Min egen skrifttype
Fra : Jean Jensen

Dato : 14-11-08 07:09

Hej NG.

Jeg ved, at når jeg i CSS angiver en skrifttype som eksempelvis:

*****
font: normal .77em Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
*****

- så vises teksten i Verdana - eller Arial hvis Verdana ikke er
på læserens maskine.

MEN; er det muligt at uploade en skrifttype og på en eller anden
måde 'linke' til den og så få _den_ vist hos brugeren? Den
skrifttype jeg ønsker at benytte, er sikkert kun installere hos
mindre end meget få af læserne - men er firmaets "ansigt". Den
ligner lidt Verdana, men hvis det nu kan lade sig gøre, så vil
jeg hellere vise denne (den hedder i øvrigt 'Max').

Håber på at det kan lade sig gøre og at der er en der vil
forklare hvordan

\ Jean Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-11-08 09:48

On 14 Nov 2008 06:08:57 GMT, Jean Jensen <jej@podaOGKUNPODA.dk> wrote:

> [...]
>jeg hellere vise denne (den hedder i øvrigt 'Max').
>
>Håber på at det kan lade sig gøre og at der er en der vil

<url: http://webdesign101.dk/fonts/skrifter2.php>
- og efterfølgende sider - har en grundig gennemgang af muligheder og
begrænsninger.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-11-08 10:00

Jean Jensen skrev:
> [...]
> jeg hellere vise denne (den hedder i øvrigt 'Max').
>
> Håber på at det kan lade sig gøre og at der er en der vil

Microsoft benytter er teknologi, der gør det muligt
att anvende overførbare skrifter. Emnet er beskrevet
her.
http://webdesign101.dk/fonts/skrifter2.php
Men du skal være klar over at kun Internet Explorer
kan vise den overførte skrift.

En mindre radikal løsning er kun at bruge
skriften til overskrifter og deslige, og
så bruge den teknologi, jeg beskriver i
artiklen
http://webdesign101.dk/showcase/ir/

Jørgen Farum Jensen

Fra : Jean Jensen

Dato : 14-11-08 12:15

Jeg takker for svarene og kigger på sagerne