Flush problem med jdk-1.4b SAX parser
Fra : Morten Green Hermans~

Dato : 25-07-01 14:08

Aloha!

Dette kunne beskrive mit problem:
Jeg har en client som sender:
"<?xml version='1.0' encoding='us-ascii'?><I><O></O></I>\n"
via en socket til en server.

Serveren giver socket'ens input stream til en
javax.xml.parsers.SAXParser og kalder parse(). Det mærkelige er at
startDocument() bliver kaldt i min extention af
org.xml.sax.helpers.DefaultHandler, men startElement() bliver ikke kaldt
selvom "<I><O></O></I>\n" sendes i samme linie som XML headeren fra
klienten. Jeg har husket at kalde flush() på min output stream fra klienten.

Klienten stå og venter på svar fra serveren (som ikke svarre da den igen
elementer får) og først når clienten breakes (crtl-c) parser serveren
resten af de sendte data. Jeg ved ikke hvorfor det første sker der. Det
er ligesom at resten af data'ne hænger i socketen og første kommer
igennem når klientens output stream closes. Det sker jo når klienten
breakes.

Jeg har desværre ikke mulighed for at viser Jer noget kode, p.g.a
kommercielle hensyn. Så vi må holde os til teorien

M.v.h
- Morten Green Hermansen, Fanitas

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-07-01 15:55

Hvis du bruger en PrintWriter på klienten til at generere din xml med, så
kan du oprette den mew new PrintWriter( outputStream, true );
Som gør at den vil lave autoflush

/Lars Hansen

Fra : Morten Green Hermans~

Dato : 26-07-01 16:04

Lars Hansen wrote:

> Hvis du bruger en PrintWriter på klienten til at generere din xml med, så
> kan du oprette den mew new PrintWriter( outputStream, true );
> Som gør at den vil lave autoflush

Det er ikke et flush problem - tror jeg. Mit spørgsmål er for skramlet.
Jeg starter en ny tråd herinde, så tror jeg folk har en bedre change

Takker
- Morten Green Hermansen, Fanitas

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-07-01 00:30

Morten Green Hermansen wrote:

> Jeg har desværre ikke mulighed for at viser Jer noget kode, p.g.a
> kommercielle hensyn. Så vi må holde os til teorien

Et testcase skulle du vel nok kunne strikke sammen til en anden gang?

http://bigfoot.com/~thunderbear