en til f.eks 300 skulle input tagget
gerne blive 290 bred.

Hvis jeg sætter width til 100% bliver input tagget 500 px bred og går
dermed uden for div kassen.

<input style="padding: 5px; width: ????">

mvh Allan

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-11-08 20:22

al5000 udtrykte præcist:
> [...]
> dermed uden for div kassen.

> <input style="padding: 5px; width: ????">

padding er inde i elementet.
Så du skal have enten padding på div'en eller margin på input.
Vær opmærksom på, at width er excl padding og margin.
Hvis du f.eks sætter width på en div der har padding 5px til 500px,
bliver den smalede bredde af div'en 510 px.

Til dit spørgsmål, skal du altså sætte padding på div'en, og bredden på
div'en til lige så meget mindre.
På input kan du så sætte width : 100% - men den må så ikke have hverken
padding eller margin. (i nogle browsere har de det pr. default.)
Det burde virke.

Hvis du vil have den padding på 5px på input, er du på herrens mark. %
og faste størrelser arbejder ikke ret godt sammen, og du vil være nødt
til at bruge pixels på det hele, og det er ikke ret meget flexibelt.

Birger

http://bbsorensen.dk